Naprawa przepływomierza B577 (626 GE FS)
Łączę z podobnym, do którego lektury zapraszam.
Czy uszkodzony przepływomierz może całkowicie unieruchomić auto? Przy zjechaniu z ronda zgasł i w ogóle nie chciał zapalić (holowanie). Z zewnątrz wygląda OK! Czasami udało się zapalić ale o jeździe mogłem zapomnieć. Na wolnych obrotach się dusił wraz z rozgrzewaniem się silnika, na duże wchodził bez problemu nawet pow. 4000.
- Od: 1 cze 2010, 21:52
- Posty: 48
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.
witam znalazłem to na naszy forum: (Regenorewane części elektroniczne takie jak aparaty zapłonowe, przepływomierze, komputery, posiadają dwuletnią gwarancje. Również sprzedaż wysyłkowa. tel. 0-58 303-33-01 ( w godz 9-17)
- Od: 11 lut 2010, 19:34
- Posty: 111
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r
Do kolegi rt125maz
Przepływomierz może unieruchomić auto, w moim przypadku po uszkodzeniu, na pb nie odpalał wcale, jak był zimny (ssanie) -odpalał na kilka sekun i gasł, o wkręcaniu na wyższe obroty czy też jeździe można było zapomnieć , Jedyny ratunek (i sprawca) to LPG – na nim odpalałem i jeździłem dopóki nie nabyłem kolejnej przepływki.
Przepływomierz może unieruchomić auto, w moim przypadku po uszkodzeniu, na pb nie odpalał wcale, jak był zimny (ssanie) -odpalał na kilka sekun i gasł, o wkręcaniu na wyższe obroty czy też jeździe można było zapomnieć , Jedyny ratunek (i sprawca) to LPG – na nim odpalałem i jeździłem dopóki nie nabyłem kolejnej przepływki.
- Od: 11 cze 2008, 21:51
- Posty: 21
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 1,8 DOHC 96r
u mnie nie mam możliwości odpalenia na LPG, ale czy silnik pracuje na pb czy LPG zachowuje się tak samo!
Sprawdziłem napięcie na przepływce w stanie ON napięcie 1,26V czyli ok! znalazłem w instrukcji ang. powinno być 1-1,5V czyli ok (na pracującym 1,5-5V jeśli dobrze pamiętam). Nie mogę sprawdzić po odpaleniu NIE ZAPALA!!!
Sprawdziłem napięcie na przepływce w stanie ON napięcie 1,26V czyli ok! znalazłem w instrukcji ang. powinno być 1-1,5V czyli ok (na pracującym 1,5-5V jeśli dobrze pamiętam). Nie mogę sprawdzić po odpaleniu NIE ZAPALA!!!
- Od: 1 cze 2010, 21:52
- Posty: 48
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.
Witam wszystkich! Przewertowałem 5 stron lektury a teraz pozwolę sobie zadac pytanie...
Czy to wina uszkodzonej przeplywki B577 ( na pewno nie działa sprawdziłem! ) że odpdala mi na PB wkręca się do 3tys obr. a potem gaśnie?
Ddodam że zimą na tej samej przepł. autko chodziło na PB i było OK obecnie na rozgrzanym silniku auto też odpali z PB ale pochodzi z miutkę i spadają mu obroty... i gaśnie. Czy winna nie oddpalania na PB może byc też gdzie indzdiej? Kopułka, palec no sam nie wiem czy coś innego niż B577 może byc przyczyną? Dzieki z góry za waszą pomoc!
PS: Na lpg jeździ bez zarzutu! Pozdrawiam!
Czy to wina uszkodzonej przeplywki B577 ( na pewno nie działa sprawdziłem! ) że odpdala mi na PB wkręca się do 3tys obr. a potem gaśnie?
Ddodam że zimą na tej samej przepł. autko chodziło na PB i było OK obecnie na rozgrzanym silniku auto też odpali z PB ale pochodzi z miutkę i spadają mu obroty... i gaśnie. Czy winna nie oddpalania na PB może byc też gdzie indzdiej? Kopułka, palec no sam nie wiem czy coś innego niż B577 może byc przyczyną? Dzieki z góry za waszą pomoc!
PS: Na lpg jeździ bez zarzutu! Pozdrawiam!
