Strona 1 z 2

Zamulone autko

PostNapisane: 17 wrz 2013, 23:03
przez lucrah
Mam problem z Mazdą. Silnik 2.0 116km przejechane 245tyś. LPG sekwencja stag 200.
Auto nie ma mocy. Do 3 biegu jakoś ciągnie, ale słabo. Na 4 i 5 zero rekacji na pedał gazu.
Żeby wyprzedzić auto, muszę redukować do 3 i ciągnać na max obroty.
Dzieje się tak na benzynie i gazie
Gdzie szukać przyczyny? Czy sprzęgło może być winowajcą ? Jest dziwnie miękkie i czasem cieżko jedynkę wrzucić, jednak nie widzę bardzo dużego ślizgania się.

Dodam jeszcze, że został wlany jakiś olej do silnika mineralny bodajże przeznaczony do aut z LPG ;s
I ciągle klekoczą popychacze, im więcej gazu tym bardziej klekoczą.

Re: Zamulone autko

PostNapisane: 18 wrz 2013, 11:01
przez mark.87
Po pierwsze sprawdz bledy, przyczyn moze byc kilka
np uszczelka pod glowica,brak iskry na swiecach,przebicia na kablach,filtry zapchane,wydech zatkany,przeplywka lewe powietrze wiecej pomyslow nie mam,
czekamy na innych

PostNapisane: 18 wrz 2013, 16:15
przez Bounty
Ja miałem taki sam problem ale poszła mi wtedy uszczelka pod głowicą tylko, że za mną było tyle dymu jak za samolotem. Masz taki objaw ?

Re: Zamulone autko

PostNapisane: 18 wrz 2013, 16:18
przez lucrah
Jak jest ciepło nie ma nic dymu, przy wilgotnym silniku leci trochę białego, szczególnie jak się przygazuje na zimnym

Przy sprawdzaniu błędów wywaliło błąd – czujnik powietrza dolotowego błąd nr 10
Filtr powietrza był wymieniony, świece też, przepustnica czyszczona.
Wcześniej falował na obrotach ale przyczyną była dziurawa chłodnica i się zapowietrzał.

PostNapisane: 18 wrz 2013, 16:55
przez Bounty
JAk jest zimno to w wydechu zbiera się trochę wody i gdy się nagrzewa to wszystko zaczyna się ulatniać dopiero.

lucrah napisał(a):błąd – czujnik powietrza dolotowego błąd nr 10


viewtopic.php?t=70892

Może to Ci coś pomoże

PostNapisane: 18 wrz 2013, 16:59
przez lucrah
Byłem u mechanika z tym problemem i powiedział że ten czujnik nie może zamulać auta.
Po wypieciu czujnika auto zachowuję się tak samo.

PostNapisane: 18 wrz 2013, 17:09
przez Bounty
ak jedziesz wbij 5 bieg wcisnig gaz jak dostaniesz obroty a mocy brak to sprzeglo przepalone pewnie

PostNapisane: 18 wrz 2013, 22:37
przez Szyna
Jak będzie sprzęgło zajechane to obroty idą w góra a samochód stoi.

PostNapisane: 18 wrz 2013, 22:48
przez Bartek1986
lucrah napisał(a):Byłem u mechanika z tym problemem i powiedział że ten czujnik nie może zamulać auta.
Po wypieciu czujnika auto zachowuję się tak samo.


Jeżeli zachowuje się tak samo po wypięciu czujnika to świadczy o tym, że jest uszkodzony.
Pewnie to nie to, ale go wymień bo nie działa.

Re: Zamulone autko

PostNapisane: 19 wrz 2013, 19:58
przez lucrah
Na 5 biegu przy prędkości 70-80 km/h auto obroty ma około 2 tyś i przyśpieszenia po wciśnieniu pedału nie czuć ( bardzo powoli zwiększa prędkość tak jak i obroty )

Dzisiaj przy tej pogodzie raz dymił bardzo po przygazowaniu a raz prawie w ogóle.

PostNapisane: 19 wrz 2013, 20:26
przez Szyna
Może tutaj znajdziesz coś ciekawego.
viewtopic.php?f=126&t=7133

PostNapisane: 19 wrz 2013, 22:06
przez noxes
Czujnik zostaw w spokoju niepotrzebne koszty.
Gaz narazie wyklucz- musi na PB jeździć ok.
Sprawdź sobdę oscyloskopem jak ona pracuje i czy w ogóle. Filtr powietrza kiedy wymieniany? Świece, przewody, palec kopułka?

Re: Zamulone autko

PostNapisane: 20 wrz 2013, 12:48
przez lucrah
Filtr wymieniany 5 tyś km temu. Świece tak samo, chociaż wydaję mi się że na starych lepiej jeździł tylko że gasł często. Kable nie wymienione, palec i kopułka.

Re: Zamulone autko

PostNapisane: 20 wrz 2013, 12:53
przez mark.87
Wymien przewody bo stare moga miec przebicia.zmniejsz przerwe na swiecach na 0,07 ,sprawdz plyn czy wciaga,przybywa,puchna weze???
obstawiam uszczelke pod glowica,sprawdz sobie kompresje na tlokach i bedziesz wiedzial wszystko

PostNapisane: 20 wrz 2013, 12:59
przez lucrah
Jeżeli nie ma masła pod korkiem to nadal jest możliwość, że to uszczelka?

Dopisano 20 wrz 2013, 13:07:

Poleca ktoś jakiegoś dobrego mechanika na podkarpaciu?

Dopisano 20 wrz 2013, 13:11:

Gdzieś wyczytałem, że jeżeli pompa cieknie i nie rozwiąże się tego problemu w porę to uszczelka będzie do wymiany. Parę miesięcy temu pompa była u mnie wymieniana bo ciekła.

Re: Zamulone autko

PostNapisane: 20 wrz 2013, 13:29
przez mark.87
Maslo pod korkiem to oznaka np jazdy na lpg,nie dogrzania silnika zbyt krotkie trasy.
zmierz kompresje i bedziesz wiedzial czy uszczelka poszla, ew bedziemy szukac dalej

PostNapisane: 20 wrz 2013, 13:33
przez voytecku
lucrah napisał(a):Poleca ktoś jakiegoś dobrego mechanika na podkarpaciu?

Ja moge polecic Wieska w Debicy.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 20 wrz 2013, 14:33
przez lucrah
Mozesz dac na niego namiary na PW?

PostNapisane: 20 wrz 2013, 18:35
przez noxes
masło pod korkiem to nie tylko skutek jazdy na lpg na krótkich odcinkach. Masło pod korkiem może być objawem uszkodzonej uszczelki. Możesz Też mieć uszkodzona uszczelkę pomiędzy cylindrami.

PostNapisane: 20 wrz 2013, 20:06
przez szumki44
i kiepski olej tez :D