Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez krogoth » 18 wrz 2009, 14:23

Siw-y napisał(a):Być może, sprawdź czy układ chłodzenia się nie zapowietrzył



Sprawdziłem... Układ chłodzenia wydaje się być w pełni sprawny :/
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez DRUNKEN » 23 lis 2009, 10:12

WITAM
MAZDA626 2.0 16V ROCZNIK 96 BENZYNA
NA ZIMNYM SILNIKU PRZEJEZDZAM OKOLA 2 KM I WOLNE OBROTY SPADAJA DO OKOLO 300 OBR. NA MIN STRASZNIE TRZESIE. CZY TO WINA SILNIKA KROKOWEGO? CZY MOZE JAKIEJS INNEJ CZESCI
PROSZE O ODPOWIEDZ
DRUNKEN
 

Postprzez andree » 25 lis 2009, 08:53

podczepie sie tutaj ;) ,

mam mały problem, a mianowicie:
przy zapalaniu, lekkim dodawaniu gazu, zmianie biegów na wolniejszych obrotach, są lekkie drgania całej deski rozdzielczej i lewarka zmiany biegów, poczytałem trochę, no i z opini ludzi co mieli podobne objawy w swoich autach wywnioskowałem że to poduszka, lub poduszki silnika :) .., byłem wczoraj u mechanika, podniósł mnie z autem na podnosniku :) i szukał luzów na poduchach.., niestety takowego nie znalazł, w/g niego wszystkie poduszki są ok.., jedyny luz który znalazł to na drążku, a dokładniej na tulejce gumowej, która jest w końcówce tego drążka, myślę że ma rację i chciał bym ta część wymienić, ale nie wiem jak się to nazywa ( ta guma) żeby sie w sklepie o nia zapytać :) , zrobiłem fotkę , może ktos wie jak ta guma sie nazywa ?? i jeszcze jedno.., czy przez tą gumę ( stwierdzilismy że jest wyrobiona i ma luzy) mogą byc lekkie drgania deski rozdzielczej i lewarka ??


Obrazek

edit.
kolega mi podał że to jest w/g katalogu GA5R-46-041, ale mając tylko ten nr dogadam się ze sprzedawcą ?? :)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez steven » 25 lis 2009, 10:29

tuleja drążka zmiany biegów :) jako że w nim jest jedna to nie powinieneś mieć problemu, chociaż nie wiem jak z dostępnością :) ale myślę, że w ASO będzie to kwota <50zł... więc może się okazać, że szkoda benzyny na jazdę po IC, Fotach... chyba że do 4carsu byś zadzwonił... oni są jeszcze najlepiej zaopatrzeni :D

a na jakiejś ruskiej stronie wyszło, że kosztuje od 4 do 12 $ :) ięc domyślam się, że zaimennik 12 zł a oryg. 40 :) ciekawe jak w PL :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez andree » 25 lis 2009, 10:57

steven napisał(a):tuleja drążka zmiany biegów

tak to sie nazywa ??, ten drażek jest chyba nie ruchomy :)

IC mam 400 m od domu, a na dodatek codziennie koło niego przejeżdżam jadąc do pracy, więc najpierw tam wdepne ;)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez markmas » 25 lis 2009, 11:30

Yasiu22 napisał(a):Mój bracholek mając Fiata Tipo olał poduszki (miał wszystkie cztery do wymiany) i urwał belkę pod silnikiem


Olewając przednią poduchę skrzyni wywaliło mi przeguby wewnętrzne :/ Najgorsze było w tym to że nowe poduchy leżały i czekały na montaż... zabrakło czasu :>
Nie ma jednak tego złego... mam teraz nuFkę sztukie nieśmiganą :P

Ponownie napiszę – poduchy kupione były w tedgum :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Hugo » 25 lis 2009, 20:05

andree napisał(a):ten drażek jest chyba nie ruchomy
Dokładnie.
steven napisał(a):tuleja drążka zmiany biegów
to napewno nie jest. Prędzej nazwałbym to wspornikiem skrzyni biegów. andree odkręć to i podejdź do sklepu. Coś dopasują. Wcześniej zadzwoń do ASO i spróbuj wytłumaczyć o co Ci chodzi.
andree napisał(a):.., byłem wczoraj u mechanika, podniósł mnie z autem na podnosniku i szukał luzów na poduchach.., niestety takowego nie znalazł, w/g niego wszystkie poduszki są ok..,
Ja u siebie (w byłej GE) też miałem objawy jak Twoja Madzia i dopiero po wymianie wszystkich 5 poduszek silnika i skrzyni biegów problem drgań znikł.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez steven » 25 lis 2009, 20:17

