2.0 FS słabszy od 1.8 FP, co może być powodem ? Różnica w przełożeniach skrzyni biegów ? 626 GE

Postprzez inzmbl » 30 sie 2012, 22:15

Tak, oczywiście – po prostu miałem FP sedana z 94 (w opisie na sprzedaż) i zamiast w niego ładować kupiłem w bardzo dobrym stanie wizualnym oraz na pełnej opcji wersję HB z 97 roku na FS 2.0

Przełożyłem wszystkie nowe rzeczy, czyli akurat zawieszenie, tarcze, klocki, koła a do tego zrobiłem rozrząd, paski, wszystkie filtry w tym paliwa oraz nowy olej Valvoline Maxlife 10W40

Sprezentowałem jeszcze nowej Madzi cały wydech zachowując KATa bo był dobry, oraz nowiutką sondę Lambda a tą przełożyłem do FP bo akurat wyskakiwał jej błąd.

Problemy miał od początku 2 – obroty skakały na zimnym między 300 a 1200 oraz zamulona skrzynia no i słabe ciągnięcie oraz mniejsze szybkości niż FP

Problem obrotów okazał się prosty – przegryziony czujnik biegu jałowego w skrzyni, nie wiedział kiedy mam luz a kiedy bieg i wariował (bo po wciśnięciu sprzęgła obroty stawały jak trzeba)

Kwestia zamulenia – kopułka oraz kable, teraz nie ma dziur w mocy i idzie płynnie, ale nadal jest kwestia niższych prędkości.

No i pomijam kwestię obrotów, bo po wymianie uszczelki pokrywy się zaczęło – w tej chwili czekam na uszczelki do przepustnicy oraz termostatu ssania na przepustnicy, błędnie nazywanego krokowcem jako całość i podmieniam ten element z FP gdzie jest na 100% sprawny. Jak to nie pomoże, to idę się wieszać.

Oczywiście procedury typu nowy płyn chłodniczy, wielokrotne odpowietrzanie, czyszczenie EGR oraz nawet czujnik temperatury wykonał mechanik przez ostatnie 3 dni... jest nawet gorzej niż było.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez Eklerek323f » 31 sie 2012, 17:30

Sprawdzone, 3ci bieg, 3k obrotów i jest 73-74km/h przy kole 205/55R16
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez inzmbl » 31 sie 2012, 18:49

no tak, masz więcej bo 16 calowa felga, ja jeżdżę normalnie na 14.

Ale widzisz... mój FS ma 64km/h i nie ma opcji na więcej. Może faktycznie obrotomierz? Czy tempomat ma jakikolwiek wpływ na wskazania?

Czy wiesz może, jak można z gniazda diagnostycznego wyciągnąć impuls? albo ewentualnie spod zegara bo może faktycznie zaniża.

Choć odczucie, że słabiej ciągnie jest ewidentne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez y » 2 wrz 2012, 10:52

Skrzynia z FP jest zdecydowanie dłuższa, sam parę dni temu taką wrzuciłem do FSa i widać różnicę na obrotomierzu, na szczęście nie czuć słabszego kopa no i spokojnie można 100km/h wykręcić na 2 biegu ;)
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez noxes » 2 wrz 2012, 10:56

y napisał(a): i spokojnie można 100km/h wykręcić na 2 biegu

żaden wyczyn w fsie też wykręcę, ale po co? szkoda silnika
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez y » 2 wrz 2012, 11:32

noxes napisał(a):żaden wyczyn w fsie też wykręcę, ale po co? szkoda silnika

przy 6,1kRPM? ;)
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez noxes » 2 wrz 2012, 12:15

Nie wiem przy jakich obrotach.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 3 wrz 2012, 13:44

I ja dołacze sie do dyskusji, silnik FS aparat zaplonowy S9
przy 3000RPM
na 3 biegu mam 70km/h
na 4 biegu mam 90km/h
na 5 biegu mam 115km/h
Jesli słabszy silnik ma wieksze predkosci to albo skrzynia jest inna albo opony sa za duze i oklamuja licznik,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez inzmbl » 3 wrz 2012, 15:27

No niestety ja mam średnio o 5-6 km niżej :( więc przyjdzie czas obejrzeć po zimie skrzynię i sprzęgło.

