Strona 1 z 4

Wskazania obrotomierza

PostNapisane: 18 kwi 2005, 21:45
przez sanders
Powieccie mi jakie macie wskazania obrotomierza- stopniowo na:
IV biegu---60 km/h
IV---100 km/h
IV---120 km/h
V---100 km/h
V---140 km/h

Pytam bo kupilem nowy obrotomierz i chcailbym sprawdzic czy wskazania sa prawidlowe.
A i ile macie na jałowym (luzie)--ja mam koło 850 obr/min

PostNapisane: 18 kwi 2005, 22:01
przez xlink
wg wskazan TUV'u ( styczen ) bylo 775 – +/– tyle mam na luzie po rozgrzaniu silnika
reszty Ci teraz nie podam – moze jutro jak nie zapomne <jelen>

PostNapisane: 18 kwi 2005, 22:34
przez nemi
sanders20 napisał(a):V---100 km/h

2500 (ale nie jestem w stanie stwierdzić dokładnie)
125 km/h – 3100
110 km/h – 2700
93 km/h – 2250
165 km/h – 4000
wszystko na 5 biegu
Takie prędkości mam uwiecznione na zdjęciach...

2.0 FS słabszy od 1.8 FP, co może być powodem ? Różnica w przełożeniach skrzyni biegów ? 626 GE

PostNapisane: 29 lip 2011, 22:28
przez noxes
Witam, jaka może być przyczyna faktu takiego iż silnik 2.0 ma mniej mocy od 1.8?
Za co odpowiadają rurki podciśnieniowe? Co by było jak by któryś zaworek był niesprawny? Ewentualnie co się stanie jak odepnę kostki od tych elektrozaworów?

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 30 lip 2011, 15:53
przez tadziol
skąd wiesz,że FS słabszy od FP? pomiar na hamowni czy ogólne odczucie?
rurki odpowiadają za przepływ podciśnień.
zaworek niesprawny? ale w jaki sposób? mechanicznie czy elektrycznie? mechanicznie->brak przełączania/włączania podciśnienia ; elektrycznie-> jak poprzednio+kod błędu danego solenoidu
odpięcie kostek->zależy o które solenoidy chodzi?
więcej konkretów,to coś wymyślimy <spoko>

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 30 lip 2011, 18:27
przez noxes
Błąd mam tylko 17, ale to jest normalne przy lpg.
Mam w domu FSa i FP i właśnie ten FP się lepiej zbiera.
Moja mazda nieraz ma przypływy mocy i właśnie to mnie zaniepokoiło.
W zasadzie chodzi mi o wszystkie solenoidy, który za co odpowiada, skutki jego uszkodzenia mechanicznego co się stanie jeżeli odepnę kostkę i odpalę silnik, jaka powinna być reakcja?
Ogólnie szukam wszystkich informacji na temat owych solenoidów i podciśnień.

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 30 lip 2011, 20:58
przez tadziol
nie tam bym szukał przyczyn spadku mocy,ale może to Ci będzie pomocne.
http://www.google.pl/imgres?q=mazda+626 ... 80&bih=707

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 30 lip 2011, 22:26
przez noxes
Nie za wiele mi to dało. Wężyki mam wszystkie podpięte tak jak należy.
To w czym polecasz szukać przyczyny braku mocy?
Moje pytanie nadal aktualne, za co odpowiada poszczególny solenoid i skutki jego niesprawności.

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 5 sie 2011, 18:30
przez ericsson1
tadziol napisał(a):nie tam bym szukał przyczyn spadku mocy,ale może to Ci będzie pomocne.
http://www.google.pl/imgres?q=mazda+626 ... 80&bih=707


Witam, mój silnik to FS, mógłbyś mi to przesłać w lepszej jakości na skrzynke ? ericsson1@interia.pl z góry dzieki :)

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 5 sie 2011, 19:19
przez noxes
Nie ma lepszej jakości, jest tylko to co w linku.

PostNapisane: 28 sie 2012, 15:12
przez inzmbl
noxes napisał(a):Nie ma lepszej jakości, jest tylko to co w linku.


