Strona 1 z 2

Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 6 sie 2011, 12:30
przez jarek705
Witam.
Ostatnio podczas rozmowy z kolegą powiedział że w mojej mazdzie powinienem mieć rozrząd na łańcuchu. To prawda? Podkreśle że mam Mazde 626 2,0 16V

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 6 sie 2011, 12:58
przez JulianSR
mazda 626 2.0 16 v ma rozrzad na pasku lecz to jest silnik bezkolizyjny. jak ci sie urwie pasek to nic silnikowi sie znaczaco nie dzieje dlatego moze pomyslal ze jest na lancuchu.
jak pamietam rozrzad w mazdzie na lanuchu jest w wersji GD mazdy w dieslu ale juz nie pamietam dobrze czy faktycznie tak jest.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 6 sie 2011, 22:37
przez jarek705
No właśnie też tak mi się wydawało że ma na pasku, z jednej strony szkoda że nie ma łańcuchu bo ich praktycznie bardzo rzadko się wymienia. To mówisz że silnik nie uszkodzi się jak pęknie pasek? To dobrze, bo sporo aut ma problem gdy pęknie pasek

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 7 sie 2011, 04:19
przez noxes
JulianSR napisał(a): jak ci sie urwie pasek to nic silnikowi sie znaczaco nie dzieje

pod warunkiem, że głowica nie była planowana.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 7 sie 2011, 11:34
przez JulianSR
no takze zapomnialem o tym :D dzieki noxes

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 7 sie 2011, 13:36
przez dirtracer
noxes napisał(a):
JulianSR napisał(a): jak ci sie urwie pasek to nic silnikowi sie znaczaco nie dzieje

pod warunkiem, że głowica nie była planowana.


z tego co mi wiadomo to przy wymianie uszczelki pod głowicą ją się planuje ale tobie chyba chodziło o tuningowym planowaniu :D

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 7 sie 2011, 14:29
przez noxes
dirtracer napisał(a):z tego co mi wiadomo to przy wymianie uszczelki pod głowicą ją się planuje

i w tym momęcie jeśli była za dużo splanowana silnik staje się kolizyjny.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 7 sie 2011, 14:31
przez dirtracer
noxes napisał(a):
dirtracer napisał(a):z tego co mi wiadomo to przy wymianie uszczelki pod głowicą ją się planuje

i w tym momęcie jeśli była za dużo splanowana silnik staje się kolizyjny.


czyli można pokusić się o stwierdzenie że jak strzeli uszczelka pod głowicą to silnik staje sie kolizyjny??

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 7 sie 2011, 14:34
przez noxes
Tak.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 7 sie 2011, 15:11
przez JulianSR
jak walnie uszczelka przeciez to i tak jazdy nie ma prawda wypruje sie olej z silnika.
zazwyczaj przy wymianie uszczelki to tam nie ma co planowac nawet.
chyba ze jak kolega powiedzial ze tuningowo wiec wiadomo.
Ale tak w roanych samochodach wymienialem uszczelke i nie planowalem.
I dalej chodzilo.
Chyba trzeba sobiezadac pytanie dlaczego ma peknac uszczelka??
pewnie tym ze nie odpowiedni styl jazdy jest i przylozenia skrzyni co do obrotow.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 7 sie 2011, 18:34
przez noxes
Wymieniając uszczelkę należy planować głowicę. Dlaczego wywaliło uszczelkę? Hmm jest sporo powodów o choćby nawet złe dokręcenie głowicy. Nie zawsze wywali olej możesz mieć przedmuchy pomiędzy cylindrami, woda do oleju i odwrotnie.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 9 sie 2011, 08:15
przez bokser1111
Chce wymienić rozrząd lecz potrzebuje porady co do czesci.co konkretnie wchodzi w skład rozrzadu ? Chodzi mi o marki czesci które sa dobrej jakosci.Coś słyszałem ze jeszcze sprezynke jakąś sie wymienia.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 9 sie 2011, 11:25
przez noxes
Spręzynkę napinacza, napinacz, rolkę prowadzącą, pasek i pompe wody to się powinno wymienić. Najlepiej zakładać oryginał. Ewentualnie rolki NTN, pasek mitsubishi czy jakoś tak się pisze <lol> pompę hmm GMB

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 9 sie 2011, 11:48
przez bokser1111
dzieki.juz zamówiłem :)

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 9 sie 2011, 15:50
przez noxes
a jakie?

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 9 sie 2011, 18:42
przez bokser1111
noxes napisał(a):a jakie?
Dzwoniłem do Jaksy i podał mi namiary na sklep w Warszawie.Pan złozył mi zestawik :

Pasek : Mitsuboshi 85zł
Napinacz : GMB 245
Sprężynka : 30
Rolka : NSK 55

Nie wiem czy tanio czy drogo wyszło ale wolałem w normalnym sklepie zamówic jak na Alledrogo.Następnie zadzwoniłem do Jaksy i zapytałem o firmy tych części i powiedział ze śmiało można brać.Miałem wątpliwości co do firmy paska bo różnie pisza ale Jaksa rozwiał moje wątpliwości.Zapytałem też o kolizyjność silników GE ,ponieważ nawet na tym forum pisza ze jak silnik miał planowana głowice to wtedy silnik jest kolizyjny – na to Jaksa > BZDURA < Można zdjąć pasek i dowoli sobie krecić i nic sie nie dzieje.Pozdrawiam.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 9 sie 2011, 19:02
przez noxes
a na forum było inaczej co do kolizyjności. A pompa wody gdzie?

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 9 sie 2011, 19:08
przez bokser1111
noxes napisał(a):a na forum było inaczej co do kolizyjności. A pompa wody gdzie?


Pompy nie wymieniam bo byla wymieniana niecałe 2 lata temu.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 10 sie 2011, 21:47
przez noxes
Oby Ci nie padła bo będzie rozbieranie od podstaw wszystkiego.

Re: Rozrząd – Mazda 626 GE

PostNapisane: 10 sie 2011, 22:38
przez Piotr
bokser1111 napisał(a):
noxes napisał(a):a na forum było inaczej co do kolizyjności. A pompa wody gdzie?


Pompy nie wymieniam bo byla wymieniana niecałe 2 lata temu.


Nie jest to drogi interes.. pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami -jakieś 150zł a oszczędzić możesz sobie sporo kłopotu

a co do samego rozrządu – wymieniałem komplet niedawno – koszt części niecałe 800zł w to weszło :
– pasek oryginał OE MAZDA
– napinacz oryginał OEM MAZDA
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie OEM MAZDA – 2szt

Raz na 100tyś mogę odżałować i spać spokojnie przez najbliższe 5 lat <spoko>