2.0 FS słabszy od 1.8 FP, co może być powodem ? Różnica w przełożeniach skrzyni biegów ? 626 GE
ech mając przypchany kat spaliny nie odpływają na tyle dobrze, źe silnik za zasscie świerzego powietrza.
W skróocie, Tobie lepiej by się biegało jak bys miał usta odkryte czy w masce?
W skróocie, Tobie lepiej by się biegało jak bys miał usta odkryte czy w masce?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
No w sumie to rozumiem – chociaż nie do końca bo silnik nie oddycha jednak "tą samą dziurą" no ale rozumiem.
Ale jednak kurde nie rozumiem bo spaliny odpływają w sposób mechaniczny, są pchane przez tłok i wyciągane przez zawory – nie umiem sobie jakoś uzmysłowić, jaki ma to wpływ na podciśnienie zasysające powietrze z drugiej strony... sorry
KAT u mnie podobno ok – ale to podobno ostatnio zbyt często występuje. Pytanie, czy jest duży łomot jak się zdejmie wydech i zrobi test na samej rurze dolotowej do KATa?
Ale jednak kurde nie rozumiem bo spaliny odpływają w sposób mechaniczny, są pchane przez tłok i wyciągane przez zawory – nie umiem sobie jakoś uzmysłowić, jaki ma to wpływ na podciśnienie zasysające powietrze z drugiej strony... sorry
KAT u mnie podobno ok – ale to podobno ostatnio zbyt często występuje. Pytanie, czy jest duży łomot jak się zdejmie wydech i zrobi test na samej rurze dolotowej do KATa?
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Ja bym tu dał inny przykład niż noxes... Wydech można porównać do innej części ciała , więc pomyśl czy łatwiejszy odpływ by miały gazy gdybyś miał zamontowany korek z dużą czy małą dziurką, albo coś by było przytkane?
Jak zdejmiesz wydech to huk będzie niezły, nie ogłuchniesz, ale nie baw się w takie eksperymenty późnym wieczorem bo sąsiedzi nie będą zadowoleni
Jak zdejmiesz wydech to huk będzie niezły, nie ogłuchniesz, ale nie baw się w takie eksperymenty późnym wieczorem bo sąsiedzi nie będą zadowoleni
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Bardziej chciałem w ciągu dnia u mechanika zdjąć przy okazji i przejechać kilka metrów, żeby sprawdzić czy prędkość będzie inna. To mi odpowie na 100% bo cały wydech wymieniałem ostatnio, łącznie z rurą do KATa – tylko KAT został.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
A po co się bawić? Od razu wywal kata i wstaw zamiast niego tłumik przelotowy z sercem i będzie ok. Ja za starego kata dostałem 260zł, więc pokryło cały koszt operacji i jeszcze zostało
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Tzn mi nie zależy na usuwaniu KATa – zwłaszcza, że jest to niezgodne z prawem i narażam się na mandat ja chcę po prostu sprawdzić, czy wpływa on na moje gorsze osiągi czy trzeba szukać gdzie indziej (czyt. skrzynia bo nic innego nie zostaje)
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Tnij panie, przelot zrob bedzie ok a prawo nie zajrzy ci pod glebe w aucie no chyba ze lewarek swoj beda mieli:D
Jeszcze pare eurozlotych wpadnie do kieszeni.I na opicie robocizny, by sie nie urwalo
A propo kata jesli masz zatkany osiagi slabe jesli masz czysto zchludnie lepiej idzie, a jesli go wogle wywalisz i w stawisz przelot to pupę urywa.
Kwestia wyboru opcje 3 sa
Jeszcze pare eurozlotych wpadnie do kieszeni.I na opicie robocizny, by sie nie urwalo
A propo kata jesli masz zatkany osiagi slabe jesli masz czysto zchludnie lepiej idzie, a jesli go wogle wywalisz i w stawisz przelot to pupę urywa.
