Strona 1 z 4

Wersja Silnika w 626

PostNapisane: 21 maja 2005, 21:37
przez COPS
Mam pytanie ile koni ma silnik 1,8 16V DOHC, bo slyszalem ze jest jeszcze SOHC/

PostNapisane: 21 maja 2005, 23:11
przez GofNet
Mazda 626 1.8i LX ('92-'95)
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 105 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 155 Nm przy 4500 obr./min.
Wymiary: 470x175x140 cm – 4d
470x175x139 cm – 5d
Poj. bagażnika: 455 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 sek.
V maksymalna: 180 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1140 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Średnie zużycie paliwa: 8,6 l

PostNapisane: 22 maja 2005, 12:32
przez Jaksa
COPS napisał(a):slyszalem ze jest jeszcze SOHC
W GE jest tylko Dohc .

PostNapisane: 22 maja 2005, 14:29
przez nemi
COPS napisał(a):pytanie ile koni ma silnik 1,8 16V DOHC,

Twój rocznik 105/106 KM (w zależności od źródła danych)
Od 95 r. ten silnik ma 90 KM

PostNapisane: 4 cze 2005, 12:43
przez marko626
No właśnie moja pszczółka jest z XII.95 i pisze że ma 66KW a to około 90KM,czy moment i przyśpieszenie jest takie same jak w 105konnym?

PostNapisane: 4 cze 2005, 13:05
przez nemi
marko626 napisał(a):No właśnie moja pszczółka jest z XII.95 i pisze że ma 66KW a to około 90KM,czy moment i przyśpieszenie jest takie same jak w 105konnym?


Mazda 626 1.8i LX ('92-'95)
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 105 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 155 Nm przy 4500 obr./min.
Wymiary: 470x175x140 cm – 4d
470x175x139 cm – 5d
Poj. bagażnika: 455 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 sek.
V maksymalna: 180 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1140 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Średnie zużycie paliwa: 8,6 l

Mazda 626 1.8i LX (od 1995 roku)
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 90 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 143 Nm przy 2500 obr./min.
Wymiary: 470x175x140 cm – 4d
470x175x139 cm – 5d
Poj. bagażnika: 455 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 sek.
V maksymalna: 181 km/h
Poj. zbiornika paliwa: 60 l
Masa własna: 1150 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
Średnie zużycie paliwa: 7,5 l

Tak więc moment jest niższy, ale jest korzystniej usytuowany, bo nie trzeba silnika tak mordować, żeby przyspieszyć dynamicznie. Ja bym wolał ten niższy moent, ale przy takich obrotach.

PostNapisane: 4 cze 2005, 19:14
przez ReServeD626
ja mam DOHC 16V – 106KM – prędkość max (jak narazie to 190km/h) a co do momentu obrotowego, rzeczywiście brakuje dołu... dopiero powyżej 3 tysi czuć co tam drzemie.
pozdro

PostNapisane: 6 cze 2005, 10:11
przez marko626
No bo już myślałem że 90 KM będzie z osiągami gorzej a i faktycznie dopiero powyżej 3000 obr.daje kopa.
Mam te autko zaledwie tydzień , przesiadłem się z VW Polo i powiem wam że naprawdę nie ma co porównywać.
Pozdro!!!!!

PostNapisane: 6 cze 2005, 10:14
przez nemi
marko626 napisał(a):No bo już myślałem że 90 KM będzie z osiągami gorzej

Według innych źródeł jest gorzej, ale po co się sugerować tymi źródłami niekorzystnymi!? :P

PostNapisane: 31 maja 2006, 23:58
przez koczko
widze ze macie fajne dane o mazdach nie wiem skad?? bo juz szukam chwilke i nic nie moge znalezc !!
mam mazde 626 1992 2.0 dohc 16v prosze o dane tak obszerne jak koledze udzieliliscie !!! z gory dzieki !! no i jeszcze laickie pytanie wiem ze dohc sa to dwa walki rozrzadu ale jak by mi ktos podeslal linka do glebszej wiedzy !! to bym byl wdzieczny !!

PostNapisane: 1 cze 2006, 08:13
przez CYŚ
Panowie, mam 626 GE, FP rocznik 95 i te 90 KM jest dużo slabsze od 105. Przyspieszenie do setki w granicach 12 sekund muisałbym uzyskac z niezlej gorki – hehehehe. Mysle, ze dane na naszej stronie sa nieprawdziwe. Swego czasu namawialem wlascicieli 90 konnych 626 zeby sobie sami przetestowali przyspieszenie do 100 ze stoperem w reku. Jest to pomiar dosc niedokladny, ale uzyskany czas 12 – 13 sek wskazywalby na to ze 11,8 moglo by byc prawda. Ja miezylem kilkadziesiat razy i zawsze bylo ok 14,5 – 15 s. Tyle tez znalazlem w artykule z jakiejs gazety ( dostalem go chyba od Globy'ego ) z ok. 95 roku. Jest tez napisane ze przyspieszenie od 60 – 100 na 4 biegu = ok15s, a na 5 od 80 – 120 = ok21s ( jesli dobrze pamietam ). Przetestowalem i sie zgadza, wiec mysle ze do steki katalogowo ma 14,5s!!!! niestety. Przykro mi ze popsulem pewnie chumor wszystkim majacym 90 km i myslacym ze jest to niezla rakieta. Po prostu w 626 z slinikiem 90 KM, skrzynia biegow jest zle zestopniowana ( takie jest moje zdanie ). Biegi sa dlugie ( 100 km/h na dwojce ), co pogarsza osiagi, ale za to powoduje mniejszy popyt na paliwo. Inaczej mowiac mamy osiagi Poloneza 77 KM ( tez ma do setki 14,5s ).
Moze sie w koncu znajdzie grupa ludzi z GE FP ( 90 i 105KM ), ktorzy potrafia jezdzic szybko, znajda sobie prosty i równy odcinek drogi i zmierza 0 – 100km/h.

