Wolne obroty – utrzymują się od 800 do 2000 cd.

Postprzez panstasio » 18 lip 2007, 11:32

Grzybciu kofany znaleźć znalazłem ale nie pasowały mi odpowiedzi ;P
płynu spoko – tylko się zastanawiam teraz czy czasem nie za wujowy – uzupełniany wodą
co do szarpania nie mówie o jakimś tam lekkim bujnięciu itd... jest to zwiazanę zapewne z tymi falami bo czasami jest a czasami nie
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez Grzyby » 18 lip 2007, 12:01

panstasio napisał(a):płynu spoko – tylko się zastanawiam teraz czy czasem nie za wujowy – uzupełniany wodą

to nie ma nic do rzeczy – ma być stan "cieczy" :)


panstasio napisał(a):co do szarpania nie mówie o jakimś tam lekkim bujnięciu itd... jest to zwiazanę zapewne z tymi falami bo czasami jest a czasami nie

wiem o czym mówisz – czasem jest to dosyć mocne/bardzo mocne szarpnięcie.
I nie ma nic wspólnego z falowaniem obrotów. U mnie falowania nie ma a to szarpnięcie występuje (też nie zawsze więc podejrzewam że to dokładnie to samo.)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bimbak » 18 lip 2007, 12:40

że tak powiem ... śmierdzi krokowym :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez panstasio » 18 lip 2007, 12:58

a cos więcej o tym krokowym bimbakusie??
jak go zdiagnosować, przeczyscic, etc..? łobuzie
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez qbass » 18 lip 2007, 13:07

Grzyby napisał(a):U mnie falowania nie ma a to szarpnięcie występuje (też nie zawsze więc podejrzewam że to dokładnie to samo.)

Mi też czasami szarpnie aż słychać lekki stuk. Mi się wydaje że to może któraś z poduch silnika(?) nie wiem...
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez panstasio » 18 lip 2007, 15:36

Nie wiem czy dobrze zrozumiane...
nie wydaje mi się żeby to była poducha – ona stukałaby chyba w momencie przyspieszania.
Mi zaczyna szarpac i dławic w sytuacji gdy:
jade sobie w okolicach np. 3 – 3,5 tys obrotów, nie wuyrzucając biegu puszczam gaz i zaczynam zwalniać silnikiem. W okolicach właśnie wspomnianych <2 tys obrotów potrafi podławic i poszarpać...
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez qbass » 18 lip 2007, 16:44

No dokładnie o tym samym mówię. Jak dodam gazu jest ok, ale jak szybko zdejmę nogę to czasem szarpnie dosyć mocno.
Podobny temat, tylko dotyczący FSa: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=szarpie
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez panstasio » 18 lip 2007, 18:23

no właśnie... wkur@#$a mnei to trochi

no to kogoś chyba będzie czekała robota...............
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez promyczek001 » 21 lip 2007, 15:15

Falowanie obrotow na biegu jalowym jest spowodowane brudna przepustnica.
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez qbass » 21 lip 2007, 15:31

Jak to wyczyścić? :]
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Maverick » 22 lip 2007, 21:44

A ja mam takie pytanie troche z innej beczki, ale w duzej czesci dotyczy przepustnicy wiec pisze tutaj.

A mianowiscie kupilem autko Mazde Mx-6 2.5V6 KL i mam z nia problem.
Jak dodaje jej delikatnie gazu do samego konca to wkreca sie ladnie na obroty, a jak dodam jej gwaltownie wciskajac pedal gazu to ja dlawi i az potrafi strzelic.

1. Plyn w chlodnicy jest ok (wpradzie byl delikatny wyciek na chlodnicu ale narazie dolalem uszczelniacza, bo w warsztacie gdzie spawaja chodnice moga mi to zrobic za 2 tygodnie dopiero) a chlodnica wyglada na nowa wiec szkoda jej wymieniac – a jest to minimalny wyciek. W kazdym razie plynu jest tyle ile trzeba.
2. wymienilem swiece i przeczyscilem pierwsza najwieksza klapke w przepustnicy bez odkrecania jej tyle ile dostalem po zdemontowaniu dolotu od filtra powietrza i przeplywki. To troche pomoglo – jest lepiej ale nie idealnie.
3. idac dajel tym tropom wymienilem tez kable WN (jednak to juz nie dalo zadnego rezultatu).
4. jutro mam zamiar wybrac sie do ASO po uszczelke pod przepustnice i rozebrac ja i wyczyscic pozadnie. (i tu prosba jak by ktos mial jakies cenne rady jak sie do tego zabrac przy tym silniku)
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez zasiu » 6 sie 2007, 22:01

witam ja też mam pewien problem z obrotami ale zaczynają falować po włączeniu się wentylatora jak się wyłączy to wszystko wraca do normy
Początkujący
 
Od: 24 lut 2007, 18:49
Posty: 9
Skąd: Świebodzin
Auto: M 6 2.0 d 136 03r

Postprzez qbass » 6 sie 2007, 23:17

Płyn chłodniczy jak tam? :P
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez zasiu » 8 sie 2007, 21:51

u mnie w porządku wszystko w normie
Początkujący
 
Od: 24 lut 2007, 18:49
Posty: 9
Skąd: Świebodzin
Auto: M 6 2.0 d 136 03r

Postprzez adam_KK » 2 lis 2007, 22:18

ile to jest "w porządku" ?:) a raczej jak zaobserwować
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 21:44
Posty: 20

