Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?
z mineralnego shell(na takim kupiłem) zmieniłem na półsyntetyk castroll.poten na mineral castrol i z mineralnego castrola na półsyntetyk mobil1.w ciągu tych zmian przejechałem jakies 10-15tys. a przestało klekotać zupełnie po 2,5k na półsyntetyku mobila.takie czary mary
Witam, posiadam 626 94 1.8 miałem problem z klekoczącymi zaworami ale wiem jedno że jak nie zaleje się silnika dobrym olejem to lipa na całej linii.Moja Mazda też mi klekotała na jednym zaworze z początku jak kupiłem olej Castrol SR 0W 40 i dolałem pól litra to wszystko ustało! potem jeden mechanik polecił mi inny olej bo przyszła zmiana i co? zalał mi jakimś syfem bo z beczki syntetyk niby i znowu zaczeło klekotać niemiłosiernie.Wkurzony pojechałem po olej ponownie ,zwróćcie szczególną uwagę na pochodzenie czyli kod kreskowy jak będzie 4 z przodu to produkcja niemiecka a więc korzyści jakie płyną to na pewno oryginalny. Zalalem mój ulubiony olej do mojej Madzi i silnik odżył , stuki zaworu ustały i nabrał lepszej kondycji. Polecam Castrol 0w40 RS lub Elf ewolution 5w30 to są oleje jakie Madzia chętnie przyjmuje do współpracy z podzespołami. Nie wierzycie? Zapraszam na odsłuch osobiście! nie jeden mechanior radził izmiana tego i owego a żaden nie powiedział zmieni olej na lepszej jakości, dlaczego? bo im zawsze chodzi o kasę. Wrazie pytań piszcie namaila.Pozdrawiam wszystkich.
-
Remigiusz
Genialny olej. Też go zalałem i Madzia ożyła.Remigiusz napisał(a):Elf ewolution 5w30
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Witam
kupiłem jakiś czas temy mazde 626 1.8 16-stka z 95 r. i od paru dni zaczeły sie te nie miłe stuki na zaworach.
jednego dnia jeżdze i jest cicho ale nastepnego znowu zazcynają stukac. Itak bez przerwy raz pukają a raz nie. olej na jakim jeżdze i wymieniłem go ok 1 tys km temu to mobil super 10/40. moze ktoś [pomoże czy wymiana zaworka by pomogła w moim przypadku. albo wymiana na inny olej. ale na jaki???
EDIT:
zapomniałem ze przebieg to 210 tyś km
kupiłem jakiś czas temy mazde 626 1.8 16-stka z 95 r. i od paru dni zaczeły sie te nie miłe stuki na zaworach.
jednego dnia jeżdze i jest cicho ale nastepnego znowu zazcynają stukac. Itak bez przerwy raz pukają a raz nie. olej na jakim jeżdze i wymieniłem go ok 1 tys km temu to mobil super 10/40. moze ktoś [pomoże czy wymiana zaworka by pomogła w moim przypadku. albo wymiana na inny olej. ale na jaki???
EDIT:
zapomniałem ze przebieg to 210 tyś km
- Od: 13 lis 2009, 20:23
- Posty: 6
- Skąd: toruń
Elf Evolution SXR 5W 30. Na 99% przestanie stukać i silnik będzie ogólnie ciszej pracował.sylwek19_87 napisał(a):albo wymiana na inny olej. ale na jaki?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
ok Hugo to w poniedziałek bede działał z tym olejem mam nadzieje ze po wymianie pomoże bo wczesniej nie stukały dopiero po wymianie na tego mobila 10/40 po ok 1500 km zaczeły się odzywac. dzis rozmawiałem z pewnym kolesiem na stacji benzynowej i tez był posaidaczem takiej mazdy i mowił żebym na olejach nie oszczedzał bo to dobry silnik ale delikatny i potrzebuje swojego
po wymianie oleju dam znac czy pomogło bo mam nadzieje ze to, to bo nie chce sie bawic z tym zaworkiem lub szklankami.
pozdrawiam
po wymianie oleju dam znac czy pomogło bo mam nadzieje ze to, to bo nie chce sie bawic z tym zaworkiem lub szklankami.
pozdrawiam
- Od: 13 lis 2009, 20:23
- Posty: 6
- Skąd: toruń
Mi na nim nie stukały, ale strasznie dymiła po odpaleniu zimnego silnika.sylwek19_87 napisał(a):dopiero po wymianie na tego mobila 10/40
Trochę inaczej. Ten silnik nie jest delikatny tylko wrażliwy, faktycznie jest nie do zarżnięcia, tylko najlepiej sprawuje się na pełnym syntetyku 5W 30. A nie spala oleju?sylwek19_87 napisał(a):dzis rozmawiałem z pewnym kolesiem na stacji benzynowej i tez był posaidaczem takiej mazdy i mowił żebym na olejach nie oszczedzał bo to dobry silnik ale delikatny i potrzebuje swojego
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
nie zauważyłem zeby ubyło oleju. ale moze faktycznie moze i troche puszcza dymek z tłumika.
a przed wymianą oleju miałes stukanie czy tylko kopciła?
Hugo napisał(a):Genialny olej. Też go zalałem i Madzia ożyła.
a przed wymianą oleju miałes stukanie czy tylko kopciła?
- Od: 13 lis 2009, 20:23
- Posty: 6
- Skąd: toruń
Tylko kopciła.sylwek19_87 napisał(a):a przed wymianą oleju miałes stukanie czy tylko kopciła?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):Elf Evolution SXR 5W 30. Na 99% przestanie stukać i silnik będzie ogólnie ciszej pracował.
jeżeli syntetyk , czyli 5w30 jest takim lekarstwem
zmiana z Castrola 10w40..
Moja (była)
>>> K l i c k
Pozdrawiam.
ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!