Kwestia wyboru opcje 3 sa
- Od: 20 maja 2009, 08:58
- Posty: 164
- Skąd: Siennica Lublin
- Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz
Ja mam kolektor 4-2-1 pozniej przelotowa stumiennice do tego sportowy tlumik srodkowy oraz koncowy i osiagi hmm urwalo 1sekunde badz dodalo z 10 koni ale zapowiedzi producentwow
Kolektor wylotowy daje 15 koni
Strumiennica (ble ble ble wysysa spaliny ble ble ble ) daje 5 koni
Sportowy przelotowy tlumik (wieksza pojemnosc ) daje 3 kone
Tlumik Sport daje 5 koni
Usuniecie kata daje 5 koni
Wiec ja sie pytam kurka gdzie sa moje 33 konie do tego stozek 10 koni
Nie no szczeze mowiac bez kata jak i z katem jest niewielka roznica. Tyle ze zaczyna ci bardziej dymic z rury w zime;) Mocy odczowalnej nie uzyskasz tym lecz nawet pogorszy sie dol szczeze mowiac przy 2.0fs
W koncu to jest wyliczane chyba ze zalezy ci na metalicznym dzwieku malego Wrc:D to rrznij go ostro i ladna prelotowke zaspawaj
Kolektor wylotowy daje 15 koni
Strumiennica (ble ble ble wysysa spaliny ble ble ble ) daje 5 koni
Sportowy przelotowy tlumik (wieksza pojemnosc ) daje 3 kone
Tlumik Sport daje 5 koni
Usuniecie kata daje 5 koni
Wiec ja sie pytam kurka gdzie sa moje 33 konie do tego stozek 10 koni
Nie no szczeze mowiac bez kata jak i z katem jest niewielka roznica. Tyle ze zaczyna ci bardziej dymic z rury w zime;) Mocy odczowalnej nie uzyskasz tym lecz nawet pogorszy sie dol szczeze mowiac przy 2.0fs
W koncu to jest wyliczane chyba ze zalezy ci na metalicznym dzwieku malego Wrc:D to rrznij go ostro i ladna prelotowke zaspawaj
Nie uwierzę, że zmiana wydechu dała Ci o 1s mniej do 100 no chyba, że miałeś zapchanego kata wcześniej
Mierzyłeś to czymś oprócz stopera?
Mierzyłeś to czymś oprócz stopera?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
nie mowie o zmianie wydechu hahahha mowie o zainwestowaniu 3000 zl we wszystkie przerobki i to dalo mi 1sek do 100:} smieje sie ze typu koncowy tlumik czy stozek napierdzielaja po 30 koni tak samo wyciecie kata daje 3koni ? przy 100 konnym aucie moze i max;p
tutaj przykladwoay wykres przed i po kacie
tutaj przykladwoay wykres przed i po kacie
Zapomiałeś dodać, że diody w postojówkach dają 7km i +11pkt szacunku na dzielni
Uwielbiam bajki o kumulacji tuningowej stożek+przelot+REMUS na końcu= przyspieszenie lepsze niż prędkość zapalania zielonego na skrzyżowaniu
Uwielbiam bajki o kumulacji tuningowej stożek+przelot+REMUS na końcu= przyspieszenie lepsze niż prędkość zapalania zielonego na skrzyżowaniu
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
nie no serio mowiac to widzialem testy stozkow i niektorym dodwalo mocy niektorym zabieralo max moc uzyskana w przecietynym aucie to przyrosty z rzedu 0.5-5.5 hp taki zakres kolektor sportowy oraz uklad wydechowy daje badza biera 1-16 koni taka srednia
Jedyne co odczowalne to:
Podtlenek azotu
Dolatowanie powietrzem
Wlanie do baku radziedzkiego paliwa rakietowego i wcisniecie bieru R – jak rakieta
Ps co do diodek w zarowkac i ukladzie LED to jest tutaj pewna racja ze dodaja mocy bo
