Czy ma ktos taki wykresik dla mojego silnika? (626GF, 1840 ccm)
Procol
Na jakich obrotach powinno się jeździć 1,8 FP.
Witam,
Czytałem i czytałem i fajny temacik kolega zapodał. Też postanowiłem trochę potestować. Wcześniej jeździłem 8 zaworowcem i na początku nie zmieniłem sposobu jazdy. Zaowocowało to totalnym zrażeniem do silnika FS-a i koszmarnym spalaniem. 10,5l / 100 km PB i 11.5l LPG i zero frajdy z jazdy. Przez ostatnie 1500 km starałem się jeździć dynamicznie. Obroty przy rozpędzaniu dochodzą do 4500-5000 tam gdzie się da, ale nie schodzę niżej niż 3500.
Efekty: jazda dużo sympatyczniejsza, spalanie na poziomie 11l LPG. Wniosek – nic nie straciłem, a zyskałem dynamiczną jazdę.
Przy rozpędzaniu nie boję się naciskania na pedał gazu – to chyba w górnym zakresie obrotów się sprawdza.
Czytałem i czytałem i fajny temacik kolega zapodał. Też postanowiłem trochę potestować. Wcześniej jeździłem 8 zaworowcem i na początku nie zmieniłem sposobu jazdy. Zaowocowało to totalnym zrażeniem do silnika FS-a i koszmarnym spalaniem. 10,5l / 100 km PB i 11.5l LPG i zero frajdy z jazdy. Przez ostatnie 1500 km starałem się jeździć dynamicznie. Obroty przy rozpędzaniu dochodzą do 4500-5000 tam gdzie się da, ale nie schodzę niżej niż 3500.
Efekty: jazda dużo sympatyczniejsza, spalanie na poziomie 11l LPG. Wniosek – nic nie straciłem, a zyskałem dynamiczną jazdę.
Przy rozpędzaniu nie boję się naciskania na pedał gazu – to chyba w górnym zakresie obrotów się sprawdza.
Sprzedałem mazdę,
i usmiech mi wrócił na twarz.
Kupiłem Peugeota,
i znowu pokochałem podróże samochodem
i usmiech mi wrócił na twarz.
Kupiłem Peugeota,
i znowu pokochałem podróże samochodem
- Od: 19 lip 2006, 11:39
- Posty: 52
- Skąd: Gliwice
- Auto: Peugeot 406 ST 2,0 Pb/SGI 2001
Ja mam taka zasade na rozgrzanym silniku 
Nie wazne jaki bieg
byle mnie mniej niz 1800 i nie wiecej niz 3500
trasa czy miasto zawsze sie sprawuje dobrze
Mowa o jedzie codziennej
Pamietajmy o zasadzie 1 na tydzien Odcinka
!
i obroty 4000-xxxx
zeby emeryta z tlumika wypalic
Co do Eko Driverow to szkoda mi ich bo zmulaja autko i nic tego nie ma ;p Tacy powinni zakladac opony 135 szerokosci
zeby opory toczenia byly nizsze 

Nie wazne jaki bieg
Pamietajmy o zasadzie 1 na tydzien Odcinka

Co do Eko Driverow to szkoda mi ich bo zmulaja autko i nic tego nie ma ;p Tacy powinni zakladac opony 135 szerokosci

ja sobie czasami mam ochote przyje**ć w gary:D i na dwójce około 100km/h lece:) heheh .. a puzniej odrazu 4 i piąteczka:) .. tak do zabawy:D wkońcu kasa na paliwo zostala mi z komuni
ahhaha
powiem tak co do spalania:D w lato mniej pali jak w lato:) w zime... zakres (-8, -2 stopnie) to za 50zł paliwa przejechałem ze 120km... góra:P ahaha a w lato za 50zł robie lekko 180km.. do 200km na rezerwie smigam:) i kole 250km jade tankować:D ..
Apropo tych spalan.. jak to wkoncu jest .. od 2 tys RPM do 3,5RPM? ... ja jeżdże na spokojnie to od 1.7RPM do 2.1RPM i pali koło 7 Litrów.. (w lato było litrażowane) szczerze to wyszło 6,7L niewiem jakim cudem!
powiem tak co do spalania:D w lato mniej pali jak w lato:) w zime... zakres (-8, -2 stopnie) to za 50zł paliwa przejechałem ze 120km... góra:P ahaha a w lato za 50zł robie lekko 180km.. do 200km na rezerwie smigam:) i kole 250km jade tankować:D ..
Apropo tych spalan.. jak to wkoncu jest .. od 2 tys RPM do 3,5RPM? ... ja jeżdże na spokojnie to od 1.7RPM do 2.1RPM i pali koło 7 Litrów.. (w lato było litrażowane) szczerze to wyszło 6,7L niewiem jakim cudem!


ogolnie 1500-2500 ale w zaleznosci
przeceiz pod gorke nikt nie cisnie 1500 rpm;p bo meczy silnik
tak na prostej to jest tak byle by dotykac pedal gazu a zeby silnik nie burczal
z gorki to nawet i na 5tce mozna zjedzac:D wprawiony kierowca kuma:D
a tak mowie to w zaelznosci od skrzyni opon i zmiennych drogowych
to ja nie zchodze ponizej 1500 rpm i nie wchodze powyzej 2500 na miescie
i jest niskie spalanie
Trasa ?
3jka do wyprzedzania
a tak to jak ruszam w trybie eko to dobijam srednio do 3500-4000 rpm
inaczej mowiac
1-2-3 trojka do 70sciu 4-do 100
5-100-130
tak o w trybie eko 
tak na prostej to jest tak byle by dotykac pedal gazu a zeby silnik nie burczal
a tak mowie to w zaelznosci od skrzyni opon i zmiennych drogowych
Trasa ?
3jka do wyprzedzania
a tak to jak ruszam w trybie eko to dobijam srednio do 3500-4000 rpm
1-2-3 trojka do 70sciu 4-do 100
Ja jeżdżę po mieście z obrotami tak max 2.5, do 3 z każdego biegu to auto wystrzeliwuje jak z procy.
Gdy mam ok. 55km/h wrzucam 4 bieg i tak kręce nim do 77km/h gdzie mam wtedy ok. 2400obrotów na zegarze. W mieście bardzo rzadko wrzucam 5 w sumie to prawie w ogóle bo nie mam takiej nawet potrzebny, po to żeby tylko silnik dusić? Ogólnie max 4 w mieście i prędkość ok. 70km/h mam równo 2000obrotów.
Z informacji które wyczytałem na forum i ogólnie w necie akurat silniki 16V bardzo źle znoszą jazdę na niskich obrotach = męczymy silnik.
Gdy mam ok. 55km/h wrzucam 4 bieg i tak kręce nim do 77km/h gdzie mam wtedy ok. 2400obrotów na zegarze. W mieście bardzo rzadko wrzucam 5 w sumie to prawie w ogóle bo nie mam takiej nawet potrzebny, po to żeby tylko silnik dusić? Ogólnie max 4 w mieście i prędkość ok. 70km/h mam równo 2000obrotów.
Z informacji które wyczytałem na forum i ogólnie w necie akurat silniki 16V bardzo źle znoszą jazdę na niskich obrotach = męczymy silnik.
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6