Remont czy swap ? 626 GE

Postprzez frankiliki » 4 kwi 2010, 08:13

no wlasnie ktos mi tlumaczyl ze jak zaloze nowe pierscienie na stary tlok to bedzie jeszcze wieksza kicha. ze tloki dobierac na nadwymiar itp. i nie wiem juz komu wierzyc. bo to tez sa koszta
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez SÓWKA » 5 kwi 2010, 10:25

Miałem kiedyś ten sam problem i ten sam dylemat co ty.Fs z 93 całe auto w super stanie,fantastyczne zawieszenie,extra hamulce itd. jedynie serducho w którym popychacze napieprzały jak pomylone a oleju jadło 1.5 l na 250-300km!!!! wiem że ciężko w to uwierzyc ale tak było!!! przejechałem tak ze 2000km i powiedziałem dośc.A że akurat wtedy kiepsko stałem z kasą też długo zastanawiałem się co zrobic? Czy remont a raczej wymiana zużytych części,którą mogłem sobie zrobic sam czy drugi silnik? Za silnik wołali ok 900-1300 a za częsci pierścienie,uszczelki itp.policzyłem ok.550-600. I po długich rozważaniach wybrałem remont (o ja durny:):):)) Po otwarciu silnika okazało się że na cylindrach są znaczne progi a gładzie są troche porysowane,konsultowałem ten stan ze znajomym mechanikiem który powiedział że ten silnik już umarł a ja że jestem uparty jak osioł stwierdziłem że winne sa przegrzane pierścienie.Zakupiłem części w Intercars i nie mierząc owalu cylindrów (zgroza!!!) złożyłem wszystko do kupy i dupa.Nie było prawie żadnej różnicy a wpierniczyłem w części prawie 600.Prawdopodobnie w cylindrach porobiły się gruchy i mój remont zdał się psu na budę.Opisałem tu dośc ekstremalny przypadek połączenia całkowicie zarżniętego silnika i durnoty upartego właściciela ale cóż i takie rzeczy się zdarzają:) Po odbyciu "wyremontowanym" autem ekscytującej podróży nad morze gdzie jakieś 500 ostatnich kilometrów przejechałem na trzech garach bo czwarty uniemożliwiając zapłon zalewał olej, postanowiłem wymienic silnik. Znalazłem od anglika z gwarancją rozruchową za 900 i pełen obaw wsadziłem go do kochanej maszyny.I był to strzał w 10.Silniczek cichutki, pracujący idealnie i co najważniejsze po 10000 zużycie oleju wyniosło 0, kompletnie nic, żadnej dolewki!!!!! Nie wiem ile ten silnik miał wcześniej nalatane ani z którego był roku ale jest idealny.Swoją drogą mam ten silnik nadal, przejechał w moim autku ok.15 tys km a później pewien stary cap na łuku drogi dokonał żywota mojej mazdeczki i skasował jej cały bok:( Więc jeślibyś się decydował na wymianę mogę go oddac za naprawdę przyzwoitą kasę i daję na niego gwarancję gdyż jestem go całkowicie pewien.A każdemu kto zastanawia się nad remontem lub wymianą polecam w miarę możliwości rozebrac swoj motor i organoleptycznie stwierdzic,przeprowadzając wszystkie możliwe pomiary czy warto pchac się w remont.
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez frankiliki » 5 kwi 2010, 11:14

ile chcesz za silnik i czy przekladke mozna zrobic na miejscu??
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez Speed » 5 kwi 2010, 15:03

Sam robiłem remont ale zgadzam się z Sówka czasem nie warto robic , lepiej kupic drugi taniej wychodzi. Ja się uparłem po prostu :)
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez SÓWKA » 5 kwi 2010, 20:42

Frankiliki wysłałem PW.
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez frankiliki » 6 kwi 2010, 10:17

sowka PW
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez sylwek19_87 » 25 maja 2010, 13:23

witam
a ile byś chciał za swój silinnik od mazdy? jesli go jeszcze masz.:)
bo ja mam maly problem ze swoim autkiem poniewaz jak je kupiłem to nie brał oleju. po chyba 3 wymianie oleju zauwazyłem ze zaczeło spadać z bagnetu i troche kopci przy rozruchu i na dzień dzisiejszy ubywa do 0,3l na 1000km. i nie wiem czy moze wstarczyla by wymiana uszczelnieczy bo jak nie to zamist pakować większą kase w silnik to lepiej bedzie mi się opłacac wymienić silnik. a denerwuje mnie ten ubytek oleju po wcześniej mialem audi 80 a przejechane miałem ok 400tys km i nic nie ubywało, fakt ze przy 260 wymieniałem uszczelniacze zaworów. i co tu zrobić?
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 20:23
Posty: 6
Skąd: toruń

Postprzez LongerD » 11 mar 2012, 15:41

pacjent:

626 1.8 1993r


Witam kolegów.
Pacjent to moja madzia 1992r przebieg ponad 330tyś. Lpg założone po wyjściu z fabryki.
Spalanie oleju 1l na 1000km tyle samo wody:), cieknie z aparatu zapłonowego, problemy z odpaleniem, jak zapali dymi tak 0,5min na niebiesko a przez kolejne 2 na biało.

