Kocioł w instalacji podciśnień probe II 97r 2.0

Postprzez eRGie » 12 lis 2015, 10:03

Munnek ma rację, jeśli zapniesz lampę stroboskopową i na wolnych obrotach w trybie awaryjnym znacznik na kole pasowym będzie skakał o parę stopni to 100% pewności że któryś wałek jest przesunięty. Jeśli jest dobrze- to błysk jest ciągle w jednym punkcie, jeśli źle- skacze raz wcześniej raz później. Miałem tak gdy kupowałem drugiego, ale wydaje mi się że charakterystyczny objaw tego to pływające obroty na postoju, czyli silnik sam podnosił obroty o jakieś 200 i zwalniał po paru sekundach, wałek ssący był przesunięty o ząbek.
Druga ewentualność Mikołaj to o ząbek przestawiony aparat, tak czy siak to musisz zająć się rozrządem i zapłonem w pierwszej kolejności bo nie może tak być.
Mikolaj.A napisał(a):masz na myśli ten w pudle od filtra powietrza? Ten to na pewno muszę wymienić,
Tak to ten, od Mazdy też możesz założyć z podobnych lat 1.8 lub 2.0.
Zapewne on jest potrzebny, ale dla pocieszenia dodam że kiedyś parę lat temu go wypinałem i jeździłem parę dni bez niego dla testów, nic się nie działo niepokojącego. Gdzieś tam wyczytałem, że jeśli komp nie ma z niego informacji to ustawia temperaturę domyślną +20 st. Być może w jakiś skrajnych temperaturach miałby jakieś znaczenie, wczesną wiosną nie zauważyłem żadnych różnic w zachowaniu auta.
muunek napisał(a):Oczywiście przesunięty pasek nie koniecznie jest powodem dziwnych błędów, ale kto wie..

Może być, komp nie jest w stanie ustawić właściwego składu mieszanki i wywala błędy czujników.
Miłej zabawy, a jak czujesz że nie dasz rady tego ogarnąć to wal na PW to polecę Ci kogoś.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2007, 21:55
Posty: 28
Skąd: Wołomin WWL
Auto: Ford Probe 2.0 silver i drugi fiolecik ;)

Postprzez Mikolaj.A » 21 lis 2015, 12:26

Witajcie.
Jestem już znów w Bydgoszczy więc mogę działać.
Co do połączenia dziwnych błędów i rozrządu to byłbym ostrożny, ponieważ po zakupie jak chciałem wybłyskać błędy,
to nic mi nie mrugało. Kolejna próba wybłyskania błędów była po czyszczeniu przepustnicy, a efekt błysków widoczny jest na forum :)
Rzeźba w zapłonie jest na pewno, zamiast oringu na wałku aparatu, ktoś chlapnął czarnym silikonem między aparat, a blok, więc jest szansa że jedynie aparat jest źle ustawiony.
Do sprawdzenia rozrządu potrzeba zdjąć pokrywę, to się wiąże z wymianą uszczelki i wizytą u mechanika,
ponieważ co jak co, ale za rozrząd na razie nie mam odwagi się zabrać.
Może to błędne podejście, ale te ~300zł wolę wydać w ostatniej kolejności, zwłaszcza że i tak czeka mnie wymiana rozrządu, a funduszy ciągle brak.
Zachowanie obrotów jest bardzo dziwne, pogorszyło się po czyszczeniu i regulacji "śrubki"
Postaram się opisać w miarę po kolei i może uda mi się to jakoś logicznie zebrać.
Zimny silnik, odpalam auto, obroty w zależności od pogody i humoru 1900-2100, po kilku sekundach spadają do 1500, utrzymują się tak przez ok minutę i schodzą do 1100 no i na końcu trzymają się na 1 kresce przed 1000obr. Tu niby wszystko jest ok, ale tylko wtedy kiedy auto sobie stoi.
Podczas jazdy czuć spadki mocy w zakresie ok 3000 obr, powyżej 4000 czasem jest lepiej czasem nie.
Przy powolnym lub gwałtownym dodawaniu gazu potrafi się dławić w okolicach 1200-2000obr.
Podczas hamowania, zrzucam na luz i obroty między 500 a 1500 skaczą, w pewnym momencie zatrzymują się na 1500 i powoli, powoli schodzą do ~750 i jest ok.
Czasem zdarza się tak, że wrzucam luz i obroty od razu się pięknie stabilizują, dziwne to.
Kolejną sprawą jest to, że podczas postoju, obroty ~750 włączam klimę i skaczą na 1100-1200obr, i się stabilizują. Kolejne załączenie sprężarki i znów taki podskok.
Kręcenie kierownicą również daje taki efekt, że obroty rosną do ok 1200, przestaję kręcić i się stabilizują.
Powoli zaczynam mieć już dość..
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez eRGie » 21 lis 2015, 15:08

