Strona 1 z 1

Problem z silnikiem

PostNapisane: 3 cze 2005, 19:11
przez marol3f
Jako że jestem tu nowy to się przywitam.

Witam Wszystkich <jupi>

Mam fajną maździorke z 92 roku z silnikiem 2.0 16 V z niewielkim przebiegiem 100 tys km.
Bardzo fajnie się nią jeździ ale mam mały problem, mianowicie podczas przyspieszania silnik przerywa a ściślej mówiąc dławi się delikatnie. Dzieje się to w zakresie obrotów od 2,5 do 3.5 tys obr/min. Mam też wrażenie że wolne obroty są zbyt niskie. Tu silnik lubi sobie "puknąć" – chyba niespalona benzyna wybucha w wydechu. Samochód był u mechanika ale problem nie znikł mimo wymiany świec i czyszczenia układu zapłonowego.
Co robić dalej, gdzie szukać usterki. Może ktoś z was miał podobny problem?
Dzięki za porady :)

PostNapisane: 4 cze 2005, 00:23
przez GofNet
Witam również

Mam nadzieję, że świece założyłeś NGK ??
Jeśli tak, to proponuję jeszcze wymienić przewody wysokiego napięcia (również na NGK).
Przeprowadź reset błędów komputera. Opis operacji znajdziesz t u t a j.

Zerknąć należy też na sondę LAMBDA. Może jest uszkodzona i komputer na podstawie jej wskazań źle dobiera skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Nie wzrosło Ci przy okazji spalanie paliwa ?? Jeśli tak, to kolejny argument na zbadanie sondy LAMBDA. Więcej informacji o sondzie LAMBDA znajdziesz w temacie:
<czytaj> Do czego służy i jak działa sonda LAMBDA ??

Pozdrawiam.

PostNapisane: 4 cze 2005, 02:24
przez Smirnoff
Proponuję odczytać DTC i zobaczyć, czy cały osprzęt silnika jest OK.
Pozdr
SM

PostNapisane: 10 cze 2005, 21:23
przez fachura
Z mego doświadczenia wynika że pada ci moduł zapłonowy który siedzi w aparacie miałem kilka takich przypadków jak piszesz daję ci góra dwa tygodnie że padnie ci całkiem i nie odpalisz silnika wogóle powodem będzie brak iskry przy 2.5 tyś do 3.5 tyś obrotów ginie ci iskra i powodem jest te pukanie jak piszesz krótko moduł jest do wymiany.

PostNapisane: 13 cze 2005, 21:23
przez marol3f
Już mniej więcej zlokalizowałem usterkę. Wyciągnąłem z auta kable wysokiego napięcia i okazało się, że są one troche popękane, szczególnie ten od pierwszego cylindra. Gdzie szukać nowych kabelków? W serwisie mają jakiesz japońskie i chcą 190 zeta. Jakie polecacie to takiej mazdy??

PostNapisane: 13 cze 2005, 21:53
przez fachura
A no widzisz jednak kable niemogłes sprawdzić tego na samym poczatku mozę to być też przyczyna tego alę jak będziesz wymieniał kable to wymień także swiece dobra rada i warto żebyś zajżał jak wygląda kopułka od strony wewnętrznej i palec rożdzielacza a kable możesz kupić JC jak niemasz za wiele kasy alę ja bym osobiśćie jałożył orginały pozdrawiam.

PostNapisane: 13 cze 2005, 22:26
przez nemi
marol3f napisał(a):Jakie polecacie to takiej mazdy??

NGK są najlepsze, na forum jest też sporo pochlebnych opinii o Janmorach – zresztą jak poszukasz, to sam znajdziesz. Sam użytkuję JanMory od 20 kkm na LPG – na razie działają.
Chcesz kupić tanio – pytaj tu:
Smirnoff napisał(a):Potrzebujesz części lub olejów do mazdy? Pisz! biuro@carspeed.pl
Nie przepłacaj! Sprawdź nasze ceny!