Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy GE FS

Postprzez sołtys » 3 gru 2005, 18:57

jako że nie lubię nie zakończonych wątków wiec pisze dla potomnych

1 czy da sie wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy??
jaknajbardziej tak zrobiłem to bez większych problemów przy pomocy kilku prostych narzędzi.

2 czy nastąpiła poprawa??

oczywiście nie. Dymił dalej coraz bardziej.

po przekroczeniu magicznej cyfry 1.5l/1000km i obronie magisterki auto wylądowało na kanale

3 czy wymiana pierścieni pomogła

jak najbardziej tak,

oględziny silnika wykazały.

niewielnie zużycie gładzi cylindra(praktycznie żadne), owal średnica w granicach połowy dopuszczalnych wyczytanych z instrukcji

na tłokach widoczne jeszcze ślady obróbki fabrycznej.

przyczyna dymienia pierścienie olejowe typu corsa zostały w rowkach zapiekły sie w pozycji wciśnietej i wogóle nie współpracował z gładzią cylinda.

rowiązanie wymiana pierścieni na zamiennik firmy RIK.

efekt 0 dymu po odpaleniu.

wiec rozpocząłem test długodystansowy pierścieni RIK. (obym nie wykrakał jakiegoś dzwona tfu tfu) bo test szlak trafi. ;)

po obejrzeniu starych pierścieni stwierdziłęm że jak sytuacja sie powtórzy to zrobie doświadczenie włoże te stare tylko wcześniej je dokładnie wymyje z nagaru bo po włożeniu do cylindra luz na zamku był naprawdę niewielki. :]
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Jaksa » 3 gru 2005, 19:05

sołtys napisał(a):rozpocząłem test długodystansowy pierścieni RIK
To jest nas 2 ( zony BJ tez lata na RIK-enach obecnie ok 6 tysi )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sołtys » 3 gru 2005, 19:14

Jaksa napisał(a):o jest nas 2 ( zony BJ tez lata na RIK-enach obecnie ok 6 tysi )


wiem wiem Jarku to od ciebie się o nich dowiedziałem <uklon> wiec wielkie podziękowanie zobaczymy ile pociągną mam nadzieje że ich drugi raz oglądać nie bede.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Jaksa » 3 gru 2005, 23:45

sołtys napisał(a):ile pociągną mam nadzieje że ich drugi raz oglądać nie bede.
O tym samym myślę , nie lubię naprawiac swoich samochodów bo zawsze za duzo wydaje kasy ( sporo częsci wymienia się na zapas – tak przy okazji :) )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ar2r » 28 mar 2006, 13:15

Mam pytanie, pewnie do Jaksy: chodzi mi o części do xedosa 6 KF, mówicie o pierścieniach z Hipolu, czy inne części do silnika (uszczelki pod głowicę itd) też brać od nich. Czy Hipol ma tylko pierścienie RIK, czy lepiej zapytać przed kupnem?
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez sołtys » 28 mar 2006, 13:23

ar2r napisał(a):Czy Hipol ma tylko pierścienie RIK


nie mają pierścienie różnych firm, wiec musisz zadzwonić i zapytać.


ar2r napisał(a):(uszczelki pod głowicę itd)


Jarek poleca tylko ori z serwisu ja mam założone tacomy bo nie miałem czasu i ochoty jechać po ori 60km do serwisu, ale ja sobie robie sam wiec w razie wycieków sam sobie zmienie, jeżeli robisz to w warsztacie to nie oszczędzaj i kup uszczelnienia ori. Acha na tacomach narazie jes ok silnik suchy uszczelka pod głowicą trzyma.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez ar2r » 28 mar 2006, 17:04

Dzwoniłem do Hipolu, nie mają RIK-ów, mają CTI, co o nich myślicie? Oczywiście mowa o pierścieniach.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez Xavier » 28 mar 2006, 19:35

ar2r napisał(a):Dzwoniłem do Hipolu, nie mają RIK-ów, mają CTI, co o nich myślicie? Oczywiście mowa o pierścieniach.

