Strona 1 z 1

Diagnoza pierścieni olejowych po kompresji

PostNapisane: 9 wrz 2011, 16:35
przez sobol1966
Moje autko to Mazda 626 GE 95r 2.0 FS 115km benz.180tys km.Autko zaczęło brać trochę oleju i postanowiłem zrobić próbę kompresji na zimnym silniku i kompresje po zalaniu oleju w gniazda świec celem sprawdzenia szczelności pierścieni olejowych.Wartości przed zalaniem to 11,5.11,5 11.5 12.po doszczelnieniu olejem wartości podskoczyły do 12.12.12.12,5.czyli na każdym cylindrze o 0,5 bara .Proszę o uwagi na temat i jakie powinny być wartości ciśnienia sprężania dla tego modelu z takim przebiegiem{chyba nie kręcony},z góry dziękuje i pozdrawiam.

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresi

PostNapisane: 9 wrz 2011, 17:01
przez jakub1009
kompresje masz w normie 11/12 to jest naprawdę nie zły wynik zobacz jeszcze na zimnym silniku jak to wygląda

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresi

PostNapisane: 9 wrz 2011, 17:14
przez sobol1966
Ta kompresja była robiona na zimnym silniku po nocy bo chyba tak się sprawdza ,dzięki za odpowiedz ale nie wiem co ta różnica oznacza dla silnika i pierścieni.

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresi

PostNapisane: 9 wrz 2011, 17:19
przez jakub1009
Jeżeli silnik jest ciepły to jak wiadomo wszystkie materiały zmieniają swoją objętość i tak samo tłok i pierścienie są trochę większe na ciepłym silniku i doszczelniają silnik co wywołuje potem błędny odczyt bo np na ciepłym jest 12 atm a na zimnym potem wychodzi że tylko 9 atm

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresi

PostNapisane: 9 wrz 2011, 21:58
przez Grzyby
Jakub, no przecież na zimnym sprawdzał <czytaj>

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresi

PostNapisane: 10 wrz 2011, 23:24
przez jakub1009
Ale pytał się jaka to różnica dla silnika jest :) to chciałem wy tłumaczyć

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresi

PostNapisane: 11 wrz 2011, 10:41
przez noxes
a próba olejowa nie sprawdzisz szczelności pierścieni olejowych, a jedynie pierścienie uszczelniające.

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresi

PostNapisane: 11 wrz 2011, 16:12
przez sobol1966
A jak sprawdzić stan pierścieni olejowych baz otwierania głowicy .

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresi

PostNapisane: 12 wrz 2011, 11:02
przez johny2007
chyba sie nie da ;D ale polak potrafi hahaha

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresi

PostNapisane: 12 wrz 2011, 21:33
przez noxes
Pije jakies duże ilości oleju? Kopci po ostrzejszym dodaniu gazu jak jest rozgrzany?

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresji

PostNapisane: 29 lip 2012, 14:06
przez derek
Ciekawy link w temacie pierścieni tłokowych:

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=677

Rozebrałem swój stary silnik FS z Forda który kopcił i brał olej, pierścienie na moje niefachowe oko wyglądały idealnie, tłoki i cylindry też, zero zarysowań , rowki na pierścienie bez nagaru...sam nie wiem dlaczego brał olej.
Wa każdym razie mam teraz silnik z Mazdy voyteckiego i jest OK

Re: Diagnoza pierścieni olejowych po kompresji

PostNapisane: 1 sie 2012, 12:46
przez Solar
Nie ma duzej roznicy po probie olejowej, wiec pierscienie wygladaja na jeszcze w miare ok, kwestia moze byc zuzyta gora, uszczelniacze zaworowe, prowadnice. Jakies wycieki oleju?