Prawidłowe ustawienie kąta zapłonu 626 GE

Postprzez lukasz85 » 9 wrz 2009, 18:13

mam pyt. apropo ustawienia zaplonu w mx6 2.5 v6 ge kl . czy jak mam zewnetrzny modul zaplonowy to czy da sie wyregolowac zaplon ?? opozniajac i przyspieszajac zaplon aparatem zaplonowym praca silnika sie nie zmienia . czy to jest normalne ??

EDIT:

Ustawianie zapłonu w V6
viewtopic.php?f=126&t=305
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez AdahEwa » 9 wrz 2009, 20:43

Nie wiem jak u Ciebie, ale w 626 GE wprowadzamy w tryb serwisowy ( czyt. drut między GND i TEN ), ustawiamy obroty w okolice 700 obrotów – lampa stroboskopowa i do dzieła. Po ustawieniu zapłonu przestawiamy obroty na 1000 i wychodzimy z serwisowego. :)
Początkujący
 
Od: 15 maja 2008, 23:28
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 626 GE FP 94r. + LPG

Postprzez Speed » 10 wrz 2009, 18:42

a wprowadzilesz komp w tryb serwisowy ?
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez ursus2400 » 2 sty 2010, 12:02

Większe spalanie nie koniecznie jest przyczyną problemów ze źle ustawionym zapłonem. Może to być uszkodzona sonda LAMBDA, czujnik temperatury, przepływomierz, itd. Nie miałeś np. ostatnio "strzała", po którym wzrosło spalanie i może silnik pracuje trochę inaczej...?


Odnośnie tego "strzała", to chyba mi się przydarzył. Podejrzewałem na początku, że jakiś gnojek wrzucił mi petardę do tłumika, która pod wpływem wysokiej temperatury spalin eksplodowała. To zdarzyło się na dzień przed Sylwestrem więc możliwe. Usłyszałem krótki i bardzo głośny huk, a potem było czuć zapach siarki (tak mi się wydaje).
W każdym razie samochód nie zamula, silnik pracuje równo, spadku mocy nie zauważyłem, no ale jest zima i nie ma gdzie sprawdzić dokładniej. Spalanie (patrząc na analogowy wskaźnik) wyszło mi ostatnio 15 litrów na 100 km benzyny 95PB w cyklu mieszanym, ale przeważnie krótkie trasy, tak do 20 km. Duże spalanie można zwalić na podejrzane paliwo na stacji Orlen w moim małym miasteczku. Są jeszcze dwie inne stacje ale jedna bierze od Orlenu, a na drugiej to strach tankować. Wcześniej wyszło mi 11, ale czasami podczas odsnieżania samochodu stał długo na zapalonym silniku. Te 11 było zrobione na innym paliwie, lepszym niż te z Orlenu. Przed napadem zimy spaliła mi 8,5 na 100. Samochód mam od niedawna i przez jakieś 1000 km nie było problemu. Auto świeżo z Niemiec przyjechało. Dodam , że strzał zdarzył się po przejechaniu 60 km od tankowania i już wtedy wkaźnik paliwa schodził ostro w dół, a tearz jest około 120.

Przejadę jeszce jedną 100 żeby sprawdzić dokładnie spalanie. Ale czy teraz mógłby mi ktoś opowiedzieć więcej o tym "strzale"?
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez mietek 111 » 2 sty 2010, 15:30

sprawdz sobie kody błędów w wyszukiwarce wpisz kody błędów, strzał z petardy niema raczej tu nic do rzeczy, ja miałem podobny problem i był to przepływomierz nie był uszkodzony tylko wkradł się błąd, po resecie kompa wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 10:06
Posty: 14
Auto: mazda 626 1.8 16v 1996r,

