Strona 2 z 4

Re: Mazda 626 GE Wymiana rozrządu

PostNapisane: 23 lis 2011, 13:11
przez noxes
klucza nie musisz mieć. Ale pompę wody to wymień koszt nie duży a na pewno gorzej nie będzie i unikniesz późniejszych kosztów. Myślę że wymiana rozrządu nie jest jakos specjalnie trudna. Najważniejsze to ustawić na znakach rozrząd i dla bezpieczeństwa zaznaczyć korektorem przed zdjęciem paska.

PostNapisane: 22 gru 2011, 00:03
przez MARSELUSS82
Miejsca nie jest za dużo ale ogólnie nie jest to trudne, załatw tylko jakiś przyżąd do blokowania koła na wale.

PostNapisane: 22 gru 2011, 09:52
przez noxes
MARSELUSS82 napisał(a):załatw tylko jakiś przyżąd do blokowania koła na wale.

nie jest w zupełności potrzebny.

PostNapisane: 22 gru 2011, 13:38
przez MARSELUSS82
u mnie było tak do ... że musiałem soś na szybko pospawać, ułatwia prace

Re: Mazda 626 GE Wymiana rozrządu

PostNapisane: 27 gru 2011, 21:58
przez rt125maz
Ostatecznie jakie były koszty wymiany rozrządu i czy wykonałeś sam tą czynność? Sam muszę także wymienić rozrząd.

PostNapisane: 27 gru 2011, 22:42
przez noxes
koszty to zależy co i za ile kupisz.
Potrzebne będą;
pasek
napinacz
rolka prowadząca
spręzynka
opcjonalnie pompa wody(polecam ją wymienić bo po wymienie za jakiś czas padnie) i uszczelka pod pokrywę zaworów.

Re: Mazda 626 GE Wymiana rozrządu

PostNapisane: 27 gru 2011, 23:07
przez rt125maz
znalazłem taki komplet na allegro czy jest dobry i wart jest tych pieniędzy?
http://allegro.pl/rozrzad-kpl-mazda-1-8 ... 52794.html

PostNapisane: 27 gru 2011, 23:53
przez Piotr
trochę drogawo...

ja za taki komplet jak poniżej do 2.0 dałem 600zł z groszami
– pasek oryginał OE MAZDA
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK japoński
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN japońska
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami

PostNapisane: 27 gru 2011, 23:53
przez noxes
rt125maz napisał(a):znalazłem taki komplet na allegro czy jest dobry i wart jest tych pieniędzy?
http://allegro.pl/rozrzad-kpl-mazda-1-8 ... 52794.html

nie. Zapytaj smirnoffa o elementy i ceny.

Re: Mazda 626 GE Wymiana rozrządu

PostNapisane: 28 gru 2011, 23:55
przez kaczor9
Pompę wody to odrazu wymieniaj z rozrządem jedna robota , i radziłbym zmienić sprężynkę ,ja ostatnio miałem niespodziankę pękła mi właśnie ta malutka i niewinna sprężynka i mało brakowało że przez nią miałbym dużo dużo problemów.
Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim mazdowiczom

PostNapisane: 29 gru 2011, 12:54
przez Speed
jaca_626 napisał(a):ogólnie uważam że pasków wielorowkowych nie musisz wymieniać jeżeli są gucio ;) w sumie nic trudnego wymienić je samemu, tyle że jeden z tychże pasków napędza alternator i pompę wody to tego w sumie lepiej zmień ;) polecam contitech'a.


Mogę polecić paski oryginalne mazdy , są jakieś dwa razy tańsze ;)

PostNapisane: 1 sty 2012, 22:16
przez Pajko
Ja w najbliższym czasie zabieram się za wymianę rozrządu i mam prośbę czy ktoś ogarnięty w tym temacie mógłby opisać krok po kroku jak to ugryźć ? Nie robiłem tego nigdy a wolał bym wiedzieć na co uważać itp .Chodzi mi o kompleksową wymianę rozrządu tzn. pompa wody , wszystkie paski klinowe , uszczelki , simeringi itp . Co warto wymienić dodatkowo a co nie koniecznie . Fajne jak by były do tego jakieś fotki .

PostNapisane: 1 sty 2012, 22:56
przez noxes
jest fotorelacja wymiany rozrządu i jest też mój opis gdzieś w tym dziale. Na pewno musisz wymienić;
Uszczelkę pod pokrywą zaworów
uszczelniacze na walkach rozrządu
Uszczelniacz wału korbowego
Pompę wody
Pasek rozrządu
Napinacz wraz ze sprezynką
rolkę prowadzącą
Uważaj aby nie przestawić kółek na wałkach rozrządu i nie poruszyć silnikiem podczas wymiany paska, uszczelniaczy.

PostNapisane: 1 sty 2012, 23:06
przez Pajko
A te uszczelniacze na wałkach rozrządu i wału korbowego to jakieś specjalne ustrojstwa są do tego potrzebne czy ogarnę to samemu ?

PostNapisane: 1 sty 2012, 23:20
przez noxes
przydałby sie przyżąd do blokowania wałków rozrządu. Z wyjęciem simeringów nie powinno być większego problemu

PostNapisane: 2 sty 2012, 11:30
przez Pajko

PostNapisane: 2 sty 2012, 12:37
przez noxes
Tak coś takiego, ale co do jakości tego się nie wypowiem. Kiedyś się przejechałem na przyrządach z allegro.

PostNapisane: 2 sty 2012, 13:07
przez Pajko
no tak , ale ja użyje tego raz , nie prowadzę warsztatu wiec po co mam inwestowac 200 pln

Re: Jaki założyć rozrząd? (626 GE)

PostNapisane: 27 gru 2012, 15:02
przez tomi-ex
czeka mnie teraz wymiana rozrzadu w 626 GE zastanawiam sie nad takim zestawem z allegro
– pasek rozrządu oryginał OE MAZDA FP01-12-205A9A (OE w pudełku mazdy)

– napinacz paska oryginał OEM MAZDA FS01-12-700 (OEM NSK Japan – folia)

– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA FS01-12-730 (OEM NTN Japan – folia)

– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA FS01-12-711 (OE, luzem)

– pompa wody japońska AISIN (producent oryginałów OE dla TOYOTY)
za ponad 600zł

Nie mogę nigdzie znaleźć informacji o naciągu paska , gdzie sprawdzić naciąg i ile powinien wynosić luz ?

PostNapisane: 27 gru 2012, 21:34
przez noxes
tomi-ex napisał(a):Nie mogę nigdzie znaleźć informacji o naciągu paska , gdzie sprawdzić naciąg i ile powinien wynosić luz ?

nikt Ci tego nie napisze, bo to trzeba mieć w głowie. jak naciągniesz za mocno to będzie wył, jak za lekko to przeskoczy. Pompa wystarczy GMB. Nie upieraj się za tym allegro tylko zadzwoń do carspeedu/ smirnoffa i Ci wyliczą tanio to co potrzebne.