Wymiana pierścieni olejowych

Postprzez KamRom » 25 maja 2006, 09:53

Witam
W sobotę rozwiązałem problem z niestabilnymi obrotami na biegu luzem, po różnych próbach doszedłem do wniosku, że muszę rozebrać trochę autko żeby dostać się do rozrządu i niestety tydzień temu chyba tak się śpieszyłem żeby odpalić auto że przestawiłem sobie na wylocie rozrząd o jeden ząbek ( o ironio, a wyśmiewałem się z mechaników że mi wcześniej źle ustawili, wymagana większa pokora ). Po skorygowaniu położenia wałka silniczek pracuje równiutko, aż miło posłuchać , dodatkowo te wyciszone popychacze robią swoje, jak na razie naprawdę warto.
Nastąpiła dalsza część historii jadę sobie w poniedziałek rano do pracy cieszę się z pięknej pracy silnika na wolnych obrotach ( jak nigdy cieszyłem się z czerwonych świateł na skrzyżowaniu, mogłem się delektować tym że nic nie faluje i nie drży ), a tu nagle obrotomierz stop, szybkościomierz stop ja jadę, a wskazania „0” i powoli silnik traci moc przerywa i zaczyna być czuć wyraźny swąd spalonej instalacji elektrycznej. Przejechałem tak około 300m i silnik zgasł. Zgasły wszystkie kontrolki na tablicy wskaźników, rozrusznik się kręci ale auto nie pali. Wszystkie bezpieczniki OK. Zostawiłem samochód na parkingu bo padł mi praktycznie na parkingu pod zakładem, po pracy pomierzyłem napięcia w instalacji i pojechałem do dom autobusem (już dawno nie jechałem, dużo więcej widać jest wyżej ), wieczorkiem przeanalizowałem instalacje elektryczną , wytypowałem jeden przewód który mógł dawać takie objawy , we wtorek po pracy skrosowałem bezpieczniki samochód odpaliłem dojechałem do domu i oczywiście szukamy przerwy. Okazało się że padła część płytka od imobilajzera, wypaliło konektor prądowy z tej płytki od jednego z głównych obwodów które tam są odcinane, przy okazji podtopiło kawałek obudowy, osłon nasuwek . Prawdopodobnie był tam zimy lut i powoli ale skutecznie paliło tą płytkę. Oczywiście awaria usunięta.
Mam tylko nadzieje, że to już koniec atrakcji.
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez Bokciu » 25 maja 2006, 16:54

Jaksa napisał(a):Obecnie brak , tez czekam

Juz przyjechaly.Tylko jeszcze papierowo ich nie maja wprowadzonych.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Mielcar80 » 12 cze 2006, 17:46

Czy ktoś wie coś na temat pierścieni japońskiej firmy TP do 626 2.0 16V GE FE? Bo w mojej wiosce Koszalin o RIKach z HIPOLU nikt nie słyszał :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2006, 12:11
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 626 2.016v GE FS LPG 93r

Postprzez Grzyby » 12 cze 2006, 17:48

Mielcar80 napisał(a):Bo w mojej wiosce Koszalin o RIKach z HIPOLU nikt nie słyszał

Jeśli się nie mylę to sprzedają też wysyłkowo.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mielcar80 » 12 cze 2006, 19:00

Do HIPOLU jutro rano będe dzwonił to się zobaczy czy mają aktualnie na miejscu i jaki jest czas oczekiwania bo akurat jutro moja Madzia jedzie na warsztat. Mam juz dość codziennej porannej zasłony dymnej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2006, 12:11
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 626 2.016v GE FS LPG 93r

Postprzez Jaksa » 12 cze 2006, 19:11

Mielcar80 napisał(a):Do HIPOLU jutro rano będe dzwonił
Jak ostatnio zamawiałem mieli 20 kompletów , czy jeszcze są tego nie wiem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mielcar80 » 14 cze 2006, 19:17

Witam
Doszły już pierścienie RIK-aale niestety nie mieli uszczelniaczy takomy ponieważ już im sie skończyły. w mojej wiosce tez nie ma. Możę wiecie jakiej jeszcze firmy są w miare dobre. Bo słyszałem że z JC to bubel. W piątek będe składał już silnik więć musze tam coś włożyc bo inaczej to dopiero bedzie ciekło <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2006, 12:11
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 626 2.016v GE FS LPG 93r

Postprzez Xavier » 15 cze 2006, 10:11

Uszczelniacze Rainz ! Polecam. Założyłem przy remoncie w zeszłym roku i jest OK. Ponoć lepsze od Takomy. Słyszałem że niektóre firmy niemieckie kładą je na pierwszy montaż.
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez badolog » 15 cze 2006, 11:37

kupiłem zestaw uszczelek i uszczelniaczy w orginale za 890 zł i pierscionki teikoku za 298 zł czy ktos z was smiga na takich pierscionkach? montowane są seryjnie w hondach i toyotach {podobno }no i są japońskie bo rik-eny są made in taiwan i to mnie przeraziło !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez Mielcar80 » 15 cze 2006, 13:36

