Strona 1 z 3

Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 11 kwi 2011, 20:25
przez Pajko
Poszukuje informacji jak dobrze usunąć EGR W fs/fp , przekopałem forum i nie znalazłem konkretów .

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 11 kwi 2011, 21:29
przez noxes
Hmm wykręcić go i dziury pozatykać? A co chcesz osiągnąć poprzez jego usunięcie?

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 11 kwi 2011, 21:41
przez Pajko
Nic nie chce osiągnąć , potrzebuje się poprostu tego pozbyć .
W którym dokładnie miejscu on się znajduje ?

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 11 kwi 2011, 22:08
przez noxes
Od strony aparatu zapłonowego wychodzi z kolektora rurka, to jest właśnie egr. Cos tam było pisane o tym chyba w tuningu.

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 11 kwi 2011, 22:59
przez Pajko
Gdzie on jest to ja wiem bardzo dobrze , jeżeli chodzi o tą "rurkę" ,w sumie to juz wszystko wiem .
OJ kiedyś lepiej działały działy techniczne na forum

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 15 kwi 2011, 23:14
przez morfi
dokładnie tak jak napisał kolega wyżej , ja również przekopałem forum i nie znalazłem info gdzie znajduje się egr w silniku 1.8 wiec jeśli ktoś wie to poproszę o jasne i czytelne wyjaśnienie gdzie szukać tego ustrojstwa. z góry dziękuje :D

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 14 lis 2011, 14:15
przez kyluz
Witam. Chce usunąć egr!. Czy nie wyskoczy przy tym jakiś błąd albo inny dziad? Bo zastanawia mnie sadza jak w kominie w kolektorze ssacym. Planuje go wyczyścić. I nie chce z powrotem mieś takiego syfu. Przeprowadzał ktoś na tym forum operacja usunięcia tego szajsu?

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 17 lis 2011, 09:23
przez bokser1111
po usunieciu EGR zniknie sadza w dolocie ?hmmm to i ja sie moze skusze :D

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 20 lis 2011, 17:53
przez mazdodont
Z tego co wiem, to zawór EGR znajduje się pod przepustnicą. Niełatwo się do niego dostać. Nie wystarczy zaślepić tę rurkę wychodzącą z kolektora wydechowego?

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 28 lis 2011, 10:28
przez szumki44
Obrazek

tylko pytanie czy 1.8 ma egr ??? 2.0 fs ma :) pozatym jak macie to sprobojcie odlaczyc na podcisnieniach :)

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 28 lis 2011, 14:08
przez kyluz
Tzn? na których. Ja dzisiaj wykręciłem od kolektora rurę do egra i wkręciłem śrubę z nakrętką :P . Przejechałem 50 km na bp ulticośtam+ orlen wyrwa bo była promocja w cenie e95 i na wolnych przestało nim rzucać <glupek2> . Tylko taka ciekawostka, wkręca się nakrętka na kolektor i śruba w tą nakrętke ale śruba w nakrętkę od egr'u już nie. :D Wygląda to mega dziwacznie. Taki pindol hałupniczy. Drut po byku <lol>. Muszę skrócić tą śrubę, no i zalepić rurkę od egru jakimś poxipolem albo czymś takim. Ale ogólnie silnik jakoś delikatniej pracuje teraz. Więc jak dla mnie to mega <spoko>
ps. Zapomniałem że taka operacja jest łatwo odwracalna i zajmie co najmniej 15 minut w razie jakiś problemów :D

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 29 lis 2011, 12:57
przez yaro626
Ciężko się tam dostać bo to jest za przepustnicą i wogóle dużo zabawy a można zaślepić sam przewód co idzie od kolektora wydech.

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 29 lis 2011, 14:57
przez kyluz
Dzisiaj zrobiłem przeróbkę gdyż śruba wyszła podczas jazdy <glupek2> . Teraz wyciąłem z blaszki krążek wielkości jednogroszówki i wstawiłem pomiędzy nakrętkę a kolektor i jest w porządku. Fote miałem robić ale tutaj ewidentnie niema nic ciekawego.

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 29 lis 2011, 19:45
przez kamilspider
kyluz napisał(a):Dzisiaj zrobiłem przeróbkę gdyż śruba wyszła podczas jazdy <glupek2> . Teraz wyciąłem z blaszki krążek wielkości jednogroszówki i wstawiłem pomiędzy nakrętkę a kolektor i jest w porządku. Fote miałem robić ale tutaj ewidentnie niema nic ciekawego.

A dlaczego nie wstawiłeś 1 gr tylko się męczyłeś z blachą?? :D

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 29 lis 2011, 22:36
przez johny2007
kamilspider napisał(a):A dlaczego nie wstawiłeś 1 gr tylko się męczyłeś z blachą?? :D

szkoda kasy :D
A takie pytanie co chcecie osiągnąć usunięciem EGR, tak konkretnie.......

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 30 lis 2011, 00:13
przez kyluz
Bo wpadłem na pomysł 1 groszówki już po całym zabiegu. A pozatym blaszka troche giętka i ładnie się zagniecie na stożku :D. A co Powiadasz.. ano dużo rzeczy po pierwsze mniej sadzy na kolektorze dolotowym oraz zaworach z racji tego że jeżdżę na LPG to nie wymywa mi sadzy z zaworów. 2 sprawa taka że mam dyma z rana i część z powrotem włazi mi do kolektora ssącego i na zawory osiada ---> nagar wszędzie. 3 sprawa jest taka że jak nie nagrzeje silnika do pierwszej kreski i zgaszę to rzuca nim ja bykiem :D

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 30 lis 2011, 11:44
przez johny2007
to wiec drugie pytanie.... wogóle po co ktos montował ten zawór EGR, jak ma same wady???

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 30 lis 2011, 12:24
przez kyluz
johny2007 napisał(a):to wiec drugie pytanie.... wogóle po co ktos montował ten zawór EGR, jak ma same wady???

greenpeace K*** <diabełek>

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 30 lis 2011, 14:39
przez zibi626
kyluz napisał(a):greenpeace K*** <diabełek>


<spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>

Re: Usunięcie EGR – GE FS/FP

PostNapisane: 10 gru 2011, 20:39
przez szumki44
green peace to 1 :] ale dodatkowe spalenie nie przepalonych spalin czyli recyklning ;] ktory jest super sprawa bo sa i zalety :)
1 obniza temp pracy silnika to fakt !
2 w zime cieple spaliny wala do cilindrow spowrotem wiec szybciej sie nagrzewa i nie rzuca
3 zmniejsza zurzycie paliwa ( tu smiech ale to zalezy od stylu jazdy i okreslonym przedziale obrotow)
4 egr dziala tzn zasysa dopiero od pewnych obrotow z regoly 1500-xxxx wiec na jalowym jest zamkniety
5 wszsytkie 4 punkty to wada :D
6 bez egr autko lepiej pracuje :) wiecej mocy i lepsza dynamika silnika ale sie szybciej grzeje.
7 bez egr mamy lepszy moment obrotowy i autko zchodzi z biegu na wyzszy czyli np jak bralismy zakret na 2jce to mozemy to zrobic tak samo teraz na 3jce ;]
8 wystepuje dziura w przyspieszeniu w gornych granicach obrotow czli pod odcinka prawie ale to nie przeszkadza bo nie wkrecamy ciagle do odcinki :)
9 mniejsze spalanie o wiele mniejsze :)
10 tuning na mase -xx gram =osiagi o xxx :D