Strona 1 z 1

Klekot po uruchomieniu zimnego silnika – układ smarowania

PostNapisane: 20 lut 2011, 18:58
przez dgolf
Napewno nikt Was podobnie jak ja, nigdy nie przykładał wagi do tematu filtru oleju. Poprostu wymienia się go razem z olejem i tyle.
Odkąd kupiłem ten wynalazek zawsze rano lub po kilku godzinach przy rozruchu przez pierwsze ponad 2 sekundy silnik chodził jaky na sucho (klekot i świecąca się kontrolka). Tak przez jakieś 20 000. Przy trzeciej wymianie oleju dali mi jakiś niemiecki filtr i szkoda, że nie spisałem sobie marki. Zmieniłem również olej z Mobil 10W40 na Lotos 10W40. Jakie było moje zdziwienie rano gdy kontrolka oleju zgasła po 1 sekundzie i klekotu praktycznie nie było. No i tak przez kolejne 12 000 spokój, aż do ostatniej wymiany oleju. Olej znów Lotos ale filtr jakiś JapanShit. I znów to samo. Przy -15 straszny klekot przez 3 sekundy i długie świecenie kontrolki. Byłem przekonany, że to olej uzdrowił auto ale jednak okazało się, że filtr. Nie wiem czy mam padnięty zaworek i trafiłem akurat wtedy na filtr mający mało elementu filtrującego dzięki czu olej szybciej docierał do góry? Ktoś ma podobne doświadczenia? Chyba pójdę do tego sklepu znów i spróbuję kupić ten sam filtr, co poprzednio.

Re: Klekot po uruchomieniu zimnego silnika – układ smarowania

PostNapisane: 20 lut 2011, 19:25
przez noxes
W silnikach do 95r był montowany wadliwy zaworek. Co do filtra kup oryginalny i będziesz wiedział.

Re: Klekot po uruchomieniu zimnego silnika – układ smarowania

PostNapisane: 21 lut 2011, 23:53
przez dgolf
Mam GE drugiej generacji wg Vin dekodera listopad 1994. Więc istnieje szansa uszkodzonego zaworka.

Re: Klekot po uruchomieniu zimnego silnika – układ smarowania

PostNapisane: 16 mar 2011, 18:43
przez wylon
mam to samo u mnie jest to tak że to oznacza że czas dolać oleju lub wymienić przeważnie dolewam bo jest go mało i po godz jazdy już nie ma klekotu