Szarpie, przerywa, gaśnie – problem z przepływomierzem, lewe powietrze (GE)
Strzału gazu na pewno nie było. Śrubą pokręciliśmy na zapalonym silniku i tyle. Wszystko raczej szczelne.
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
dziedzictom napisał(a):Śrubą pokręciliśmy na zapalonym silniku i tyle.
No i źle zrobiliście
dziedzictom napisał(a):Wszystko raczej szczelne.
Sprawdź dokładnie, zwłaszcza rurę między przepływką a przepustnicą. Nawet mała dziurka może powodować dziwne anomalie.
Pozdrawiam,
Darek
Darek
ja mam podpobny problem tylko u mnie teraz muli na gazie a jeszcze jedno jak sie rozgrzeje giną wolne obroty na bezynie i gazie ....... jak przygazuje tak na 6-7 tys ze 2 -4 razy chodzi ok ...........błędy jakie wywala to 5,7,8,15,16, prawie wszystko problem zaczął sie razem zimą????ma ktoś pomysł
- Od: 23 lut 2006, 14:50
- Posty: 106
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG
MazDarek napisał(a):No i źle zrobiliścieNajpierw trzeba zmostkować wtyczki GND i TEN w gnieździe diagnostycznym, potem odpalasz silnik i kręcisz.
Czyli co mogło śie stać bez zmostkowania tego??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
MazDarek zakładajac ze bede mial wyczyszczona przepustnice i nie bede miala zadnych bledow to jak to wyregulowac?? trzeba jechac na analizator spalin zmostkowac gnd z ten i krecic do poorawnego wyniku?? dodam jeszcze na wolnych obrotAch wskazowke ma delikatnie nizej od drugiej kreski miedzy 0 a 1000 czy to nie jest za malo??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
rozebrałem to wszystko bez przepustnicy okazało sie ze na gumie dolocie byla dziura na zgieciu. zakleilem to i złożyłem spowrotem nie chciało mi wtedy chodzić ani na pb ani lpg wiec założyłem zworkę na ten-gnd i wykręciłem ta śrubę na 7 obrotów od zera i na benzynie zaczęło hulać wtedy przelaczykem na gaz i nareduktorzez wyregulowlem tak sryba na plaski wkretak tak zeby mi ladnie schodzily obroty na minimalne. Wniosek taki na benzynie juz nie muli idzie jak burza na gazie troche gorzej ale sie toczy. Czy to jest prawidłowo wyregulowane?? Czy moze mi zmienic teraz zuzycie gazu bo mialem 9l
a i kody bledow wymrugalu 11,21,31 mogłby mi ktos powiedziec co jest nie tak??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
dziedzictom napisał(a):okazało sie ze na gumie dolocie byla dziura na zgieciu.
Chyba mamy winnego
dziedzictom napisał(a):dodam jeszcze na wolnych obrotAch wskazowke ma delikatnie nizej od drugiej kreski miedzy 0 a 1000 czy to nie jest za malo??
Na rozgrzanym silniku powinno być Edit – nie 700 a 750 obr/min +/-50 czyli w okolicach pierwszej kreski pod jedynką. Jeśli tak masz to benzynę dobrze wyregulowałeś. Co do regulacji gazu się nie wypowiadam.
dziedzictom napisał(a):a i kody bledow wymrugalu 11,21,31 mogłby mi ktos powiedziec co jest nie tak??
Jakieś dziwne te błędy powychodziły. 11 – jest taki błąd ABS-u, ale rozumiem, że testowałeś tylko błędy silnika? 21 i 31 – takich nie znam (wszystkie masz opisane na stronie klubowej pod instrukcją sprawdzania błędów). Spróbuj skasować błędy bo mogły być powodowane przez nieszczelny dolot i zapamiętane przez ECU. Jak już skasujesz to przeprowadź test jeszcze raz.
Ostatnio edytowano 14 gru 2009, 18:52 przez MazDarek, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam,
Darek
Darek
MazDarek ok tak zrobie a badałem tylko silnik
ja troche sugerowałem sie tez strana przetlumaczaona w google na polskie: http://translate.google.pl/translate?hl ... pl%26lr%3D tam sa inne opisy bledow.
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
odnisnie ustawienia gazu jest taka jedna zasada....
Jezeli auto na bezynie jezdzi prawidlowo, spalanie jest w normie, nie ma innych niepokojacych objawow ze strony ukl paliwowego NIE WOLNO tykac sie ustawien benzyny.
Ustawiasz gaz na tyle na ile sie da srubka od gazu (przy prostej instalacji) i tyle.
A panom, ktorzy klada rece do instalacji fabrycznej przytnij lapy maska, wiekszosc z nich nie ma nawet zasadniczej mechaniczej a jedynie uprawnienia gazownika, niech naprawia zapalnicze albo piecyk w ubikacji.
Przepraszam, jesli kogos urazilem tym postem, ale szlag mnie trafia jak cymbal dotyka technologii, ktora ktos iles lat projektowal i testowal, aby odpowiednio wszytsko zestroic.
Jezeli auto na bezynie jezdzi prawidlowo, spalanie jest w normie, nie ma innych niepokojacych objawow ze strony ukl paliwowego NIE WOLNO tykac sie ustawien benzyny.
Ustawiasz gaz na tyle na ile sie da srubka od gazu (przy prostej instalacji) i tyle.
A panom, ktorzy klada rece do instalacji fabrycznej przytnij lapy maska, wiekszosc z nich nie ma nawet zasadniczej mechaniczej a jedynie uprawnienia gazownika, niech naprawia zapalnicze albo piecyk w ubikacji.
Przepraszam, jesli kogos urazilem tym postem, ale szlag mnie trafia jak cymbal dotyka technologii, ktora ktos iles lat projektowal i testowal, aby odpowiednio wszytsko zestroic.