- Od: 31 mar 2009, 09:07
- Posty: 17
- Skąd: eudezet (blokowiska i ulice)
- Auto: probuffka 2.0 16v (FS)
no według mnie to przepływka. miałem to samo (w BG) – na gazie chodziła bez zarzutu a na PB obroty mocno falowały, często samochód gasł. Jeździłem na takiej przepływce 2 lata – gaz pierwszej generacji, więc większych problemów z odpaleniem na gazie nie miałem. Zimą na PB było zdecydowanie lepiej – nie wiem od czego to zależy, ale wiem że temperatura na pewno miała wpływ. Jeśli wiesz, że przepływka jest kaput, to nie ma sensu szukać gdzie indziej. trzeba zainwestować i wymienić. Mnie 4 miesiące temu udało się wyrwać używkę za 120 zł i chodzi bez problemu. Daj ogłoszenie w dziale kupię części, może ktoś z forumowiczów Cie poratuje za rozsądną cenę. Pozdrawiam
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
a nie wiecie jak oszukać komputer? Np poprzez wpięcie jakiegoś opornika zamiast przepływki? Chodzi mi o to aby odpalał na benzynie(na samym gazie nie mogę niestety odpalić)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Wygląda jak jeden z tych http://www.google.pl/images?q=Opornik+d ... 24&bih=583
Wszystko zależy jakiego producenta i jaki kształt obudowy Cię interesuje bo o tej samej wartości jest wiele różnych typów
Wszystko zależy jakiego producenta i jaki kształt obudowy Cię interesuje bo o tej samej wartości jest wiele różnych typów
ja ten tego problemu nie miałem bo inna przeplywka, ale z tego co wiem to opornik jedynie co da to że będzie można zapalić. A ten słynny drut dlatego tam siedzi bo zmienia sie jego oporność wraz ze zmianą jego temperatury czyli przepływu chłodzącego go powietrza. Raz musiałby być to ten sam materiał tej samej średnicy i do tego każdy po wymianie skalibrowany
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
Vlad24 zgodzę się z Tobą jak znasz kogoś kto ma taki drut i potrafi go podmienić i skalibrować w odpowiedniej cenie to znaczy 50% ceny sprawnej przepływki to ten gość sporo zarobi. Sam mam dwie do naprawy jedna po przerobieniu na rezystor nic nie zmieniła drugą zostawiłem w spokoju bo jeździć się da.
Myślałem już jak by tam potencjometr wsadzić ale boje się o kompa.
Myślałem już jak by tam potencjometr wsadzić ale boje się o kompa.
- Od: 6 maja 2010, 13:43
- Posty: 31
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 626 GF
nie ma szans tego zrobić. Jak już ma się tego typu przepływkę lepiej wcześniej niż później zainwestować w sekwencję. Za ok 1000 zł da się kupić kompa z reduktorem i wtryskami. Moim zdaniem to jedyna alternatywa, bo żadne blosy klapki przeciwwybuchowe i inne nie zabezpieczą przepływki.
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
Może stary temat ale dopiszę swoje uwagi – może się przydadzą.
Fura nie paliła do tego stopnia, że prawie rozładowywałem akumulator do zera a i tak nie zawsze się udawało odpalić.
Optycznie sprawdziłem – wyglądało dobrze – tzn. płytka jest na miejscu.
Pomimo tego komp pokazywał kod 8 (opisałem to w innym wątku)
viewtopic.php?f=128&t=121010&p=2035480#p2035480
Podmieniłem elektronikę i nic – dalej problemy.
Podmieniłem starą przepływkę (bez płytki) dodałem rezystor 10K i nic. Zero pozytywnych efektów – dalej nie palił.
Szukałem dalej info. Na elektrodzie znalazłem opis napięć jakie panują na kabelku sygnałowym.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=396622&highlight=mazda+626+przep%B3ywomierz&sid=7b2ed368a0d5498a0fcc033d896423a0
U mnie na kablu sygnałowym panowało napięcie ok 5,6 do 7,1 – stanowczo za dużo.
Dlatego nie palił bo przy sprawnym przepływomierzu powinno być od ~1 do 3,2V.
Przeciąłem drucik sygnałowy i dobrałem rezystor tak aby komp dostawał napięcie w odpowiednim zakresie. Dając R=~1,68k napięcie jest ok. 2,6V. Po udanych eksperymentach wlutowałem go w szereg.
Madzia teraz pali za każdym razem a jak zapali to wrzucam LPG i ognia.
Zaoszczędziłem 200zł
Powodzenia
Legato
PS
Szukam kogoś z Rzeszowa lub okolic w celu zdjęcia pomiarów ze 100% sprawnej przepływki.
A może ktoś dokona takich pomiarów w układzie np.
Lp. rpm V – na kabelku sygnałowym
1. 800 2,9-3,2
2. ~900
3. itd co działkę
Fura nie paliła do tego stopnia, że prawie rozładowywałem akumulator do zera a i tak nie zawsze się udawało odpalić.
Optycznie sprawdziłem – wyglądało dobrze – tzn. płytka jest na miejscu.
Pomimo tego komp pokazywał kod 8 (opisałem to w innym wątku)
viewtopic.php?f=128&t=121010&p=2035480#p2035480
Podmieniłem elektronikę i nic – dalej problemy.
Podmieniłem starą przepływkę (bez płytki) dodałem rezystor 10K i nic. Zero pozytywnych efektów – dalej nie palił.
Szukałem dalej info. Na elektrodzie znalazłem opis napięć jakie panują na kabelku sygnałowym.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=396622&highlight=mazda+626+przep%B3ywomierz&sid=7b2ed368a0d5498a0fcc033d896423a0
Napiecie na kablu sygnałowym.
