Poziom oleju silnikowego. – za dużo czy za mało ? 626 GE

Postprzez SHY » 7 lut 2006, 19:45

stuk napisał(a):Płaskie powierzchnie na boki, a sensowny odczyt jest tylko z jednej strony – z tej po której wygięcie bagnetu robi dystans

Wiedzialem, ze pomoze. Czesto sprawdzam poziom oleju (syndrom zgubienia oleju po awarii czujnika cisnienia) a nie lubie jak mnie bagnet klamie ;).

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez stuk » 8 lut 2006, 09:42

SHY napisał(a):Wiedzialem, ze pomoze.

<spoko> dzięki za sugestię. Teraz rozpracowałem ten bagnet jak trzeba. Mam ułamaną rączkę i muszę wyciągać go zawsze kleszczami, więc nigdy nie zwracałem uwagi jak właściwie go wkładam, a trzeba było :D
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez brzozex » 6 gru 2006, 17:36

witam.
Mam nastepujące pytanie? Czy pomiar poziomu oleju po ok. godz. jest miarodajny? zauwazylem u siebie ze mierzac olej po godz a nastepnie po 4 lub calej nocy oleju ubywa i to znaczna ilosc na miarce. zalany olej castrol magnatec 10w40.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 sie 2006, 21:13
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 '95 CA KF

Postprzez GofNet » 6 gru 2006, 22:56

A powinno przybywać <jelen>.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez brzozex » 6 gru 2006, 23:19

dokladnie. Więc gdzie może tkwić przyczyna? Czy olej może gdzieś sciekać? albo zmiejszac swoją objętośc jak jest zimny?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2006, 21:13
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 '95 CA KF

Postprzez GofNet » 6 gru 2006, 23:23

No ale aby aż tak...? Jeśli gdzieś wycieka, to powinno bo ubywać a pod autem przybywać. Jeśli jednak tak nie jest, to w takim razie gdzieś tam w układzie jest. Może dokładnie miarki nie wyczyściłeś?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Malpiszon78 » 7 gru 2006, 19:39

w manualu od KL-a wyczytałem, że mierzy się na równym podłożu na !rozgrzanym! silniku zaraz po jeździe a dokładnie 10 minut od wyłączenia zapłonu, i co Wy na to ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez GofNet » 7 gru 2006, 20:08

Są dwie szkoły.
1. Sposób opisany przez Malpiszon78, czyli stanąć na równej płaszczyźnie i wyłączyć rozgrzany silnik i odczekać ok. 10 minut, aby resztki gorącego oleju spłynęła ze ścianek silnika. Następnie dokonać pomiaru poziomu oleju.
2. Stanąć na równej płaszczyźnie i wyłączyć silnik. Odczekać dłuższy okres czasu (np. następnego dnia rano), aby cały olej ze ścianek silnika spłynął do misy olejowej. Dokonać pomiaru poziomu oleju.

Obie są prawidłowe, jednak nie powinno się ich stosować przemiennie. Albo decydujemy się na jeden sposób, albo na drugi.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez brzozex » 8 gru 2006, 00:06

no wlasnie spotkalem sie rowniez kiedys z taka metoda (nr1) ale dziwi mnie jak moze uleju ubywac. co prawda sprawdzalem na lekkim pochyleniu, ale czy olej w takim przypadku moze gdzies splynac? przydal by sie jakis schemat silnika, zeby zobaczyc w jaki sposob olej po nim kraży ;) tak sie kiedys tego poziomu przestraszylem ze dolalem mu oleju i mam teraz ponad full przy sprawdzaniu po ok. godz od wyłaczenia silnika.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 sie 2006, 21:13
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 '95 CA KF