Hugo napisał(a):steven napisał:
tuleja drążka zmiany biegów
to napewno nie jest.


dlaczego nie ?? przecież przy całym drążku i wsporniku nie ma innej tuleji, chociaż w Matsuce pracują same głąby a raczej głomby :p więc mogą mieć problem !! chyba, że w AutoClub byś odwiedził :)


Hugo napisał(a):po wymianie wszystkich 5 poduszek silnika i skrzyni biegów

wszystkie były wywalone?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hugo » 25 lis 2009, 22:56

steven napisał(a):przecież przy całym drążku i wsporniku nie ma innej tuleji
To nie jest drążek zmiany biegów. Na załączonej przez kolegę fotce drążek zmiany biegów byłby widoczny po odkręceniu dolnej belki silnika (widocznej na fotce). Ten "wspornik" na pierwszym planie jest nieruchomy, przymocowany równolegle do drążka zmiany biegów na jednym końcu, jak widać, do obudowy skrzyni biegów, a na drugim, pod mechanizmem lewarka zmiany biegów, do nadwozia. Ja bym go odkręcił i sprawdził sam stan gum na nim.
Co do drgań lewarka zmiany biegów to również było tak u mnie i wymieniłem tulejki na drążku zmiany biegów. Poprawa była gigantyczna, choć nie wyeliminowała całkowicie wibracji lewarka. Kost tulejek ori Mazda do mojej akurat (Special produkowany w USA) to koszt 87 zł z przesyłką z USA.
steven napisał(a):wszystkie były wywalone?
Oj przepraszam, zapędziłem się, tzn. nie wymieniłem tylko poduszki na górze skrzyni biegów (nie zdążyłem przed sprzedażą). Co do pytania to żadna nie była oberwana (ewntualnie ta za silnikiem była delikatnie naderwana), ale podejrzewam, że powodem drgań było po prostu zmęczenie materiału (gumy), tzn. jej stwardnienie po kilkunastu latach.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez steven » 25 lis 2009, 23:01

Hugo napisał(a):To nie jest drążek zmiany biegów. Na załączonej przez kolegę fotce drążek zmiany biegów byłby widoczny po odkręceniu dolnej belki silnika (widocznej na fotce). Ten "wspornik" na pierwszym planie jest nieruchomy, przymocowany równolegle do drążka zmiany biegów na jednym końcu, jak widać, do obudowy skrzyni biegów, a na drugim, pod mechanizmem lewarka zmiany biegów, do nadwozia. Ja bym go odkręcił i sprawdził sam stan gum na nim.

wyluzuj :) widzę, że to wspornik czy jak... ale wyobraź sobie sprzedawcę któremu to tłumaczysz :) myślę, że mnie prędzej zrozumie :) chociaż ja tylko pisałem, jak powiedzieć, a Ty jak to dokładnie wygląda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hugo » 25 lis 2009, 23:22

steven napisał(a):wyobraź sobie sprzedawcę któremu to tłumaczysz
Tłumaczyłem Tobie, nie wiedziałem, że masz na myśli sprzedawcę ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez steven » 25 lis 2009, 23:38

:) to ześmy się dogadali :)

Andre pytał się jak to nazwać i wytłumaczyć sprzedawcy, a jak nie pytał, to ja sobie tak ubzdurałem :D

PS
a wogóle odnośnie tej tuleji to prawdopodobnie pozostaje ASO :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez andree » 26 lis 2009, 19:38

steven napisał(a):a wogóle odnośnie tej tuleji to prawdopodobnie pozostaje ASO

jakoś sie dogadałem.., dobrze ze miałem nr katalogowy i zdjęcie :) , ale w IC , 4Cars, nie mieli , dopiero w ASO, juz zamówiłem.., 32 zł ;)
Hugo, zacznę od tej gumy, bo nie droga :) , a drążek nie drży bardzo, tak jak i cała deska.., najwiecej przy zapalaniu zatrzęsie.. :)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez Hugo » 26 lis 2009, 23:45

andree napisał(a):najwiecej przy zapalaniu zatrzęsie..
Ten objaw zniknął u mnie całkowicie po wymianie poduszki przy chłodnicy i przy scianie grodziowej (szczególnie tej drugiej). Obejrzyj je dokładnie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Bejba69 » 27 lis 2009, 22:03

Witam mam pytanko w mojej madzi drazni mnie drganie drazka zmiany biegow przy przyspieszaniu... nie wie ktos jak go sie rozbiera i likwiduje usterke???
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 22:05
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.0 d. 1994r.

