Prawidłowe ustawienie kąta zapłonu 626 GE
mam pyt. apropo ustawienia zaplonu w mx6 2.5 v6 ge kl . czy jak mam zewnetrzny modul zaplonowy to czy da sie wyregolowac zaplon opozniajac i przyspieszajac zaplon aparatem zaplonowym praca silnika sie nie zmienia . czy to jest normalne
EDIT:
Ustawianie zapłonu w V6
viewtopic.php?f=126&t=305
EDIT:
Ustawianie zapłonu w V6
viewtopic.php?f=126&t=305
- Od: 12 maja 2007, 11:26
- Posty: 43
- Skąd: warszawa
- Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd
Nie wiem jak u Ciebie, ale w 626 GE wprowadzamy w tryb serwisowy ( czyt. drut między GND i TEN ), ustawiamy obroty w okolice 700 obrotów – lampa stroboskopowa i do dzieła. Po ustawieniu zapłonu przestawiamy obroty na 1000 i wychodzimy z serwisowego.
- Od: 15 maja 2008, 23:28
- Posty: 9
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 GE FP 94r. + LPG
Większe spalanie nie koniecznie jest przyczyną problemów ze źle ustawionym zapłonem. Może to być uszkodzona sonda LAMBDA, czujnik temperatury, przepływomierz, itd. Nie miałeś np. ostatnio "strzała", po którym wzrosło spalanie i może silnik pracuje trochę inaczej...?
Odnośnie tego "strzała", to chyba mi się przydarzył. Podejrzewałem na początku, że jakiś gnojek wrzucił mi petardę do tłumika, która pod wpływem wysokiej temperatury spalin eksplodowała. To zdarzyło się na dzień przed Sylwestrem więc możliwe. Usłyszałem krótki i bardzo głośny huk, a potem było czuć zapach siarki (tak mi się wydaje).
W każdym razie samochód nie zamula, silnik pracuje równo, spadku mocy nie zauważyłem, no ale jest zima i nie ma gdzie sprawdzić dokładniej. Spalanie (patrząc na analogowy wskaźnik) wyszło mi ostatnio 15 litrów na 100 km benzyny 95PB w cyklu mieszanym, ale przeważnie krótkie trasy, tak do 20 km. Duże spalanie można zwalić na podejrzane paliwo na stacji Orlen w moim małym miasteczku. Są jeszcze dwie inne stacje ale jedna bierze od Orlenu, a na drugiej to strach tankować. Wcześniej wyszło mi 11, ale czasami podczas odsnieżania samochodu stał długo na zapalonym silniku. Te 11 było zrobione na innym paliwie, lepszym niż te z Orlenu. Przed napadem zimy spaliła mi 8,5 na 100. Samochód mam od niedawna i przez jakieś 1000 km nie było problemu. Auto świeżo z Niemiec przyjechało. Dodam , że strzał zdarzył się po przejechaniu 60 km od tankowania i już wtedy wkaźnik paliwa schodził ostro w dół, a tearz jest około 120.
Przejadę jeszce jedną 100 żeby sprawdzić dokładnie spalanie. Ale czy teraz mógłby mi ktoś opowiedzieć więcej o tym "strzale"?
- Od: 2 sty 2010, 11:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v
sprawdz sobie kody błędów w wyszukiwarce wpisz kody błędów, strzał z petardy niema raczej tu nic do rzeczy, ja miałem podobny problem i był to przepływomierz nie był uszkodzony tylko wkradł się błąd, po resecie kompa wszystko ok.
- Od: 11 cze 2009, 10:06
- Posty: 14
- Auto: mazda 626 1.8 16v 1996r,
Gdzieś wyczytałem, że reset kompa to odłączenie akumulatora. To odłączyłem na parę godzin i potem podłączyłem. Mało jeżdzę więc nie wiem jak długo potrawa zrobienie kolejnych 100 km. Zamówiłem nowe świece zapłonowe (nie wiem w jakim stanie są obecne, ponieważ samochód mam od niedawna), jeszcze wymienię filtr powietrza.
