Strona 1 z 2

Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 6 wrz 2011, 15:40
przez szumki44
Witam. Posiadam Mx-6 i chcialem zrobic tuning na fabrycznych komponentach tu wymieniam liste ktore wiem ze bez problemu mozna perzelozych i jestem bardziej ciekaw co jeszcze mozna przelozyc zeby mx-6 lepiej smigal . Dziekuje za odpowiedzi..
A wiec to co wiem to:
Skrzynia z 626 1.8 Fp = dluzsze przelozenia biegow
Tarcze hamulcowe i zaciski przednie z mazda 6 283mm
Felgi mazda 6 ..

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 6 wrz 2011, 18:09
przez dirtracer
szumki44 napisał(a):Skrzynia z 626 1.8 Fp = dluzsze przelozenia biegow
.


myśłałem że jak tuning to powinno się montować krótsza skrzynię :P

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 6 wrz 2011, 19:13
przez szumki44
ogolnie tuning u mnie znaczy dostrojenie do wlasnych potrzeb :) moim zdaniem za krotka w mx-6 2.0 jest :)

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 6 wrz 2011, 19:19
przez dirtracer
ciekawe czy idzie zrobić hybrydę ze skrzyni tak jak to robia w hondach

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 6 wrz 2011, 23:55
przez szumki44
mianowicie o co chodzi tobie z ta hybryda ze skrzyni ?

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 07:23
przez dirtracer
robią tak że rozkładają całą skrzynię i główne przełożenie wkładaja od concerto a reszta or crx
coś takiego –> http://www.hondatech.pl/topics21/5836.htm

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 08:49
przez noxes
a przecież w maździe nie masz skrzyni na linki.

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 10:58
przez szumki44
fajnie ze tak da rade u nich ;) ale u mnie nie warto sie bawic w takie klocki :) wystarczy z 626 i mam juz dluzsze przelozenie :] chyba ze ktos chce miec jak wyzej :) najbardziej interesowalo by mnie tanim kosztem podniesc moc ale tym tanim kosztem uzyskam 3konie co nie wystarczy jak dla mnie dlatego raczej przezuce sie na v6 o wiele taniej wyjdzie :)

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 11:45
przez dirtracer
a takie pytanie o turbo mam. Jak to jest z montażem, bo z tego co wyczytałem to silniki które maja turbo zamontowane fabrycznie mają mniejszą kompresję np 9:1 Czy zakładając do FS gdzie kompresja jest 12:1 nic się nie stanie?

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 12:23
przez kamilspider
Często właśnie jak się zakłada turbo to daje się grubszą uszczelkę pod głowicę, żeby odprężyć silnik. Założenie turbo nie jest tanie, a potem to jeszcze pasowałoby wystroić :)

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 12:41
przez dirtracer
ehh nic tylko zbierać mamone i zmienić silniczek moje marzenie –> RB26DETT <rotfl>

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 12:43
przez kamilspider
najlepiej zbierać kasę na fabrycznie fajne i mocne auto :) Ja bym się zastanawiał między RX-8 a Hondą S2000? :D

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 13:05
przez dirtracer
wankel vs vtec :)
1.3 ---- 2.2 --- pojemność
231 ---- 237 --- moc
220 ---- 220 --- moment 5000 rpm dla mazdy i 6800 dla hondy
6 ---- 6 --- biegi
tył ---- tył --- napęd
1350 ---- 1250 --- waga

według mnie mazda ładniejsza, a w hondzie zabawa zaczyna się dopiero jak się VTEC załączy czyli ok 6000 rpm

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 16:10
przez szumki44
ja chcial bym miec 200 koni :) mialem wczesniej w innym 250 koni przy 1550 kg :) i byla juz normalna jazda i w miare ekonomicznie... co do vankla to spalanie srednio na poziomie powyzej 13l to troche za duzo :) do vtec to spalanie mniejsze;) ale buda brzydka. pozatym moj jamnik czyli mx-6 mi sie podoba xd tylko ze zrobilem blad kupujac 2.0 :( szukam 2.5. w usa mam trans am 2002 wiec v8 rzadzi ^_^ ale tam cena paliwa inna jeszcze :P. chodzi mi zeby mx-6 dopiescic ile sie da. rozwazam wariant turbo 2.0 ale taniej i szybciej wyjdzie mnie kupno 2.5v6 kl i przekladka na 2.5 200konny niz zabawa z 2.0 fs.

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 16:31
przez kamilspider
co miałeś za auto z 250 konnym silnikiem które paliło mniej niż 13l??:D

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 18:05
przez szumki44
acura legend 3.2 typ2 ;] ale moim zdaniem fatalny silnik awaryjny [tiiit] 2x uszczelka glowicy pozniej blok pekniety wiec znow zabawa w przeszczepy ... honda sie przyznala ze zle zaprrojektowala go :D dlatego dali 3.2 200 konny 3generacji o innej konstrukcji kanalow wodnych oraz gniazd zaworowych ^_^ a wyglad ten sam wies swapowali ile wlezie go :) -ale wybralem mazde bo ojciec kiedys mial 626 i naruch.. nim z 500 000 km do poki nie skasowali nam go :( wiec mazda niezawodnosc jak dla mnie i tanie czesci ori.

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 18:43
przez dirtracer
co do przebiegu to mój starszy ma fiata palio weekend 1.2 2000 r prosto z salonu i ma przejechane 440.000 i też jeździ fakt 2 razy strzeliła uszczelka pod głowica, raz rozrząd i dalej jeździ :D

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 19:55
przez kamilspider
To kiepsko :) W firmie jest Thalia 2002 1.4, która ma 475 000 km i nigdy nic nie było robione przy silniku, a nic z niego nie cieknie, ani nie bierze jakoś oleju, chodzi cichutko i pali na dotyk :) Kierownica śliska i nie widać cyferek na gałce biegów :D

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 20:09
przez dirtracer
no nie wiem czy kiepsko pierwszy olej jaki był wymieniany (po za gwarancyjnym) to mechanicy powiedzieli że bedą musieli go łyżkami wyciągać <rotfl> nie ma co porównywać samochodu firmowego który co 20000 ma robiony przegląd

Re: Tuning na fabrycznych czesciach.... mazda mx-6

PostNapisane: 7 wrz 2011, 20:34
przez kamilspider
Ten miał i ma co 10 kkm zmianę oleju :)