Naprawa przepływomierza B577 (626 GE FS)

Postprzez MaciekD24 » 1 paź 2005, 19:53

Witam, mialem wystrzał gazu i padla mi przeplywka. Czy ktos wie jak ją naprawic lub jak sie ochronic przed następnymi wybuchami ? Prosze o pomoc moj nr GG 4153657
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2005, 20:29
Posty: 9
Skąd: Starachowice
Auto: 626 z 93r 2.0 16V, 4x4, LPG

Postprzez nemi » 1 paź 2005, 20:10

MaciekD24 napisał(a):cyz ktos wie jak ja naprawic

chyba jeszcze nikomu się to nie udało

MaciekD24 napisał(a):sie ochronic pryed nastepnzmi wzbuchami_?

zmienić świece, przewody, kopułkę i palec oraz założyć antywybuchy, które czasem mogą pomóc


bajer0 napisał(a):wiem natomiast jak pomoc Ci z bledami... w

lub naciśnij z prawej strony klawiatury ctrl+shift (łoczywiście jednocześnie)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez MaciekD24 » 1 paź 2005, 20:41

no wlasnie przewody, swiece wymienilem i po tym tak sie stalo. Nie wiem tylko co to jest ten "palec" i ile on kosztuje? Ile kosztuje te antywybuchy?
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2005, 20:29
Posty: 9
Skąd: Starachowice
Auto: 626 z 93r 2.0 16V, 4x4, LPG

Postprzez jarcyś » 1 paź 2005, 20:54

1.Kup przewody wyskiego napięcia NGK koszt ok.300 PLN
2. WQymień kopułkę i palec. Koszt ok.120 PLn
3. Wymień świece na NGK dedykowane do Twojego silnika
3. Zmień filterek gazu. Koszt 30 PLN
4. Niech gaziarz dobrze wyreguluje mieszankę
5. Nie uruchamiaj na gazie przy zimnym silniku
6. Jezeli już uruchomiłeś na gazie to nie dawaj w Pi..zdeczke
7. Jeżeli chodzi o antywybuch to założ sobie trójnik-poszukaj na forum albo napisz do Smirnoffa
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2004, 00:54
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GE FS 94r.+lpg

Postprzez nemi » 1 paź 2005, 20:57

jarcyś napisał(a):5. Nie uruchamiaj na gazie przy zimnym silniku

teraz, to akurat innego wyjścia nie ma (przez przepływkę)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez MaciekD24 » 1 paź 2005, 21:11

Pisalem do Smirnoffa trojnika nie ma, reszte podzespolow wymienilem
Dzieki za pomoc
Moze znacie jakies sposoby na dodanie troche koni do 626?
Co sodzicie o Chipach (rezystrach) czy to sie sprawdza?
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2005, 20:29
Posty: 9
Skąd: Starachowice
Auto: 626 z 93r 2.0 16V, 4x4, LPG

Postprzez nemi » 1 paź 2005, 21:13

MaciekD24 napisał(a):Co sodzicie o Chipach (rezystrach) czy to sie sprawdza?

<lol>
Bardzo wydatnie podnosi spalanie <faja>



MaciekD24 napisał(a):sorki za 2 te same posty

Nie musiałeś dopisywać trzeciego. Możesz użyć opcji "zmień" przy każdym swoim poście. Tak samo możesz zmienić temat, żeby był czytelniejszy. A w opcjonalnym temacie powinieneś wpisać "626 GE FS" – nie pamiętam czy wpisałeś.
Pozdro ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez MaciekD24 » 1 paź 2005, 21:51

no tak podobno podnosi spalanie o ok 0,3 litra na 100 km
ale czy to prawda to nie wiem.
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2005, 20:29
Posty: 9
Skąd: Starachowice
Auto: 626 z 93r 2.0 16V, 4x4, LPG

Postprzez piter1279 » 2 paź 2005, 14:42

[quote="MaciekD24"]Witam, mialem wystrzał gazu i padla mi przeplywka. Czy ktos wie jak ją naprawic lub jak sie ochronic przed następnymi wybuchami ? Prosze o pomoc moj nr GG 4153657[/qu

Słuszałem, że gdzieś to naprawiają za ok 300zł, koszt używki to ok 700 zł i więcej. W swojej Madzi tez mam walnięty przepływomierz. Da się z tym żyć. Jest zamulona na paliwie ale w gazie to nie przeszkadza. Paliwo jest Ci jedynie potrzebne do odpalania. Gaz Ci strzelił bo prawdopodobnie łapie gdzię lewe powietrze. Sprawdz dokładnie przewody. Co do przewodów i śwec to nie powoduje strzałów tylko nie równą pracę silnka, tzw: "dławienie". Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2005, 13:15
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V LPG 92

Postprzez MaciekD24 » 2 paź 2005, 15:35

Tak wszystko juz wymienilem, ale przed chwila moja Madzia znow sprawila mi zawod, a mianowicie palila tylko z gazu i jakos tam dalo sie jechac teraz juz wogle nie pali aniz z BP ani LPG, poprosu nawet nie zakreci. Musialem dzwonic po ojca i na holu odpalil. Co to moze byc?
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2005, 20:29
Posty: 9
Skąd: Starachowice
Auto: 626 z 93r 2.0 16V, 4x4, LPG

Postprzez nemi » 2 paź 2005, 16:46

MaciekD24 napisał(a):Co sodzicie o Chipach (rezystrach) czy to sie sprawdza?

czy kupiłeś taki "chip-rezystor" na allegro?
Obrazek

Jest dostępny na aukcji http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=66176257 za jedyne 4.99 + koszt przesyłki?
Ten bajer służy oszukaniu czujników samochodu, tak aby komputer "zlecał" wtryskom bogatszą mieszankę paliwową = silnik pracuje jakby na ssaniu. Więc jeśli faktycznie to zadziała w zamierzony sposób, to spalanie musi wzrosnąć i nie sądzę, żeby to było jedynie 0,3 litra. Auta jakie widziałem z komputerem po odpaleniu pokazują zużycie paliwa 30-40 litrów/100km, więc mieszanka jest bardzo bogata, a do tego dąży ten rezystor (wiadomo, że nie aż tak <lol>).
Zaznaczam, że są to jedynie moje przemyślenia, a rezystor był już kiedyś ostro wyśmiany na tym forum http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... p+rezystor . Sam nie próbowałem...

