Na jakich obrotach powinno się jeździć 1,8 FP.

Postprzez sołtys » 15 gru 2006, 12:29

Wodzu napisał(a):A kto napisal że jeżdze napisalem tylko ze w zakresie maxymalnego momentu czyli 2.5krpm-do 3.2krpm i pali mi w tych warunkach 10-11l na 100


to moim FS powinieneś jeżdzić 3500-4500 wyobrażasz sobie taką jazdę po mieście non stop na II i wrzucanie IV w granicach 90KMH :]


Wodzu napisał(a):tych warunkach 10-11l na 100


tyle to mój pali ale LPG przy jeżdzie w zakresie 2000-3000 obrotów.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Wodzu » 15 gru 2006, 12:35

sołtys napisał(a):to moim FS powinieneś jeżdzić 3500-4500 wyobrażasz sobie taką jazdę po mieście non stop na II i wrzucanie IV w granicach 90KMH

NIe no jasne taka jazda nie jest przyjemna, wszystko w granicach rozsadku


sołtys napisał(a):tyle to mój pali ale LPG przy jeżdzie w zakresie 2000-3000 obrotów.

Tylko pogratulowac :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez shady » 15 gru 2006, 15:00

dziewczynki, po co sie tak tu wyklocacie, to juz staje sie norma na tym forum ze nikt nikogo nie slucha <lol>

alez lekture tu rzezbicie <klotnia> <lol>
obaj macie po czesci racjie, z tym ze w teorii Baerios , czy jak tam, ma jej wiecej.
Wiadomym jest i nie ma co sie klocic ze auto pali mniej,wrecz najmniej (pomijajac oboty zerowe :]) na najnizszych obrotach, z tym ze KIEDY STOJI. Mazda nie bedzie spalala mniej jadac na najnizszych obrotach i to jest raczej jasne, wiem to choc nie mam mgr.inz. (jeszcze)przy nazwisku, a jesli Pan ma, a upiera sie przy swoim i chyba za malo wnikliwie,lub bez zrozumienia czyta reszte postow, to moze lepiej bys sam nie mowil ze takowy tytul posiadasz :]
Samochod nie moze sie mulic, niskie (za niskie ) obroty silnik jest obciazony przez co spalanie wzrosnie,
i jak Waluś napisał to ciekawe co piszesz tylko szkoda ze dalekie od prawdy...dobre to bylo <lol> jazda na max momecie obrotowy , takze nie daje najmniejszego spalania , ale jak tu juz bylo pisane jest to dobre na stosunek ceny do jakosci :] i jak brii napisal auto moze spalic mniej na wiekszych obrotach, starczy znalezc ten moment gdzie dla silnika obroty nie sa za male tzn. gdzie silnik "jedzie wraz z autem" a nie "ciagnie" je :P i nalezy wziac pod uwage ze nie mowimy o jezdzie z gorki bo wtedy w pojeciu ekonomii najlepiej wrzuci V i niech beda sobie najmniejsze mozliwe obroty... sie rozpisalem ale ja tu nie zamierzam wrzucac po iles tam postow (w dodatku takich samych) , to nie dzial "spotkania klubowe" <lol> moze warto na forum dac nowy dzial "poklocmy sie" moderator: Brieo..cos tam ;) i wodzu :]
pozdro
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez alf28 » 15 gru 2006, 15:43

shady napisał(a):mgr.inz.
to za mało POSZUKAJMY doc.dr.najlepiej habilitowanego <lol> lub inne propożycje :P
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez shady » 15 gru 2006, 15:56

alf28 napisał(a):POSZUKAJMY doc.dr.najlepiej habilitowanego


moze Rehabilitowanego ?? <lol>
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez BIGer » 15 gru 2006, 16:21

Briareos

wiesz co chyba rozumy pozjadales i to politkow <killer>

wiec zrob test jezdzi po miescie na 5 biegu od 30-60km i przyspieszaj tez na 5 biegu zaznaczajac aby pojazd nie przekroczyl 1800obr/min, jezeli wyjdzie ci mniejsze spalanie niz u mnie oddaje ci moja mazde,serio

a ja jezdze do 3 tys i kolejny bieg max moment 147nm przy 2500tys obr
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez alf28 » 15 gru 2006, 16:32

shady napisał(a):moze Rehabilitowanego

<spoko> habilitowanego zrehabilitujemy <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Briareos » 15 gru 2006, 17:16

shady napisał(a):Mazda nie bedzie spalala mniej jadac na najnizszych obrotach

Tak? A w trasie to jedziesz na 3 biegu przy 4500 obrotów, czy na 5 przy 2500? I dlaczego?
Jest tylko jeden powód dla którego się podnosi obroty silnika – moc. Jesteś już blisko właściwego wniosku :D

BIGer napisał(a):wiesz co chyba rozumy pozjadales

Nie ma to jak rozpocząć od małej wycieczki osobistej, co? Patrząc w profil już rozumiem dlaczego...
Przeczytaj jeszcze raz mój pierwszy post w tym wątku. Zacytuj mi, proszę, gdzie napisałem że przyspieszanie na wysokich biegach i wolnych obrotach jest w jakikolwiek sposób racjonalne.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez BIGer » 15 gru 2006, 17:32

Briareos// przepraszam nie doczytalem:) szacunek i znikam:)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez GraPys » 17 gru 2006, 01:25