Postprzez macloud11 » 28 lis 2009, 18:28

U mnie było tak:
Bez wykrywalnej regularności obroty spadały do 200 300 rpm i nagle w górę, takie skoki i falowanie. Jadąc na niskich obrotach również zdażało się że dławiło silnik i szarpało autem. Przyczyną była nieszczelność na kolektorze dolotowym, tam jest uszczelka (75 zł) którą wymieniłem i wszystko było ok, przy okazji wymiany uszczelki wyczyściłem przepustnice i krokowy, ale myślę, że to nie miało wielkiego wpływu, choć przepustnica i krokowy był zasyfiony. Jak szybko sprawdzić czy to uszczelka: wziąć małą butelkę wody i na zimnym odpalonym silniku polać niewiele między kolektor a silnik powoli na całej szerokości styku – jak będzie zasysać w któryms miejscu to znaczy że uszczelka wydmuchana. Przy naprawie korzystałem z fotorelacji są na forum:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=kroko* i gdzieś jeszcze bylo o wymianie uszzczelki ale teraz nie moge znalezc, trzeba pogrzebać...
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 14:21
Posty: 5
Auto: Mazda 626 GF 98r. 1.8 90 KM

Postprzez caveman » 16 gru 2009, 15:24

Przeczytałem cały wątek i parę podobnych na tym forum. Nadal nie ma jasnej odpowiedzi, co może byc przyczyną drgań przy niskich obrotach na jałowym biegu. W moim przypadku (Mazda 6 2003 2.0 MZR-CD) jakis czas temu zwróciłem uwage na drżenie samochodu na jałowym biegu przy nominalnych obrotach 800obr/min. Wyczuwalne na kierownicy, pedale hamulca i co najgorsze na fotelu kierowcy. Po lekkim dodaniu gazu (ok 1000obr/min) drgania znikają. Wciąż nie wiem co jest ich przyczyną, niemniej jednak po lekturze forum mam swoje typy (w kolejności najbardziej prawdopodobnych):
1. Poduszki silnika i skrzyni biegów (najbardziej prawdopodobne z mojego punktu widzenia ponieważ nie odczuwam drgan na lewarku)
2. Źle pracujący rozrząd
3. Zniszczona uszczelka pod kolektorem ssącym
4. Czystość i stan przepustnicy
5. Ciśnienie i nierówna praca cylindrów
6. Poziom płynu w chłodnicy, stan pompy wody, zawór w pompie olejowej
Tak czy inaczej na początku stycznia zamierzamzabrac się za ten problem. Jeśli sie cos uda, to na pewno podzielę sie wynikami na forum.
M6, 2003, 2.0 MZR-CD SPORT 136KM
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 14:52
Posty: 7
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 6 GG 2.0 136KM 2003

Postprzez andree » 16 gru 2009, 17:35

andree napisał(a):przy zapalaniu, lekkim dodawaniu gazu, zmianie biegów na wolniejszych obrotach, są lekkie drgania całej deski rozdzielczej i lewarka zmiany biegów, poczytałem trochę, no i z opini ludzi co mieli podobne objawy w swoich autach wywnioskowałem że to poduszka, lub poduszki silnika .., byłem wczoraj u mechanika, podniósł mnie z autem na podnosniku i szukał luzów na poduchach.., niestety takowego nie znalazł, w/g niego wszystkie poduszki są ok.., jedyny luz który znalazł to na drążku, a dokładniej na tulejce gumowej, która jest w końcówce tego drążka, myślę że ma rację i chciał bym ta część wymienić, ale nie wiem jak się to nazywa ( ta guma) żeby sie w sklepie o nia zapytać , zrobiłem fotkę , może ktos wie jak ta guma sie nazywa i jeszcze jedno.., czy przez tą gumę ( stwierdzilismy że jest wyrobiona i ma luzy) mogą byc lekkie drgania deski rozdzielczej i lewarka

no niestety to był nie celny strzał, guma wymieniona.., a przy zapalaniu nadal lekko zatrzęsie :),

następna podejrzana to guma 46-154A, tak stwierdziliśmy z kolegą Majkim,
jak sie trochę ociepli, bedzie trzeba ją wymienić.., zobaczymy.. ;)

Bejba69 wrzucam schemacik, zerknij , może coś Ci pomoże :) ,

Obrazek

ps .
Hugo, poduchy są ok, a przy chłodnicy na 100%, bo nie dawno chłodnice wymieniałem to sprawdziłem ;)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez krasul » 16 gru 2009, 18:01

Bejba69
najprawdopodobniej poduszka pod skrzynia.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez dgolf » 16 gru 2009, 18:27

Nie minęły 24h od wymiany chłodnicy i nagle dziś po powrocie z pracy spadły mi wolne obroty zarówno na sekwencji, jak i na PB. Dokładnie widać to na filmie. Silnik pracuje równiótko.

http://www.youtube.com/watch?v=eq7RrvGcB40
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6