"Czyszczenie przepustnicy" – na problemy z obrotami
Hugo w sumie jak widać poprawę to chyba wszystko ok, sprawdź za jakiś czas czy wszystkie śruby dobrze dokręcone, czy nie zasysa Ci gdzieś bokami powietrza.
Byłoby OK jeśli by się tak nie dławił i nie przygasał kilka razy. Wcześniej (przed czyszczeniem przepustnicy) ani razu tak nie zrobił. Tylko wolne obroty były za niskie.barren napisał(a):w sumie jak widać poprawę to chyba wszystko ok
Są napewno.barren napisał(a):sprawdź za jakiś czas czy wszystkie śruby dobrze dokręcone
Nie wiem, ale jak pisałem wyżej nie dałem uszczelki, bo się rozsypała, więc nie wiem czy tak może być w ogóle na sam silikon, czy to może jest błąd? Trochę silikonu wycisnęło się do wewnątrz przepustnicy, ale dokładnie to wyczyściłem, żeby czasem coś nie wpadło do kolektora ssącego. Dodać warto, że identycznie przerywał na LPG i na benzynie.barren napisał(a):czy nie zasysa Ci gdzieś bokami powietrza
Zauważyłem, że przepustnica jest również produkcji Mitsubishi. Moje poprzednie auto to Colt, w którym czyściłem też przepustnicę i nie było żadnych problemów. Znam też trochę ich budowę, wiem, że należy uważać aby nie zapchać kanałów bypasu itp.
Za chwilę jadę do miasta i zobaczymy czy będzie OK.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Ja jej w ogóle nie założyłem tylko skręciłem wszystko na silikon i śmiga jak ta lala.adi_1233 napisał(a):1. czy da sie w sklepie kupic ta uszczelke co tak sie rozpada.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
MECZU raczej nie ma wpływu na spalanie, a na pozostałe pytania odpowiedź znajdziesz na pierwszej stronie 
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
dzisiaj czyscilem przepustnice wedlug pokazanej fotorelacji mazia chodzi tez skrecalem na silikon troche bylo problemow z pierwszym odpaleniem nie jestem pewien jak sie feguluje ta srobe baipasu i do czego ona sluzy ale obroty sa wporzadku
- Od: 3 lip 2008, 18:53
- Posty: 30
- Skąd: LESZNO
- Auto: MAZDA 626 2L 16V LPG
ja regulowalem wg manuala tzn mialem podane napiecia przy przepustnicy zamknietej i otwartej. pozniej korekta sruba wolnych obrotow i jest poki co ok. jednak nie pokrywa sie to z przepisam powyzej gdzie wiatrak powinien zalaczac sie przy 0,5mm.
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
Witam.Ja też już jestem po czyszczeniu przepustnicy.Moja była tak zasyfiała ze były problemy z obrotami i zacinał mi sie pedał gazu!Teraz jest już wszystko ok,gaz chodzi lekko i gładko,a z obrotami narazie jest wszystko wporządku.Aha,a uszczelkę wytłem z takiego ala kartonu,tak jak napisał na poprzedniej stronie STUK,i zresztą do niego też serdeczne dzieki za wzór tej uszczelki
- Od: 3 sie 2008, 15:28
- Posty: 22
- Auto: Mazda 626.2.0 GE
Może być.toomas napisał(a):czy może być ten z serwisu renault do uszczelniania miski olejowej i pokrywy? Akurat taki mam...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
napewno nie przelaczac od razu na gas to wiem u mnie reguluje komputer tym, silnik musi byc goracy zanim przelaczysz na gaz dlatego od razu szaleja obroty najlepiej jak wskaznik temp. podniesie sie juz do pionu wtedy mozna przelaczyc na gaz, gaz potrzebuje wiekszej temperatury do sprezenia wiec przy zimnym silniku mieszanka jest malo efektywna i chyba tyle pozdrawiam
rafi27996
- Od: 5 gru 2008, 16:14
- Posty: 4
- Skąd: nowy dwor mazowiecki
- Auto: mazda 626 r.92 BE+LPG 1800
wszystko łanie piekinie po czyszczeniu jest gorzej ni przed obroty warjuja na lpg 2000 tyś na bezynie 1000-1500
!ponoc regulacja mi sie kłania czytałem na forum ale nic nie kumam nie mam zadnej śrubki do regulacji????może ktoś dokłanie opisac jak sie reguluje przepustnice najlepiej ze zdjeciami i kompetnym opisem od a do z a ten temat sie przyda każdemu kto lpg i mazde.... nie wiem jak to zrobić ale jak bende wiedział sam wstawie zdjecia i opis pozdro

- Od: 23 lut 2006, 14:50
- Posty: 106
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG
własnie wyczyściłem przepustnice , i chcałbym podziekowaćautorowi tej fotorelacji za fachowe przeprowadzenie laika przez ta czynność przed czyszczeniem przy gwałtownym hamowaniu przy właczonej klimatyzacji madzi zdarzało sie zasnać teraz juz moge zapomniec o tej niedogodności .
