Strona 1 z 2

Uszczelnienie mocowania miski olejowej (626 GE FS)

PostNapisane: 24 mar 2004, 11:41
przez Konrad
Hej!

Mam wyciek oleju mrzy misce olejowej :(
W związku z tym mam pytanie. Czy występuje tam uszczelka czy miska jest montowana tylko na silikon?

PostNapisane: 24 mar 2004, 14:56
przez pldiego
Nigdy nie wymontowywalem miski i nie mam pojecia
Ale proponuje przejsc sie po sklepach i sie spytac czy maja do sprzedazy , jezeli nie to sylikon tez jest dobrym uszczelniaczem.
A nawet zeby byla uszczelka to troche sylikonu nie zaszkodzi ;)

PostNapisane: 24 mar 2004, 15:03
przez Waluś
Mi się wydaje że powinna być, z regóły jest korkowa.

PostNapisane: 24 mar 2004, 20:43
przez aadamj
walus1 napisał(a):Mi się wydaje że powinna być, z regóły jest korkowa.


Dokładnie !! Powinna być korkowa. Nie zakładaj jakiegoś innego badziewia, bo bedziesz miał potem niekontrolowane wycieki. ja raz założyłem takie badziewie to potem znaczyłem każde miejsce parkowania olejem.

PostNapisane: 24 mar 2004, 21:12
przez JACU626
U mnie jest korkowa w liczbie sztuk jeden – tak było orginalnie ale między korkową a blokiem jest blacha zapobiegająca chyba rozbryzgiwaniu oleju. Zeby nie ciekło zalozyłem po kolei blok-korkowa-blach-korkowa-miska, nic nie ciernie ale po 100tkm simeringi juz niezle sie oca, chyba powymieniam na orginalne. A nie dodałem wchodzi ciut więcej oleju bo miska obnizona o 2-3mm ale to lpiej.

PostNapisane: 24 mar 2004, 21:26
przez Konrad
A nie dodałem wchodzi ciut więcej oleju bo miska obnizona o 2-3mm ale to lpiej.


Wydaje mi się, że oleju wchiodzi tyle samo tylko żeby na miarce było w połowie to musisz wlać więcej bo jest zakrótka i nie sięga do oleju. Nie wiem czy większa ilość oleju nie powoduje za dużego ciśnienia ale mogę się mylić.
Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi i sugestie.

PostNapisane: 24 mar 2004, 22:06
przez Jaksa
Witaj ! Wszystkie mazdy a szczegolnie z tą blachą między miską a blokiem ( 626 i Van ) benz. lub diesel składa się tylko na silicon !

PostNapisane: 24 mar 2004, 22:07
przez Paweł
Oleju wchodzi wiecej, bo zwiekszyla sie objetosc miski olejowej. Dodatkowe 2-3mm slupa oleju to zadne cisnienie, zreszta ktorego niemierzalny przyrost dziala tylko na dno miski. :D

Pozdrawiam.

PostNapisane: 24 mar 2004, 22:50
przez marek
W MX-3 V6 jest tylko na silikon! Ostatnio robiłem to wiem:)

PostNapisane: 24 mar 2004, 22:59
przez Konrad
Witaj ! Wszystkie mazdy a szczegolnie z tą blachą między miską a blokiem ( 626 i Van ) benz. lub diesel składa się tylko na silicon !


Rozumiem, że moja 626 2.0l 16V z 93 roku też jest tylko na silikon.

Czy ten szary silikon (do aut japońskich) musi po założeniu schnąć 10 godzin?

PostNapisane: 24 mar 2004, 23:26
przez Jaksa
Jest taki silicon firmy RENAULT ma bialy kolor i jest super ( zawsze tego używam ) Kupisz go w sieci RENAULT koszt takiej tubki ( starcza na 2 takie miski 35 zł Nakladasz na miskę i za 20 min lejesz olej – polecam- wszystkie ASO w Warszawie tej pasty używają.

PostNapisane: 24 mar 2004, 23:36
przez Paweł
Silikon jest najlepszy na wszystko, nawet wanne mozna nim obsmarowac, a raz to nawet przykleilem nim radiator do procesora... Nic dziwnego, ze to wlasnie Renault opracowal jego produkcje do doskonalosci <lol>. Ja mam tymczasowo pokrywe zaworow klejona na ten wynalazek i jest super. :D

Pozdrawiam.

PostNapisane: 24 mar 2004, 23:55
przez Jaksa
no no naprawdę jest zaj......

PostNapisane: 24 mar 2004, 23:58
przez JACU626
No a ja mam dwie uszczelki i jest pieknie :)

PostNapisane: 25 mar 2004, 00:06
przez Jaksa
Rozumiem, że moja 626 2.0l 16V z 93 roku też jest tylko na silikon
oczywiście – śmieszna ta miseczka nie?

PostNapisane: 25 mar 2004, 09:52
przez Konrad
OK. Z miską sprawa jest jasna.
Teraz następne pytanie. Żeby zdjąć miskę miszę odkręcić rurę wydechową. Na co ją później przykręcić żeby było szczelne?

PostNapisane: 25 mar 2004, 15:54
przez adam626
wydaje mi się że da się bez ruszania rury
ja ostatnio składałem wydech na silikon taki czerwony 360 stopniC polskiej produkcji 5zł tubka oczywiście dalej czyli na łaczeniu rur i tłumików. połaczenie kolektora z portkami składam na smar miedziany, doskonale uszczelnia oczywiście razem z uszczelką

U mnie jest silnik F8 również ma ta blache usztywniająca karter i też jest fabrycznie składana na sam silikon

PostNapisane: 25 mar 2004, 20:31
przez Jaksa
Cześć Konrad ! Jak widzę posiadasz 626 GE 2,0 tak ? Przy zdejmowaniu miski musisz ( niestety ) odkręcić wydech ,przy składaniu możesz posmarować tym smarem miedzianym jak wspomniał "adam626" lub są takie pasty do układów wydechowych a 100% pewności jest nowa uszczelka.

Re: Uszczelnienie mocowania miski olejowej (626 GE FS)

PostNapisane: 31 mar 2004, 23:30
przez ajr_apis
Konrad napisał(a):Hej!

Mam wyciek oleju mrzy misce olejowej :(
W związku z tym mam pytanie. Czy występuje tam uszczelka czy miska jest montowana tylko na silikon?


Zależy co wolisz? Zwykła uszczelka kosztuje 12,00 zł, możesz pokusić się na silikon, ale koszt takiego zabiegu jest dziesięciokrotnie wyższy (i niestety lepszy...)

ARTur

PostNapisane: 1 kwi 2004, 19:32
przez mtaranti
moim zdaniem to nie ma tam uszczelki. tylko klej czy sylikon bo zdejmowałem miske olejową.
najlepiej zrobić na silikon. koszt jednej tubki około 40 zł (taki czarny w żółtej tubce nazwy już nie pamiętam ) jest [tiiit].
Jeszcze zależy gdzie przecieka bo miska składa sie z dwóch częsci bo jeżeli wyżej to trzeba zdjąć najpierw pierwszą potem drugą to wtedy jedna tubka mało

Sprawdziłem to praktycznie bo zaglądałem do panewek i pierścieni.