Postprzez GofNet » 8 gru 2006, 00:39

brzozex napisał(a):co prawda sprawdzalem na lekkim pochyleniu
A to błąd.
brzozex napisał(a):czy olej w takim przypadku moze gdzies splynac?
Pewnie! Jeśli nalejesz na patelnię 1cm oleju roślinnego z pierwszego tłoczenia hahaha, a następnie lekko pochylisz ją w wybranym kierunku, to zobaczysz, co się stanie z grubością tafli oleju po skrajnych stronach przechyłu. Identyczna sytuacja jest w przypadku jednostki napędowej. Na dole silnika jest misa olejowa, w której znajduje się niemal cały olej silnikowy. Jeśli jest przechył, to wskazania na miarce (bagnecie) będą błędne.
brzozex napisał(a):tak sie kiedys tego poziomu przestraszylem ze dolalem mu oleju i mam teraz ponad full
Jeśli kilka milimetrów, to nie ma problemu, ale jeśli trochę więcej, to można to potraktować, jako drugi błąd. Należy wtedy odessać nadmiar oleju, gdyż jego pozostawienie może spowodować uszkodzenia silnika, zwłaszcza przy większym jego obciążeniu.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez hermol » 8 lip 2008, 21:14

Witam,
Mazda 626 GF, motor 2.0 FS, doczytałem ze powinno wejsc z filtrem 3,5L
byłem na wymianie oleju (olej spuszczony korkiem), wlali mi 3 L oleju, na miarce pokazuje conajmniej zakryte F czyli jakies 3-4mm ponad kreske F,
Na bagnecie pisze FS01, bagnet ma na koncu 2 wygiecia, a sama rurka idaca do miski jest wywinieta jak waz ze 2-3 razy...
Co o tym sadzicie?
Czyzby nie spuscili dobrze oleju i zostało ponad 0,5 litra+nadmiar ponad MAX.... , wychodzi ze jakies 700-800ml oleju pozostalo w ukladzie, skoro dolane zostalo 3L
filtr oleju również byl wymieniony

pozdr
Ostatnio edytowano 8 lip 2008, 23:08 przez hermol, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez BartekB » 8 lip 2008, 21:40

witam
Ja może z drugiej strony podejdę do tematu...tzn:

W xedosie 1.6 miałem wyciek oleju spod aparatu zapłonowego + nieszczelne połączenie pokrywy zaworów z głowicą. Olej wyciekał do tego stopnia że na bagnecie poziom oleju był jakieś 2 mm od jego końca(w sumie sporo poniżej min).

I teraz pytanie :
– dlaczego nie zapaliła sie kontrolka poziomu oleju (ciśnienia oleju w silniku)??

Rozumiem że ciśnienie zmniejsza się wraz z ilością (zmniejszaniem się ) oleju w silniku – jednak ile musi pozostać / wyciec z silnika żeby kontrolka "poinformowała" mnie o za niskim poziomie oleju?

Oczywiście wycieki oleju zlikwidowałem – jednak zastanawiam sie nad "sprawnością" czujnika ciśnienia oleju.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez hermol » 8 lip 2008, 22:00

poprawka, źle spisałem symbol na bagnecie, już poprawiłem
pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Hugo » 8 lip 2008, 23:28

hermol napisał(a):Mazda 626 GF, motor 2.0 FS,


hermol napisał(a):byłem na wymianie oleju (olej spuszczony korkiem), wlali mi 3 L oleju, na miarce pokazuje conajmniej zakryte F czyli jakies 3-4mm ponad kreske F,
Mam 626 GE, ale z tym samym silnikiem. W piątek zmieniałem olej. Spuściłem korkiem stary olej, odkręciłem filtr i nalałem 3l nowego oleju Carlube 10W 40. Na drugi dzień sprawdzam poziom, a tam ok. 4 mm powyżej kreski FULL. Więc masz odpowiedź: wchodzi mniej niż 3 litry oleju do silnika po zmianie. Jak odpalałem Madzię rano to świata nie było widać-tak dymiła. Dzisiaj spuściłem nadmiar oleju i zobaczymy czy czasem to on nie był powodem tego nadmiernego dymienia.
hermol napisał(a):Czyzby nie spuscili dobrze oleju i zostało ponad 0,5 litra
Spuścili dobrze. Nigdy wszystko nie zleci. Ja czekałem 0,5 godz. i tak zostało.
BartekB napisał(a): dlaczego nie zapaliła sie kontrolka poziomu oleju (ciśnienia oleju w silniku)
Bo smok jest tak nisko, że chyba jakbyś miał z 0,5 litra oleju to na zakrętach kontrolka by czasami mrugała.
BartekB napisał(a):Rozumiem że ciśnienie zmniejsza się wraz z ilością (zmniejszaniem się ) oleju w silniku
Nie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez hermol » 9 lip 2008, 08:45