A widzisz ja mam tak samo... mam FP w sedanie z 94 i świeżo kupionego FS ze stycznia 97 (z aparatem S9, nową przepustnicą i bez gumowych wężyków) no i FP jest dużo zwinniejszy, poza tym ma wyższe prędkości przy obrotach np:

3000RPM na 3 biegu –> 70km/h a FS 64km badane GPSem, żeby nie było, że budzik przekłamuje.

i tak dalej, w każdym miejscu FP jest szybszy...

Oczywiście obrotomierz może nie być dokładny, jasne, ale nie wiem czy i gdzie jest ewentualne wyjście z czujnika, żeby sobie pomierzyć impulsami?

Aha napisz jeszcze jak u Ciebie z szarpaniem przy puszczaniu gazu na 2500-3000RPM na 2 i 3 biegu? i jak szybko wytraca prędkość. Możemy mieć po prostu bardziej zużyte skrzynie i one są powodem problemów.

PostNapisane: 28 sie 2012, 22:25
przez noxes
Szarpie nadal. A wytracanie prędkości hmm sam nie wiem :)
u mnie na 2 do 90 km/h a przy 3k rpmu to nie wiem. Na IV biegu obrotomierz i prędkościomierz idą równo

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 29 sie 2012, 00:22
przez inzmbl
A zrób proszę Cię w wolnej chwili test – na 3 biegu ustaw sobie 3000RPM i spójrz na budzik. w FP mam jak w mordę strzelił 70km/h a w FS 64 ;] podobnie przy 2500RPM na 4 biegu – 80km/h a FS 74

PostNapisane: 29 sie 2012, 11:03
przez noxes
hmm kiedyś zrobię. teraz mam unieruchomiony samochód. Coś mi chyba myszy pogryzły <killer>

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 29 sie 2012, 12:17
przez inzmbl
Poza osłoną maski lubią kable :) ja miałem przegryziony czujnik biegu jałowego w skrzyni.

PostNapisane: 29 sie 2012, 19:00
przez noxes
Wiem, że lubią bo mam cyrki w samochodzie. Najpierw odpalal za 4 razem, później doszedł bład przeplywki gdzie przepływka jest sprawna, na koniec po wbiciu wstecznego biegu samochód nie chciał jechac wcale <lol> Jedno miejsce znalazlem już. Ciekawe co jeszcze.
inzmbl napisał(a):A zrób proszę Cię w wolnej chwili test – na 3 biegu ustaw sobie 3000RPM i spójrz na budzik. w FP mam jak w mordę strzelił 70km/h a w FS 64

Zrobiłem ten test. Na III biegu przy 3k RPMU mam 70km/h

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 29 sie 2012, 21:55
przez inzmbl
heh czyli mam najprawdopodobniej zużytą skrzynię ;] świetna informacja

PostNapisane: 30 sie 2012, 20:44
przez Eklerek323f
inzmbl napisał(a):heh czyli mam najprawdopodobniej zużytą skrzynię ;] świetna informacja

A czasem FP i FS nie mają innych przełożeń w skrzyni?

Re: 2.0 słabszy od 1.8 Co może być powodem. Skutki odpięcia elektrozaworów podciśnień?

PostNapisane: 30 sie 2012, 21:20
przez inzmbl
Mają inną piątkę – a skoro kolega Noxes ma w FS takie same prędkości jak w FP i jak mój FP, to znaczy że z moją skrzynią FS jest coś nie tak (lub źle wskazuje mi obroty, jest jeszcze takowa opcja)

PostNapisane: 30 sie 2012, 22:00
przez Eklerek323f
inzmbl napisał(a):Mają inną piątkę – a skoro kolega Noxes ma w FS takie same prędkości jak w FP i jak mój FP, to znaczy że z moją skrzynią FS jest coś nie tak (lub źle wskazuje mi obroty, jest jeszcze takowa opcja)

Jutro sprawdzę jak w moim FP jest przy 3 tyś na III biegu. W sumie nigdy nie zwracałem uwagi

EDIT
A koła masz takich samych rozmiarów na FS i FP?