Budowa/naprawa przepływomierza – możliwości zastąpienia?

Postprzez kierownik » 23 lut 2006, 22:53

Zgadzam się z przedmówcą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez adam626 » 26 lut 2006, 18:38

http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje01.htm

a cytując bez wiedzy i zgody autora

"... Duża zawartość procentowa tlenu (od 4 do 5%) wskazuje na mieszankę ubogą, wartość napięcia sygnału wysyłanego przez czujnik jest w takim przypadku mała (od 0 do 0,1V). Natomiast mała zawartość procentowa tlenu (od 0 do 0,5%) wskazuje na mieszankę bogatą, napięcie wysyłane przez sondę lambda ma w takim przypadku wartość od 0,7 do 0,8V. Jeżeli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny (LAMBDA=1) sonda lambda wyśle sygnał o napięciu około 0,5V. ..."

zmienność czy też cykliczność nie ma tu znaczenia tak jak zapewne nie ma dla komputera sterującego praca silnika można tak rozbudować układ wejsciowy aby z tym sobie poradzić

wystarczy z zakresu pracy sondy wydzielić trzy stany
0-0.3V mieszanka uboga zwiekszamy informacje o przepływie powietrza- wydłużamy wtrysk

0.4-0.6V dobry skład mieszanki nie robimy nic

0.7-1V mieszanka bogata zmniejszamy informacje o przepływie powietrza- skracamy wtrysk


po namyśle stwierdzam że cykliczność pracy sondy uprosci układ bo wystarczy sama detekcja napiecia na wejsciu jako taktowanie pracy układu

padlo też już w tym wątku kilkakrotnie stwierdzenie o niemożności wzmocnienia i przetworzenia napięcia sondy
ja nie chcę wzmacniać ani przetwarzać tego napięcia
chcę na podstawie odczytanej wartości zmieniać wytworzoną doswiadczalnie wielkość sygnału odpowiadającego sygnałowi przepływomierza

doczytałem się w literaturze że w okresie kiedy układy wtrysków paliwa nie były tak dostępne i popularne jak dziś Bosch produkował systemy sterowania układem paliwowym w oparciu o dane z lambdy bez przepływomierza. Więc takie układy były i działały.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez kzh600 » 10 kwi 2006, 16:01

Witam koledzy poszukuje firmy regenerujacej przepływki lub jakies uzywanej o sybolu b577 Pozdrawiam hejka!!!!!! info gg 3018313
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez kierownik » 10 kwi 2006, 18:49

Polecam przeczytać wszystkie posty zamieszczone tutaj. Raczej nie ma takiej firmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez drizzt666 » 14 kwi 2006, 13:59

Mam pytanie: czy wiek ktoś z was jaki czy istnieje jakiś zamiennik przepływomierza pasujący do Mazdy Protage z 99 roku, silnik 1,6? Obojętne czy to z innego modelu (np mazdy 323 z silnikiem 1,5 albo innego) czy zamiennik/podrobka? Zepsuł mi się i trche szkoda mi 2 000 zł na nowy..
drizzt666
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6