Falujące obroty silnika na biegu jałowym (626/MX-6 GE)

Postprzez jb79 » 27 paź 2006, 22:13

jeśli miałeś syf w chłodnicy to może faktycznie coś się przytkało. Ja 2 razy płukałem wodą (lałem trochę pochodził i spuszczłem x 2, a później płyn). A za 1 razem lałem wodę ze środkiem na kamień.
Obrazek
moja madzia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2006, 09:01
Posty: 35
Skąd: Lubin
Auto: 626- 2,0- 16V- 94r.SGI

Postprzez *White* » 28 paź 2006, 03:47

niewiem ile litrow bo jak mowilem wymieniali w warsztacie a jak narazie to ja sie splukalem z kasy na kilku kilometrowe przejazdzki po kazdym odpowietrzaniu i ciagle dolewki plynu a ukladu nie plukalem i jak narazie to chyba odpuszcze sobie ten temat do poniedzialku idzie week wiec trzeba zajac sie czym innym no i musze poczekac na wyplaten by znow moc pobawic sie z mym zacynm i nie ugietym wehikułem marki MAAAzda. moze po wyplukaniu i kolejnym odpowietrzeniu wkoncu zacznie dzialac a jesli nie hmm mysle ze piatak 98Pb zalatwi sprawe efektownie iskutecznie <lol> <lol> <lol> a wtedy kupie kolejna 626 z silnikiem KL i bede sie borykal z moze nieco ciekawszymi zgadkami bo ta juz mnie troszke znudzila <jelen> <lol> <lol> <lol>
W kazdym razie pozdrawiam wszystkich zagladajcych tu i probojacych pomoc w tej jakze nie typowej sprawie klubowiczow, to milo z waszej strony i zycze milego odpoczynku:) wtym nadchodzacym pieknym letnio jesiennym i barowym w porywach weekendzie
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez *White* » 31 paź 2006, 16:35

no wiec tak plyn spuszczony i zalany na nowo auto odpowietrzone zgodnie z instrukcjami na forum ale niestety nic to nie dalo wiec jesli ktos ma jakies pomysly to zapraszam a i mam pytanko jak sprawdzic czy ten zawor wodno elktryczny sterujacy obrotami jest sprawny?? i czy moze to byc ta cala sprawa wina termostatu??
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez Grzyby » 31 paź 2006, 17:36

WhiteGE napisał(a):czy moze to byc ta cala sprawa wina termostatu??

na 100% nie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez *White* » 2 lis 2006, 14:55

zauwazylem jedna rzecz a minowice ze cala sprawa sie konczy gdy odlacze czujnik polozenia przepustnicy a wie ktos moze dlaczego tak sie dzieje?? i co jest przyczyna??
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez *White* » 9 lis 2006, 18:58

ok temat zamykam po wizycie i Szanownego Jaksy ktory zlikwidowal usterke
przyczyna – zle zamontowany aparat zaplonowy

Dzieki Jarku za pomoc:)

pozdrawiam wszystkich zainteresowanych :)
Soul of Motion ...791 791 600...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 20:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez MARIUSZON » 6 kwi 2008, 01:44

hello!!
mam podobny probleem faluje jak szalona, zauważyłem ze obroty spadają gdy dosłownie dotknę pedału gazu. jak powinien być ustawiony aparat zapłonowy????
moja pierwsza mazda:) wcześniej toyota
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2008, 00:38
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: 626GE lift '97 poj. 1840

Postprzez marcinnMX-6 » 25 mar 2010, 22:23

Witam jestem od niedawna posiadaczem mazdy mx-6 2,0 . Gdy kupiłem samochód wszystko było ok. Wymieniłem rozrząd i też było ok , ale zauważyłem lekki wyciek płynu chłodniczego , wtedy mechanik poradził wymianę pompy wody. Teraz nic nie cieknie ale obroty dziwnie skaczą , przez jakiś czas jest ok a za chwile spadają prawie do zera i znowu wzrastają . Co to jest pomóżcie!! z góry dzięki :)
marcinnMX-6
 

