Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez Piotr » 12 lip 2011, 19:23

przepustnica wyczyszczona, kopułka i palec w idealnym stanie, świece i kable ok, nagaru na świecach nie ma – także zaczynam zbierać na nowe poduchy :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez marcysia » 15 lut 2012, 22:49

Witam. Długo mi zeszło na przeczytanie całego wątku i powiem szczerze, że do końca nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. W mojej 626 GF 2,0 115KM problem dotyczy kilku sekund po rozruchu. Mazda odpala nawet przy -20 bez najmniejszego problemu ale... po odpaleniu silnika obroty spadają do około 150-200/min i zamiast podnieść obroto do ok. 1500 jak to jest przy ssaniu – auto gaśnie. Odpalam drugi raz i to samo. Za trzecim razem w końcu zaskakakuje. Wygląda to jakby z opóźnieniem uruchamiało się ssanie. W lecie czyściłem przepustnicę, uszczelniłem kolektor i ogólnie obroty mam książkowe. Nie ma falowania, opadają właściwie tylko ostatnio pojawił się ten problem z odpalaniem. Można to "oszukać" wciskając po odpaleniu lekko pedał gazu – jak potrzymam chwilę na obrotach 1500-2000 to po chwili jak puszczę gaz auto już nie zgaśnie ale katowanie obrotami zimnego silnika jest niezalecane. To moja druga GF-ka i w porównaniu do pierwszej zastanawiao mnie wyższe o jakieś 1,5 litra/100km spalanie. Pojechałem na analizę spalin ale wyszła ok. jednak okazało się po podpięciu do komputera, że mam wypaloną lambdę i jak to powiedział mechanik – komputer "pamięta" jej ostatnie działanie i dzięki temu pali tylko 1,0-1,5 litra więcej a jakby dostała zwarcia do masy to paliłaby 5-6 litrów więcej. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną takich objawów po uruchomieniu na zimnym silniku? Po rozgrzaniu albo gdy temperatura jest powyżej -5 stopni problem znika. Może coś z przepustnicą albo krokowcem? Będę wdzięczny za rozsądne sugestie.
kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2011, 17:39
Posty: 13
Skąd: Nysa
Auto: Madzia 626 2,0 115KM '99
Focus Ghia 2005 1,6 TDCI DPF

Postprzez noxes » 15 lut 2012, 22:55

To że pali więcej od poprzedniej to wcale o niczym nie świadczy.
Po pierwsze zmień sondę.
Po drugie za ssanie odpowiada czujnik temperatury do ECU i to w nim należałoby poszukać przyczyny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez marcysia » 15 lut 2012, 23:16

Sondę wymienię w przyszłym tygodniu ale tak się zastanawiam, czy czasem nie mam coś źle ustawione po regulacji bypasem bo zapomniałem jeszcze dodać, że nawet jak te obroty mi wskoczą i od razu ruszę to auto jest bardzo słabe, jakby je zalewało miało za biedną mieszankę i ma tendencje do przygasania. Jeśli natomiast postoi troszkę odpalone i ja w tym czasie np. skrobię szyby to start po minucie od odpalenia już jest normalny i auto ma normalną moc i nie gaśnie. Masz jakiś pomysł o co kaman?
kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2011, 17:39
Posty: 13
Skąd: Nysa
Auto: Madzia 626 2,0 115KM '99
Focus Ghia 2005 1,6 TDCI DPF

Postprzez noxes » 15 lut 2012, 23:21

Sonda i czujnik tem do ecu to moje typy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez marcysia » 15 lut 2012, 23:25

a gdzie szukać tego czujnika? nie jestem za bardzo zorientowany ale jeśli to ten sam co odpowiada za wskazanie na desce to z tym nie mam problemu.
kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2011, 17:39
Posty: 13
Skąd: Nysa
Auto: Madzia 626 2,0 115KM '99
Focus Ghia 2005 1,6 TDCI DPF

Postprzez noxes » 15 lut 2012, 23:56

To nie jest ten sam. Znajduja się one obok głowicy(pomiędzy głowicą a puszką filtra.)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez marcysia » 16 lut 2012, 00:07

Dzięki. Jutro sprawdzę. A jak to się fachowo nazywa żeby kupić? Jak szukać albo o co zapytać w sklepie?
kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2011, 17:39
Posty: 13
Skąd: Nysa
Auto: Madzia 626 2,0 115KM '99
Focus Ghia 2005 1,6 TDCI DPF

Postprzez noxes » 16 lut 2012, 12:26

Czujnik temperatury cieczy do ECU, ale najpierw należałoby sprawdzić jego rezystancję.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez marcysia » 16 lut 2012, 18:01

Zrobiłem zdjęcie czegoś, co podejrzewam dzięki Twojemu opisowi że jest tym czujnikiem. Powiedz proszę jaką powinien mieć oporność żeby było wiadomo czy jest dobry czy zły? Na zdjęciu zaznaczyłem żółtą strzałką to co myślę, że mam zmierzyć. Powiedz czy dobrze zrozumiałem Twoje podpowiedzi.
Obrazek
kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2011, 17:39
Posty: 13
Skąd: Nysa
Auto: Madzia 626 2,0 115KM '99
Focus Ghia 2005 1,6 TDCI DPF

Postprzez jaca_626 » 16 lut 2012, 22:46

jeżeli chodzi o silnik 2.0 benzyna wygląda to następująco.

