Jest taka zasada i mam nadzieje ze sie nie pomylilem opisujac ja
1 Moc = Paliwo + Powietrze
2 Moc np mozna osiagnac na 2 sposoby zakadajac ze auto fabrycznie ma 100 koni
-Dodamy wiecej powietrza to wzrosnie moc a spadnie spalanie zachowujac realne wartosci mowa o 5 koniach

-Dodamy wiecej paliwa moc spadnie jezeli nie wyrownamy ja dawka powietrza
-Zabierzemy troche paliwa

moc wzrosnie

ale tu jest problem niestety praf fizyki. Poniewaz moc w wiekszej mierze bierze sie z powietrza spalonego i mniejszej z czynnika co sie spala

czyli jak bysmy zmienili na wtryskiwaczach zeby lal o 10% miiej paliwa zachowujac ten sam stosunek powietrza to mamy wieksza moc o kilka koin ale jest 1 wada taka ze zabierajac paliwo powodujemy wzrost temperatury spalania mieszanki

! i tu mamy potezny wzrost temperatury przekraczajaca wartosci krytyczne
Efektem tego sa Stopione tłoki ^_^ itp....
Teraz Logicznie myslac

kazde tuningi zwiazane z moca sa uzaleznione od dawki paliwa

bo paliwo studzi temperature

Wiadomo LPG jest bardziej kalorycznym paliwem i ma wieksza temp spalania
Jak sie myle prosze skorygowac

Aha po zmianie wtryskow nie osiagniesz 116 koni

poniewaz poj silnika cie ograniczy
Cena kompa 100-150 zl Pawel od 626 za 200 pln sprzedawal odblokowany do 7500RPM jak dobrze pamietam wtryskiwacze 80 zl allego z wysylka i czyszczenie

w domu:)