Falujące obroty silnika na biegu jałowym (626/MX-6 GE)

Postprzez jb79 » 27 paź 2006, 22:13

jeśli miałeś syf w chłodnicy to może faktycznie coś się przytkało. Ja 2 razy płukałem wodą (lałem trochę pochodził i spuszczłem x 2, a później płyn). A za 1 razem lałem wodę ze środkiem na kamień.
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez *White* » 28 paź 2006, 03:47

niewiem ile litrow bo jak mowilem wymieniali w warsztacie a jak narazie to ja sie splukalem z kasy na kilku kilometrowe przejazdzki po kazdym odpowietrzaniu i ciagle dolewki plynu a ukladu nie plukalem i jak narazie to chyba odpuszcze sobie ten temat do poniedzialku idzie week wiec trzeba zajac sie czym innym no i musze poczekac na wyplaten by znow moc pobawic sie z mym zacynm i nie ugietym wehikułem marki MAAAzda. moze po wyplukaniu i kolejnym odpowietrzeniu wkoncu zacznie dzialac a jesli nie hmm mysle ze piatak 98Pb zalatwi sprawe efektownie iskutecznie <lol> <lol> <lol> a wtedy kupie kolejna 626 z silnikiem KL i bede sie borykal z moze nieco ciekawszymi zgadkami bo ta juz mnie troszke znudzila <jelen> <lol> <lol> <lol>
W kazdym razie pozdrawiam wszystkich zagladajcych tu i probojacych pomoc w tej jakze nie typowej sprawie klubowiczow, to milo z waszej strony i zycze milego odpoczynku:) wtym nadchodzacym pieknym letnio jesiennym i barowym w porywach weekendzie
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez *White* » 31 paź 2006, 16:35

no wiec tak plyn spuszczony i zalany na nowo auto odpowietrzone zgodnie z instrukcjami na forum ale niestety nic to nie dalo wiec jesli ktos ma jakies pomysly to zapraszam a i mam pytanko jak sprawdzic czy ten zawor wodno elktryczny sterujacy obrotami jest sprawny?? i czy moze to byc ta cala sprawa wina termostatu??
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez Grzyby » 31 paź 2006, 17:36

WhiteGE napisał(a):czy moze to byc ta cala sprawa wina termostatu??

na 100% nie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17092 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez *White* » 2 lis 2006, 14:55

zauwazylem jedna rzecz a minowice ze cala sprawa sie konczy gdy odlacze czujnik polozenia przepustnicy a wie ktos moze dlaczego tak sie dzieje?? i co jest przyczyna??
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez *White* » 9 lis 2006, 18:58

ok temat zamykam po wizycie i Szanownego Jaksy ktory zlikwidowal usterke
przyczyna – zle zamontowany aparat zaplonowy

Dzieki Jarku za pomoc:)

pozdrawiam wszystkich zainteresowanych :)
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez MARIUSZON » 6 kwi 2008, 01:44

hello!!
mam podobny probleem faluje jak szalona, zauważyłem ze obroty spadają gdy dosłownie dotknę pedału gazu. jak powinien być ustawiony aparat zapłonowy????
moja pierwsza mazda:) wcześniej toyota
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2008, 00:38
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: 626GE lift '97 poj. 1840

Postprzez marcinnMX-6 » 25 mar 2010, 22:23

Witam jestem od niedawna posiadaczem mazdy mx-6 2,0 . Gdy kupiłem samochód wszystko było ok. Wymieniłem rozrząd i też było ok , ale zauważyłem lekki wyciek płynu chłodniczego , wtedy mechanik poradził wymianę pompy wody. Teraz nic nie cieknie ale obroty dziwnie skaczą , przez jakiś czas jest ok a za chwile spadają prawie do zera i znowu wzrastają . Co to jest pomóżcie!! z góry dzięki :)
marcinnMX-6
 

Postprzez Siw-y » 25 mar 2010, 23:08

Odpowietrz układ chłodzenia, jak? jest na forum.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez marcinnMX-6 » 26 mar 2010, 10:11