Mikolaj.A napisał(a):Zimny silnik, odpalam auto, obroty w zależności od pogody i humoru 1900-2100

Za wysoko, przy tej temperaturze to max 1500, ale raczej jeszcze niżej.
Mikolaj.A napisał(a):Podczas hamowania, zrzucam na luz i obroty między 500 a 1500 skaczą, w pewnym momencie zatrzymują się na 1500 i powoli, powoli schodzą do ~750 i jest ok.

Też źle.
Mikolaj.A napisał(a):Powoli zaczynam mieć już dość..

Wcale się nie dziwię :) ale spokojnie, musisz dać radę <oczko>
Już wcześniej wspominałem. Żeby cokolwiek robić to czegoś musisz być pewien a Ty niczego nie jesteś pewien. Więc podstawowa sprawa, sprawdzenie rozrządu i zapłonu – od tego trzeba zacząć.
Sprawdzisz to za jednym zamachem- tryb awaryjny, lampa strobo, wolne obroty – zapłon ma być na 10-11 st. i strzelać lampą w jeden punkt (jakaś minimalna rozbieżność jest możliwa- o grubość znacznika <oczko> )
Jeśli jest rozbieżność między strzałami lampy czyli 3-5st, i 10-11-15 to jest przestawiony rozrząd.
Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak wiele od tego zależy, silnik nie jest w stanie ustawić sobie optymalnego składu mieszanki i goni z obrotami i za chwilę je zmniejsza.
No nic, działaj :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2007, 21:55
Posty: 28
Skąd: Wołomin WWL
Auto: Ford Probe 2.0 silver i drugi fiolecik ;)

Postprzez Mikolaj.A » 23 lis 2015, 20:46

Witam :)
W tym tygodniu będzie sprawdzenie wyprzedzenia zapłonu- to już pewne :)
Druga sprawa-reset ECU.
Zrobiłem jak w poradniku było napisane, czyli klemy, hamulec, zagrzanie auta przy jednoczesnym utrzymywaniu 2tyś obr.
Teraz jednak gdy czytam forum dalej, szukam różnych spraw to widzę, że adaptacja kompa przebiega różnie i każdy pisze co innego.
Jedni żeby auto grzać na obrotach tak jak auto sobie ustawia, inni żeby grzać na luzie, potem przeciągnąć obroty do odcięcia, i później przejażdżka przy różnych prędkościach obrotowych.
Jak to w końcu jest z adaptacja?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez Mikolaj.A » 28 lis 2015, 15:35

Witajcie.
Przepustnica wymieniona, nowa uszczelka dopasowania, po nagrzaniu silnika i przejażdżce ok 10 km, w trybie diagnostycznym wyregulowałem obroty,
ponieważ przy uruchomieniu diagnostycznego podskakiwały do 1000 obr/min. Co mnie zaskoczyło, to to, że przy tej przepustnicy regulacja obrotów działa od razu,
tzn efekt kręcenie śrubką od razu widoczny jest na obrotomierzu.
W poprzedniej przepustnicy efekt był widoczny po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika.
Wrażenia po wymianie: na niskich obrotach podczas jazdy dużo mniej szarpie, płynniej się zbiera-bez poszarpywań, dużo szybciej schodzi z obrotów przy uruchomieniu na zimnym silniku, podczas zrzucania na luz czy postoju obroty nie szaleją.
Niestety bez zmian pozostały dwie kwestie: prędkość maksymalna oraz zachowanie obrotów przy włączaniu obciążeń, tzn: na postoju kręcę kierownicą i dość znacznie podskakują obroty, tak samo załączenie klimy.
To zachowanie przedstawione jest na filmiku. Pierwszy podskok: kręcenie kierownicą, drugi podskok uruchomienie klimy, trzeci ponowne załączenie sprężarki klimy.
https://youtu.be/I4iNyhwXlyM

Na sprawdzenie zapłonu jestem umówiony na poniedziałek, wtedy zdam relację jakie wyniki pomiarów.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez eRGie » 28 lis 2015, 19:41

No to widać że jakieś pozytywne efekty są, to dobrze.
Mikolaj.A napisał(a):na postoju kręcę kierownicą i dość znacznie podskakują obroty, tak samo załączenie klimy.