Obroty silnika 1300- 2,2V do 2,5
2000- 1,7 do 1,9
3000-1,3 do 1,6
4000-1,1 do 1,3
na wolnych (800 obr) wskazanie 2,9 do 3,2
U mnie na kablu sygnałowym panowało napięcie ok 5,6 do 7,1 – stanowczo za dużo.
Dlatego nie palił bo przy sprawnym przepływomierzu powinno być od ~1 do 3,2V.
Przeciąłem drucik sygnałowy i dobrałem rezystor tak aby komp dostawał napięcie w odpowiednim zakresie. Dając R=~1,68k napięcie jest ok. 2,6V. Po udanych eksperymentach wlutowałem go w szereg.
Madzia teraz pali za każdym razem a jak zapali to wrzucam LPG i ognia.
Zaoszczędziłem 200zł
Powodzenia
Legato
PS
Szukam kogoś z Rzeszowa lub okolic w celu zdjęcia pomiarów ze 100% sprawnej przepływki.
A może ktoś dokona takich pomiarów w układzie np.
Lp. rpm V – na kabelku sygnałowym
1. 800 2,9-3,2
2. ~900
3. itd co działkę
- Od: 24 paź 2010, 18:50
- Posty: 10
- Auto: 626 GLX 1.8 + LPG
Witam Wszystkich forumowiczów.
Chciałbym podzielić się doświadczeniem z prób napraw tego przepływomierza. Poczytałem trochę o czujniku, który ulega urwaniu od wybuchu i doszedłem do wniosku, że jest to czujnik platynowy o rezystancji w 0 st. C równej 10 Ohm, podgrzany do 100 stopni C osiąga rezystancję 13,85 Ohm. Próbowałem znaleźć taki czujnik ale bez rezultatów. Najbliższy to PT100 ale niestety 10 razy za duży. Wyczytałem, że miedź ma zbliżoną rezystancję temperaturową i postanowiłem z niej zrobić czujnik. Posiadam drut średnicy 0,12mm emaliowany, potrzeba dla uzyskania 10,7 Ohm (dla temp. pokojowej 20 st. C) 6,9m tego drutu. Nawinąłem go na płytkę drukowaną (ok. 3 warstwy) i wlutowałem w miejsce tego urwanego. Teraz najważniejsze, zimny silnik odpala za pierwszym razem, rozgrzany również ale obroty spadną na chwilę na ok. 400 i wskoczą potem na ok. 800 i trzymają ładnie. Jadąc na benzynie odczuwam lekki spadek mocy tak do 2800 obrotów a później ładnie się wkręca wyżej. Może to być spowodowane dużą bezwładnością czujnika (tyle miedzi ciężko podgrzać w porównaniu do oryginału). Dla porównania na uszkodzonym przepływomierzu samochód na benzynie odpalał na sekundę i gasł. Jak udało się odpalić to z trudem kręcił się do 3000 i nic więcej i strasznie był zamulony. Na gazie sprawdzę jutro bo nie montowałem puszki z filtrem powietrza a bez niego jest zła mieszanka i max wkręca się na 2000 obrotów.
Pozdrawiam
Chciałbym podzielić się doświadczeniem z prób napraw tego przepływomierza. Poczytałem trochę o czujniku, który ulega urwaniu od wybuchu i doszedłem do wniosku, że jest to czujnik platynowy o rezystancji w 0 st. C równej 10 Ohm, podgrzany do 100 stopni C osiąga rezystancję 13,85 Ohm. Próbowałem znaleźć taki czujnik ale bez rezultatów. Najbliższy to PT100 ale niestety 10 razy za duży. Wyczytałem, że miedź ma zbliżoną rezystancję temperaturową i postanowiłem z niej zrobić czujnik. Posiadam drut średnicy 0,12mm emaliowany, potrzeba dla uzyskania 10,7 Ohm (dla temp. pokojowej 20 st. C) 6,9m tego drutu. Nawinąłem go na płytkę drukowaną (ok. 3 warstwy) i wlutowałem w miejsce tego urwanego. Teraz najważniejsze, zimny silnik odpala za pierwszym razem, rozgrzany również ale obroty spadną na chwilę na ok. 400 i wskoczą potem na ok. 800 i trzymają ładnie. Jadąc na benzynie odczuwam lekki spadek mocy tak do 2800 obrotów a później ładnie się wkręca wyżej. Może to być spowodowane dużą bezwładnością czujnika (tyle miedzi ciężko podgrzać w porównaniu do oryginału). Dla porównania na uszkodzonym przepływomierzu samochód na benzynie odpalał na sekundę i gasł. Jak udało się odpalić to z trudem kręcił się do 3000 i nic więcej i strasznie był zamulony. Na gazie sprawdzę jutro bo nie montowałem puszki z filtrem powietrza a bez niego jest zła mieszanka i max wkręca się na 2000 obrotów.
Pozdrawiam
-
severr
He ja "naprawiłem" przepływke znacznie szybciej. Wlutowalem odpowiedni rezyctor ceramiczny z odpowiednio dużym radiatorem samochód normalnie odpalał. Jechac też można było do określonych obrotów.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6