Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?
Wlasnie, czy jest gdzies zapisane w dokumentacji jakie powinno byc cisnienie przy jakich obrotach..sam jestem ciekaw bo na dniach mam zamiar sprawdzic i ciekawe co bedzie sie dzialo z cisnieniem w momencie stukania.
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
newbie napisał(a):a w temacie, tak wyglądają części składowe zaworka pompy oleju:
Newbie, za ten wyskok pojdziesz siedziec.

wicekk napisał(a):Wlasnie, czy jest gdzies zapisane w dokumentacji jakie powinno byc cisnienie przy jakich obrotach
Dla FS to bedzie 400-500 kPa przy 3000 obr/min.
P.S.
DRACULA napisał(a):MAM NADZIEJE ZE KTOS COS WYMYSLI I SKASUJEMY TEN PROBLEM
Wylacz "caps lock" i przeszukaj forum.
the right man in the wrong place...
Jaksa napisał(a):Coś będzie wiadomo po 08,04. ( jak dogadam sie z nowym importerem )andrzejsw1 napisał(a):Jaksa, a może Ty mógłbyś pomóc?
Witam
Jaksa wiadomo już coś na temat zaworka?
- Od: 8 gru 2004, 17:30
- Posty: 7
- Auto: mazda 626 GE 2.0 FS
andrzejsw1 napisał(a):Jaksa napisał(a):Coś będzie wiadomo po 08,04. ( jak dogadam sie z nowym importerem )andrzejsw1 napisał(a):Jaksa, a może Ty mógłbyś pomóc?
Witam
Jaksa wiadomo już coś na temat zaworka?
Też się przyłączam do pytania. ile by kosztował?
Taki mały bzdet a jak ciężko zdobyć
- Od: 25 sie 2004, 21:06
- Posty: 29
- Skąd: Koszęcin
- Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.
Jakies małe pieniądze ( 40-70 zł kpl. )batforever napisał(a):ile by kosztował?
Jest 12 dilerów ktorzy sprowadzają graty do mazd wiem ze w Warszawie jest AZ Auto 022 648-40-61.( tez juz wydeptałem sobie drózkeTaki mały bzdet a jak ciężko zdobyć

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Mozna, ale kiedyś jednemu koledze wysyłali amory do Xeda więc zapytaj.batforever napisał(a):jesli nie to można się z tobą jakoś dogadać?
Więc dzwoniłem,zapytałem o zaworek, mają taki ze spreżynką za 50 zł.Prowadzą również sprzedaż wysyłkową.No nic pozostaje zamówić i zobaczeć co to przyjdzie.
Dzieki za namiary.
Pozdrawiam
- Od: 25 sie 2004, 21:06
- Posty: 29
- Skąd: Koszęcin
- Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.
batforever napisał(a):mają taki ze spreżynką za 50 zł.Prowadzą również sprzedaż wysyłkową

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam.Mam ten sam problem w mojej Madzi ,ale wiem co jest tego przyczyną.Nie pomoże żaden nowy olej ani dodatki.Przyczyna jest prosta zużyte hydrauliczne regulatory zaworów.I niestety tu jest problem (finansowy)jedna sztuka kosztuje ok 50 pln razy ilość zaworów plus robocizna daje grubo ponad 1000 pln za naprawe
.Jeżeli zepsuły się niedawno można z tym jeżdzić ale tylko dopuki nie zaczną klekotać zawory.Ja przejeżdziłem tak ok 30000 km i jeżdże nadal ale nadchodzi czas remontu NIESTETY.Pozdro dla wszystkich
- Od: 3 maja 2005, 17:11
- Posty: 33
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: 626 GE FS 2.0 93' LPG
Po co wymieniac????Troche trzeba popracowac nad tym.Pisac i czytac kazdy potrafi.Przeplukanie HLA bardzo duzo pomaga.Wymiana to ostatecznosc.Ja wymienilem wszystkie ale z JC i chcialem im szyby poczestowac nimi.Syf total.Wg.mnie cykanie jest wada konstr.CHodzi o to,ze HLA posiada jeden otworek.Jak zlapie powietrze to cyka(opel ma dwa ale to niemiec
) Wine tez ma gniazdo kulki w popychaczu.Kulka spelnia role zaworka ale gniazdo sie wyrabia.Chcialem oddac stare popychacze do goscia,ktory moze idealnie poprawic gniazdo kulki na precyzyjnej maszynie ale mam spokoj.Kontakt jakby co zostal.Swoje stare popychacze przemylem,porozginalem sprezynki i wsio git od pol roku.Jakby ktos z trojmiasta chcialby zeby pokazac jak sie do tego zabrac to pisac i mozna sie spotkac.POZDRO P.S. A takie cykanie moze byc??? 

