Strona 1 z 1

Problem z uruchomieniem I kopceniem

PostNapisane: 23 lut 2015, 23:09
przez pabloo101
Witam mam problem otoz chcac mazde odpalic po kilkunastu probach krecenia rozrusznika odpala I obroty wachaja sie w przedziale 1500-1700 obr/min po odlaczeniu parownika silnik odpala za pierqszym razem I rowno pracuje czy jest to wina parownika lub instalacji gazowej .Dodam jeszcze ze mazda po uruchomieniu strasznie kopci na bialo odkrecilem sonde I byl na niej czarny nalot wyczyscilem wkrecilem I po odpaleniu bylo ok przez okolo minute potem to samo wykrecilem znow I byl czarny nalot .W czym tkwi problem

PostNapisane: 23 lut 2015, 23:54
przez noxes
nie wiadomo o co Ci chodzi.
pabloo101 napisał(a):po odlaczeniu parownika silnik odpala za pierqszym razem I rowno pracuje czy jest to wina parownika lub instalacji gazowej


Prawdopodobnie zawór puszcza gaz i się "zalewa"

pabloo101 napisał(a):Dodam jeszcze ze mazda po uruchomieniu strasznie kopci na bialo odkrecilem sonde I byl na niej czarny nalot wyczyscilem wkrecilem I po odpaleniu bylo ok przez okolo minute potem to samo wykrecilem znow I byl czarny nalot .W czym tkwi problem


Sondę zostaw w spokoju, ona z białym dymem nie ma nic do tego. Czym śmierdzi z dymu? Spalonym olejem? A może dym ma słodki smak?

Re: Problem z uruchomieniem I kopceniem

PostNapisane: 24 lut 2015, 00:58
przez pabloo101
chodzi mi ze po odlaczeniu kostki od parownik silnik chodzi dobrze , a w takim razie ten zawor znajduje sie w parowniku?

Re: Problem z uruchomieniem I kopceniem

PostNapisane: 24 lut 2015, 17:41
przez mark.87
Elektro zawor jest na parowniku, jest specyficzny bo przewaznie sa niebieskie, zapewne nie odbil badz jest do wymiany i dlatego zalewa auto stad problem przy zapalaniu, dymi bo albo poszla uszczelka pod glowica i stad dym badz zalewa go gaz i nie spala

Re: Problem z uruchomieniem I kopceniem

PostNapisane: 25 lut 2015, 12:54
przez Piotr89
Pierwsza sprawa: popraw ortografię i gramatykę, używaj znaków interpunkcyjnych- łatwiej się wtedy czyta <czytaj>
Druga sprawa: zapewne jest tak jak kolega Mark napisał, nie odbija elektrozawór w parowniku i masz w składzie mieszanki zarówno gaz jak i benzynę i stad wynika dłuższe kręcenie i kopcenie- nieprzepalona mieszanka...
Obroty 1500-1700 utrzymujące się przez chwilę po odpaleniu na zimnym to norma w tych silnikach.
Co do sondy to obstawiam że po czyszczeniu <glupek2> ją uszkodziłeś, sondy się nie dotyka ;)
Co do zaworu pojechałbym do gazownika który to naprawi i nie ruszał tego samemu.

Re: Problem z uruchomieniem I kopceniem

PostNapisane: 25 lut 2015, 16:33
przez mark.87
Ja powiem od siebie tyle ze w poprzednim aucie VECTRA A co 2-3miesiace musialem czyscic elektrozawor a mialem ich az 4 ale ten przy parowniku czyscilem bo byl zalepiony ''smołą''od gazu i ciezko odpalal samochod, po wyczyszczeniu palil na dotyk wiec pewnie masz to samo, unikaj tanszych stacji bo wlasnie tak sie dzieje wtedy