Strona 1 z 1

Wymiana broku.

PostNapisane: 4 gru 2010, 15:47
przez Czyzyk981
Witam zauważylem ostatnio pod moja mazda 626 1.8 1994r jakas plame. w garazu oazalo sie ze wywalilo mi brok z przodu. po włozeniu broku na swoje miejsce juz z niego nie cieknie. ale gdzy zaczolem wlewac płyn chłodniczy okazalo sie iz cieknie z drugiego broku jest on z tyłu w bardzo trudnym miejscu bez dostepu. prosze o jakies wskazowki??? jesli ktos ma jakies porady zdjecie itd bardzo prosze o pomoc. czy istnieje jakis sposob aby sie dostac sie i wlozyc ten brok z powrotem na miejsce bez demontazu silnika?? dzieki

Re: Wymiana broku.

PostNapisane: 4 gru 2010, 16:13
przez roccomistrz
kolego, a co to jest ten "brok"?? bo ta nazwa kojarzy mi się tylko z piwem :D

Re: Wymiana broku.

PostNapisane: 4 gru 2010, 16:24
przez noxes
Brok to jest cos takiego jak moneta umiejscowione w bloku, po to aby w przypadku zamarzania cieczy tzn zwiększonego ciśnienia w kanałach wodnych wywaliło owy brok a nie rozwalało bloku

Re: Wymiana broku.

PostNapisane: 4 gru 2010, 18:38
przez Czyzyk981
Dokladnie. widze ze nie kazdy wie co to jest. czy ktos moze mi odpowiedziec na moje pytania. moze ktos sie z tym juz spotkal ??

Re: Wymiana broku.

PostNapisane: 4 gru 2010, 19:22
przez Vlad24
nie powiedział bym że broki są po to by chronić blok przez zamarznięciem. Moim zdaniem tylko zatykają otwory technologiczne przez które w czasie produkcji były wykonywane rożne otwory kanały wodne olejowe i inne, po tych operacjach są zamykane brokami. Jak wypadł to raczej od rdzy albo źle był obsadzony. I starego raczej bym tam nie wkładał tylko postarał się kupić nowy.

Re: Wymiana broku.

PostNapisane: 5 gru 2010, 11:56
przez noxes
Nie wiem czy da rade kupić nowy. Najlepiej dorobić.

Re: Wymiana broku.

PostNapisane: 5 gru 2010, 12:40
przez dzikus21
Można kupić np tu http://www.moto-sklep.pl/?grut=101763 wystarczy znać średnicę i coś się dobierze.
Co do montażu jak jest dojście to się wciśnie jak nie to trzeba silnik wyciągnąć.