Strona 1 z 2

Silnik nie odpala.

PostNapisane: 27 mar 2012, 16:52
przez noxes
Witam, potrzebuję pomocy mądrzejszych od siebie :) Auto to mazda 626 GE 1.8 16V. Problem polega na tym, że nie odpala na PB. Nieraz załapie ale za chwilę zgaśnie. Nieraz odpali i jak ją wkręcę na obroty to będzie pracować na max 3000rpm i to nie równo przy gazie wciśniętym na maxa.
Przepływomierz sprawny- podmienialem z mojego sprawnego samochodu.
Pompa paliwa nowa
Wtryski sprawne.
Błędy które wywala to; 10,16,11,17,15,14,13
10-czujnik temp pow zasysanego
15-czujnik lambda
16-egr
17- spręzenie zwrotne
nie ma w spisie błedów 11,13.14 więc podejrzewam, że są to błędy 0134 O2 sensor i 1170 mieszanka za bogata/uboga.
O co może tu chodzić? ja już nie wiem wykończyły mi się pomysły.
świece czarne zakopcone, jak jeszcze był gaz to odpalała na gazie i pracowała normalnie. Teraz gaz wywaliłem gdyż myślałem że to on i dalej nic. Wywaliłem też dwa alarmy jeden scorpiona a drugi nie wiadomego pochodzenia i nic. Pompa na ''krótko" i też nic. Wygląda to na to jak by wtryski nie puszczały paliwa. Puszczą trochę i koniec.

PostNapisane: 27 mar 2012, 19:30
przez Szyna
Widocznie mieszanka jest niewłaściwa, może jednak to ta sonda, na pewno ma tez wpływ temp. powietrza zasysanego, bo od tej temp zależy skład mieszanki. Czujnik temp prawdopodobnie znajduje się w przepływce. Na pewno to coś z mieszanka ;)

Silnik nie odpala.

PostNapisane: 27 mar 2012, 19:52
przez Piotr
A nie znajduje sie on przypadkiem przed przeplywka w obudowie filtra?

PostNapisane: 27 mar 2012, 21:44
przez noxes
Panowie te banalne rzeczy wyelyminowane już są na samym początku.
Przepływka ok, sonda podłożona sprawna i czujnik też. Zostaje jedno główne i kluczowe pytanie co odpowiada za sterowanie wtryskiem? na pewno komp i aparat zapłonowy, ale musi być coś jeszcze.
Teraz silnik odpala i za 3sekundy gaśnie, a więc w sterowaniu wtryskiem jest problem. Drugim problemem jest nie pracująca pompa paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem, a powinna pracować. Jedno i drugie może być ze sobą powiązane.

Re: Silnik nie odpala.

PostNapisane: 28 mar 2012, 16:38
przez jaro23
kolego przejrzyj wiązkę idąca do wtrysków.

PostNapisane: 28 mar 2012, 17:19
przez noxes
nie sądzę aby to było to. Napięcie na wtryskach jest. Podaja paliwo ale znikome ilości. Na około 30 sekund krecenia rozrusznikiem z pompą na krotko nalało może z 5ml paliwa na cylinder

PostNapisane: 28 mar 2012, 19:01
przez lukasz_26
imobilajzer?

PostNapisane: 28 mar 2012, 19:45
przez noxes
nie ma go.
Tu jest problem z czasem wtrysku tudzież ilością paliwa dostarczanego do cylindra, jest go za mało

PostNapisane: 28 mar 2012, 20:40
przez Szyna
podmień komputer i myślę ze będzie wszytko wiadomo ;)

PostNapisane: 28 mar 2012, 22:48
przez noxes
hehe no własnie i tu jest kolejny problem, tam jest komp od automata na 3 wtyczki, a ja mam od manuala na dwie i nie pasuje...

Re: Silnik nie odpala.

PostNapisane: 29 mar 2012, 12:05
przez tadziol
daj numer PCM-u
FSxx-xx-xxx ??

