Strona 1 z 1

626 2.0 16v GLX a ROZRZĄD

PostNapisane: 27 lis 2005, 15:17
przez Ahmed
MAM PYTANIE NA KTÓRE ODPOWIEDZI NIE MOGE UZYSKAC JUZ OD DAWNA W WIEC CO ILE KILOMETRÓW WYMIENIA SIE ROZRZADCZYLI PASEK ROLKI ITD. W MAZDZIE 626 Z SILNIKIEM 2.0 16V Z ROKU 94? BEDE WDZIECZNY JESLI KTOS MI TO WYJASNI

PostNapisane: 27 lis 2005, 16:03
przez tosiek
rozrząd wymień zaraz po kupnie. paski g...nianej firmy JC to ok 60 tys km, a lepsze oryginały co 100 tys km. Nie waż się wymieniać samego paska,tylko kompletami.

PostNapisane: 27 lis 2005, 17:29
przez jacobs
a ja mam spokój z rozrządem bo mam 150000km a rozrząd był zmieniany przy 230000km czyli jeszcze spokojnie 150kkm przejade hehehe <lol>

PostNapisane: 27 lis 2005, 17:30
przez Riki
A pompa wodna? hmmm wydaje mi sie ze w silniku FS jest napedzana od rozrzadu, wiec takze musisz ja koniecznie wymienic... najlepiej ori a jesli zamiennik to polecam SKF-a wg. mnie sa ok :) no i zgas kontrolke z deski :P

PostNapisane: 27 lis 2005, 18:13
przez nemi
Jeśli rozrząd jest na oryginalnych częściach wymiana powinna następować co 100.000 km, jeśli na zamiennikach (należy unikać tych najtańszych!) najlepiej wymieniać raz na 60.000 km.
Wymiana samego paska może okazać się złym pomysłem, nawet jeżeli wydaje się, że wszystkie części są jeszcze dobre i napinacz jest twardy. Ale jeśli zepsuje się po kilkuset kilometrach?... Zatem powinno się wymieniać: pasek, rolkę prowadzącą, napinacz oraz uszczelniacze wałków rozrządu, sprężynkę napinacza (dostępna w ASO) i uszczelkę pokrywy zaworów (koniecznie oryginalną – zamienniki przeciekają najdalej po 15.000 km!).
Do tego jeszcze powinno się wymienić pompę cieczy chłodzącej...


Kontrolka paska jest w Dieslu, w FS nie ma.

PostNapisane: 27 lis 2005, 18:30
przez zulek
jacobs242 napisał(a):a ja mam spokój z rozrządem bo mam 150000km a rozrząd był zmieniany przy 230000km

heheh a co u ciebie jacobs do tyłu licznik idzie? hahaha

PostNapisane: 27 lis 2005, 18:49
przez jacobs
no mechanik powiedział że troche sie cofnął, ale znowu idzie do przodu hahaha

PostNapisane: 27 lis 2005, 18:52
przez Riki
nemi napisał(a):Kontrolka paska jest w Dieslu, w FS nie ma.


No tak <glupek2> zapomnialem przeciez wszyskie benzynowe silniki mazdy sa bezkolizyjne.... Nemi jak zawsze najlepsza odpowiedz w temacie ;)
A po co uszczelke pokrywy zaworow? :| jak nie cieknie :)

PostNapisane: 27 lis 2005, 19:22
przez Jaksa
Riki napisał(a):A po co uszczelke pokrywy zaworow
W FS/FP musisz zdemontować dekiel zaworowy do wymiany paska a uszczelka teoretycznie powinna być wymieniona aby własciciel nie miał stresa ( chyba ze jest nowka )

Riki napisał(a):wydaje mi sie ze w silniku FS jest napedzana od rozrzadu
To nie diesel....

PostNapisane: 27 lis 2005, 19:31
przez nemi
Riki napisał(a):Nemi jak zawsze najlepsza odpowiedz w temacie

a dzięki ;) /użyłem metody kopiuj-wklej ze swojej stronki <lol>/



Sir Jacksa napisał(a):626 GF DITD

Obrazek

PostNapisane: 27 lis 2005, 20:03
przez tosiek
jacobs242 napisał(a):a ja mam spokój z rozrządem bo mam 150000km a rozrząd był zmieniany przy 230000km czyli jeszcze spokojnie 150kkm przejade hehehe <lol>


albo za dużo wypiłem albo na odwrót :)

PostNapisane: 27 lis 2005, 20:05
przez nemi
tosiek napisał(a):albo za dużo wypiłem albo na odwrót

to proste: jacobs242 pewnie kupił auto z przebiegiem 150.000 km, a teraz doszukał się w dokumentach/kartki na silniku, którą poprzedni właściciel zapomniał zerwać, że rozrząd był zmieniany przy 230.000 km. Wniosek: licznik jest cofnięty np. o 100.000 km ;)

PostNapisane: 28 lis 2005, 14:30
przez Riki
Jaksa napisał(a):W FS/FP musisz zdemontować dekiel zaworowy do wymiany paska a uszczelka teoretycznie powinna być wymieniona aby własciciel nie miał stresa ( chyba ze jest nowka )


Ok teraz rozumiem :)

Jaksa napisał(a):To nie diesel....

Aha to tylko w RFCX tak jest... juz bede wiedzial :P


nemi napisał(a):a dzięki oczko /użyłem metody kopiuj-wklej ze swojej stronki łoł/


<spoko>

PostNapisane: 28 lis 2005, 21:45
przez Ahmed
Dzieki ziomki, teraz juz wszystko wiem. Mam nadzieje że na 100% bezkolizyjne te Mazdy benzynowe.
Pozdro dla wszystkich posiadaczy Mazd!!!
Wczesniej jezdziłem samymi niemcami tam przebiegi rozrzadów sa nizsze.
to moj pierwszy japoniec.
Pozdro!!!

PostNapisane: 29 lis 2005, 07:14
przez sołtys
Ahmed napisał(a):Mam nadzieje że na 100% bezkolizyjne te Mazdy benzynowe


jestem na etapie totalnej rozbiórki silnika i na bank mogę cię zapewnić jest bezkolizyjny

PostNapisane: 29 lis 2005, 21:25
przez Ahmed
Piekna sprawa nie ma to jak auto made in japan, wtedy sie wie ze ma się samochód.