policz laczny zestaw konwencjonalnych zaroweczek dajmy ze zabiera nam 50 W 50W z alternatora to juz cos a teraz zestaw Led 5w czyli mamy o 0.001% przyrostu mocy to porownanie takie jak by wrzucic 2 ziemniaki do bagaznika i mamy spadek tej mocy
Jedyne co odczowalne to:
Podtlenek azotu
Dolatowanie powietrzem
Wlanie do baku radziedzkiego paliwa rakietowego i wcisniecie bieru R – jak rakieta
Ps co do diodek w zarowkac i ukladzie LED to jest tutaj pewna racja ze dodaja mocy bo
policz laczny zestaw konwencjonalnych zaroweczek dajmy ze zabiera nam 50 W 50W z alternatora to juz cos a teraz zestaw Led 5w czyli mamy o 0.001% przyrostu mocy to porownanie takie jak by wrzucic 2 ziemniaki do bagaznika i mamy spadek tej mocy
szumki44 napisał(a):
Ps co do diodek w zarowkac i ukladzie LED to jest tutaj pewna racja ze dodaja mocy bo
policz laczny zestaw konwencjonalnych zaroweczek dajmy ze zabiera nam 50 W 50W z alternatora to juz cos a teraz zestaw Led 5w czyli mamy o 0.001% przyrostu mocy to porownanie takie jak by wrzucic 2 ziemniaki do bagaznika i mamy spadek tej mocy
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
ok a teraz na serio wkrec silnik na obroty niech sie przepali. Wyciagnij listwe z wtryskiwaczami daj je do firmy ktora je przeczysza ( koszt 140 zl ) i masz jak nowki do tego wyczysz przepustnice i caly dolot stosujac srodek czyszczacy uklady dolotowe w sprayu:) i przepal dziada
Jeszcze sprawdz 2 autka postaw je na tym samym parkingu i zobacz czy z taka sama sila dasz rade je przepchac czy 1 lzej a drugie mocniej idzie? bo moze zaciski lekko sie przypiekly i to tez ma znaczeie
Jeszcze sprawdz 2 autka postaw je na tym samym parkingu i zobacz czy z taka sama sila dasz rade je przepchac czy 1 lzej a drugie mocniej idzie? bo moze zaciski lekko sie przypiekly i to tez ma znaczeie
Dość często włącza mi się na chwilę ABS przy delikatnym hamowaniu na światłach – co mnie strasznie drażni. Ale wymieniałem czujnik z tyłu i nie do końca pasował, mechanik musiał go tam jakoś dopasowywać. Robiłem wszystkie klocki i tarcze i raczej tutaj nie ma problemu.
Faktem jest – że silnik mi dużo szybciej hamuje niż w starej GE – a jak postawię na biegu na górce, to nie zjedzie ani trochę a stara GE kawałek i czuć jak tłoki w bloku suwają
Będę musiał sprawdzić kata – i też uszczelkę pod kolektorem ssącym bo na luzie silnik ma delikatne drgawki i nikt nie wie czemu. Ostatnio widziałem fajną metodę wykrycia lewego powietrza na uszczelce – przy działającym silniku psikanie wodą w okolicach wtrysków widać od razu czy silnik reaguje czy nie.
Faktem jest – że silnik mi dużo szybciej hamuje niż w starej GE – a jak postawię na biegu na górce, to nie zjedzie ani trochę a stara GE kawałek i czuć jak tłoki w bloku suwają
Będę musiał sprawdzić kata – i też uszczelkę pod kolektorem ssącym bo na luzie silnik ma delikatne drgawki i nikt nie wie czemu. Ostatnio widziałem fajną metodę wykrycia lewego powietrza na uszczelce – przy działającym silniku psikanie wodą w okolicach wtrysków widać od razu czy silnik reaguje czy nie.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
MOze cos byc z tego troche prawdy stozek stozkowi nie rowny.
Jeden ma lepsza przepustowosc powietrza drugi gorsza.