Postprzez ursus2400 » 2 sty 2010, 17:55

Gdzieś wyczytałem, że reset kompa to odłączenie akumulatora. To odłączyłem na parę godzin i potem podłączyłem. Mało jeżdzę więc nie wiem jak długo potrawa zrobienie kolejnych 100 km. Zamówiłem nowe świece zapłonowe (nie wiem w jakim stanie są obecne, ponieważ samochód mam od niedawna), jeszcze wymienię filtr powietrza.
Zobaczę jak będzie palił po wymianie części. Nie mam czym sprawdzić tych błędów komputera, ale wiem o co chodzi. Jak będę miał czas i chęci to zrobie sobie ten tester.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez mietek 111 » 2 sty 2010, 18:31

tak odłaczenie akumulatora na 0k 30 sekund i wciśniecie pędału hamulca na 30 sek gdy akumulator jest odłączony,a testera nie trzeba robić wystarczy ze kupisz diode za 20 gr, chyba ze masz pomarańczową kontrolkę MIL to nawet tego nie trzeba wystarczy tylko kawałek drucika.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2009, 10:06
Posty: 14
Auto: mazda 626 1.8 16v 1996r,

Postprzez goldinhio » 25 kwi 2010, 17:21

Witam. Wczoraj wymieniałem uszczelkę w kolektorze wydechowym, niestety musiałem przy tym ściągnąć aparat zapłonowy i odtąd zaczęły się moje problemy :( Po skręceniu wszystkiego odpaliłem samochód, pochodził ze 3 sekundy (przy falujących obrotach) i zgasł. Odpaliłem go jeszcze ze dwa razy i dalej to samo.. Dodam, że wcześniej nie miałem żadnych problemów. Wyjąłem aparat jeszcze raz, docisnąłem przewody zapłonowe, niestety silnik już nie odpala – rozrusznik kręci i to wszystko... Sprawdziłem świece, były ok. (urwałem przy tym dwa przewody zapłonowe – tak jakby były zapieczone na tych świecach, wcześniej normalnie schodziły). Co robić, bo podejrzewam, że wina leży po stronie aparatu zapłonowego, niestety moja wiedza odnośnie aparatu zapłonowego jest na poziomie zerowym...
Początkujący
 
Od: 14 cze 2009, 16:38
Posty: 12
Skąd: Brzeg
Auto: Seat Ibiza 1.9 SDI 2003

Postprzez Szyna » 25 kwi 2010, 17:59

Kolego ja myślę ze przy składaniu złe włożyłeś aparat zapłonowy nie w to samo miejsce gdzie był. Wystarczyło ze się lekko obrócił palec w środku i teraz musisz wszystko ustawiać od nowa.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 4 maja 2010, 11:16

A jak mam pytanie z innej beczki gdy nie ruszam aparatu zapłonowego nie odkręcam go, tylko odłączę od niego przewody "kostka od cewki i chyba jeszcze jakiś jeden kabelek" i pokręcę rozrusznikiem "pomiar kompresji" to jedyną konsekwencją będzie brak iskry, i po podlączeniu z powrotem wszystkiego auto normalnie odpali? auto 626 GE 1.8 beznynka
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez noxes » 4 maja 2010, 16:02

A po co do pomiaru kompresji odłączać aparat zapłonowy?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 4 maja 2010, 16:31

Tylko najlepiej sobie oznacz gdzie jaki kabel był i w to samo miejsce go potem wepnij :P Jak się przy tym nie pomylisz i poskładasz wszystko tak jak było wcześniej to będzie dobrze :)
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 4 maja 2010, 17:34

Szyna napisał(a):Tylko najlepiej sobie oznacz gdzie jaki kabel był i w to samo miejsce go potem wepnij :P Jak się przy tym nie pomylisz i poskładasz wszystko tak jak było wcześniej to będzie dobrze :)
Pozdrawiam


Chyba się nie zrozumieliśmy :P nie chodzi mi o przewody zapłonowe tylko o kable które idą do cewki aparatu zapłonowego zakończone kostką więc tam się raczej nie pomylę bo inaczej kostki nie wepnę

noxes napisał(a):A po co do pomiaru kompresji odłączać aparat zapłonowy?