Miałem wymieniony płyn chłodzący więc myślę że mechanik powinien to zrobić , ale podejrzewam że mógł coś skopać. Można jakiś link do tego odpowietrzania ? :)
marcinnMX-6
 

Postprzez Tubi » 29 mar 2010, 15:02

Zamiast czekać w prawym górnym rogu masz szukajke.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez marcinnMX-6 » 9 cze 2010, 09:39

Znalazłem przyczynę skoków obrotu po podpięciu do kompa wskazuje czujnik temp. cieczy chłodzącej , wie ktoś może gdzie on jest w fs-ie?
marcinnMX-6
 

Postprzez markmas » 9 cze 2010, 12:28

W przypadku zapowietrzenia się układu chłodzącego będziesz miał prawdopodobnie błąd czujnika – łapie po prostu od czasu do czasu gorące powietrze i się gubi...
Zacznij od dokładnego odpowietrzenia układu. Jak pisali wcześniej koledzy – użyj szukajki – podpowiem – Gofnet napisał doskonałą instrukcję przy okazji wymiany termostatu.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez marcinnMX-6 » 10 cze 2010, 17:31

Układ odpowietrzalem a problem teraz wygląda tak : otóż wolne obroty utrzymuja sie na stałym poziomie ok 750 – 800 nic nie faluje czyli niby jest ok, no ale jak jade sobie jade i jak dam na "luz" to obroty nie zejda odrazu na 800 tylko sie przywieszą na 1200 a później spadną. Czasem jest tak że spadną na 800 podbije do 1200 i znów na 800".
marcinnMX-6
 

Postprzez markmas » 10 cze 2010, 18:16

Jeśli odpowietrzałeś zgodnie z instrukcją i dopiero później sprawdziłeś błędy komputerka (błąd czujnika temp.) to teraz zresetuj komputer i powinno się wszystko uspokoić. Komputer resetuje się przez odłączenie minusowej klemy i naciśnięcie hamulca na ok 30 sek. Pamiętaj, że wszystkie dane z czujników są zbierane na nowo i dopiero po przejażdżce powinny dobrze funkcjonować. Błędem jest grzanie silnika na postoju.
Po rundce (z 5km) sprawdź ponownie błędy kompa i wtedy zdecydujesz co dalej :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez marcinnMX-6 » 11 cze 2010, 16:10

Tak uczyniłem i jest to samo :( obroty się jakby zawieszają , zresztą jest tak jak opisałem wyżej
marcinnMX-6
 

Postprzez markmas » 12 cze 2010, 01:18

Sprawdź dokładnie czy gdzieś dolot nie łyka lewego powietrza. Czasami wystarczy się lekko oprzeć o "karbowankę" i się rozszczelnia. Może przepustnica Ci się przycina?
Tak naprawdę z Twojego pierwszego postu wynika, że masz nieodpowietrzony układ chłodniczy, ale cholera wie...
Jak możesz to sprawdź jeszcze raz błędy – komputer nie od razu je wykazuje.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez marcinnMX-6 » 16 cze 2010, 13:42

Błędy sprawdzałem i nie ma żadnych .
marcinnMX-6
 

Postprzez Pawlo75 » 25 cze 2010, 07:39

WItam,

W walce z nierównymi obrotami ściągnąłem przepustnicę w celu wyczyszczenia, odkręciłem silniczek, ale wszystko wygląda na czyste <co?> Skręciłem spowrorotem :(
Tą oryginalną uszczelkę pod przepustnicą powinno się odtłuścić rozcieńczalnikiem ekstrakcyjnym i posmarować lekko uszczelką w tybce przed założeniem całości, czy wystarczy tylko dobrze wytrzeć? Podobno często zdarzają się tam przedmuchy jak sięniewłaściwie założy <faja>
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez marcinnMX-6 » 29 cze 2010, 23:00

I co okazalo sie nie tak??????
marcinnMX-6
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6