-
waldii
Jacek*** w temacie
Jak uciszyć popychacze? (KL)
zamieścił post
Opis problemu z amerykańskiej strony
w którzym przy pomocy Internet Translator'a przetłumaczył instrukcję, ewentualną możliwość, alternatywę, lub jak kto woli – opcję wyciszenia HLA
HLAs – Hydraulic Lash Adjusters, Lifters
Kierując się jednym z wątków, znacząco go streszczając dowiemy się, iż można spróbować pozbyć się tego problemu częstymi i regularnymi wymianami filtra oleju oraz oleju silnikowego na dobry syntetyk 5W-XX. Polecany jest Mobil1, zaś "Castrol Syntec/Magnatec is not a true synthetic", czego nie trzeba chyba tłumaczyć.
Zaleca się wymiany co 3.000 mil, czyli co jakieś 4.830 km.
Ktoś powie, że jest to dosyć kosztowna impreza, no ale coś za coś. Ja lekko nagiąłbym te zalecenie do takiej ilości kilometrów (nie więcej jednak, niż wymaga tego sam oleju), do jakiej nie słychać hydraulicznych popychaczy.
Oooczywiście jedna zmiana zapewne nie pomoże, więc albo najpierw umyć HLA, lub zastosować się do podanej procedury doprowadzenia popychaczy do stanu błogiej, "bezgłośnej" pracy:
1. Run synthetic for two oil changes before a flush is performed.
2. Run a flush 10 mins at idle before a change, and then change oil & filter.
3. After 250 miles change the oil & filter again (filter will be full).
4. After 500 miles, put another can of flush through 10 mins at idle, then change the oil & filter again.
5. After 1500 miles, change oil & filter again. Repeat 1-5 if noise remains.
Chyba raczej nie trzeba tego tłumaczyć
Jeśli jednak będą jakieś problemy ze zrozumieniem, w dużym skrócie napiszę, iż:
1. przed rozpoczęciem procedury należy zastosować dwa razy olej syntetyczny według przewidzianych dla oleju przebiegów
2. przeprowadzić płukanie przez 10 minut, a następnie zmienić filtr i olej
3. przejechać 250 mil (~400 km) i ponownie zmienić olej i filtr (ktory powinien być/będzie pełny)
4. po następnych 500 milach (~800 km) powtórzyć operację z punktu 2
5. po kolejnych 1.500 mil (2.400 km) wymienić olej i filtr
6. całą operację powtarzać, aż hałas ucichnie.
Logicznie myśląc taka procedura ma na celu umycie silnika i rozrządu a więc i popychaczy. Jest więc droższą, ale prostrzą alternatywą dla "ręcznego" umycia HLA.
Cóż, jeśli "klekotanie" pozostanie, jedyną opcją będzie ich kosztowna naprawa, lub jak kto woli – wymiana...
Pozdrawiam.

zamieścił post

w którzym przy pomocy Internet Translator'a przetłumaczył instrukcję, ewentualną możliwość, alternatywę, lub jak kto woli – opcję wyciszenia HLA

Kierując się jednym z wątków, znacząco go streszczając dowiemy się, iż można spróbować pozbyć się tego problemu częstymi i regularnymi wymianami filtra oleju oraz oleju silnikowego na dobry syntetyk 5W-XX. Polecany jest Mobil1, zaś "Castrol Syntec/Magnatec is not a true synthetic", czego nie trzeba chyba tłumaczyć.
Zaleca się wymiany co 3.000 mil, czyli co jakieś 4.830 km.
Ktoś powie, że jest to dosyć kosztowna impreza, no ale coś za coś. Ja lekko nagiąłbym te zalecenie do takiej ilości kilometrów (nie więcej jednak, niż wymaga tego sam oleju), do jakiej nie słychać hydraulicznych popychaczy.
Oooczywiście jedna zmiana zapewne nie pomoże, więc albo najpierw umyć HLA, lub zastosować się do podanej procedury doprowadzenia popychaczy do stanu błogiej, "bezgłośnej" pracy:
1. Run synthetic for two oil changes before a flush is performed.
2. Run a flush 10 mins at idle before a change, and then change oil & filter.
3. After 250 miles change the oil & filter again (filter will be full).
4. After 500 miles, put another can of flush through 10 mins at idle, then change the oil & filter again.
5. After 1500 miles, change oil & filter again. Repeat 1-5 if noise remains.
Chyba raczej nie trzeba tego tłumaczyć
Jeśli jednak będą jakieś problemy ze zrozumieniem, w dużym skrócie napiszę, iż:






