Strona 1 z 1

Pokrywa Zaworów-prawidłowa kolejność dokręcania śrub

PostNapisane: 10 sie 2015, 15:22
przez rej
Witam, czeka mnie wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i niby wszystko ładnie i pięknie ale na forum są rozbieżne informacje co do kolejności dokręcania śrub pokrywy ,zresztą w znalezionym manualu do mojej mazdy 626 ge 1.8 FP 1996r, są dwa rysunki i czy ktoś byłby tak miły i mógłby mi wytłumaczyć który z tych rysunków odnosi się do dokręcania śrub pokrywy.

PostNapisane: 7 wrz 2015, 10:24
przez zadra
Ja zawsze dokręcałem podobnie jak na II zdjęciu, tylko,że jechałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czyli w przeciwnym kierunku niż na zdjęciu.
Kręciłbym zaczynając od: 1;2;11;10;9;8;7;6;5;4;3.

Myślę,że efekt i tak będzie zbliżony.
Pamiętaj,że choćbyś był mistrzem w dokręcaniu to olej i tak będzie wyciekał jeśli nie wyczyścisz dokładnie powierzchni styku uszczelki z metalem.
Nie zaszkodzi również cieniutki film silikonowego uszczelniacza na odtłuczoną powierzchnię i koniecznie przed odpaleniem należy odczekać kilka godzinek na związanie wszystkiego.

PostNapisane: 22 wrz 2015, 11:23
przez rej
Zrobiłem to według rysunku A.przejechane 3000 km pod pokrywą sucho.Uszczelka oryginalna.

PostNapisane: 22 wrz 2015, 19:55
przez sebek-71
Sucho, bo uszczelka ori. Gdybyś założył jakiegoś Reinza albo chińczyka nie pomogła by nawet kolejność dokręcania śrub :D

PostNapisane: 27 wrz 2015, 14:39
przez jarek43_16
Ja bodajże mam Erlinga, założona ok 10tyś km temu, a może i więcej, dokręcałem jakby to nazwać krzyżowo, tzn. najpierw środek, potem po przeciwnych stronach od środka aż po brzegi pokrywy, tylko do każdej śrubki podchodziłem po ok 10x i delikatnie dokręcałem i jak do tej pory sucho <spoko>
Na moje oko Reinz to nie jest zła firma <oczko>

PostNapisane: 2 maja 2016, 11:44
przez rej
Witam,chciałem tylko dodać że na liczniku o ponad 30tkm więcej(ponad 8 miesięcy) i nadal suchutko pod pokrywą :)