To "podbicie" reguluje się tym bypassem na przepustnicy, ja bym już na Twoim miejscu nie ruszał póki co, i zaczekał na sprawdzenie rozrządu i zapłonu bo to on tu mąci.
Na chwilę obecną masz w miarę porządek z dawkowaniem powietrza, już czegoś możesz być pewny :)
Jeszcze to co wspomniałem wcześniej i.. hejaaaaa w stronę zachodzącego słońca <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2007, 21:55
Posty: 28
Skąd: Wołomin WWL
Auto: Ford Probe 2.0 silver i drugi fiolecik ;)

Postprzez Mikolaj.A » 1 gru 2015, 20:51

Sprawa wygląda tak: zapłon trzyma równo, nie lata na lewo i prawo, znak ciągle w tym samym miejscu.
Mniej więcej 7 może 10*, dość słabo ta lampa błyskała więc skalę było słabo widać.
Tak delikatnie przestawiony zapłon może robić taki problem? Podobno komputer sam może sobie skorygować delikatne rozbieżności.
Pomierzyłem też czujniki:
Czujnik temp. powietrza wlotowego (ten co siedzi w filtrze powietrza) ok 90k przy temp. zew. ~5*C
Czujnik płynu chłodniczego: zimny silnik: 9k, silnik rozgrzany: 300 omów.
Chyba jednak faktycznie huta...
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez eRGie » 2 gru 2015, 08:31

Z tego wynika, że raczej zapłon jest dobrze ustawiony ,ale coś wspominałeś że aparat jest jakoś dziwnie ustawiony, możesz cyknąć fotkę jak on siedzi?
Czy na obroty na postoju, wkręca się równo i szybko, bez żadnych zahamowań? Obroty do 6000.
Trochę dziwne że jedzie tylko 120 na godzinę bo to na piątym biegu jakieś 3000 obrotów.....
Gdy rozpędzisz się do 50 km/h jesteś w stanie przejechać 400 metrów "na luzie"?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2007, 21:55
Posty: 28
Skąd: Wołomin WWL
Auto: Ford Probe 2.0 silver i drugi fiolecik ;)

Postprzez zadra » 2 gru 2015, 20:34

Z tego wynika, że raczej zapłon jest dobrze ustawiony

Cały czas jestem ciekaw wyniku z kontroli ustawienia rozrządu.
Przecież zapłon jest zależny tylko od jednego elementu który napędza wałek aparatu...
Proponuję dodatkowo zakupić jakiś firmowy środek do czyszczenia układu wtryskowego-na pewno nie zaszkodzi wlać do zbiornika albo zapodać bezpośrednio przed filtrem paliwa. Ach, właśnie wymieniałeś filtr paliwa?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3159 (35/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Mikolaj.A » 2 gru 2015, 20:36

Witaj.
Na luzie wkręca się błyskawicznie na obroty bez zacięć itp. Na pierwszym i drugim biegu pedał w podłogę i auto leci, na 3 już słabnie, 4 bieg to już porażka na 5 się toczy :D
Po długich bojach i błaganiach dokula się do 140-150, ale ciężko mu to idzie, po prostu brak mocy.
Podczas przyspieszania po wymianie przepustnicy szarpnięć nie odczuwam, nagłych spadków mocy przy ok 3-4k obrotów też nie,
jedynie da się lekko odczuć gdy silnik nie jest dogrzany i jadę na LPG, po nagrzaniu ok.

Myślę, że 400m spokojnie się przeturla na luzie, sprwadzałem na stacji diagn. hamulce i nie są zapieczone.
Zresztą jutro przegląd więc zobaczymy czy coś się zmieniło :) Fotkę podrzucę jak się zbiorę, żeby wyjść na deszcz.
Może się okazać, że jest znów rzeźba i aparat nie od mojego auta :D
Gdyby miał jakieś lewe powietrze to by poszarpywał podczas przyspieszania prawda?
Gdyby EGR się zawiesił, to by błędy wywalał, sam już nie wiem o co chodzi..
Może pompka paliwa (ta z tyły auta) podaje zbyt niskie ciśnienie?