Może noxes będzie miał jeszcze skrzynię na sprzedaż :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez Eklerek323f » 3 wrz 2012, 15:43

inzmbl napisał(a):No niestety ja mam średnio o 5-6 km niżej :( więc przyjdzie czas obejrzeć po zimie skrzynię i sprzęgło.

Może noxes będzie miał jeszcze skrzynię na sprzedaż :)

Może to po prostu wina mniejszego koła. Nie ma co szukać dziury w całym i pakować kasy o marne 6km/h wg. mnie.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez inzmbl » 3 wrz 2012, 15:44

Koła te same – pisałem wyżej.

No marne nie marne, ale już kilkunastu innych ludzi w sumie pytałem i każdy ma większe prędkości, także problem ewidentnie leży u mnie. Poza tym... to auto nie idzie jak powinno.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez Eklerek323f » 3 wrz 2012, 15:48

Moja też nie jedzie, 15-16s do setki, jak stare W123 :D podejrzewam zapchanego kata, będę go wycinał.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez inzmbl » 3 wrz 2012, 15:50

Do 100 musiałbym sprawdzić :) kat jest niby ok, bo robiłem cały wydech i mechanik sprawdzał. Wszystko wskazuje na skrzynię lub przeniesienie – no ewentualnie walnięty obrotomierz ale 300RPM to dość sporo a tyle mniej więcej muszę dodać, aby uzyskać odpowiednie prędkości do innych Mazd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez szumki44 » 22 wrz 2012, 22:48

Ej nie kumam was ??? co opony maja do predkosci ? mowa o predkosciomierzu na liczniku :)
co do gps to kazdy oszukuje. Gps do pomiaru predkosci samochodu z dokladnoscia do 2cm trzeba zakupic a to kosztuje tysiace:) anie 200-500 zl :) tam zanim sie zbuforuje to wiecie :)....

Co do predkosci na blacie i obrotow to swap skrzyni z 1.8Fp do 2.0Fs daje dlozsze przelozenie na kazdym biegu np na 2jce do 110 odcina :)

wasze pomiary
3jka 3000RPM=76km u mnie po swapie
4rka 5000=160
4rka 5500=170
5tka 4000=170
5tka 4500=180
5tka 4600=190
Do porownania skrzynia w mx-6 2.0 Fs moja stara to odcinala przy 90km/h na 2jce :) a na 3jce to mialem tez tak z 65 przy 3000rmp :)

Pozatym chesz miec szybsze 2.0 zaloz mu opony o rozmiarze takim jaki masz na 1.8 i tych samych parametrach :) bo takie np 235/45/17 jak mialem to licznik pokazywal 100 a naprawde gniotlem 124 km/h
I poteznie zmulilo auto do setki itp przeloz kola to zobaczysz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez inzmbl » 23 wrz 2012, 01:32

Koła mam przełozone z FP :) ale pocieszyles mnie ze jednak różnica wynika ze skrzyni w sensie przełożenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez szumki44 » 23 wrz 2012, 11:17

na tych samych kolach to skrzynia nie wiem jak w FP ale wiem ze jak mialem u siebie w Fs skrzynie Fs 2.0 to bylo ok ale skrzynia z FP do FS daje dluzsze przelozenia :) i nie wiem czy ta sama skrzynia w FP z FP ma takie same predkosci jak FP w FSie ;) ale raczej tak;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez bazyl wspaniały » 22 paź 2012, 20:59

sprawdź szczelność dolotu, czy układ paliwowy drożny itp. takie podstawowe sprawy :) ale komplexowo.
spalanie na 100 w normie?

ps. skrzynie w PF i FS IDENTYCZNE poza 5tym biegiem :) innych nie było :)

pozdrawiam i czekam na rozwiązanie problemu bo ciekawie się robi :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez inzmbl » 22 paź 2012, 21:37

No niestety wszystko było ostatnio robione u mechaników – chyba, że to nie mechanicy a partacze. Czy stan KATa może mieć jakiś wpływ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez noxes » 22 paź 2012, 22:57

Kat jak najbardziej. jak jest zawalony to masz nie drożny wydech.
Bazylu jak rozpoznać skrzynie FS i FP?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 24 paź 2012, 15:58

Nigdy nie kumałem o co chodzi z wydechem i dlaczego ma wpływ na osiągi. Wiem, że jedną kwestią jest badanie spalin przez 2 sondy ale jakbym zdjął wydech zupełnie to co? Bym miał więcej mocy? :) A jeśli tak to czemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6