Pozdrawiam.

Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
andree napisał(a):Hugo napisał(a):Elf Evolution SXR 5W 30. Na 99% przestanie stukać i silnik będzie ogólnie ciszej pracował.
jeżeli syntetyk , czyli 5w30 jest takim lekarstwem, to myśle że Elf 10w40 też.., bo mam zamiar w tygodniu go zalac
,
zmiana z Castrola 10w40..
Niekoniecznie. Lepiej bedzie, jak zalejesz 5w40 Elf Excellium, powinienes uzyskac jeszcze lepsze smarowanie przy rozruchu i pierwszych minutach pracy silnika w niskich tempetaturach. Przy LPG zanieczyszczenie szklanek i popychaczy jest sczczegolnie duze, sam olej tego nie wyczysci. Dlatego mozesz sprobowac tego srodka Liqui Moly do popychaczy, o ktorym Ci pisalem w temacie olejowym, albo/i zrobic plukanke.
Ja pomykam na Valvoline 15w40 i przede wszystkim spalanie oleju spadło do 0,5 Litra na 1000km, wcześniej był 1L na 1000km..Zaworek cyka delikatnie, najciekawe ze najglosniej slychac "diesla" przy odpuszczaniu gazu,tzn jedziemy na biegu i odpuszczamy gaz zostawiajac auto na biegu – wtedy slychac najbardzoej diesla-nie wiem czy w tym przypadku klekotaja zawory czy ki 

- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Pankuba napisał(a):Lepiej bedzie, jak zalejesz 5w40 Elf Excellium
jak auto już od jakiegoś czesu jezdzi na półsyntetyku, to chyba nie wskazane przechodzic na syntetyk

Pankuba napisał(a):powinienes uzyskac jeszcze lepsze smarowanie przy rozruchu i pierwszych minutach pracy silnika w niskich tempetaturach
w moim przypadku hałas silnika , czy tam popychaczy.., jest dopiero na rozgrzanym motorze
Moja (była)
>>> K l i c k
Pozdrawiam.
ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!

Pozdrawiam.

Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
andree napisał(a):w moim przypadku hałas silnika , czy tam popychaczy.., jest dopiero na rozgrzanym motorze, zgłupiałem.., juz zamówiłem w IC 10w40 i płukanke.., zmieniać zamówienie na 5w40
Andree, poczytaj wątek olejowy od momentu, gdy wkracza do niego Krisek
Nie ma sensu pisać raz jeszcze, jaką przewagę daje Ci 5WXX w niskich temperaturach i że 5W40 to zwykle nie jest pełny syntetyk.
Ja bym się nawet nie zastanawiał, zwłaszcza, że i tak robisz płukankę, co daje Ci jeszcze lepszą okazję do przejścia na 5WXX.
Wprawdzie Krisek zaleca większą ostrożność przy płukankach (przynajmniej w przypadku STP), ale chyba nie zna Liqui Moly
BTW: Sam przeszedłem z 10W40 na ELfa 5W40 po ponad 160 tyś. przebiegu. I jest jak najbardziej OK.
andree napisał(a):Pankuba napisał:
powinienes uzyskac jeszcze lepsze smarowanie przy rozruchu i pierwszych minutach pracy silnika w niskich tempetaturach
andree napisał(a):w moim przypadku hałas silnika , czy tam popychaczy.., jest dopiero na rozgrzanym motorze
na zimnym , czy nawet na mrozie w silniku jest wszystko wszystko ok.., tylko na gorącym, jeden lub dwa (chyba) popychacze słychać,
więc jednak zapodam Elfa 10w40 + płukanka przed wymianą, bo troche pękam, żeby się z motoru nie lało potem jak ze starej d...., jednak auto ma już 13 latek, silnik na pewno ponad 200 tys(chociaż na liczniku 170
mam nadzieję że będzie lepiej jak na Castrolu ..,
Pankuba, Twoje autko jest trochę młodsze i silnik też na pewno w lepszej kondycji, więc można było jeszcze ryzykować
jeszcze raz, dzieki za porady
jak bedzie wszystko ok, to napisze.., a jak się pogorszy.., to chyba sie nie przyznam, bo będe pluł w brodę
Moja (była)
>>> K l i c k
Pozdrawiam.
ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!

