Wg książki "Układy wtryskowe i katalizatory" Jurgena Kasedorfa:
[cyt]
Charakterystycznym elementem nowego przepływomierza (zwany HLM) jest platynowy drut o grubości 0,07 mm (!!!), rozgrzany elektrycznie do temperatury około 100 stopni C, umieszczony w agrdzieli przepływomierza. Przepływający strumień zasysanego powietrza chłodzi rozgrzany drut przepływomierza. Pod wpływem tego chłodzenia płynący drutem prąd eletryczny ulega wzmocnieniu, gdyż stale zachowana jest reguła utrzymywania niezmiennej temperatury wynoszącej około 100 stopni C. Wartość natężenia prądu pobieranego do takiego nagrzewania drutu jest miarą natężenia przepływu powietrza (masowego).
W przeciwieństwie do wszystkich dotychczas stosowanych przepływomierzy w układach wtryskowych samochodów w tym przypadku mierzony jest masowy wydatek powietrza, a nie wydatek objętościowy (ilość powietrza)Masa zasysanego powietrza jest jedyną właściwą wielkością odniesienia do sterowania składu mieszanki planej. W związku z tym, niezależnie od lokalnej wysokości na poziomem morza, na której odbywa się jazda, skład mieszanki utrzymuje idealnie stałą wartość LAMBDA. (...) Dalszą zaletą (...) jest fakt, że przepływomierz z termoanemometrem (z "gorącym drutem") nie zwiększa oporów przepływu powietrza, jak było to w przypadku stosowania tarczy lub przesłony spiętrzające. Wyeliminowanie związanego z tym dodatkowego dławienia przepływu umożliwia osiąnięcei większej mocy maksymlanej silnika. (...) Do dokładnego okręślenia masy zasysanego powietrza, także w przypadku pulsacji strumienia w przepływomierzu, sygnał elektryczny termoanemometru jest poddawany kontorli w bardzo krótkich odstępach czasu, a wyniki przetwarzane z dużą częstotliwością w procesorze (w rytmie około 0,001 s). [...]
Mikrokomputer sterujący składa się z:
– jednostka centralna CPU
– jednostka we/wy
– pamięć o pojemności 2000 słów 10-bitowych
Tak juz FYI: w 1987 roku powstał koleny model przepływomierza: HFM – termoanemometr warstwowy (bez gorącego drutu). Jeśli kogoś temat bardziej interesuje to proszę pytać

Aby uprzedzić jednakpytania – niestety nie da się zastąpić HLM nowym układem HLF – zupełnie inna budowa, komputer zintegrowany na przepływomierzu, inna sposób pomiaru...