Strona 1 z 1

Kapiący olej spod silnika

PostNapisane: 13 lip 2011, 01:11
przez Manieq1
Witam
Mam spory problem z moją madzią od ok 1,5 r. Tyle to trwa bo nie znalazłem jeszcze mechanika jej godnego :( .
Ucieka mi olej dokładnie na łączeniu skrzyni z silnikiem, są to spore ilości bo krople są non stop co tam zajrzę, no i zostawia po sobie ślady w postaci plam. Odrazu nadmienię, że na wymianę simeringu pomiędzy skrzynią a silnikiem zostałem już naciągnięty dwa razy, przy okazji wymieniano uszczelniacze wału i takie tam ale nic to nie pomaga jak kapało tak kapie. Dzisiaj jakiś przypadkowy mechanik powiedział mi, że moze się wytwarzać nadciśnienie w skrzyni korbowej i wywala olej w najsłabszym punkcie i należałoby zdjąć wężyk z odmy spuścić go gdzieś w dół i zaślepić od strony przepustnicy ten plastikowy dolot.
Jaka może być przyczyna tego nadciśnienia?
A jeżeli uważacie, że to coś innego to proszę o rady.
Bo wydawanie kolejnych kilku stówek na wymianę simeringu jest bez sensu.

Aha i czy zdjęcie w/w wężyka jest bezpieczne tzn. czytałem o tym sporo i jest dużo minusów:
wyrzucany olej
smród w kabinie
zamarzanie zimą
komuś nawet się coś zapaliło :D

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam

Re: Kapiący olej spod silnika

PostNapisane: 13 lip 2011, 11:24
przez noxes
Manieq1 napisał(a): Odrazu nadmienię, że na wymianę simeringu pomiędzy skrzynią a silnikiem zostałem już naciągnięty dwa razy,

O to ładnie Cię naciągnęli. Takowego w ogóle nie ma :D

Re: Kapiący olej spod silnika

PostNapisane: 13 lip 2011, 12:56
przez Manieq1
No to w takim razie co oni mi wymieniali? :)
Widziałem ten stary to taka cieniutka gumeczka większych rozmiarów ale zdjęcia nie posiadam więc teraz trudno wytłumaczyć, ale wiem napewno, że dwóch kolesi właśnie tak to nazwało.
A skąd taka sugestia, że nie ma takiego simeringu?

Re: Kapiący olej spod silnika

PostNapisane: 13 lip 2011, 17:25
przez noxes
Bo nie ma zimeringu pomiędzy silnik a skrzynię :) Mogli wymienić uszczelniacze na wale.

Re: Kapiący olej spod silnika

PostNapisane: 13 lip 2011, 18:45
przez Manieq1
A na skrzyni korbowej nie ma simeringu?
Bo umiem odróżnić simering wału od uszczelki o dużo większym rozmiarze i zupełnie innym kształcie :)
A w obu przypadkach wymiany widziałem te simeringi więc nie było sytuacji "wymienimy panu simering, którego nie ma".
Musi tam coś być.

Re: Kapiący olej spod silnika

PostNapisane: 13 lip 2011, 22:03
przez noxes
Manieq1 napisał(a):A na skrzyni korbowej nie ma simeringu?

<co?> Nie rozumiem.
U dołu silnika z uszczelek/ uszczelniaczy/zimeringów znajdziesz tylko uszczelniacze wału korbowego. Możesz znaleźć to co wymieniali gdzieś w google jak to wyglądało?

Re: Kapiący olej spod silnika

PostNapisane: 13 lip 2011, 23:06
przez Manieq1
No już od rana myślałem żeby ci to zademonstrować ale nigdzie nie mogę czegoś takiego znaleźć.
To nie wiem dlaczego dwóch różnych mechaników tak to nazwało czyli simering między skrzynią a silnikiem. Miało to kształt coś koło kwadrat/prostokąt i grubości troszkę większej od gumki w prezerwatywie więc cieniutkie.
Ok nie ma co gdybać podpowiedz mi co może tą moją madzię boleć, że tak wyrzuca olej.
Dzisiaj zdjąłem ten przewód z prawej strony pokrywy od odmy i puściłem na dół a od strony dolotu powietrza zaślepiłem, bo tak mi też jakiś mechanior gadał, że może się robi nadciśnienie w skrzyni korbowej i wywala przez to olej.
Umyłem od spodu i zobaczę, nie wiem próbuję już wszystkiego :)