No to odpowiedzieliście na pytania kolegi. ;P Szkoda, że nie pluliście na siebie. Dodam tylko, że jestem w trakcie testowania samochodu jeżdżąc przy w miarę normalnych prędkościach, ale uzyskując je w zakresie max momentu. Zobaczymy
Sprzedałem mazdę,
i usmiech mi wrócił na twarz.
Kupiłem Peugeota,
i znowu pokochałem podróże samochodem
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 11:39
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Auto: Peugeot 406 ST 2,0 Pb/SGI 2001

Postprzez MarcinB » 17 gru 2006, 15:44

Zajrzyjcie do poniższego artykułu tam jest ciekawie opisany ten sam problem.

http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/ar ... art_55.htm
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez sołtys » 20 gru 2006, 07:13

Tak jak obiecałem test zakończony, spalanie 11,32l/100 km zakres jazdy 2200-3400 rpm te same odcinki, te same prędkości i dynamika poruszania.
Wcześniejsze wyniki spalania oscylowały w granicach 10,2-10.8L/100km

Moge zatem napisać że spalanie wzrosło minimum o 0,5l max o 1l.
FS-em lepiej jeżdzić w przedziałe 1800-3000 obrotów spala wtedy mniej przy tej samej dynamice.

Dodatkowe minus głośniej w środku, plus nie trzeba tak częsti redukować przy wyprzedzaniu.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez brii » 20 gru 2006, 21:01

Czyli ogólnie trochę szybciej za niewiele więcej :)
Cóż – widać taki już urok FS z tą skrzynią, że najlepiej mu przy niższych obrotach. Źle, że zachowałeś podobną dynamikę – jeżdżąc na wyższych obrotach można troszkę bardziej dać silnikowi w "pupę" bo i tak ma już moc i przyśpieszyć w krótszym czasie. Spalanie chwilowe jest prawie takie samo jak przy wolniejszym przyśpieszaniu, a jak trwa krócej to mniej spali... Ale jak wiadomo nie można walić ogólnikami – trzeba dla każdego modelu dobrać obroty experymentalnie :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sołtys » 21 gru 2006, 06:56

brii

zasada u mnie jest taka.

1 Rozpędzma sie normalnie bez jakiegoś mulenia, a jak dojede do zakładanej prędkości to wrzucam IV lub nawet V przy prędkości 70kmh tak można spokojnie jechać a silnik pali mało, jak potrzebuje przyspieszyć to nie męcze go na IV tylko redukcja na III przyspieszenie do zadanej wyższej prędkości, i z spokojnie można pykac na V. wtedy spalanie jest najmniejsze.

Swoją drogą ma ktoś wykres momentu dla FS bo wydaje mi sie że od 2000-3000 mam zdajesie 90% momentu maksymalnego co by tłumaczyło dlaczego opłaca sie jeżdzić w tym przedziale a silnik sie nie męczy.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Grzyby » 21 gru 2006, 13:20

sołtys napisał(a):FS-em lepiej jeżdzić w przedziałe 1800-3000 obrotów spala wtedy mniej przy tej samej dynamice


sołtys napisał(a):Rozpędzma sie normalnie bez jakiegoś mulenia, a jak dojede do zakładanej prędkości to wrzucam IV lub nawet V przy prędkości 70kmh tak można spokojnie jechać a silnik pali mało, jak potrzebuje przyspieszyć to nie męcze go na IV tylko redukcja na III przyspieszenie do zadanej wyższej prędkości, i z spokojnie można pykac na V. wtedy spalanie jest najmniejsze

dokładnie – potwierdzam
U mnie jest identico – podobnie jeżdżę i jest ok. Zbiera się całkiem przyzwoicie od tych 2000 i to faktycznie zasługa krzywej momentu obrotowego.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 21 gru 2006, 17:55

sołtys – czyli jeździsz optymalnie – nic więcej ze spalaniem zrobić się nie da...
Sorx, że Cię naciągnąłem na kilka litrów benzyny więcej, masz przynajmniej pewność kiedy FS pali najmniej :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sołtys » 21 gru 2006, 18:25

brii napisał(a):Sorx, że Cię naciągnąłem na kilka litrów benzyny więcej, masz przynajmniej pewność kiedy FS pali najmniej


co ty jaja sobie robisz, zasugerowałeś sprawdziłem w FS nie działa ale w innych podejrzewam, że może działać i tyle. Nikt nam kitu nie bedzie wciskał bo ma my to przebadane <piwo>.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez xANDy » 21 gru 2006, 19:45

Obrazek
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Briareos » 22 gru 2006, 16:26

Wykres BP wygląda podobnie, z tym wyjątkiem że moment jest oczywiście ogólnie mniejszy, ale łagodniej przechodzi. Moc zaś rośnie cały czas liniowo aż do 6000.
Ale z moją skrzynią żeby na II wylądować na 2000 to trzeba I kręcić do 4000 :P Na pewno nie wpływa to korzystnie na spalanie, ale jeździ się przyjemnie :D
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grafit » 22 gru 2006, 23:29

to moze ja sie wypowiem...

Jezdzac normalnie (bez szaleństw i wyprzedzania), na 100km odcinku trasy (30% miasto 70% trasa) moj mx pali 8-9 litrów ;]

A staram sie go trzymac jak najnizej (1800-2000 obr [wczesniej jezdziłem 8 zaworowcem i przyzwyczajenie zostało])
Oczywiście pomijając rozpędzanie, jak sie rozpedzam to krece tak do 3500-3800


Ps. zeby nie było za zamulam silnik to odrazu mowie ze nie jezdze tak zawsze!! nie raz jezdze trzymajac go na 3500-4000 obr (wtedy i fajnie reaguje na gaz i mam dobre hamowanie silnikiem w razie czego)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6