No to po problem wyjaśniony, ściągne tylko nadmiar.
Przebieg 177 tyś wcześniej był 10w40 to i ja wlalem polsyntetyk, Mobil 10W40.

Natomiast do skrzyni wlalem Texaco Multigear 75w90.

PS. Podjechałem dziś rano do stacji wymiany oleju takiej sporej, koleś popatrzał w katalog (widniało 3,5) i mówi do mnie, że wchodzi niecałe 3, ok 2.8 L.


pozdr
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez BartekB » 9 lip 2008, 13:21

BartekB napisał(a):Rozumiem że ciśnienie zmniejsza się wraz z ilością (zmniejszaniem się ) oleju w silniku


Hugo napisał(a):Nie.


czegoś tu jednak nie rozumiem – skoro zmniejszanie ilości oleju nie pływa na spadek ciśnienia oleju w silniku (czyli np.: silnik ubytek oleju "zastąpi" podniesionym ciśnieniem przez pompę ) to "idąc" w skrajności – kontrolka ciśnienia oleju nie zapali się nigdy – nawet wówczas gdy w silniku nie będzie ani kropli oleju – ponieważ ilość pompa "zredukuje" ubytek oleju ciśnieniem ....

czy aby na pewno ???

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez zipek » 9 lip 2008, 16:49

BartekB napisał(a):kontrolka ciśnienia oleju nie zapali się nigdy – nawet wówczas gdy w silniku nie będzie ani kropli oleju
<dupa>
pomyśl co by się stało bez oleju... :| gdyby był zbędny to by go nie było
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez Hugo » 9 lip 2008, 16:58

BartekB napisał(a):silnik ubytek oleju "zastąpi" podniesionym ciśnieniem przez pompę
Nic nie rozumiem.
BartekB napisał(a):kontrolka ciśnienia oleju nie zapali się nigdy – nawet wówczas gdy w silniku nie będzie ani kropli oleju – ponieważ ilość pompa "zredukuje" ubytek oleju ciśnieniem ....
I tu również.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez maryjo » 9 lip 2008, 21:06

u mnie w xedos KF (żłopie olej a właściwie leci spod pokryw zaworów, ze o zgnitej misce nie wspomnę) zmuszony jestem do czasu wymiany miski (czekam kiedy tylko poczta mi ja dostarczy) często dolewać, no i przelałem (do dziś nie wiem jakim cudem) czego efektem jest być może totalna sponiewierka rozrządu-silnik wczoraj stanął nagle,a nowiutki oryginalny pasek zmienił szerokość in minus. Mechanior na którego zwaliłem winę po wstępnych oględzinach stwierdził ze to któraś z rolek (oczywiście nowiuśkich i oryginalnych) niemniej naprawił w ramach gwarancji-jutro odbieram maxdziochę, ale pewien jestem ze nawet jak on cos spartolił, to ten poziom za wysoki mógł mieć duży wpływ. Nadmiar oleju bryzgał zapewne gdzie popadnie i dostał się do kół i paska rozrządu. jutro jak tylko odbiorę wóz to zaraz z miejsca lecę na kanał i spuszczam nadmiar czego i innym radzę jeśli mają za dużo.
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Hugo » 9 lip 2008, 21:31

maryjo napisał(a):ten poziom za wysoki mógł mieć duży wpływ. Nadmiar oleju bryzgał zapewne gdzie popadnie i dostał się do kół i paska rozrządu
Wywaliło Ci uszczelniacz na wale i/lub na wałkach rozrządu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6