Przepraszam za jakość

Obrazek

Pozdrawiam jaca626
mazda 626
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 23:11
Posty: 48
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 626
1993 rok
2.0 benzin ( bez gazu, bo na gazie się zupę gotuje) :D

Postprzez noxes » 17 lut 2012, 00:24

Dokładnie tak, niestety prawidłowej wartości nie znam.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jaca_626 » 17 lut 2012, 23:18

no to ładnie sobie pościka Noxes nabiłeś :D gratuluję :D

a oto wartości dla czujnika :D mam nadzieję, że pomogłem :

Obrazek

Pozdrawiam jaca_626
mazda 626
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 23:11
Posty: 48
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 626
1993 rok
2.0 benzin ( bez gazu, bo na gazie się zupę gotuje) :D

Postprzez noxes » 17 lut 2012, 23:34

jaca_626 napisał(a):no to ładnie sobie pościka Noxes nabiłeś gratuluję

Kolega nie byl pewien czy dobrze napisał to go utwierdzilem w przekonaniu, ze dobrze. Poinformowałem też zainteresowanego tematem, że nie znam wartości, o i tyle w temacie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jaca_626 » 18 lut 2012, 00:06

źle potwierdziłeś koledze, że szara wtyczka jest od ECU(takową pokazuje na zdjęciu). Lepiej wymienić tenże czujnik(zielony) od razu. Ja zapłaciłem za nowy 27 zł.

Informacja dla potomnych :

Szara wtyczka – wentylator chłodnicy
Zielona wtyczka – informacje dla komputera ECU

żeby wymienić czujniki potrzeba wyjąć filtr powietrza to wtedy w miarę dobre dojście jest kluczem płaskim 19 ;)

tylko na zimnym silniku !!!!

Pozdrawiam jaca_626
mazda 626
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2010, 23:11
Posty: 48
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 626
1993 rok
2.0 benzin ( bez gazu, bo na gazie się zupę gotuje) :D

Postprzez marcysia » 19 lut 2012, 11:14

Dzięki za podpowiedzi. Zajmę się tym w tygodniu ale najpierw wymienię sondę. Żeby lepiej zobrazować to co się dzieje zrobiłem dwa filmiki – na zimnym i ciepłym silniku. Ponieważ temperatura na zewnątrz była nieco powyżej 0 st. uruchomienie na zimnym silniku zaskoczyło za pierwszym razem. Przy mrozach sprzed kilku dni dwa pierwsze uruchomienia kończą się zgaśnięciem silnika.
Po odpaleniu na zimnym nawet jak powoli wejdzie na obroty to po popierwsze przez chwile falują a po drugie po "przygazowaniu" obroty znów spadają i powoli wracają do 1300-1500, gdyby ruszyć auto jest bardzo słabe i potrafi zgasnąć.
na zimnym silniku
http://www.youtube.com/embed/nLpGOP4ySc8
na rozgrzanym
http://www.youtube.com/embed/1Nk0Y-tMGzI

Jeśli coś jeszcze przychodzi komuś do głowy to proszę o sugestie.
kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2011, 17:39
Posty: 13
Skąd: Nysa
Auto: Madzia 626 2,0 115KM '99
Focus Ghia 2005 1,6 TDCI DPF

Postprzez noxes » 19 lut 2012, 12:39

To tak jak pisałem, wyglada mi to na brak ssania. Zmień sondę bo to tez może przeszkadzać. Ja np jak zmieniłem w swojej sondę to mi się obroty podniosły...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez marcysia » 25 lut 2012, 11:45

Witam ponownie. Wiem, że to co napiszę może niektórym wydać się śmieszne ale wybrałem się dziś do garażu, żeby po Waszych wskazówkach przed zakupem dokonać pomiarów tego czujnika i..... czy to możliwe żeby w mojej GF-ce nie było zielonego czujnika? Mam tylko szary na dwa piny a za nim czarny i za chiny nie mogę znaleźć zielonej wtyczki czujnika. Może u mnie jest tylko szary, który przesyła sygnał do ECU i na wskazówkę licznika jak to bywa w autach rodziny VAG? Znalazłem w necie taki czujnik do kupienia ale jak dzwoniłem do ASO i do dwóch sklepów lokalnych to po roczniku i modelu nie potrafili znaleźć innego jak szary. Pomóżcie proszę <glupek2>
kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2011, 17:39
Posty: 13
Skąd: Nysa
Auto: Madzia 626 2,0 115KM '99
Focus Ghia 2005 1,6 TDCI DPF

Postprzez kaczor9 » 10 lip 2012, 10:23

Witam mam pytanko ostatnio zauważyłem że przy dodawaniu gazu zaczyna ni drgać drążek zmiany biegów .Czy na skrzyni są jakieś poduszki a może to coś innego?Proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 15:34
Posty: 16
Auto: Mazda 626 1.8 90KM '95

Postprzez kamilspider » 10 lip 2012, 11:28

Są poduszki na skrzyni, ale w większości aut będzie trochę drgał drążek zwłaszcza jak będziesz puszczał i dodawał gaz.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6