Mazda to mazda i basta.
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Saab 900 2.3 16V EL900GR
- Od: 30 sty 2009, 18:33
- Posty: 78
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 929 2,2i HC
tak zrobiłem z LPG jedna śrubka ostawiłem obroty a druga na wężu przykręciłem tak żeby auto optymalnie jechało (miałem wcześniej korkowca ale zamieniłem go śrubą co zaowocowało spalaniem 8,5 l gazu)
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
dziedzictom napisał(a): (miałem wcześniej korkowca ale zamieniłem go śrubą co zaowocowało spalaniem 8,5 l gazu)
To źle kolego zrobiłeś, małe spalanie nie oznacza nic dobrego. Jak będziesz miał za ubogą mieszankę to wypali Ci zawory (gniazda zaworów). Radził bym wstawić spowrotem sprawny krokowiec, w ostateczności zwiększyć dawke śrubą.
- Od: 16 wrz 2006, 08:55
- Posty: 50
- Skąd: Jarosław
- Auto: Mazda 6 06' 2.0
D4r3k napisał(a):dziedzictom napisał(a): (miałem wcześniej korkowca ale zamieniłem go śrubą co zaowocowało spalaniem 8,5 l gazu)
To źle kolego zrobiłeś, małe spalanie nie oznacza nic dobrego. Jak będziesz miał za ubogą mieszankę to wypali Ci zawory (gniazda zaworów). Radził bym wstawić spowrotem sprawny krokowiec, w ostateczności zwiększyć dawke śrubą.
Z tego co wiem to samą mieszankę ustala reduktor i ta śrubą na środku (plastikowa np. Lvato.) a ta śruba jest od ilości wtryskiwanego gazu. Chyba ze się mylę.Ale jak auto idzie jak burza i nie ma z niczym problemów to miało być cos nie tak??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
czy ta dyskusja nie powinna się dalej odbywać w dziale LPG

- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
D4r3k przyznaje racje co do skręcenia śruby na wężu
poczytałem trochę
a jak optymalnie ustawić ta śrubę żeby nic nie szkodziło silnikowi?? steven wiem ze to nie miejsce na takie rozmowy ale już nie chce zaśmiecać.... i pewnie bym nie pisał o LPG jakby nie sugestie szanownych kolegów 

- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
witam!
Problem wygląda następująco
na zimnym silniku nic sie nie dzieje natomiast jak zrobię kilkadziesiąt kilometrów i jade już na lpg i zatrzymam sie na światłach auto gaśnie, odpalam znów gaśnie po chwili jak dam gazu to chwile chodzi ale jak chce ruszyć znów gaśnie( po takim zgaśnięciu jakm przełączę na beznyne to tez nie moge odpalic i ruszyc). Dopiero po kilku próbach udaje się ruszyć. W czasie jazdy przez dłuższą chwile na tych samych obrotach i prędkości ja chce dodać gazu to jakby gaz w ogole nie dziala wciskam pedał a tu nic, a czasami porostu szarpie. Czytalem ze moze to byc wina slinika krokowego wiec rozebrałem dolot przepustnice i ślinik krokowy sumie nie było nic zasyfione przedmuchałem trochę i złożyłem z powrotem.
Tylko ze od czasu jak to zrobiłem pali mi więcej benzyny...
Aha jeszcze zrobile diagnostyke (z pomocą lampki check engine) i wymigała mi jakiś kod z przepływomierzem czy on może powodować takie problemy, szarpanie i gaśniecie? I czemu teraz mi pali więcej benzyny?
Aha zamontowana mam instalacje sekwencyjna sirocco.
Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam i z góry dzieki
Problem wygląda następująco
na zimnym silniku nic sie nie dzieje natomiast jak zrobię kilkadziesiąt kilometrów i jade już na lpg i zatrzymam sie na światłach auto gaśnie, odpalam znów gaśnie po chwili jak dam gazu to chwile chodzi ale jak chce ruszyć znów gaśnie( po takim zgaśnięciu jakm przełączę na beznyne to tez nie moge odpalic i ruszyc). Dopiero po kilku próbach udaje się ruszyć. W czasie jazdy przez dłuższą chwile na tych samych obrotach i prędkości ja chce dodać gazu to jakby gaz w ogole nie dziala wciskam pedał a tu nic, a czasami porostu szarpie. Czytalem ze moze to byc wina slinika krokowego wiec rozebrałem dolot przepustnice i ślinik krokowy sumie nie było nic zasyfione przedmuchałem trochę i złożyłem z powrotem.
Tylko ze od czasu jak to zrobiłem pali mi więcej benzyny...
Aha jeszcze zrobile diagnostyke (z pomocą lampki check engine) i wymigała mi jakiś kod z przepływomierzem czy on może powodować takie problemy, szarpanie i gaśniecie? I czemu teraz mi pali więcej benzyny?
Aha zamontowana mam instalacje sekwencyjna sirocco.
Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam i z góry dzieki
- Od: 21 cze 2009, 16:32
- Posty: 33
- Skąd: wlkp
- Auto: mazda 626 GE V6 2.5
Witam, kolega w innym poście ma podobny problem, wyjmij przepływomierz i wyczyść go, prawdopodobnie zacina się teraz na mrozach. No chyba, że standard świece i kable...
Powodzenia!
Powodzenia!
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
takie objawy daje tez lambda, pomierz ja miernikiem, jak napiecie oscyluje w granicach 0,2-08V to sonda jest ok
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
ROMAN-R87 napisał(a):takie objawy daje tez lambda
Być może, ale też mam V6 i miałem obie sondy uszkodzone i nie dawały takich objawów.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6