Zobaczę jak będzie palił po wymianie części. Nie mam czym sprawdzić tych błędów komputera, ale wiem o co chodzi. Jak będę miał czas i chęci to zrobie sobie ten tester.
Zobaczę jak będzie palił po wymianie części. Nie mam czym sprawdzić tych błędów komputera, ale wiem o co chodzi. Jak będę miał czas i chęci to zrobie sobie ten tester.
- Od: 2 sty 2010, 11:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v
tak odłaczenie akumulatora na 0k 30 sekund i wciśniecie pędału hamulca na 30 sek gdy akumulator jest odłączony,a testera nie trzeba robić wystarczy ze kupisz diode za 20 gr, chyba ze masz pomarańczową kontrolkę MIL to nawet tego nie trzeba wystarczy tylko kawałek drucika.
- Od: 11 cze 2009, 10:06
- Posty: 14
- Auto: mazda 626 1.8 16v 1996r,
Witam. Wczoraj wymieniałem uszczelkę w kolektorze wydechowym, niestety musiałem przy tym ściągnąć aparat zapłonowy i odtąd zaczęły się moje problemy Po skręceniu wszystkiego odpaliłem samochód, pochodził ze 3 sekundy (przy falujących obrotach) i zgasł. Odpaliłem go jeszcze ze dwa razy i dalej to samo.. Dodam, że wcześniej nie miałem żadnych problemów. Wyjąłem aparat jeszcze raz, docisnąłem przewody zapłonowe, niestety silnik już nie odpala – rozrusznik kręci i to wszystko... Sprawdziłem świece, były ok. (urwałem przy tym dwa przewody zapłonowe – tak jakby były zapieczone na tych świecach, wcześniej normalnie schodziły). Co robić, bo podejrzewam, że wina leży po stronie aparatu zapłonowego, niestety moja wiedza odnośnie aparatu zapłonowego jest na poziomie zerowym...
- Od: 14 cze 2009, 16:38
- Posty: 12
- Skąd: Brzeg
- Auto: Seat Ibiza 1.9 SDI 2003
Kolego ja myślę ze przy składaniu złe włożyłeś aparat zapłonowy nie w to samo miejsce gdzie był. Wystarczyło ze się lekko obrócił palec w środku i teraz musisz wszystko ustawiać od nowa.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
A jak mam pytanie z innej beczki gdy nie ruszam aparatu zapłonowego nie odkręcam go, tylko odłączę od niego przewody "kostka od cewki i chyba jeszcze jakiś jeden kabelek" i pokręcę rozrusznikiem "pomiar kompresji" to jedyną konsekwencją będzie brak iskry, i po podlączeniu z powrotem wszystkiego auto normalnie odpali? auto 626 GE 1.8 beznynka
Tylko najlepiej sobie oznacz gdzie jaki kabel był i w to samo miejsce go potem wepnij Jak się przy tym nie pomylisz i poskładasz wszystko tak jak było wcześniej to będzie dobrze
Pozdrawiam
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Szyna napisał(a):Tylko najlepiej sobie oznacz gdzie jaki kabel był i w to samo miejsce go potem wepnij Jak się przy tym nie pomylisz i poskładasz wszystko tak jak było wcześniej to będzie dobrze
Pozdrawiam
Chyba się nie zrozumieliśmy nie chodzi mi o przewody zapłonowe tylko o kable które idą do cewki aparatu zapłonowego zakończone kostką więc tam się raczej nie pomylę bo inaczej kostki nie wepnę
noxes napisał(a):A po co do pomiaru kompresji odłączać aparat zapłonowy?
