Strona 1 z 4

Mazda 626 GE.-czujniki (temperatury) w bloku silnika.

PostNapisane: 6 lis 2011, 10:56
przez Krzysztof 500.
Witam,kolegów.
Moja Madzia , to 626 1,8 16V GE. 1992r Kod sil. FP. Chciałbym kolegów zapytać co to za czujniki są w bloku silnika obok filtra powietrza . Jeden jest zielony, drugi czarny one są dwu pinowe, a trzeci jedno pinowy w środku (on jest od wskaźnika temp,to ustaliłem).

Pozdrawiam.

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 6 lis 2011, 17:32
przez noxes
a tamte to są czujniki temperatury płyny chlodzącego.

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 6 lis 2011, 22:24
przez tadziol
zielony-ECTS EGI
czujnik temperatury silnika dla ustalenia dawki paliwa

czarny-ECTS FAN
czujnik temperatury silnika dla sterowania wentylatorem chłodnicy poprzez ECU

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 6 lis 2011, 22:42
przez noxes
tadziol napisał(a):zielony-ECTS EGI
czujnik temperatury silnika dla ustalenia dawki paliwa

czarny-ECTS FAN
czujnik temperatury silnika dla sterowania wentylatorem chłodnicy poprzez ECU

tadziol, skąd Ty to wszystko wiesz? :)

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 6 lis 2011, 22:54
przez tadziol
jak Ci odpowiem,że od 1995 roku zajmuję się mazdami,to uwierzysz??
bo paru innych mnie za to zje.......ło <lol>

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 6 lis 2011, 22:57
przez noxes
tadziol napisał(a):jak Ci odpowiem,że od 1995 roku zajmuję się mazdami,to uwierzysz??
bo paru innych mnie za to zje.......ło <lol>

Heh nie no spoko bo w sumie czego miałbym nie wierzyć :)

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 6 lis 2011, 23:57
przez qlesh
Nie słuchaj, że tak długo się zajmuje mazdami. Każdy kto był u tadziola wie, że na całej ścianie garażu ma półki z różnymi instrukcjami, indeksami, leksykonami itp. z opisami japończyków. Oczywiście wszystko w krzakach, ale Tadek to ogarnia bez problemu. Kiedyś mi się chwalił, że był na kursie językowym japońskiego i w to jestem w stanie uwierzyć, bo certyfikat wisi na drzwiach garażu.
:)

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 7 lis 2011, 13:17
przez noxes
qlesh napisał(a):Nie słuchaj, że tak długo się zajmuje mazdami. Każdy kto był u tadziola wie, że na całej ścianie garażu ma półki z różnymi instrukcjami, indeksami, leksykonami itp. z opisami japończyków. Oczywiście wszystko w krzakach, ale Tadek to ogarnia bez problemu. Kiedyś mi się chwalił, że był na kursie językowym japońskiego i w to jestem w stanie uwierzyć, bo certyfikat wisi na drzwiach garażu.

oj tam oj tam, ale takich tadziolów nam w polsce brakuje niestety... Miał głowę do interesu to sobie poradził...

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 7 lis 2011, 21:33
przez tadziol
qlesh napisał(a):Nie słuchaj, że tak długo się zajmuje mazdami. Każdy kto był u tadziola wie, że na całej ścianie garażu ma półki z różnymi instrukcjami, indeksami, leksykonami itp. z opisami japończyków. Oczywiście wszystko w krzakach, ale Tadek to ogarnia bez problemu. Kiedyś mi się chwalił, że był na kursie językowym japońskiego i w to jestem w stanie uwierzyć, bo certyfikat wisi na drzwiach garażu.
:)


盗まれた <lol>

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 7 lis 2011, 21:55
przez noxes
tadziol napisał(a):盗まれた <lol>

Skradziony?

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 7 lis 2011, 21:58
przez qlesh
A nie mówiłem?
Najgorsze jest to, że on czasem nie panuje nad tym, w którym języku nadaje. Stąd pewne problemy w komunikacji z klientami, ale nadzwyczaj rzadko mu się to zdarza.
hahaha

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 7 lis 2011, 22:07
przez tadziol
ja,chopy....styknie dyć tego łonacenio,bo zaroz wleci moderator i bydziecie widzieć co sie bydzie dzioło.
z giskany kalt waser na nasze gowy wylejom,coby my dali nie fandzolili.....
a tyskiego gizda ze hołzentregli wystrzelom do gorolowic...
łobejrzycie!