Co z tym robić? Wymiana silnika czy remont?
Jeśli wymiana to na 1.8 90 czy 105KM a może na 2.0?
Lpg będzie dalej założone.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez Piotr » 11 mar 2012, 15:51

LongerD napisał(a):Witam kolegów.
Pacjent to moja madzia 1992r przebieg ponad 330tyś. Lpg założone po wyjściu z fabryki.
Spalanie oleju 1l na 1000km tyle samo wody:), cieknie z aparatu zapłonowego, problemy z odpaleniem, jak zapali dymi tak 0,5min na niebiesko a przez kolejne 2 na biało.

Co z tym robić? Wymiana silnika czy remont?
Jeśli wymiana to na 1.8 90 czy 105KM a może na 2.0?
Lpg będzie dalej założone.


Zajeździj i wymien na KL'a :D a tak na poważnie wszystko zależy od funduszy – remont ok 2k nowy KL po remoncie z nowym rozrządem poszedł ostatnio za 1900zł. A jeśli już wymieniać to jeśli nie Kl brałbym fs'a 2.0 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez MaHer87 » 11 mar 2012, 15:54

2.0 mu tak bez najmniejszych problemów podejdzie??? on nie różni się objętościowo od 1.8???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2012, 22:09
Posty: 13
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 ge 1.8 16V 92r 105KM

Postprzez LongerD » 11 mar 2012, 16:13

Właśnie czy 2.0 podejdzie czy trza coś przerabiać? A komputer ten sam?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez MaHer87 » 11 mar 2012, 16:18

gdzieś na forum wyczytałem że niby 2.0 będzie pasować ale bez wymiany komp zamiast 115 KM bede miał dalej 105KM. mnie też czeka remont w tym miesiącu i znalazłem całkiem fajny silnik 2.0 ze skrzynią za 500 zł tylko że mój mechanik narobił mi sporo wątpliwości <płacze> i teraz nie wiem co robić
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2012, 22:09
Posty: 13
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 ge 1.8 16V 92r 105KM

Postprzez luk-kk » 11 mar 2012, 17:29

Jak masz możliwość znaleźć fajnego FS-a i założyć po taniości to poszedłbym tą drogą, z drugiej strony remont pewniejszy ale czy reszta auta jest w takim stanie że warto pakować prawie 2 kafle na remont ? Może spróbuj ogarnąć jeszcze to co masz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez MaHer87 » 11 mar 2012, 18:07

mam bardo ambitne plany co do mojej madzi i sporo w niej już zrobiłem. jako że blacha jest w bardo dobrym stanie a zwłaszcza podłoga to konserwacje w środku jak i na zewnątrz już mam a w tym roku chcę ją przemalować na śnieżnobiały kolor i dodać kilka elementów mojego projektu (np. nadspawać klapę bagażnika żeby wyszedł fajny spojler) i wiele takich innych rzeczy. plany mam ambitne ale myślę zacząć właśnie od sillnika i tu największy dylemat. coraz bardziej jestem ku temu aby go remontować bo to na nim miałem wyciągnięte 215km/h więc moc ma tylko to dymienie mnie dobija.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2012, 22:09
Posty: 13
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 ge 1.8 16V 92r 105KM

Postprzez kamilspider » 11 mar 2012, 19:58

MaHer87 napisał(a): bo to na nim miałem wyciągnięte 215km/h

Jak go często doprowadzałeś do takiej prędkości to nic dziwnego, że masz takie objawy :D
Moim zdaniem jeżeli podoba się auto to warto remontować bo ciężko kupić w podobnych pieniądzach coś co będzie bezawaryjne długo, a poza tym sprzedawcy potrafią opowiadać ładne bajki i czarować i łatwo można wpaść w bagno.
Na Twoim miejscu włożyłbym 2.0 zamiast 1.8 bo podobno wszystko ładnie pasuje. Nawet gdzieś jest o tym temat na forum chyba. 2.0 nawet na kompie od 1.8 chyba będzie trochę bardziej elastyczniejsze i przyjemniejsze niż 1.8.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez LongerD » 11 mar 2012, 20:09

Czy silnik od Cronosa będzie pasował? Chodzi mi o wtyczki od czujników itp?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2012, 14:17
Posty: 34
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 626 1.8 1992r.

Postprzez MaHer87 » 11 mar 2012, 20:10

215km\h miałem do tej pory tylko raz i to na autostradzie, a tak na co dzień to lubię kręcić ją na wysokich obrotach i o dziwo przez rok czasu silnik ani razu mnie nie zawiódł ( wykluczając poranne dymienie). moja Madzia zaczyna żyć po wyżej 3000 tys obrotów gdyż w tedy ma największy moment obrotowy a przez co jazda staje się bardziej agresywna i przyjemniejsza. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2012, 22:09
Posty: 13
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 ge 1.8 16V 92r 105KM

Postprzez kamilspider » 11 mar 2012, 20:25

:D wypruj wnętrze i wstaw tylko 2 kubły na przód to już wcale nie będziesz z niej wysiadał :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Wojtek » 11 mar 2012, 21:57

kamilspider napisał(a):wypruj wnętrze i wstaw tylko 2 kubły

prosze bez OT... <cisza>

dzial tuning jest w innej czesci naszego forum ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez noxes » 11 mar 2012, 22:20

remont czy swap, jest to pytanie które nurtuje wielu użytkownikow. Robiąć remont wydasz 2tysie i wiesz co masz, kupując drugi silnik wydasz około 1tysia, ale znów masz zagadkę. Jesli wiążesz jakeś poważne plany z tym samochodem to rób remont :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6