Prosze o odpowiedzi

PostNapisane: 1 cze 2006, 08:35
przez sołtys
CYŚ napisał(a):Inaczej mowiac mamy osiagi Poloneza 77 KM ( tez ma do setki 14,5s ).


otymista <lol> miałem poldolota i przyspieszenie do 100km wynosiło realnie jakieś 18-20s a była to wersja zwykła nie caro o mniejszej masie z silnikiem 82km na gażniku, jeżdziłem caro i caro + i były jeszcze wiekszymi mułami.

PostNapisane: 1 cze 2006, 08:40
przez nemi
CYŚ napisał(a):Moze sie w koncu znajdzie grupa ludzi z GE FP ( 90 i 105KM ),

Zmiarzyłem się ja 105 KM vs. 90 KM, 90 KM wyprzedziłem dopiero przy ok. ~150 km/h, ale nie wiem, czy kierownik drugiej 626 już nie odpuścił :P. A od początku zderzak w zderzak, bo wystartowaliśmy spontanicznie :]. No i dość istotny szczegół – ja jechałem na LPG I generacji, a druga 626 na PB.

CYŚ napisał(a):ktorzy potrafia jezdzic szybko

Tego wymagania nie spełniam – ze stoperem wychodzi mi tyle co Tobie – chociaż teraz mam nowe sprzęgło i pewnie by się troszeczkę poprawiło.

PostNapisane: 1 cze 2006, 11:34
przez CYŚ
nemi napisał(a):ze stoperem wychodzi mi tyle co Tobie


Czyli rozumiem, ze testowales przyspieszenie. To jesli wyszlo Ci rowniez ok 14s , to watpliwe jest zeby katalogowo 626 miala 11,8 s do setki

PostNapisane: 1 cze 2006, 12:42
przez BIGer
Wtrace sie do tematu, moj tata ma 626 ge 93r 105km ja 95r 90km i nie widze roznicy mocy,mam 19 lat i starcza mi 90 Km do jazdy po miescie wystarcza zupelnie,626 to limuzyna do rozkoszowania sie jazda a nie do energicznego pokonywania kilometrow, a jezeli ktos chialby szybko podruzowac to nie kupi sobie 2,5 v6 a nie wziol 1.8 i nazeka ze mu malo mocy:)

najlepsze jest to kup duzy silnik i narzekaj ze duzo pali, kup maly silnik i narzekaj ze nie ma mocy, fajnie prawda:) ja mam kompromis 1.8 90 km i nie narzekam:)

PostNapisane: 1 cze 2006, 13:07
przez nemi
CYŚ napisał(a):Czyli rozumiem, ze testowales przyspieszenie. To jesli wyszlo Ci rowniez ok 14s , to watpliwe jest zeby katalogowo 626 miala 11,8 s do setki

Nie wiem – ja po prostu nie umiem jeździć w ten sposób, nigdy tego nie robie i nie mam doświadczenia.

BIGer napisał(a):626 to limuzyna do rozkoszowania sie jazda a nie do energicznego pokonywania kilometrow

z tym bym polemizował – to auto nie przyspiesza, ale... jest szybkie :P

PostNapisane: 1 cze 2006, 13:50
przez BIGer
nemi napisał(a):z tym bym polemizował – to auto nie przyspiesza, ale... jest szybkie

Mi przyszpiesza i mi wystarczy:) wole miec 1.8 w 626 niz 1,6 w golfie 3 po wiesningu, ale kwestia co komu potrzebne.nemi jak brakuje ci mocy to po kupiles 1.8?

PostNapisane: 1 cze 2006, 13:53
przez sołtys
nemi napisał(a):z tym bym polemizował – to auto nie przyspiesza, ale... jest szybkie


Ja też. Coprawda mam FS ale mogę powiedzieć że przyspieszenie nie powala natomiast cały czas zaskakuje mnie to auto w trasie, kiedy spokojnie przyspiesza do 150-170 km i jest w stanie jechać tak bez wiekszego wysiłku, niem ce przy tych prędkościach zachowują sie tak jakby silnik miał paść a karoserja odfrunąć. <lol>

PostNapisane: 1 cze 2006, 13:59
przez Marcin ( Pycia )
To ja sie podepne pod temat skoro juz mowa o predkosciach zapytam ogolnie do uzytkownikow FS jakie macie obroty na poszczegolnych biegach i jakie osiagacie wtedy predkosci przy jezdzie od 1 do 5 biegu...?? Mowie oczywiscie o normalnej jedzie nie sciganiu sie .. bo to wiadome but but .. :D

PostNapisane: 1 cze 2006, 14:03
przez sołtys
Nie pamiętam dokładnie ale 100km/h to około 2500 na V-tce

Przy normalnej jeżdzie silnik buja sie na poszególnych biegach od 2000-2600 obrotów a co masz inaczej??

Sprawdzę wieczorem jak bede wracał z zajęć