PS. Ten wspaniały chip-rezystor jest dostępny w sklepie motoryzacyjno-elektornicznym (z diodkami, żaróweczkami itp. do samochodu) i kosztuje aż 5 groszy. Posiadam nawet dwa takie :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez mtaranti » 25 mar 2007, 10:04

witam. przez moje zaniedbanie i eksperymenty z gazem uszkodziłem przepływke. Druga juz! z tym ze ta pierwsza to ewidentna wina mechanika a druga to moja. Zawsze jak podchodziłem do manewrów z gazem i przeróbek zakładalem stara przepływkę ale tym razem mi sie nie chciało, BUM i po b577.
Ale zanim wymienilem kiedys przeplywke do zdjąłem charakterystyke, na wyjsciu, pomierzylem łacznie z opornoscią tego elementu (niestety w temp pokojowej) co go strzał urywa. Wielkim problemem jest tylko to że nie znam dokładnych parametrów i tu jest ból. Ale pracuje nad tym. Napewno nie będzie orginału ale.... zawsze cos.
Idąc dalej załozyłem opornik zwykły masowy niestety kilka sekund i poszedł z dymem. Wjęc rozebrałem opornik ze starego tv. odwinołem odpowiednią długość (chodzi tu o rezystancje) wlutowałem do przepływki iiiiiiii. AUTO ZAJEFAJNIE ODPALA NA PB prawie jak w orginale. Jak wejdzie na obroty to ze 3-4 razy zaosculuje +/– 200-300 obr/min i stabilizuje się. Winą tej oscylacji jest większa bezwładnosc tego wlutowanego elementu (w orginale jest ceramiczna płytka i platynowy drucik i elektronika przepływki dostrojona do niego)
Na tą chwile osiągnąłem efekt taki że komputer został oszukany odpala auto spoko ale co do spalania na Pb to pewnie się zwiększy no i podobnie wchodzi na obroty jak w orginale. I tak zawsze odpala się na Pb a jexdzi na gazie wiec mi wystarczy. a jak trafie przepływke tak jak ta ostatnio za 250 zł to sie pokusze na kupno jej inaczej nie.
ale sie rozpisalem, pozdrawiam włascicieli aut z gazem (wymieniajcie na czas świece)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez Grzyby » 26 mar 2007, 15:00

mtaranti napisał(a):wymieniajcie na czas świece

i nie tylko :)

Generalnie jesteś chyba pierwszą osobą której udało się oszukać kompa i podstawić "COŚ" zamiast przepływki.

Jak wrażenia z jazdy?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mtaranti » 4 kwi 2007, 15:37

OTO WRAZENIA:
Odpala normalnie na Pb z tym ze jak tylko wskoczy na obroty to zaoscyluja kilka razy obroty i sie stabilizuja. co do jazdy to rewelacji nie ma standard jak przy uszkodzonym. z tym ze jeszcze musze popracowac nad rezystancją bo wg mnie ten platynowy drucik ma dodatni wsp temperaturowy, a to co włozyłem to ze zwykego rezystora i wg mnie troszke za mała rezystancja.
ale wszyscy jak maja gaz no to nie jezdz! na pb chyba ze na wyscigi, a do odpalania wystarczy. ta oscylacja sie bierze z tego ze jednak ten drucik platynowy reagował lepiej na zmiane przepływu powietrza. Kodów błędów nie sprawdzałem jeszcze. ciekawe co mi pokaze, ale stawiam ze na nieprawidlową prace przepływki!

Pozdrawiam hej.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez nemi » 4 kwi 2007, 15:44

mtaranti a jak spalanie na gazie? Ile wzrosło?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez kierownik » 6 kwi 2007, 22:29

mtaranti
Hej@!
A możesz coś więcej napisać o rezystorze z jakiego wykorzystałeś drucik?
Masz może tego więcej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Bartek1986 » 7 kwi 2007, 00:19

nemi napisał(a):mtaranti a jak spalanie na gazie? Ile wzrosło?


a co ma przepływka lub jej brak do jazdy na gazidle ?? :) Sam sobie odpowiem... NIC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez mtaranti » 9 kwi 2007, 23:06

nemi napisał(a):mtaranti a jak spalanie na gazie? Ile wzrosło?

a dlaczego miało wzrosnąć?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez kierownik » 9 kwi 2007, 23:26

A możesz coś więcej napisać o rezystorze z jakiego wykorzystałeś drucik?
Masz może tego więcej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez nemi » 10 kwi 2007, 08:53

Bartek1986 napisał(a):a co ma przepływka lub jej brak do jazdy na gazidle pytajnik usmiech Sam sobie odpowiem... NIC

Jesteś w błędzie... :]
Niesprawna przepływka = inny kąt zapłonu = wyższe spalanie. Doświadczyłem ja i znajomi z klubu :]. Podobno to nie reguła, ale tak się dzieje najczęściej.

Mi bez przepływki wciągnął (na oko) 13-15 litrów ;P

mtaranti napisał(a):a dlaczego miało wzrosnąć?

j.w.
To ile Ci spala? Ja ostatnio w trasie spaliłem 8,03 <faja>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6