Tak zaleca producent manometru do mierzenia kompresji
A dlatego że gdy wykręcę świece kable położę luzem to iskra nie będzie miała ujścia i wiadomo można uszkodzić elektronike "moduł" w aparacie zapłonowym
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Szyna » 4 maja 2010, 19:36

Szefu 626 napisał(a):
Chyba się nie zrozumieliśmy :P nie chodzi mi o przewody zapłonowe tylko o kable które idą do cewki aparatu zapłonowego zakończone kostką więc tam się raczej nie pomylę bo inaczej kostki nie wepnę



Przepraszam moj blad :D To faktycznie nic sie nie stanie mozesz odpinac smialo :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez morfi » 5 maja 2010, 20:23

goldinhio napisał(a):Witam. Wczoraj wymieniałem uszczelkę w kolektorze wydechowym, niestety musiałem przy tym ściągnąć aparat zapłonowy i odtąd zaczęły się moje problemy :( Po skręceniu wszystkiego odpaliłem samochód, pochodził ze 3 sekundy (przy falujących obrotach) i zgasł. Odpaliłem go jeszcze ze dwa razy i dalej to samo.. Dodam, że wcześniej nie miałem żadnych problemów. Wyjąłem aparat jeszcze raz, docisnąłem przewody zapłonowe, niestety silnik już nie odpala – rozrusznik kręci i to wszystko... Sprawdziłem świece, były ok. (urwałem przy tym dwa przewody zapłonowe – tak jakby były zapieczone na tych świecach, wcześniej normalnie schodziły). Co robić, bo podejrzewam, że wina leży po stronie aparatu zapłonowego, niestety moja wiedza odnośnie aparatu zapłonowego jest na poziomie zerowym...


przewstawiłes aparat zapłonowy ja miałem to samo po wymianie zimeringa w aparacie zapłonowym żeby go ustawić trzeba ustawić silnik w Górnym Martwym Położeniu punkt na kole przy paskach na 0st,patrzysz na aparat i przy zębatce ślimakowej na odlewie jest jasna kreska.Obracasz palcem aż większy otwór przetyczki montażowej zębatkę pokryje się z ta kreską , wkładasz aparat bardzo delikatnie z uwaga na to żeby się nie przekręcił w którąś stronę, potem odpalasz i jedziesz do mechaniora żeby ci to ustawił na lampie stroboskopowej. <spoko> powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez goldinhio » 6 maja 2010, 18:26

morfi napisał(a):przewstawiłes aparat zapłonowy ja miałem to samo po wymianie zimeringa w aparacie zapłonowym żeby go ustawić trzeba ustawić silnik w Górnym Martwym Położeniu punkt na kole przy paskach na 0st,patrzysz na aparat i przy zębatce ślimakowej na odlewie jest jasna kreska.Obracasz palcem aż większy otwór przetyczki montażowej zębatkę pokryje się z ta kreską , wkładasz aparat bardzo delikatnie z uwaga na to żeby się nie przekręcił w którąś stronę, potem odpalasz i jedziesz do mechaniora żeby ci to ustawił na lampie stroboskopowej. <spoko> powodzenia


Jedno jest faktem – nie znając konsekwencji niepotrzebnie ściągałem aparat <glupek2> Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 cze 2009, 16:38
Posty: 12
Skąd: Brzeg
Auto: Seat Ibiza 1.9 SDI 2003

Postprzez yaro626 » 21 lut 2011, 13:14

U mnie po wymianie świec i kabli NGK,także można odczuć lekkie szarpanie jak na PB tak i na LPG,czy bez stroboskopu da sie ustawic?Jaki powinien być kąt.(znalazłem 12st.+/– 1)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez kamilspider » 11 sie 2011, 21:22

Po zdjęciu aparatu zapłonowego koniecznie trzeba ustawiać wyprzedzenie zapłonu czy wystarczy jak założę po śladach od śrub??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 11 sie 2011, 21:39

kamilspider napisał(a):Po zdjęciu aparatu zapłonowego koniecznie trzeba ustawiać wyprzedzenie zapłonu czy wystarczy jak założę po śladach od śrub??

Zaznaczsobie położenie palca i porów znaki na głowicy i fasolkach w aparacie. Jeśli nie ruszysz silnikiem to będzie ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 12 sie 2011, 06:14

OK. Mam jeszcze zapasowy aparat, jeśli na tych fasolkach przy tym nowym zaznaczę tak jak na starym to też będzie ok czy już może nie stykać? Kiedyś ustawiałem zapłon i wydaje mi się, że dość dużo trzeba kręcić aparatem, żeby namieszać.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6