Strona 1 z 1

regeneracja silnika – co wymieniac

PostNapisane: 10 lis 2010, 13:15
przez bucz
szybki opis sytuacji
jednostka napedowa 1.8 , 300kkm przebiegu , od 120kkm na LPG
zuzycie oleju 4L na 10kkm (nie wycieka – jest spalany) , znaczacy ubytek mocy szczegolnie na niskich obrotach
wymienione byly uszczelniacze zaworowe – niestety zuzycie oleju nie spadlo

rozwazalem wymiane calej jednostki napewdowej z jakiegos rozbitego anglika ale tez nie wiadomo na co sie trafi

bede mial przed swietami wolny tydzien i chcialem go spedzic na akcji reanimacyjnej silnika
mozecie mi pomoc i wypisac wszystkie elementy i czynnosci ktore musze wymienic/zrobic aby silniczek mykal przez nastepne 300kkm
najlepiej prosto w 10-15 punktach

Re: regeneracja silnika – co wymieniac

PostNapisane: 10 lis 2010, 15:34
przez noxes
1Uszczelniacze zaworowe(ale masz już wymienione)
Możliwe że i zawory(mogą być powypalane)
2 pierścienie
3Możliwe że i tłoki
4Panewki
5Szliw wału
6Szliw bloku(tulei)
7 rozrząd wraz z pompą wody
8sprzęgło
I pewnie sporo innych rzeczy o których zapomniałem lub wyjdą na jaw po rozebraniu silnika.
O uszczelkach już nie wpominam.

Re: regeneracja silnika – co wymieniac

PostNapisane: 10 lis 2010, 17:58
przez bucz
a z elementow gumowych?
simeringi na wale i walkach rozrzadu?
uszczelka pod pokrywa zaworow? sa jeszcze jakies inne uszczelki – w okolicy "plastra miodu" czy tam tylko silikon?

robic cos z pompa oleju? czytalem tez kilka postow ze ludzie wymieniaja jakas sprezynke przy czyms w rodzaju zaworka olejowego – ponoc pomaga na stukanie popychaczy?

czy sa w silniku jakies lozyska ktore trzeba wymienic?

pisales tez cos o powypalanych zaworach – wiem ze to zjawisko wystepuje potegowo gdy auto jezdzi na lpg – tylko nie wiem czy wypalaja sie zawory same w sobie czy tez gniazda zaworow?

Re: regeneracja silnika – co wymieniac

PostNapisane: 10 lis 2010, 18:51
przez noxes
Zimeringi napewo, skoro będziesz wyjmował wał, ogólnie możesz wymienić wszystkie i oring na aparacie zapłonowym.
Uszczelkę pod pokrywą zaworów też, ale tylko na oryginalną bo inaczej będzie ciekło.
Plaster tylko na sylikon i miska też.
Problemy z zaworkiem występowały podobno do 1995r później go poprawiono.(A klepia bardzo?)
O łożyskach nic mi nie wiadomo.
Gniazda raczej nie. Ja kiedyś wymieniałem tylko kilka zaworów, po dotarciu ich było ok.
Jak bym znów coś zapomniał to pisz.

Re: regeneracja silnika – co wymieniac

PostNapisane: 13 lis 2010, 14:35
przez fatboyxxl
To co ja będę robił w swoim silniku, jeszcze nie wiem jak wygląda głowica i zawory wiec nie jest to uwzględnione
Wycenili mi mniej więcej tak:
– pierścienie nominalne RIK – 350zl/kpl na 4 cylindry
– uszczelka głowicy – oryginał OE MAZDA 165zł/szt lub ELRING 96zł/szt
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA – 5zł/szt x16 = 80zł/kpl
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 69zł
– uszczelka kolektora ssącego – OE MAZDA 75zł, TAKOMA 29zł/szt
– uszczelka kolektora wydechowego – OE MAZDA – 65zł, TAKOMA 39zł/szt
– uszczelniacze wałków rozrządu – OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego – OE MAZDA – 43zł
– panewki korbowodowe nominał TDC/NPR – 90zł/kpl na 4 korby
– silikon wysokotemperaturowy do miski olejowej ELRING 30zł/tuba (szary)
– olej na pierwsze zalanie 10W40 – 70zł/5L
– płukanka PRZED rozebraniem silnika – Valvoline Professional – 30zł/opakowanie