Muunek, kontrola rozrządu powinna być jeszcze przed świętami. Jeśli finansowo się nie rozsypię, to za ok 2 tygodnie wymieniam rozrząd razem z pompą i wszelkimi uszczelniaczami.
Filtr paliwa to jedyny filtr którego jeszcze nie wymieniłem <nie powiem>
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez eRGie » 3 gru 2015, 10:36

muunek napisał(a):Cały czas jestem ciekaw wyniku z kontroli ustawienia rozrządu.
Przecież zapłon jest zależny tylko od jednego elementu który napędza wałek aparatu...

Dokładnie, ale jak sobie przypominam gdy wracaliśmy z Bydzi po zakupie tego z przestawionym rozrządem to na autostradzie szedł bez problemów 150 i wyżej i zwiajał się bardzo przyzwoicie. Więc nie jestem do końca przekonany co do teorii rozrządu <oczy> ale dokładne obejrzenie go jest konieczne żeby przynajmniej coś wykluczyć.
Mikolaj.A napisał(a):Na luzie wkręca się błyskawicznie na obroty bez zacięć itp.

<oczy> hmmm...
Mikolaj.A napisał(a):Na pierwszym i drugim biegu pedał w podłogę i auto leci, na 3 już słabnie, 4 bieg to już porażka na 5 się toczy

Może przypomnij czego dotyczy problem bo widzę że masz LPG,
– na gazie
– na benzynie
– na gazie i benzynie tak samo.
Mikolaj.A napisał(a):Myślę, że 400m spokojnie się przeturla na luzie, sprwadzałem na stacji diagn. hamulce i nie są zapieczone.

Bardziej myślałem na łożyskami/piastami, ale to też mało przekonująca teoria.
Mikolaj.A napisał(a):Zresztą jutro przegląd więc zobaczymy czy coś się zmieniło

Dobrze gdyby zrobili analizę spalin.
A może wydech zapchany, katalizator....? Brak mi pomysłów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2007, 21:55
Posty: 28
Skąd: Wołomin WWL
Auto: Ford Probe 2.0 silver i drugi fiolecik ;)

Postprzez Mikolaj.A » 3 gru 2015, 12:48

Na gazie i benzynie jest tak samo, a wszystkie testy przyspieszeń, zaplonu, prędkości nad robię na benzynie.
Tez mi chodzi po głowie zapchany wydech.. Zobaczymy co analiza spalin na to :)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez zadra » 4 gru 2015, 01:43

Ja na razie nie wymieniałbym rozrządu.
Obejrzałbym prawidłowość montażu aktualnego żeby wykluczyć problem z rozrządem.
Na wymianę będziesz miał czas, gdy uzdrowisz auto, no chyba że przy kontroli rozrządu okaże się że pasek dogorywa..
Układ wydechowy to dobry trop.
Jeśli nie to , to zostają jeszcze np może coś z mechanizmem zaworowym, choć tam to raczej są samoregulatory i byłoby słychać z daleka,że nie wykonują swojej roboty.
Może skrzynia biegów jest zajechana i po rozgrzaniu przy wyższych prędkościach puchną w niej łożyska stwarzając większe opory, albo olej już w smołę się zamienił..na luzie jak sprawdzasz, to skrzynia jest wysprzęglona tak samo jak puścisz auto po rozpędzeniu aby sprawdzić jak daleko się kulnie, czy hamulce nie blokują, czy też inne łożyska..

