Strona 1 z 2

Po regeneracji głowicy nie odpala

PostNapisane: 29 lis 2012, 10:36
przez pkroolik
Witam
posiadam mazde 626 GE 96rok 1.8/90 hp
ostatnio miałem natchnienie i trochę grosza odłożone wiec postanowiłem wymienic uszczelke pod głowica bo zaczynała mi kopcic na biało i znikał mi płyn w układzie chłodzenia.
rozmontowałem wszystko i zawiozłem głowice do planowania
kiedy ja odebrałem wziolem sie za składanie wszystkiego do kupy
i po złozeniu co sie okazało

mazda nie pali jedyna szansa zeby zapalila to gdy ma pedal w podłodze
lecz wtedy sie nie wkreca na obroty a do tego kolektor wydechowy rozgrzewa sie do czerwonosci
niewiem co moze byc przyczyna rozrzad sprawdzilem zapłon tez iskra jest
wszystko wydaje sie ok
miał ktos juz taki problem moze ??

Re: Po regeneracji głowicy nie odpala

PostNapisane: 29 lis 2012, 12:07
przez zadra
Sprawdź jeszcze raz rozrząd

Re: Po regeneracji głowicy nie odpala

PostNapisane: 29 lis 2012, 12:42
przez mark.87
Popieram kolege, rozrzad musi byc zle i cos z zaplonem mozliwe, mozliwe ze cos zlozyles zle badz zle podlaczyles stad problemy,
Posprawdzaj wszystko dobrze badz jakiegos mechanika przywiez bo mozesz uszkodzic glowice jak bedziesz tak odpalal na sile

PostNapisane: 29 lis 2012, 14:44
przez pkroolik
dobra przekonaliscie mnie ide sprawdzic jeszcze raz ten rozrząd

PostNapisane: 29 lis 2012, 19:13
przez noxes
Prawdopodobnie wałek wydechowy przestawiony.

PostNapisane: 30 lis 2012, 23:12
przez ProboszczV6
noxes napisał(a):Prawdopodobnie wałek wydechowy przestawiony.


a to się wiąże z przestawionym aparatem zapłonowym, albo tylko źle zamontowanym aparatem zapłonowym... bo przy tym można się pomylić w tym silniku, dlatego nie odpala... ja bym nawet nie próbował na siłę bo szkoda zaworów, twojej pracy i włożonej kasy.
Równie dobrze mogą być oba wałki przestawione, albo znaki na kole wału korbowego pomylone

PostNapisane: 1 gru 2012, 12:38
przez pkroolik
normalnie juz mi rece opadaja
chyba rozbiore wszystko i zloze jeszcze raz

Re: Po regeneracji głowicy nie odpala

PostNapisane: 1 gru 2012, 14:52
przez mark.87
glowicy lepiej nie ruszaj juz ale reszte sprawdz,
tak to jest jak sie nie umi a sie bierze, wiecej szkody mozna zrobic niz pozytku

PostNapisane: 1 gru 2012, 20:22
przez noxes
jesteś pewny że masz wałki odpowiednio założone? Znaki(I i E) na kółkach na głowicy Pokrywają się? Znak na wale korbowym pokrywa się? Zapłon jest w odpowiednim miejscu?

Re: Po regeneracji głowicy nie odpala

PostNapisane: 4 gru 2012, 11:49
przez ProboszczV6
Ciekaw jestem czy czasami nie jest tak że założyłeś koła na wałki rozrządu odwrotnie... znaki są też na wałkach, krzywki 1 cylindra powinny być skierowane do góry lub "dupami" do siebie, 1 cylinder od strony rozrządu...

PostNapisane: 4 gru 2012, 19:04
przez pkroolik
wszystko jest dobrze poskładane na pewno
nie pierwszy raz to robilem ale pierwszy raz sie z takim czyms spotkałem
było juz 2 mechaników przy niej i mowia ze niema mozliwosci ze by nie odpaliła
wszystko jest jak by z tasmy zeszła
głowica splanowana ( kompresja za*****a )
aparat zapłonowy nowy
swiece i przewody tez
paliwo dostaje

dzisiaj bede ja jeszcze odpalal na lince moze jak dostanie obrotow to za ryczy

Re: Po regeneracji głowicy nie odpala

PostNapisane: 4 gru 2012, 19:13
przez ProboszczV6
A ja nadal uważam że coś jest źle skoro nie chce odpalić, immobilizer ? skąd ty jesteś? sprawdziłeś iskrę czy jest??

PostNapisane: 4 gru 2012, 20:05
przez noxes
pkroolik napisał(a):mazda nie pali jedyna szansa zeby zapalila to gdy ma pedal w podłodze lecz wtedy sie nie wkreca na obroty a do tego kolektor wydechowy rozgrzewa sie do czerwonosci

imo nie ma nic do tego.
A błedy sprawdzone?
Jeśli błedów brak to ja nadal będę się upierał, że rozrząd przestawiony.

Re: Po regeneracji głowicy nie odpala

PostNapisane: 4 gru 2012, 21:55
przez mark.87
Popieram kolege noxesa. a ci twoi fachowcy to wcale sie nie znaja na silnikach skoro twierdza ze wszystko jest ok.
gdyby bylo wszystko ok to by zapalila na strzala a nie na zaciag, jesli masz zle rozrzad to odpalka na zaciag tylko zniszczy ci silnik o ile juz tego nie zrobiles

PostNapisane: 4 gru 2012, 22:41
przez pkroolik
z Torunia
chyba jak by rozrzad był przestawiony to by nie było kompresji
podejrzewam ze kopułka mogła nogi wyciagnac i nie ma wystarczajacej iskry na zapłon
jutro bede miał sprawny aparat od znajomego
załoze i dam znac o efektach

PostNapisane: 4 gru 2012, 23:03
przez noxes
pkroolik napisał(a):chyba jak by rozrzad był przestawiony to by nie było kompresji

bzdura. Jesli masz przestawiony walek wydechowy to automatycznie masz przestawiony i zapłon, a wszystko na to wskazuje.

PostNapisane: 4 gru 2012, 23:18
przez pkroolik
Noxes a jesli jest przestawiony wałek wydechowy o jeden zabek a aparatem było operowane w kazda strone to chyba cos jest nie tak powinien chociaz prychnac a on nic

PostNapisane: 4 gru 2012, 23:51
przez noxes
Na początku pisałes że odpala z gazem w podłodze? Jesliby o jeden ząbek to by odpaliła. Zapłon możesz mieć przestawiony o 180st

Re: Po regeneracji głowicy nie odpala

PostNapisane: 5 gru 2012, 09:22
przez ProboszczV6
Przy przestawionym wałku kompresja mogłaby być niższa od nominalnej ale by była, napisałeś że kompresja jest wspaniała...
ustaw rozrząd na znakach, wyciągnij aparat zapłonowyi patrząc na kopułkę ustaw go odpowiednio tak żeby palec był skierowany idealnie w stronę styku w kopułce, przy wkładaniu ci się pewnie obróci więc musisz go wcześniej jeszcze trochę cofnąć żeby odpowiednio się zazębił, później wkładasz przewód zapłonowy 1 cylindra tam gdzie jest skierowany palec rozdzielacza a później w kolejności zapłonu resztę...mam nadzieje że zrozumiałeś wtf :]

PostNapisane: 5 gru 2012, 23:39
przez pkroolik
zrozumiałes juz nie raz probowalem
wszystko jest ustawione ok