Zdecydowanie odradzam. Moim zdaniem syf z gilem <dupa> . Dowiedz się kiedy będą mieli RIK-i i się wstrzymaj do tego czasu z bólami. Lepiej na tym wyjdziesz. No chyba, że zaraz będziesz furkę sprzedawał... :D

Jaksa napisał(a):
sołtys napisał(a):rozpocząłem test długodystansowy pierścieni RIK
To jest nas 2 ( zony BJ tez lata na RIK-enach obecnie ok 6 tysi )

Jeśli już..to trzech. Ja na RIK-ach zrobiłem już 10,000 km i jest OK. – dolałem 0,7l oleju. <spoko>
PS.
Jaksa – kawa z Maca + wkład – w Łodzi dalej aktualna!
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Puhcio » 28 mar 2006, 19:47

ar2r napisał(a):czy inne części do silnika (uszczelki pod głowicę itd) też brać od nich


Nigdy w życiu innych uszczelek do V6 jak nie ori. Przerałiałem zmiany uszeczelek pod głowicą i pokrywami zaworów. Szkoda kasy i roboty. Wszytkie zamienniki puszczają, goracy olej smaży się na silniku i potrafi jeszce wiele szkody narobić.

Więc uszczelki do V6 –> TYLKO ORI

Ps. Nie przeraź sie kosztem ori uszczelek, ale zapewniam Cie, ze inne (czyt. zamienniki) to koszt mniejszy, ale jak policzysz ponowne rozbieranie silnika + nowy komplet uszczelek, to ori wychodzą taniej :)

Ps2. Czemu chcesz robić remont w V6 ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ar2r » 28 mar 2006, 21:01

Puhcio napisał(a):Ps2. Czemu chcesz robić remont w V6 ?


bo dzieje się to samo, co u autora tego tematu, takie same objawy
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez Puhcio » 28 mar 2006, 21:16

Kopci na niebiesko ?

Wiesz remont V6 to pokaźny koszt i musi być dobrze wykonany. Warto, także byłoby zastanowić się nad swapem silnika (może wyjść taniej). Tu musisz sie poważnie zastanowić ...

Ps. Jaki przebieg ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ar2r » 28 mar 2006, 21:57

171 kkm, wg licznika, ale ile de facto??
Myślę, że zrobię tak: rozebranie silnika nie dużo będzie mnie kosztowało, jeśli to tylko pierścienie, to wymieniam, jeśli szlify i tłoki, to pomyślę o nowym silniku, chociaż nie chciałbym, bo mam sekwencję założoną
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez Puhcio » 28 mar 2006, 22:02

ar2r napisał(a):171 kkm, wg licznika, ale ile de facto??


To musiał być nieźle pałowany, albo licznik troche cofnięty. :D

ar2r napisał(a):Myślę, że zrobię tak: rozebranie silnika nie dużo będzie mnie kosztowało,


Tylko pamietaj, ze zostajesz bez samochodu ... do tego musisz szybko podjąc decyzje czy robić silnik czy szukać nowego. Więc lepiej teraz nagraj sobie kontakty na jakiś pewny silnik z gwarancją, a dopiero poźniej rozbierz swój.

Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ar2r » 28 mar 2006, 23:24

dzięki za każdą radę,

pozdrawiam

Artur
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez witja72 » 15 lut 2011, 00:51

Mylę że macie koledzy racje ,teraz już te zamienniki są w miarę dobre i do naszych MADZII wystarczą .
ja sam zrobiłem mały remont ;
zaczęło się od głowicy,polerce kanałów,uszczelniaczach takoma, zimeringach i pierścieniach w zamienniku iiiiiiiiii chodzi ,nie znaczy terytorium!!!!!!!! \
i oto przecież chodzi
podzięki dla Madzi88 za wskazówki i dobre fotorelacje .....
witja72
 

Postprzez desp » 15 lut 2011, 08:33

Szukam i szukam użytkownika Madzia88 i znaleźć nie mogę, co by te fotorelacje sobie obejrzeć. Nie Majki88??? :)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez noxes » 15 lut 2011, 12:38

Nie natrafiłem nigdy na żadną fotorelację z tym związaną, ale są posty na ten temat;
viewtopic.php?f=125&t=109150&hilit=wymiana+uszczelniaczy
i wiele innych w szukajce.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johny2007 » 15 lut 2011, 12:47

tez przydało by mi sie wymienic uszczelniacze bo przy rozruchu kopci i smierdzi olejem przepalonym......
ale niestety brak funduszów....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez desp » 15 lut 2011, 18:07

U mnie kopci ale na siwo przy wysokich obrotach. Ale fundusze jak już będą to nowa madzia też będzie. Ta to studnia bez dna:(
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez johny2007 » 15 lut 2011, 18:41

oj tam kazdy samochód to skarbonka, co troche cos wkładasz......... ja np. kupiłem złomka za pare groszy i co troche cos wkładam ale wiem ze to juz zrobione.... i fajne tak doprowadzac do poprzedniego stanu i patrzec na swoje efekty.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6