Zlej tego juksa ze skrzyni i zalej czymś bardziej smarnym.
Jakaś przyczyna być musi..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3159 (35/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Mikolaj.A » 4 gru 2015, 07:24

{quote]na luzie jak sprawdzasz, to skrzynia jest wysprzęglona tak samo jak puścisz auto po rozpędzeniu aby sprawdzić jak daleko się kulnie, czy hamulce nie blokują, czy też inne łożyska[/quote]
Nie bardzo ogarnąłem to zdanie :/
Co do oporów na piastach czy hamulcach, wczoraj sprawdzałem na rolkach i opory nie przekraczają 0.22
Do sprawdzenia rozrządu uszczelka się kłania, poza tym po byłym druciarzu pokrywę mam na silikon wklejoną.
Za wymianą rozrządu przemawia również fakt uciekania oleju przez uszczelniacze, więc obawiam się o stan paska jeśli dostał olej.
Na chwilę obecną mam niezłą zagwozdkę finansową. Doszła mi wymiana przewodów hamulcowych..
Rozrząd, hamulce, OC i 2 tysiące w plecy.. Zachciało mi się samochodu :D

Trochę OT, ale czy można pociągnąć miedziane przewody na całej długości układu hamulcowego czy jednak muszą być odcinki z elastycznymi przewodami?
Mam obawy, że nie uda mi się dostać elastycznych do proba.

Dodatkowo masz fotkę z zaznaczeniem miejsca gdzie w skrzyni siedzi slimak prędkościomierza?
Nie mogłem tego namierzyć, a to przecież wlew oleju prawda?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez eRGie » 4 gru 2015, 11:44

Mikolaj.A napisał(a):po byłym druciarzu pokrywę mam na silikon wklejoną.

I tak i nie, silikonem powinna być pociągnięta uszczelka na załamaniach od strony rozrządu.
Do wymiany uszczelki dokup mały silikon czarny w tubce, jest zalecany.
muunek napisał(a):Może skrzynia biegów jest zajechana

A może skrzynia jest od jakiejś innej Mazdy + jakieś dodatki typu lekkie koło zamachowe? czyli auto "po tuningu"
Nie wiem ile w tym prawdy, ale parę miesięcy temu gadałem z pewnym gościem co ma MX3 w mojej okolicy i chwalił się że po tuningu jaki wykonał Madzia zwija się bardzo ładnie ale teraz max speed to tylko 160 i z tym jest ciężko.
Mikolaj.A napisał(a):Dodatkowo masz fotkę z zaznaczeniem miejsca gdzie w skrzyni siedzi slimak prędkościomierza?
Nie mogłem tego namierzyć, a to przecież wlew oleju prawda?

Nie, wlew oleju jest mniej więcej w połowie wysokości skrzyni, patrząc od przodu auta, taka samotna śruba wkręcona w korpus skrzyni. Spust jest od dołu oczywiście. Olej lejesz do wysokości wlewu, zaczyna się przelewać to zakręcasz śrubę.
Mikolaj.A napisał(a): czy można pociągnąć miedziane przewody na całej długości układu hamulcowego czy jednak muszą być odcinki z elastycznymi przewodami?

Ale że co? Miedziane do samych zacisków hamulcowych? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2007, 21:55
Posty: 28
Skąd: Wołomin WWL
Auto: Ford Probe 2.0 silver i drugi fiolecik ;)

Postprzez Mikolaj.A » 5 gru 2015, 10:27

Nawet serwisówka mówi o tym, żeby pacnąć na silikon, ale nie całą pokrywę :D u mnie zamiast uszczelki wszędzie jest silikon.
Tak samo na wałku aparatu strzelił oring i aparat jest wklejony na silikon... Jak tak można..

Co do lekkiego koła zamachowego, to czy ja wiem? Auto zwija się normalnie, do setki z te 10-11s pewnie ma więc w normie.
Zrobiłem mały test, 40km/h, czwarty bieg, wciskam gaz i auto normalnie przyspiesza, elegancko bez zająknięć, nie muli itp.
Problemy zaczynają się od ok 120km/h gdzie auto żwawość ma niczym "czinkłaczento" tak samo strome górki, 70km/h 4 bieg i radzi sobie jak ww auto.

Ok, jak dojdzie do wymiany oleju, to poszukam tej śrubki, czyli jednak są pewne różnice pomiędzy Probem a 626 :)

Z tymi przewodami to było głupie pytanie, elastyczne muszą być :D
Temat o hamulcach i przewodach paliwowych przeniosę do innego tematu, będę musiał zebrać jak najwięcej informacji, żeby nie trafić na jakąś minę.
Niestety całość będę musiał zrobić sam, chociaż miałbym auto na 4 kobyłkach postawić, ale jak mi mechanik od mazd zaśpiewał za całość 1500zł to prawie padłem..
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6