Re: Silnik nie odpala.

PostNapisane: 30 mar 2012, 00:30
przez Vlad24
rozrząd sprawny sprawdzony? nic nie przeskoczyło?
Wyprzedzenie zapłonu na swoim miejscu?
Może coś w aparacie zapłonowym nie łączy, masa – wtyczki – czujniki kąta wału korbowego.
Można poobserwować za zastępczej świecy jak bije iskra i czy występuje w regularnych odstępach bez jakichś przerw. Sprawdź też, czy pompa daje właściwe ciśnienie, odepnij na chwilę regulator ciśnienia paliwa od podciśnienia i zobacz czy też zgaśnie po 3 s.

ps: powietrze w oponach wymieniłeś na letnie hahaha

Re: Silnik nie odpala.

PostNapisane: 30 mar 2012, 08:28
przez noxes
kolego nic nie pomogłes. Pompa nowa aparat sprawny. Tutaj błąd lest w elektryce a najpewniej w komputerze.

Re: Silnik nie odpala.

PostNapisane: 30 mar 2012, 08:51
przez jacekasot
czyli musisz znaleźć drugi sprawny komputer i podmienić. I może inną listwę wtryskową wpiąć?

PostNapisane: 30 mar 2012, 23:03
przez noxes
Listwa jest ok. Dzisiaj ją odpaliłem ale na LPG. Na Pb nie ma mowy. Po odcięciu dwóch kabli z kostki aparatu zapłonowego zagadała.

Re: Silnik nie odpala.

PostNapisane: 31 mar 2012, 09:38
przez jacekasot
Jeśli Ty noxes nie dajesz rady to naprawdę jest to poważna sprawa...

PostNapisane: 31 mar 2012, 17:03
przez Vlad24
noxes napisał(a):kolego nic nie pomogłes. Pompa nowa aparat sprawny. Tutaj błąd lest w elektryce a najpewniej w komputerze.

test ze świecą robiłeś? czy olałeś?

PostNapisane: 31 mar 2012, 22:36
przez noxes
Żadnego testu nie robiłem ze swiecą. Samochód odpalil, ale tylko na gazie. Na benzynie jak nie chodził tak nie chodzi.
Tu jest ewidentna wina elektryki/komputera.
A pompka którą wyciągnąłem ze zbiornika była dosłownie spalona.
jacekasot napisał(a):Jeśli Ty noxes nie dajesz rady to naprawdę jest to poważna sprawa...

Nie do końca jest tak. Nie mam zzapasowego komputera od automatu co by to sprawdzić i roboty jest tutaj na trochę więcej czasu, a terminy mnie gonią...

PostNapisane: 31 mar 2012, 22:40
przez kamilspider
Czyli będziesz musiał się zaopatrzyć w kompa, ale co jeżeli wina nie leży po jego stronie, a np coś go uszkodziło?
Nie będę się udzielał nawet w tym temacie bo Ty masz o wiele większą wiedzę i doświadczenie...

PostNapisane: 31 mar 2012, 22:57
przez noxes
kamilspider napisał(a):Czyli będziesz musiał się zaopatrzyć w kompa,

Nie wiem czy jest sens
kamilspider napisał(a):ale co jeżeli wina nie leży po jego stronie, a np coś go uszkodziło?

Jest ryzyko jest zabawa :) W sumie nie wiadomo co mogło go uszkodzić, może gdzies ktoś coś przerobił.
Wywaliłem wszystkie podciśnienia wstawiłem nowe wraz z zaworami, egr czyszczony, sonda nowa, pompa nowa, wtryski sprawne, przepływka też.
Został tylko komputer i jego instalacja chociaz nie wierzę aby to była ona.
Samochod odpalił po odcięciu dwch kabli od aparatu zapłonowego ale na gazie :)

kamilspider napisał(a):Nie będę się udzielał nawet w tym temacie bo Ty masz o wiele większą wiedzę i doświadczenie...

Oj tam oj tam, nie o to tu chodzi :)