2.0 FS słabszy od 1.8 FP, co może być powodem ? Różnica w przełożeniach skrzyni biegów ? 626 GE
Tak, oczywiście – po prostu miałem FP sedana z 94 (w opisie na sprzedaż) i zamiast w niego ładować kupiłem w bardzo dobrym stanie wizualnym oraz na pełnej opcji wersję HB z 97 roku na FS 2.0
Przełożyłem wszystkie nowe rzeczy, czyli akurat zawieszenie, tarcze, klocki, koła a do tego zrobiłem rozrząd, paski, wszystkie filtry w tym paliwa oraz nowy olej Valvoline Maxlife 10W40
Sprezentowałem jeszcze nowej Madzi cały wydech zachowując KATa bo był dobry, oraz nowiutką sondę Lambda a tą przełożyłem do FP bo akurat wyskakiwał jej błąd.
Problemy miał od początku 2 – obroty skakały na zimnym między 300 a 1200 oraz zamulona skrzynia no i słabe ciągnięcie oraz mniejsze szybkości niż FP
Problem obrotów okazał się prosty – przegryziony czujnik biegu jałowego w skrzyni, nie wiedział kiedy mam luz a kiedy bieg i wariował (bo po wciśnięciu sprzęgła obroty stawały jak trzeba)
Kwestia zamulenia – kopułka oraz kable, teraz nie ma dziur w mocy i idzie płynnie, ale nadal jest kwestia niższych prędkości.
No i pomijam kwestię obrotów, bo po wymianie uszczelki pokrywy się zaczęło – w tej chwili czekam na uszczelki do przepustnicy oraz termostatu ssania na przepustnicy, błędnie nazywanego krokowcem jako całość i podmieniam ten element z FP gdzie jest na 100% sprawny. Jak to nie pomoże, to idę się wieszać.
Oczywiście procedury typu nowy płyn chłodniczy, wielokrotne odpowietrzanie, czyszczenie EGR oraz nawet czujnik temperatury wykonał mechanik przez ostatnie 3 dni... jest nawet gorzej niż było.
Przełożyłem wszystkie nowe rzeczy, czyli akurat zawieszenie, tarcze, klocki, koła a do tego zrobiłem rozrząd, paski, wszystkie filtry w tym paliwa oraz nowy olej Valvoline Maxlife 10W40
Sprezentowałem jeszcze nowej Madzi cały wydech zachowując KATa bo był dobry, oraz nowiutką sondę Lambda a tą przełożyłem do FP bo akurat wyskakiwał jej błąd.
Problemy miał od początku 2 – obroty skakały na zimnym między 300 a 1200 oraz zamulona skrzynia no i słabe ciągnięcie oraz mniejsze szybkości niż FP
Problem obrotów okazał się prosty – przegryziony czujnik biegu jałowego w skrzyni, nie wiedział kiedy mam luz a kiedy bieg i wariował (bo po wciśnięciu sprzęgła obroty stawały jak trzeba)
Kwestia zamulenia – kopułka oraz kable, teraz nie ma dziur w mocy i idzie płynnie, ale nadal jest kwestia niższych prędkości.
No i pomijam kwestię obrotów, bo po wymianie uszczelki pokrywy się zaczęło – w tej chwili czekam na uszczelki do przepustnicy oraz termostatu ssania na przepustnicy, błędnie nazywanego krokowcem jako całość i podmieniam ten element z FP gdzie jest na 100% sprawny. Jak to nie pomoże, to idę się wieszać.
Oczywiście procedury typu nowy płyn chłodniczy, wielokrotne odpowietrzanie, czyszczenie EGR oraz nawet czujnik temperatury wykonał mechanik przez ostatnie 3 dni... jest nawet gorzej niż było.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Sprawdzone, 3ci bieg, 3k obrotów i jest 73-74km/h przy kole 205/55R16
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
no tak, masz więcej bo 16 calowa felga, ja jeżdżę normalnie na 14.
Ale widzisz... mój FS ma 64km/h i nie ma opcji na więcej. Może faktycznie obrotomierz? Czy tempomat ma jakikolwiek wpływ na wskazania?
Czy wiesz może, jak można z gniazda diagnostycznego wyciągnąć impuls? albo ewentualnie spod zegara bo może faktycznie zaniża.
Choć odczucie, że słabiej ciągnie jest ewidentne.
Ale widzisz... mój FS ma 64km/h i nie ma opcji na więcej. Może faktycznie obrotomierz? Czy tempomat ma jakikolwiek wpływ na wskazania?
Czy wiesz może, jak można z gniazda diagnostycznego wyciągnąć impuls? albo ewentualnie spod zegara bo może faktycznie zaniża.
Choć odczucie, że słabiej ciągnie jest ewidentne.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Skrzynia z FP jest zdecydowanie dłuższa, sam parę dni temu taką wrzuciłem do FSa i widać różnicę na obrotomierzu, na szczęście nie czuć słabszego kopa no i spokojnie można 100km/h wykręcić na 2 biegu
270k wspólnie przejechanych kilometrów...
I ja dołacze sie do dyskusji, silnik FS aparat zaplonowy S9
przy 3000RPM
na 3 biegu mam 70km/h
na 4 biegu mam 90km/h
na 5 biegu mam 115km/h
Jesli słabszy silnik ma wieksze predkosci to albo skrzynia jest inna albo opony sa za duze i oklamuja licznik,
przy 3000RPM
na 3 biegu mam 70km/h
na 4 biegu mam 90km/h
na 5 biegu mam 115km/h
Jesli słabszy silnik ma wieksze predkosci to albo skrzynia jest inna albo opony sa za duze i oklamuja licznik,
No niestety ja mam średnio o 5-6 km niżej więc przyjdzie czas obejrzeć po zimie skrzynię i sprzęgło.