Postprzez qbass » 3 lis 2007, 01:14

Odkręcasz korki na zimnym silniku i patrzysz czy jest płyn, jeśli nie, to lejesz ile wejdzie :]
Sprawdź też w wyrównawczym.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez adam_KK » 4 lis 2007, 01:12

nie no spoko:) ja rozumiem, ALE chodzi o to czy jeśli pły n jest widoczny, ale tylko "na dnie" tej rurki doprowadzającej do korka a nie pod samym korkiem to juz za mało ?? wyrównawczy pusty.
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 21:44
Posty: 20

Postprzez Piotrek_wroc » 21 lis 2007, 00:27

Witam wszystkich,
nie chce zakladac nowego tematu wiec tu sie podepne.
dostałem po Tacie mazde 626 GD 2.0l Fe gt
niestety zagazowana i juz z przebiegiem 420k km.
i mam z nią problem.
chodzi o obroty, mała historia:
problem zaczął się juz ponad 1,5miesiaca temu.
auto normalnie jechało... podjechalem pod blok, wrzucam na luz a tu mi obroty zaczynają rosnąć 1,200 ... 1800....2200..3000...3500...4000... ze strachu wylaczylem auto az, po włączeniu – na luzie auto samo nabierało obrotów.(na gazie i benzynie to samo)
bylem u kilku mechanikow – nikt nie wiedzial co jest – mowili "1000 powodów"
a że istnieje to cudowne forum :) i programik autodata – odczytalem kody bledow silnika.
błędy 8, 17, 36... wiec restart ecu i troche przepedzilem go i znow te same bledy.

przymierzalem sie do wymiany przeplywki, ale wpierw poszła na wymiane przepustnica(100zł).
przeczyszczenie całości. gdzie tylko można było.
wymiana nic nie dała.
no może nawet gorzej.... okazało się że na "nowym" bypassie (to czarne cos małe ala potencjometr na przepustnicy) auto po odpaleniu wchodzilo na 2,5tys obrotow i malało do zera – silnik zdechł. podtrzymanie obrotów powodowało ponowny wzrost do 2.5 i znow spadek do 0.
wróciłem do starej przepustnicy (oczywiscie po oczyszczeniu) "nowa" leży i sie kurzy.
skutek calej operacji – auto ciagle wariowało na obrotach ale regulacja sruba od jałowych obrotów troche pomogła.

wracając do błędów – 8 – przeplywka – wymienilem...(200zł)... błąd 8 na szczęście zniknął.

ale obroty wciąż wariowały... może nie aż tak, jednak przy dodaniu gazu np. do 3tys. obroty wolno maleją...utrzymują sie w granicach 1200-1700 .. i po czasie spadają do 800-1000. choc czasem zostają na 1500. i ogolnie lekko pływają.

a właśnie, płyn w chodnicy uzupełniony, w zbiorniku też.

dodatkowa rzecz która teraz mnie drażni – to przy zapalaniu przy zimnym silniku mam takie coś, że na poczatku jak chce troche dodac gazu to mi obroty spadaja i silnik sie dlawi... potrafi zgasnac... potem gdy zapale i chwile poczekam to moge juz normalnie dodawac gazu.

dodatkowy minus – ogrzewanie wnetrza kiepsko dziala :/ nabylem w b.dobrym stanie juz nagrzewnice.. .tylko czekam by bylo cieplej by sie dobrac do auta i wymienic..tzn postarac sie:)

wiec podsumowując – czym mogą być spowodowane te problemy z obrotami?
i czy ktos moglby mi powiedziec co oznacza kod 36? dzwonilem po serwisach mazdy we wroclawiu i powiedzieli mi "ze to nie jest błąd i można to zignorować" :/ dziwne...

mam nadzieje ze mnie zrozumiecie :)

a w miedzyczasie wymieniłem kopułke, i cale kable WN.
juz mnie to wszystko troszke kosztowało :(
a nie wiem co moze byc jeszcze nie tak.

i jeszcze jedno – teraz po zabiegach czyszczenia przepustnicy, nowej przeplywki itp. na gazie z obrotami juz nie ma prawie problemów ;) teraz to kwestia benzyny :/ ale czemu?
Ostatnio edytowano 21 lis 2007, 00:38 przez Piotrek_wroc, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Grzyby » 21 lis 2007, 00:37

Problemy z obrotami, słabe ogrzewanie – obstawiam zapowietrzony układ chłodzenia.
Był na forum opis jak to zrobić – szukaj postów użytkownika GofNet (ładnie to parę razy opisał)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Piotrek_wroc » 21 lis 2007, 00:40

Grzyby napisał(a):Problemy z obrotami, słabe ogrzewanie – obstawiam zapowietrzony układ chłodzenia.
Był na forum opis jak to zrobić – szukaj postów użytkownika GofNet (ładnie to parę razy opisał)

wielkie dzieki za info !!! poczytam troche i jutro (mam wolne) postaram sie podziałać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6