Pozdrawiam.

Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
andree napisał(a):andree napisał(a):Pankuba napisał:
powinienes uzyskac jeszcze lepsze smarowanie przy rozruchu i pierwszych minutach pracy silnika w niskich tempetaturachandree napisał(a):w moim przypadku hałas silnika , czy tam popychaczy.., jest dopiero na rozgrzanym motorze
na zimnym , czy nawet na mrozie w silniku jest wszystko wszystko ok.., tylko na gorącym, jeden lub dwa (chyba) popychacze słychać,
więc jednak zapodam Elfa 10w40 + płukanka przed wymianą, bo troche pękam, żeby się z motoru nie lało potem jak ze starej d...., jednak auto ma już 13 latek, silnik na pewno ponad 200 tys(chociaż na liczniku 170),
mam nadzieję że będzie lepiej jak na Castrolu ..,
Pankuba, Twoje autko jest trochę młodsze i silnik też na pewno w lepszej kondycji, więc można było jeszcze ryzykować, ale dobrze że jest wszystko OK
jeszcze raz, dzieki za porady![]()
jak bedzie wszystko ok, to napisze.., a jak się pogorszy.., to chyba sie nie przyznam, bo będe pluł w brodę
Rozumiem, jakoś uparcie nie zauważałem, że o tym piszesz
Jeśli faktycznie miałyby pojawić się jakieś niewielkie wycieki, to są środki przywracające elastyczność i powodujące pęcznienie uszczelek. Pomagają, jeśli nie ma fizycznych uszkodzeń, czyli gdy uszczelki stwardniały i skurczyły się, ale nie ma na nich pęknięć czy ubytków. Tyle, że w tym drugim przypadku miałbyś małe wycieki już teraz ...
Daj znać, jak przeprowadzisz kurację.
A ja myślę że tu nie chodzi o olej ile o jego stan, u mnie też nieraz pojawiało się klekotanie ale tuż przed terminem wymiany gdy poziom oleju spadał do połowy szabelki. Utrzymywanie oleju tuż pod maksimium gwarantuje cichą pracę silnika. Jeżdże na mobilu 10w/40 i uważam iż półsyntetyk jest odpowiedni do silnika o przebiegu około 250000km.

dyszel85 napisał(a):Jeżdże na mobilu 10w/40 i uważam iż półsyntetyk jest odpowiedni do silnika o przebiegu około 250000km.
ja, jak już pisałem nic do tego oleju nie mam, w poprzednich autach(opel, volvo) był Ok, cały czas na nim śmigałem.., ale mojej mazdzie nie służy !, nie wiem na czym szwab jezdził.., ja wlałem Mobila 10w40.. i lipa , silnik od razu głośniej zaczął chodzic i popychacze zaczęły grechotac
Moja (była)
>>> K l i c k
Pozdrawiam.
ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!

Pozdrawiam.

Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
andree napisał(a):ja, jak już pisałem nic do tego oleju nie mam, w poprzednich autach(opel, volvo) był Ok, cały czas na nim śmigałem.., ale mojej mazdzie nie służy !, nie wiem na czym szwab jezdził.., ja wlałem Mobila 10w40.. i lipa , silnik od razu głośniej zaczął chodzic i popychacze zaczęły grechotac, wylałem go po ok 8 000 tys i zalałem Castrolem.., troche lepiej chodził
te same odczucia mam , jezdzilem na mobilu w hondzie i bylo dobrze ale w mazdzie glosno bylo , na castrolu magnatek 10w40 calkiem dobrze na castrolu edge sport 10w60 jeszcze ciut lepiej , teraz moze mobil ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6