Tak zaleca producent manometru do mierzenia kompresji
A dlatego że gdy wykręcę świece kable położę luzem to iskra nie będzie miała ujścia i wiadomo można uszkodzić elektronike "moduł" w aparacie zapłonowym
Szefu 626 napisał(a):
Chyba się nie zrozumieliśmy nie chodzi mi o przewody zapłonowe tylko o kable które idą do cewki aparatu zapłonowego zakończone kostką więc tam się raczej nie pomylę bo inaczej kostki nie wepnę
Przepraszam moj blad To faktycznie nic sie nie stanie mozesz odpinac smialo
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
goldinhio napisał(a):Witam. Wczoraj wymieniałem uszczelkę w kolektorze wydechowym, niestety musiałem przy tym ściągnąć aparat zapłonowy i odtąd zaczęły się moje problemy Po skręceniu wszystkiego odpaliłem samochód, pochodził ze 3 sekundy (przy falujących obrotach) i zgasł. Odpaliłem go jeszcze ze dwa razy i dalej to samo.. Dodam, że wcześniej nie miałem żadnych problemów. Wyjąłem aparat jeszcze raz, docisnąłem przewody zapłonowe, niestety silnik już nie odpala – rozrusznik kręci i to wszystko... Sprawdziłem świece, były ok. (urwałem przy tym dwa przewody zapłonowe – tak jakby były zapieczone na tych świecach, wcześniej normalnie schodziły). Co robić, bo podejrzewam, że wina leży po stronie aparatu zapłonowego, niestety moja wiedza odnośnie aparatu zapłonowego jest na poziomie zerowym...
przewstawiłes aparat zapłonowy ja miałem to samo po wymianie zimeringa w aparacie zapłonowym żeby go ustawić trzeba ustawić silnik w Górnym Martwym Położeniu punkt na kole przy paskach na 0st,patrzysz na aparat i przy zębatce ślimakowej na odlewie jest jasna kreska.Obracasz palcem aż większy otwór przetyczki montażowej zębatkę pokryje się z ta kreską , wkładasz aparat bardzo delikatnie z uwaga na to żeby się nie przekręcił w którąś stronę, potem odpalasz i jedziesz do mechaniora żeby ci to ustawił na lampie stroboskopowej. powodzenia
morfi napisał(a):przewstawiłes aparat zapłonowy ja miałem to samo po wymianie zimeringa w aparacie zapłonowym żeby go ustawić trzeba ustawić silnik w Górnym Martwym Położeniu punkt na kole przy paskach na 0st,patrzysz na aparat i przy zębatce ślimakowej na odlewie jest jasna kreska.Obracasz palcem aż większy otwór przetyczki montażowej zębatkę pokryje się z ta kreską , wkładasz aparat bardzo delikatnie z uwaga na to żeby się nie przekręcił w którąś stronę, potem odpalasz i jedziesz do mechaniora żeby ci to ustawił na lampie stroboskopowej. powodzenia
Jedno jest faktem – nie znając konsekwencji niepotrzebnie ściągałem aparat Pozdrawiam
- Od: 14 cze 2009, 16:38
- Posty: 12
- Skąd: Brzeg
- Auto: Seat Ibiza 1.9 SDI 2003
Po zdjęciu aparatu zapłonowego koniecznie trzeba ustawiać wyprzedzenie zapłonu czy wystarczy jak założę po śladach od śrub??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
kamilspider napisał(a):Po zdjęciu aparatu zapłonowego koniecznie trzeba ustawiać wyprzedzenie zapłonu czy wystarczy jak założę po śladach od śrub??
Zaznaczsobie położenie palca i porów znaki na głowicy i fasolkach w aparacie. Jeśli nie ruszysz silnikiem to będzie ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
OK. Mam jeszcze zapasowy aparat, jeśli na tych fasolkach przy tym nowym zaznaczę tak jak na starym to też będzie ok czy już może nie stykać? Kiedyś ustawiałem zapłon i wydaje mi się, że dość dużo trzeba kręcić aparatem, żeby namieszać.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6