Strona 1 z 1

25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 2 sty 2011, 13:07
przez oemik
może wiecie gdzie on jest??

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 3 sty 2011, 02:18
przez desp
Masz listwę z wtryskiwaczami. Do niej dochodzi paliwo takim a'la wężem. A na tym niby wężu jest taki niby grzybek. Ten niby grzybek to właśnie zawór regulacji ciśnienia. Do jego sprawdzenia potrzebujesz specjalnego manometru do cieczy takich jak paliwo czy oleje. Wstawisz go między filtr paliwa a przewód paliwowy zasilający filtr paliwa. Potrzebujesz dwa kawałki przewodu paliwowego, opaski zaciskowe i trójnik, żeby to zmontować. I zanim zaczniesz odłączać przewody paliwowe odłącz akumulator dla bezpieczeństwa!
Po wpięciu manometru podłączasz spowrotem akumulator i odpalasz auto. Ciśnienie ma wynosić 210-260kPa (30-38psi).
Auto dalej pracuje na wolnych obrotach, a Ty odłączasz tą cienką rurkę od regulatora (to jest podciśnienie). Ciśnienie powinno skoczyć 260-320kPa (38-46psi).
Dalej musisz sprawdzić czy trzyma ciśnienie.
Wyłączasz silnik i w złączu diagnostycznym mostkujesz F/P i GND. Przekręcasz kluczyk w stacyjce aż kontrolki zabłysną (bez włączania silnika) na 10 sekund – pompa paliwa zadziała na ten czas. Wyciągasz kluczyk i czekasz 5 minut, w tym czasie usuwając mostek ze złącza. Ciśnienie może opaść do 147kPa (21psi). Jeżeli któryś z tych testów wyjdzie źle – regulator do wymiany.
Pozdrawiam! :)

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 8 sty 2011, 16:34
przez aratron
Witam u mnie w teście również wykazało błąd 25 czyli w/w elektrozawór. Moje pytanie brzmi za co odpowiedzialny jest w/w zawór i czy może mieć to jakikolwiek związek z podwyższonym spalaniem benzyny oraz z wysokimi obrotami na zimnym silniku bezpośrednio po odpaleniu, które utrzymują się w granicach 3000 ? Obroty spadają po rozgrzaniu silnika i otwarciu termostatu

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 14 sty 2011, 21:34
przez desp
Za obroty te odpowiedzialna jest śruba ze sprężynką bimetaliczną na przepustnicy. Może też być nieodpowietrzony układ chłodzenia.

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 16 kwi 2011, 19:13
przez Piotr
Przepraszam za odgrzebywanie tematu ale mam jedno pytanie poniekąd powiązane :)
Proszę o pomoc przy zlokalizowaniu przewodu paliwowego w 626 GE 2.0 16v 93' moja kobieta zaczęła dbać chyba o mój portfel i kupiła mi ustrojstwo zwane magnetyzerem a że ja jestem anty techniczny proszę o pomoc :)


dzięki :)

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 16 kwi 2011, 19:23
przez bieski
LeeAdama napisał(a):magnetyzerem


Schowaj do schowka i sciemniaj ze zalozyles:) To cos nie działa.

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 17 kwi 2011, 00:24
przez Piotr
Znam swoją niewiastę i uwierz mi że dla świętego spokoju wolę owe ustrojstwo założyć i pokazać jej że jest na swoim miejscu :) także nadal proszę o pomoc :)

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 17 kwi 2011, 10:05
przez desp
Masz silnik. Jak staniesz przodem do niego masz po kolei: chłodnicę i wiatraki, kolektor wydechowy (taka muszelka), pokrywę zaworów (napisane na niej mazda cośtam cośtam cośtam:P) i kolektor dolotowy (taka muszelka ala organy:P). Właśnie na kolektorze dolotowym od strony pokrywy zaworów są cztery wtryski. Do wtrysków dochodzi właśnie paliwo listwą paliwową. Idź tym tropem i masz przewód paliwowy! :)

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 17 kwi 2011, 10:40
przez Piotr
Dzięki za podpowiedź ! :)

Poniżej foto, dobrze kombinuje ?


Obrazek

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 17 kwi 2011, 10:58
przez johny2007
to co nazywasz przewodem paliwowym to jest jak sie nie myle linka od gazu.....
kolektor dolotowy no tak
"co to?"– szczerze mówiąc to nie wiem, wiem ze cos od podcisnienia dokłądnie nie mam pojecia i sie nad tym nie zastanawiałem.........

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 17 kwi 2011, 11:10
przez desp
Pomiędzy kolektorem dolotowym a pokrywą zaworów masz cztery wtryski (idą od nich przewody, te oplecione), pod które dochodzi paliwo. Jeden widać na zdjęciu, nad literką D w napisie MAZDA. Na godzinie pierwszej, 5 centymetrów od niego masz regulator ciśnienia paliwa. To ten grzybek na prawo i w górę od A. Bezpośrednio z niego od spodu idzie już przewód paliwowy.
Odnośnie co to – to przewody podciśnienia. Na masce od spodu masz diagram ilustrujący połączenia przewodów podciśnieniowych, choć pewnie będzie on zasłonięty tą matą wygłuszającą.
Ewentualnie jeszcze prościej...
Na lewo od grzybka, trochę nad nim idzie w poziomie taka rurka zakończona śrubą, bodajże 12. To właśnie tą rurką idzie paliwo na wtryski. Załóż to ustrojstwo na tą rurkę i z głowy.
:)

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 17 kwi 2011, 11:28
przez Piotr
Naniosłem poprawki :) ale czy jeśli faktycznie to ta rurka i na nią przyczepię ustrojstwo to nie będzie tam za ciepło ? będzie się chyba grzało od kolektora ?

Obrazek

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 17 kwi 2011, 13:03
przez desp
Grzeje się kolektor wydechowy. Dolot jest lekko ciepły. A nawet gdyby się grzało... Jeśli i tak to tylko pic na wodę, a tym właśnie jest, to faktycznie nie robi różnicy, czy będzie się grzało, czy nie. Ale tak, teraz jest dobrze. Prześledź sobie drogę paliwa od tej rurki i załóż to w którymkolwiek miejscu chcesz.

Re: 25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia GDZIE SIĘ ZNAJDUJE

PostNapisane: 17 kwi 2011, 14:15
przez Piotr
Dziękuję za pomoc :)