Postprzez Siw-y » 25 mar 2010, 23:08

Odpowietrz układ chłodzenia, jak? jest na forum.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez marcinnMX-6 » 26 mar 2010, 10:11

Miałem wymieniony płyn chłodzący więc myślę że mechanik powinien to zrobić , ale podejrzewam że mógł coś skopać. Można jakiś link do tego odpowietrzania ? :)
marcinnMX-6
 

Postprzez Tubi » 29 mar 2010, 15:02

Zamiast czekać w prawym górnym rogu masz szukajke.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez marcinnMX-6 » 9 cze 2010, 09:39

Znalazłem przyczynę skoków obrotu po podpięciu do kompa wskazuje czujnik temp. cieczy chłodzącej , wie ktoś może gdzie on jest w fs-ie?
marcinnMX-6
 

Postprzez markmas » 9 cze 2010, 12:28

W przypadku zapowietrzenia się układu chłodzącego będziesz miał prawdopodobnie błąd czujnika – łapie po prostu od czasu do czasu gorące powietrze i się gubi...
Zacznij od dokładnego odpowietrzenia układu. Jak pisali wcześniej koledzy – użyj szukajki – podpowiem – Gofnet napisał doskonałą instrukcję przy okazji wymiany termostatu.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez marcinnMX-6 » 10 cze 2010, 17:31

Układ odpowietrzalem a problem teraz wygląda tak : otóż wolne obroty utrzymuja sie na stałym poziomie ok 750 – 800 nic nie faluje czyli niby jest ok, no ale jak jade sobie jade i jak dam na "luz" to obroty nie zejda odrazu na 800 tylko sie przywieszą na 1200 a później spadną. Czasem jest tak że spadną na 800 podbije do 1200 i znów na 800".
marcinnMX-6
 

Postprzez markmas » 10 cze 2010, 18:16

Jeśli odpowietrzałeś zgodnie z instrukcją i dopiero później sprawdziłeś błędy komputerka (błąd czujnika temp.) to teraz zresetuj komputer i powinno się wszystko uspokoić. Komputer resetuje się przez odłączenie minusowej klemy i naciśnięcie hamulca na ok 30 sek. Pamiętaj, że wszystkie dane z czujników są zbierane na nowo i dopiero po przejażdżce powinny dobrze funkcjonować. Błędem jest grzanie silnika na postoju.
Po rundce (z 5km) sprawdź ponownie błędy kompa i wtedy zdecydujesz co dalej :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez marcinnMX-6 » 11 cze 2010, 16:10

Tak uczyniłem i jest to samo :( obroty się jakby zawieszają , zresztą jest tak jak opisałem wyżej
marcinnMX-6
 

Postprzez markmas » 12 cze 2010, 01:18

Sprawdź dokładnie czy gdzieś dolot nie łyka lewego powietrza. Czasami wystarczy się lekko oprzeć o "karbowankę" i się rozszczelnia. Może przepustnica Ci się przycina?
Tak naprawdę z Twojego pierwszego postu wynika, że masz nieodpowietrzony układ chłodniczy, ale cholera wie...
Jak możesz to sprawdź jeszcze raz błędy – komputer nie od razu je wykazuje.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez marcinnMX-6 » 16 cze 2010, 13:42

Błędy sprawdzałem i nie ma żadnych .
marcinnMX-6
 

Postprzez Pawlo75 » 25 cze 2010, 07:39

WItam,

W walce z nierównymi obrotami ściągnąłem przepustnicę w celu wyczyszczenia, odkręciłem silniczek, ale wszystko wygląda na czyste <co?> Skręciłem spowrorotem :(
Tą oryginalną uszczelkę pod przepustnicą powinno się odtłuścić rozcieńczalnikiem ekstrakcyjnym i posmarować lekko uszczelką w tybce przed założeniem całości, czy wystarczy tylko dobrze wytrzeć? Podobno często zdarzają się tam przedmuchy jak sięniewłaściwie założy <faja>
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez marcinnMX-6 » 29 cze 2010, 23:00

I co okazalo sie nie tak??????
marcinnMX-6
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6