Objawy źle funkcjonujących – kabli WN, cewki, aparatu zapłonowego

Postprzez tadziol » 7 gru 2011, 21:11

badanie i mierzenie oporności nic nie daje.
niektóre cewki mają książkowe wartości a iskrę do <dupa>
iskra ma być koloru niebieskiego,ok 4-5 cm długości.
wtedy cewka jest naprawdę ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kamilspider » 7 gru 2011, 21:36

tadziol napisał(a):badanie i mierzenie oporności nic nie daje.
niektóre cewki mają książkowe wartości a iskrę do <dupa>
iskra ma być koloru niebieskiego,ok 4-5 cm długości.
wtedy cewka jest naprawdę ok.


na pewno CM czy mm??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez tadziol » 7 gru 2011, 21:38

kamilspider napisał(a):na pewno CM czy mm??

4-5 cm
40-50 mm :)
może być?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kamilspider » 7 gru 2011, 21:40

To nie wiem czy u mnie tyle ma. Jak to badasz?? :D ściągasz jedną fajkę, wkładasz jakąś świecę albo drut i zbliżasz do masy czy inaczej?? bo 4-5cm to trochę dużo jak dla mnie
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez tadziol » 7 gru 2011, 22:11

wystarczy wybudować aparat,podłączyć konektory,położyć na silniku tak aby uzyskać ową odległość od wyjścia WN cewki i przy załączonym zapłonie wysterować driver (zapłonnik).
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez czejs » 11 gru 2011, 14:23

dobra za cewkę biore sie w tym tygodniu jakies fotki cykne czujnik/i halla tez warto wymienic ??
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez czejs » 17 gru 2011, 17:31

Cewka zmieniona obroty dalej rwie czasami. Ktoś ma jakies pomysły co sprawdzić?? Kable,świece,moduł,cewka,palec,kopułka nowe. Już rozkładam ręce nie wiem co to może być może masy gdzieś posprawdzać??
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez luk-kk » 20 gru 2011, 04:26

Dolot masz na 100% szczelny ? U mnie szarpał z początku lekko właśnie na rozgrzanym, w międzyczasie zdemontowałem dolot (mam przerobiony na jakiś moździerz <lol> ) i przy okazji trochę go rozszczelniłem wtedy całkiem zaczęło szarpać i skokami wchodzić na obroty. Po załataniu gumy za przepływką i uszczelnieniu "moździerza" objawy ustąpiły a też po głowie chodził mi aparat zapł. Sprawdź to jeśli nie jesteś w 100% pewien że wszystko masz szczelne. Poza tym mógłbyś bardziej opisać jak "rwie obroty" ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez willus » 23 lis 2012, 21:05

Witam. Mam problem z kablami i kopułką – mimo wymiany na nowe znowu widać przebicia. Wymieniłem kable na NGK i kopułkę, palec oraz cewkę w aparacie zapłonowym. Po 4 miesiącach zauważyłem, że znowu kable świecą. Wymieniłem znowu na NGK i po 2 miesiącach znowu to samo. Widać przebicie w kilku miejscach na kablach oraz gdy spryskam delikatnie wodą kopułkę też widać jak przebija . Co może być powodem, co i jak sprawdzić, bo bez końca nie można wymieniać kabli (jeszcze za taką kasę :) Czy macie jakiś patent żeby zaizolować kable w miejscach przebicia?
Po wymianie kabli były na pewno OK – nie świeciły.
pozdr
A
ciężko jest lekko żyć...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 11:14
Posty: 16
Skąd: Radom
Auto: mx6 2,5 V6 była, jest mazda 5, mitsubishi galant v6

Postprzez kamilspider » 23 lis 2012, 21:39

Dobra jest izolacja samowulkanizująca firmy scoth. Może jakoś te kable się przecierają i dlatego tak masz.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 23 lis 2012, 23:25

Za ile PLN kupiłeś te kable? Dla przykładu do innego samochodu BERU i BERU mają 100zł różnicy w cenie ten sam model.
Masz umocowane przewody tak jak powinny być? Nie ma możliwości przetarć?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 24 lis 2012, 00:35

u mnie przebijaly :) wiec oplotlem tak jak Spider mowil i na dodatek izolacyjna obwinelem:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez willus » 24 lis 2012, 21:34

Przewody za 240 zeta, dedykowane do tego modelu. Nie są przetarte – gdzie mogłem dołożyłem osłonki(takie jak do przewodów lpg , plastik).



Na chwilę obecną problem rozwiązany – podmieniłem dziś kopułkę na starą, org i jest inna fura (na tej nowej kopułce widać było duże przebicia na środku w miejscu gdzie jest węglik)– kable jeszcze czasami zaświecą, ale nie ma już tego "pyrkania: jakby było przebićie. Przy okazji ustawiłęm przepustnice (chyba z 5 raz) i wreszcie jest OK – brak szarpania podczas jazdy na małym gazie. Za szarpanie winna była przepustnica (TPS był dobrze ustawiony).
Dzięki.
ciężko jest lekko żyć...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 11:14
Posty: 16
Skąd: Radom
Auto: mx6 2,5 V6 była, jest mazda 5, mitsubishi galant v6

Postprzez Bartosz_ » 22 gru 2012, 07:47

Witam witam.... Problem mam takiej natury.... wczoraj autko zaczęło mi delikatnie szarpać, dławić się..... z czasem owy przypadek zdarzał się występować coraz częściej aż Madzia przestała się mnie słuchać i nie chciała jechać, dławiła się strasznie ale nie gasła, na wolnych chociaż niskich jakoś sobie tam radziła.... później były już problemy z odpalaniem a teraz nie odpala już w ogóle.... silnik KL, gazu brak, wcześniej objawów nie było żadnych... poradźcie od czego mam zacząć? :/
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez kamilspider » 22 gru 2012, 12:45

Musisz sprawdzić błędy, a potem przejrzyj przewody WN, aparat zapłonowy, pompę paliwa, przepływomierz.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Szyna » 22 gru 2012, 23:24

Jeżeli to KL to raczej na pewno aparat ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Bartosz_ » 23 gru 2012, 04:33

wykręciłem świece na tylnej głowicy i znajduje sie tam olej.... :/ co to znaczy??
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez kamilspider » 23 gru 2012, 10:55

Gdzie się znajduje olej? Świeca od góry była zapaprana? Pewnie przecieka uszczelka pokrywy zaworów.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Bartosz_ » 23 gru 2012, 20:00

no właśnie nie od góry..... :/ wyczyściłem świece załozyłem i niestety rezultatu nie było.... po ponownym wykręceniu znowu całe w oleju. czy jest mozliwość aby rozrząd się przestawił??
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez kamilspider » 23 gru 2012, 21:29

Zależy jak mocne były te szarpania, ale wydaje mi się, że to raczej nie to. Sprawdzałeś aparat zapłonowy i błędy? Przejrzyj forum bo wiele jest podobnych tematów.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6