pozdrawiam
pozdrawiam
Witam. Podłącze się do tematu. Jestem tu nowy choć swoją Madzie posiadam od trzech lat. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów, aż tu nagle pojawiła się następująca usterka, po zapaleniu silnik pracuje poprawnie, po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika obroty silnika przy wrzuceniu na luz np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania falują pomiędzy 800 a 300 rpm, po zatrzymaniu wskakują na około 1800 rpm i tak już stoją. Ponadto po puszczeniu gazu na niskim biegu i zejściu do 800 rpm falowanie powraca co powoduje naprzemian zwalnianie i przyspieszanie samochodu, po zatrzymaniu i wrzuceniu na luz ponownie silnik łapie 1800 rpm. Pojechałem z tym do mechanika, stwierdził, że należy wymienić przepustnicę, szukam już drugi tydzień i nie mogę namierzyć takiej przepustnicy jak moja, zaczyna mi świtać, że tylko moja Madzia miała taką, ma zwężenie w miejscu klapki przepustnicy i na dodatek starte numery na korpusie, więc proszę pomóżcie jak możecie bo ogarnia mnie czarna rozpacz, a po przeczytaniu tego i kilku pokrewnych tematów mam wątpliwości czy ów mechanik ma rację z wymianą przepustnicy 
-
sawek
A ja mam pytanie, co sądzicie o preparatach, które są przeznaczone do czyszczenia przepustnic i gaźników, których używa się na pracującym silniku spryskując przepustnicę? Po spryskaniu otwierając ją w celu zwiększenia obrotów, żeby wszystko się wypaliło Myślicie, że to jest bezpieczne? W dodatku trzeba zdjąć dolot, a u mnie tam są 2 czujniki, MAF i jeszcze kilka wężyków odchodzących w różne strony. Czy jak to rozłączę i odpalę auto to poza tym, że zapali się check nic się nie stanie? Da radę przeprowadzić tą procedurę czyszczenia, tak jak to opisałem wzorując się na instrukcji z opakowania?
Ja mam tylko taki problem z przepustnicą, że" zacina się" gaz, widocznie jest na tyle dużo syfu, że talerz przepustnicy zapieka się, jak dłużej postoi w pozycji zamkniętej.
Ja mam tylko taki problem z przepustnicą, że" zacina się" gaz, widocznie jest na tyle dużo syfu, że talerz przepustnicy zapieka się, jak dłużej postoi w pozycji zamkniętej.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
moim zdaniem to pół środek dla leniwców, jak zdejmiesz już dolot to i cztery śrubki można odkręcić i zrobić to jak się należy , do wyczyszczenia przepustnicy trzeba użyć siły fizycznej.
sawek Sprawdź sobie najpierw błędy – opis znajdziesz na Forum
Możesz mieć uszkodzony czujnik temp. , a wcale nie wykluczone, że masz za mało płynu w układzie chłodzenia...
Poczytajdokładnie kilka ostatnich postów na forum, a na pewno dowiesz się wielu ciekawych i przydatnych rzeczy...
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
Witam.
ZipperPL napisał:
A poczytał, poczytał, tu i nie tylko. Jako nowy na tym forum jeszcze nie bardzo wiem gdzie co szukać, ale naprawdę dużo inforacji znalazłem i je wykożystałem
. Madzia już sobie hula. Obeszło się bez wymiany przepustnicy(normalnie nie znalazłem takiej jak moja tzn. do 1.8 FP 90 KM, w miejscu klapki ma 35mm średnicy
nawet takiej nie widzieli na'' szrotach''), skoro nie miałem przep. to zabrałem się za swoją(a co i tak jej więcej nie popsuje
). tak więc zabrałem się za czyszczenie. Nie było tak strasznie. Następnie sprawdzanie, najpierw potencjometr wychylenia przep., no i niespodzianka brak żadnej reakcji, później czujnik na zderzaku przep. normalnie trochę się zastał. Udało mi się dopasować podobne podzespoły od innej przep. Dodam, że silniczek krokowy działał bez zarzutów. Nie wiem czy mam racje ale to chyba były przyczyny falowania obrotów. A podwyższone obroty na jałowym, no cóż moja wina, moja wina. Gdy pojawiło się falowanie obrotów, to wyczyściłem silniczek krokowy, niestety wyciągałem go z korpusu niezbyt uważnie. Nie zwróciłem uwagi na to, iż wyleciała z gniazda w korpusie taka mała uszczeleczka w którą wchodzi tłoczek silniczka krokowego i Madzia łapała lewe powietrze
(jak zawiozłem tak zregenerowaną przepustnice do mechanika to opowiedziałem o swoich spostrzeżeniach, ale do uszczelki się nie przyznałem
). Dobrze, że istnieje takie forum. Bez rad jakie w nim wyczytałem, chyba do dziś bym szukał przepustnicy.
PZDR
ZipperPL napisał:
Poczytaj dokładnie kilka ostatnich postów na forum, a na pewno dowiesz się wielu ciekawych i przydatnych rzeczy...
A poczytał, poczytał, tu i nie tylko. Jako nowy na tym forum jeszcze nie bardzo wiem gdzie co szukać, ale naprawdę dużo inforacji znalazłem i je wykożystałem



PZDR
-
sawek
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6