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 7 lis 2011, 22:46
przez noxes
tadziol napisał(a):ja,chopy....styknie dyć tego łonacenio,bo zaroz wleci moderator i bydziecie widzieć co sie bydzie dzioło.
z giskany kalt waser na nasze gowy wylejom,coby my dali nie fandzolili.....
a tyskiego gizda ze hołzentregli wystrzelom do gorolowic...
łobejrzycie!

ach te ślązoki hahaha

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 11 lis 2011, 11:06
przez Krzysztof 500.
Witam.
Bardzo dziękuję za pomoc .Malutkie pytanko jeszcze do Pana Tadzia, jakie parametry (oporność )powinny mieć te czujniki.

Pozdrawiam.

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 11 lis 2011, 21:42
przez tadziol
ziomalu :D dzisiaj święto wielkie.ojczyzna wolną się stała,a Ty o opornościach... hahaha
żeby to jeszcze o ruch oporu chodziło.... <spoko>
napiszę Ci jutro dokładnie ok?

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 15 lis 2011, 16:54
przez qlesh
No i co? Miał napisać i zajęty. Ale cóż się dziwić... samochodów na placu ma tyle, że już się ustawiają w kolejce od skrzyżowania Armii Krajowej/gen. Waltera-Jankego :D Także trzeba być wyrozumiałym i czekać. Ja też czekam, termin na wymianę oleju zaklepuje już po przejechaniu 3000 km od wymiany, co by na 10000 km dobrze trafić :)
Trzeba na to spojrzeć z innej strony. Tu masz wszystkie działy w jednym miejscu, obsługa klienta, dział części zamiennych nowych, używanych, dział sprzedaży wysyłkowej, telefonicznej, mailowej, forumowej, doradca klienta do spraw technicznych i wiele innych, których tu nie sposób wymienić. Wszystko na jednej głowie szefa serwisu, nawet nie ma kogo zj**bać :D

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 20 lis 2011, 18:39
przez jaca_626
jak również podepnę się pod temacik, mianowicie jakie powinny mieć wartości owe czujniki. najlepiej na zimnym i na ciepłym. Komputer pokazał mi błąd numer 9 więc czujnik temperatury. na zimnym (czujnik zielony – ten bliżej przepustnicy) mierzony miernikiem pokazuje 5.7Kohm, na ciepłym zaś ok 240 ohm ? czy są to prawidłowe wartości ? może przewód jest przetarty, że błąd wyskakuje ? tylko jak zweryfikować sprawność owego przewodu?

Pozdrawiam jaca_626

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 20 lis 2011, 23:22
przez Krzysztof 500.
Witam.
U mnie wartość tego czujnika z zieloną końcówką to zimny sil. 4,3kOhm. zimny silnik ale temperatura trudna do określenia.
Pozdrawiam.

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 21 lis 2011, 00:08
przez jaca_626
co masz na myśli zimny ? stał i zmierzyłeś po nocy ? czy po prostu wystygł silnik po jeździe i zmierzyłeś ?? a na rozgrzanym silniku jaką masz wartość ??

Pozdrwiam jaca_626

Re: Mazda 626 GE.-czujniki w bloku silnika.

PostNapisane: 23 lis 2011, 15:20
przez qlesh
Kontynuując tutaj, bo innego miejsca nie znajduję, chcę powiedzieć, że dziś jest ten dzień, w ktorym serwis znanego i lubianego na śląsku i w kraju oraz słynącego ze swej dobroci i nieopisanej wiedzy pana T. znalazł dla mnie 7 minut (bo tyle trwa wymiana oleju u wspomnianego wyżej, od wjazdu na halę do z niej wyjazdu) swego cennego czasu. Czy w którymkolwiek serwisie spotkaliście się z tym, by (tu w jednej osobie z mechanikiem, właścicielem, sprzedawcą i recepcjonistą) doradca serwisowy dzwonił do was rano gdy jeszcze śpicie, nieśmiałym głosem pytał czy jesteście w łóżku sami (bo jeśli nie, to w słuchawce natychmiast usłyszałbym sygnał przerwanego połączenia), grzecznie zaprosił na wymianę oleju, mało tego, zapytał z pokorą czy godzina wystarczy na "wykaraskanie się z wyra" (dokładne słowa) i dojazd na miejsce, a po wjechaniu na teren posesji czekał otwierając drzwi warsztatu by przypadkiem nie gasić na darmo silnika i by klient nie puszczał w wydech tak ciężko ostatnimi czasy wlewanego do naszych baków płynu po 5,5zł za litr? No ja z takim traktowaniem spotykam się za każdym razem gdy licznik przebytych kilometrów przeskoczy o kolejne 10 000.
Z podziękowaniem za odebrane łaski :D