Na opakowaniu pierścionków RIKEN jest napis RIKEN CORPORATION JAPAN więc coś tam z Japonią mają wspólnego. A poza tym skoro Jaksa twierdzi że to najlepsze zamienniki do GE to ja mu wierze. A co do uszczelniaczy Rainz to jutro popytam w sklepach na mojej wiosce czy mają coś takiego :) ORI uszczelka leci tylko pod głowice reszta uszcelek TAKOMA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2006, 12:11
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 626 2.016v GE FS LPG 93r

Postprzez Jaksa » 15 cze 2006, 22:18

Mielcar80 napisał(a): Jaksa twierdzi że to najlepsze zamienniki
Trochę juz zamontowalismy tych pierscieni i jeszcze nie miałem reklamacji,wszystkie samochody jezdza bez prawa brania oleju.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jacobs » 15 cze 2006, 22:22

mam pytanie: ile km może przejechać fs bez remontu?? nie biorąc oleju (lub przy minimalnym ubytku oleju).
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Jaksa » 15 cze 2006, 22:53

jacobs242 napisał(a): ile km może przejechać fs bez remontu
Srednio 180 – 250 tys.km. i zaczynają się schody
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jacobs » 15 cze 2006, 23:29

Jaksa napisał(a):Srednio 180 – 250 tys.km. i zaczynają się schody

czyli jak moja ma około 300kkm (na liczniku o połowe mniej) i nie bierze oleju, to znaczy że jest już po remoncie??
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Mielcar80 » 16 cze 2006, 18:55

Jak ta mazda ma około 300tyś. i nie bierze oleju to musi to być bardzo udany FS. Bo z tego co ja tu widze to problemy z braniem oleju zaczynają sie około 200tyś. W mojej było 220tyś no i potrzebny był natychmiastowy remont :) Głowica już zrobiona pierścienie RIKa wsadzone w dół. W poniedziałek będzie zakładana głowica no i wtedy sie zobaczy co z tej inwestycji wyszło <lol> Mam nadzieje że będzie OK :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2006, 12:11
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 626 2.016v GE FS LPG 93r

Postprzez Jaksa » 16 cze 2006, 20:56

Mielcar80 napisał(a):ma około 300tyś. i nie bierze oleju to musi to być bardzo udany FS
Udany jak udany , myslę ze zalezy to od dbania o wymianę oleju i ogolną eksploatację. A tu przykład: Rok temu zakupiłem ( dla żony ) 323 BJ 1.8 z silnikiem FP , przebieg w/g ksiązki serwisowej 90 tysięcy. Auto kupione w kraju a obsługiwane w dawnym ASO ( bez nazwisk ;) ) Samochodem jezdziła kobieta a w ogole auto jezdziło w firmie ( firma płaciła za przeglądy ) Następnego dnia po zakupie idę na parking , odpalam i.....Obłoki niebieskiego dymu ( nie do sprawdzenia przed kupnem przy ciepłym silniku ) Po rozebraniu motoru okazało się ze pierscienie "stoją" w rowku tłoka ( to juz temat znany ) Dzwonię więc po swojej linii do tego ASO i co usłyszałem? Podobno jezdziło to na mineralnym a zeby było smiesznie , Pani włascicielka nie pilnowała wymiany oleju zgodnie z zaleceniami producenta ...... Wszystko jasne.....Nie wiem czy dotarłem do forumowiczów :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 16 cze 2006, 21:03

Najbardziej do zniszczeń silnika i jego zużycia przyczyniają się użytkownicy. Może być FS dobrze traktowany i pojeździ >300kkm bez niebieskiego dymka. A można go wykończyć "znacznie" szybciej. Temat rzeka – szczególnie w przypadku turbin... Można ją zajechać przez rok a może być "wieczna".
Chyba wyszedł OT.............
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sołtys » 17 cze 2006, 06:20

Jaksa napisał(a):Po rozebraniu motoru okazało się ze pierscienie "stoją" w rowku tłoka ( to juz temat znany ) Dzwonię więc po swojej linii do tego ASO i co usłyszałem? Podobno jezdziło to na mineralnym a zeby było smiesznie , Pani włascicielka nie pilnowała wymiany oleju zgodnie z zaleceniami


skąd ja to znam u mnie przypadek był identyczny.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Mielcar80 » 17 cze 2006, 20:18

Nie miałem pewności jaki olej jej po remoncie zalać. Zalałem jej półsyntetyk TEXACO HAVOLINE EXTRA 10W-40. Mam nadzieje ze to dobry wybór <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2006, 12:11
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 626 2.016v GE FS LPG 93r

Postprzez Xavier » 17 cze 2006, 20:33

Olej bardzo dobry. Aż za dobry...na dotarcie. Szkoda kasy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6