Może noxes będzie miał jeszcze skrzynię na sprzedaż
Może noxes będzie miał jeszcze skrzynię na sprzedaż
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
inzmbl napisał(a):No niestety ja mam średnio o 5-6 km niżej więc przyjdzie czas obejrzeć po zimie skrzynię i sprzęgło.
Może noxes będzie miał jeszcze skrzynię na sprzedaż
Może to po prostu wina mniejszego koła. Nie ma co szukać dziury w całym i pakować kasy o marne 6km/h wg. mnie.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Koła te same – pisałem wyżej.
No marne nie marne, ale już kilkunastu innych ludzi w sumie pytałem i każdy ma większe prędkości, także problem ewidentnie leży u mnie. Poza tym... to auto nie idzie jak powinno.
No marne nie marne, ale już kilkunastu innych ludzi w sumie pytałem i każdy ma większe prędkości, także problem ewidentnie leży u mnie. Poza tym... to auto nie idzie jak powinno.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Moja też nie jedzie, 15-16s do setki, jak stare W123 podejrzewam zapchanego kata, będę go wycinał.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Do 100 musiałbym sprawdzić kat jest niby ok, bo robiłem cały wydech i mechanik sprawdzał. Wszystko wskazuje na skrzynię lub przeniesienie – no ewentualnie walnięty obrotomierz ale 300RPM to dość sporo a tyle mniej więcej muszę dodać, aby uzyskać odpowiednie prędkości do innych Mazd.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Ej nie kumam was ? co opony maja do predkosci ? mowa o predkosciomierzu na liczniku
co do gps to kazdy oszukuje. Gps do pomiaru predkosci samochodu z dokladnoscia do 2cm trzeba zakupic a to kosztuje tysiace:) anie 200-500 zl tam zanim sie zbuforuje to wiecie ....
Co do predkosci na blacie i obrotow to swap skrzyni z 1.8Fp do 2.0Fs daje dlozsze przelozenie na kazdym biegu np na 2jce do 110 odcina
wasze pomiary
3jka 3000RPM=76km u mnie po swapie
4rka 5000=160
4rka 5500=170
5tka 4000=170
5tka 4500=180
5tka 4600=190
Do porownania skrzynia w mx-6 2.0 Fs moja stara to odcinala przy 90km/h na 2jce a na 3jce to mialem tez tak z 65 przy 3000rmp
Pozatym chesz miec szybsze 2.0 zaloz mu opony o rozmiarze takim jaki masz na 1.8 i tych samych parametrach bo takie np 235/45/17 jak mialem to licznik pokazywal 100 a naprawde gniotlem 124 km/h
I poteznie zmulilo auto do setki itp przeloz kola to zobaczysz
co do gps to kazdy oszukuje. Gps do pomiaru predkosci samochodu z dokladnoscia do 2cm trzeba zakupic a to kosztuje tysiace:) anie 200-500 zl tam zanim sie zbuforuje to wiecie ....
Co do predkosci na blacie i obrotow to swap skrzyni z 1.8Fp do 2.0Fs daje dlozsze przelozenie na kazdym biegu np na 2jce do 110 odcina
wasze pomiary
3jka 3000RPM=76km u mnie po swapie
4rka 5000=160
4rka 5500=170
5tka 4000=170
5tka 4500=180
5tka 4600=190
Do porownania skrzynia w mx-6 2.0 Fs moja stara to odcinala przy 90km/h na 2jce a na 3jce to mialem tez tak z 65 przy 3000rmp
Pozatym chesz miec szybsze 2.0 zaloz mu opony o rozmiarze takim jaki masz na 1.8 i tych samych parametrach bo takie np 235/45/17 jak mialem to licznik pokazywal 100 a naprawde gniotlem 124 km/h
I poteznie zmulilo auto do setki itp przeloz kola to zobaczysz
Koła mam przełozone z FP ale pocieszyles mnie ze jednak różnica wynika ze skrzyni w sensie przełożenia.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
na tych samych kolach to skrzynia nie wiem jak w FP ale wiem ze jak mialem u siebie w Fs skrzynie Fs 2.0 to bylo ok ale skrzynia z FP do FS daje dluzsze przelozenia i nie wiem czy ta sama skrzynia w FP z FP ma takie same predkosci jak FP w FSie ale raczej tak;)
sprawdź szczelność dolotu, czy układ paliwowy drożny itp. takie podstawowe sprawy ale komplexowo.
spalanie na 100 w normie?
ps. skrzynie w PF i FS IDENTYCZNE poza 5tym biegiem innych nie było
pozdrawiam i czekam na rozwiązanie problemu bo ciekawie się robi
spalanie na 100 w normie?
ps. skrzynie w PF i FS IDENTYCZNE poza 5tym biegiem innych nie było
pozdrawiam i czekam na rozwiązanie problemu bo ciekawie się robi
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
No niestety wszystko było ostatnio robione u mechaników – chyba, że to nie mechanicy a partacze. Czy stan KATa może mieć jakiś wpływ?
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Nigdy nie kumałem o co chodzi z wydechem i dlaczego ma wpływ na osiągi. Wiem, że jedną kwestią jest badanie spalin przez 2 sondy ale jakbym zdjął wydech zupełnie to co? Bym miał więcej mocy? A jeśli tak to czemu.
- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6