Do tego dodac oslone termiczna by nie lapalo cieplego powietrza od silnika to moze cos i polepszy.
Ale jakos mi sie wierzyc nie chce , ze po zalozeniu samego stozka lepiej bedzie szedl.
Jedynym wyjsciem jest poprawienie ogolnego ukladu wydechowego tak by silniczek lzej mial.
Zaczac od kolektora skaczyc po koncowy tlumik.
Jesli drgawki warto by bylo sprawdzic poduszki pod silnikiem a takze pod skrzynia.
Moze to byc przyczyna.
Hamowac zawsze lepiej bedzie hamowal jak ma sie wszystkie nowe czesci w ukladzie hamulcowym powymieniane.
Co do tuningu mechanicznego lepiej to pozostawic fachowcom co sie tym trudnia.
Jesli jak wnioskowalem ze wczesniejszych wypowiedzi 3000 na doinwestowanie.
Moim skormnym zdaniem lepszy chyba byl by swap z innego silnika mazdeczki niz w sadzenie gratow za 3000.
No ale mozna pare gratow pod maske wsadzic
Jeden ma lepsza przepustowosc powietrza drugi gorsza.
Do tego dodac oslone termiczna by nie lapalo cieplego powietrza od silnika to moze cos i polepszy.
Ale jakos mi sie wierzyc nie chce , ze po zalozeniu samego stozka lepiej bedzie szedl.
Jedynym wyjsciem jest poprawienie ogolnego ukladu wydechowego tak by silniczek lzej mial.
Zaczac od kolektora skaczyc po koncowy tlumik.
Jesli drgawki warto by bylo sprawdzic poduszki pod silnikiem a takze pod skrzynia.
Moze to byc przyczyna.
Hamowac zawsze lepiej bedzie hamowal jak ma sie wszystkie nowe czesci w ukladzie hamulcowym powymieniane.
Co do tuningu mechanicznego lepiej to pozostawic fachowcom co sie tym trudnia.
Jesli jak wnioskowalem ze wczesniejszych wypowiedzi 3000 na doinwestowanie.
Moim skormnym zdaniem lepszy chyba byl by swap z innego silnika mazdeczki niz w sadzenie gratow za 3000.
No ale mozna pare gratow pod maske wsadzic
- Od: 20 maja 2009, 08:58
- Posty: 164
- Skąd: Siennica Lublin
- Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz
Chodziło mi o hamowanie silnikiem a nie hamulcami Nowe auto hamuje szybciej na silniku niż stare a jak postawię na biegu na górce to praktycznie nie zjedzie a stary zjedzie kilkanaście cm i słychać jak się tłoki obracają.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
No podobno dlatego dziwię się cały czas, że mam niższą prędkość. Może naprawdę jest to przekłamanie jakieś. Na razie brak czasu na naprawy, ale przy najbliższej okazji sprawdzę jeszcze uszczelkę kolektora ssącego.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
az sam sprawdze to mam kolegi 626 1.8 z 2.0 malego draga zrobimy i zobaczymy roznice.
Z chego sie orientuje to takie moce mialy silniki
1.8 105KM, 1991-1997
1.8 90KM, 1994-1997
2.0 i 115KM, 1991-1997
2.0 i 4WD 116KM, 1992-1997
2.5 24V 163KM, 1994-1997
2.5 24V 165KM, 1992-1997
2.0 D GLX Comprex 75KM, 1993-1997
Moze byc tego przyczyna.
Z chego sie orientuje to takie moce mialy silniki
1.8 105KM, 1991-1997
1.8 90KM, 1994-1997
2.0 i 115KM, 1991-1997
2.0 i 4WD 116KM, 1992-1997
2.5 24V 163KM, 1994-1997
2.5 24V 165KM, 1992-1997
2.0 D GLX Comprex 75KM, 1993-1997
Moze byc tego przyczyna.
- Od: 20 maja 2009, 08:58
- Posty: 164
- Skąd: Siennica Lublin
- Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6