Logicznie myśląc taka procedura ma na celu umycie silnika i rozrządu a więc i popychaczy. Jest więc droższą, ale prostrzą alternatywą dla "ręcznego" umycia HLA.
Cóż, jeśli "klekotanie" pozostanie, jedyną opcją będzie ich kosztowna naprawa, lub jak kto woli – wymiana...
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 7 maja 2005, 22:10 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
waldii napisał(a):Przeplukanie HLA bardzo duzo pomaga.
Zgodzam się z kolegąwaldii napisał(a):Swoje stare popychacze przemylem,porozginalem sprezynki i wsio git od pol roku
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Rozginasz wg.uznania.Po prostu nie ma z tego powstac drucik
A kolego Jaksa dlaczemu piszesz,ze tylko orginalne szklanki.Jedna zostawilem sobie z JC i jest identyczna w srodku,tak samo sie rozbiera i te same elementy(chyba,ze czegos nie wiem to prosze o info).Zapomnialem jeszcze dodac,ze szklanki skladamy w oleju(sliska sprawa)i przenosimy otworkiem do gory.P.S.napelnianie strzykawka odpada.Pozdro 
-
waldii
Jaksa napisał(a):Zgodzam się z kolegą ok Ta opcja dostępna tylko przy oryginalnych szklankach
To mi przypomina jak w mojej mazdzie, zamiast zmierzyc cisnienie oleju jak proponowalem (po wyczytaniu w TSB), postanowiles ze jednak pluczemy. Pamietasz?

the right man in the wrong place...
Pamietam ,ale Ty masz Cronosa a to inna bajka w europach wszystko jest ok po takiej operacji ( było juz to opisywane ) cisnienie nadal mozna sprawdzić.tco_tm napisał(a):Pamietasz?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam ponownie.Może waldii ma racje.Musze [tiiit]...ć mechanika.Przeczytałem że należy nalac oleju na full i tak zrobiłem.Jakież było moje zdziwienie kiedy przejechałem pare kilometrów.Bardzo duża zmiana na lepsze jest 70 % ciszej na wolnych.Na wysokich obrotach prawie nie słychać.Jeżdże na półsyntetyku 5w 40.Myśle że zmiana tłoczka zaworu redukcji ciśnienia oleju w pompie żeby zwiększyć ciśnienie ma sens.Jeśli ktoś ma namiary na jakiś sklep wysyłkowy żeby go kupić to bende wdzięczny.Pozdro
- Od: 3 maja 2005, 17:11
- Posty: 33
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: 626 GE FS 2.0 93' LPG
GofNet
Sorry, ale" Run a flush 10 mins at idle before a change, and then changed oil a filter" – nie znaczy: spuszczać olej przez 10 minut
lecz płukać silnik przez 10 minut na wolnych obrotach itd.
Swoją drogą to płukanie wykonuje się przy pomocy engine cleaner'a.
Spuszczać olej przez 10 minut, przepraszam ,ale uśmiałem sie jak nigdy.
Pozdrawiam
Sorry, ale" Run a flush 10 mins at idle before a change, and then changed oil a filter" – nie znaczy: spuszczać olej przez 10 minut

Swoją drogą to płukanie wykonuje się przy pomocy engine cleaner'a.
Spuszczać olej przez 10 minut, przepraszam ,ale uśmiałem sie jak nigdy.
Pozdrawiam
- Od: 7 maja 2005, 15:03
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: V6KL24v
Nie przeczę. Jednak jeśli oznacza to płukanie na wolnych obrotach, to w takim razie dlaczego w instrukcji nie zaznaczono, czym należy taką operację przeprowadzićgeriavid napisał(a):Sorry, ale" Run a flush 10 mins at idle before a change, and then changed oil a filter" – nie znaczy: spuszczać olej przez 10 minut
Oooczywiście wspomniałeś, iż do tego stosuje się engine cleaner'a, lecz nie o tym nie wspomniano w podanej procedurze postępowania. Czyżby przyjęto ten fakt, za aksjomat
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6