Zamulone autko
1, 2
Jeśli komputer nie pokazuje żadnego błędu to prawdopodobnie rozsypał się katalizator ,odkręć go i przejedz się , następny krok to sprawdż kąt zapłonu jeśli jest ok to wyklucza to przeskok na rozrządzie,dalej za moc odpowiada przepływomierz powietrza i ostatecznie potencjometr przepustnicy,układ paliwowy raczej nie bo byś miał moc na gazie , jak zrobisz to odpisz i powiedz jaka była przyczyna.
-
renegat2
renegat2 napisał(a):to prawdopodobnie rozsypał się katalizator
Teoretycznie tak tylko dlaczego na 3 biegu ciągnie do końca w sumie jako tako ale ciągnie, a na 4 i 5 już nie? Przecież na 3 biegu ma większą ilość spalin niż na 4 przy nizszych obrotach?
renegat2 napisał(a):przepływomierz powietrza
jeśli padnie wywali błąd.
renegat2 napisał(a):i ostatecznie potencjometr przepustnicy
ten z kolei jak padnie to max obroty jakie osiągnie silnik to około 2500rpm.
Co do przeskoku paska, jak odpala? Dobrze czy treba go pokręcić?
Tak jak było pisane wcześniej sprawdź ciśnienie sprężania.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Kolego pomysl logicznie co ma olej do mocy?? olej zapewnia tylko smarowanie .
Co do przeplywki uszkodzonej to powiem tak-u siebie mi szczelila i auto mialo moc tylko nie trzymalo obrotow wiec ja mozesz wykluczyc
Obstawiam 2 mozliwosci
1.uszczelka pod glowica
2.uklad zaplonowy do regulacji(chociaz skoro na 3 ciagnie to i na 4,5 powinien wiec pewnie to nie to)
Zmierz kompresje a nie wymyslaj inne przyczyny typu olej itp...
Co do przeplywki uszkodzonej to powiem tak-u siebie mi szczelila i auto mialo moc tylko nie trzymalo obrotow wiec ja mozesz wykluczyc
Obstawiam 2 mozliwosci
1.uszczelka pod glowica
2.uklad zaplonowy do regulacji(chociaz skoro na 3 ciagnie to i na 4,5 powinien wiec pewnie to nie to)
Zmierz kompresje a nie wymyslaj inne przyczyny typu olej itp...
U mnie jak wymieniłem pompę wody machnełem się o jeden ząbek na wałku wydechowym, z automatu przedstawił sie zapłon i tak jak autor napisał do 3iego jako tako dalej zima.
- Od: 21 gru 2011, 22:50
- Posty: 110
- Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
- Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon
Jejuuu. sciągnij dekiel klawiatury i ustaw rozrzą zobaczysz czy znaki się pokrywają czy nie będziesz miał jasność co do jednego. Nikt Ci tu nie powie na 100% co jest przyczyną. Zacznij działać, a nie domyślać się,
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Witam!
Na początek witam wszystkich nazywam się Mateusz i jestem tu nowy
Kilka dni temu kupiłem piękną Mazde 626 z silnikiem 1.8 16v o teoretycznej mocy 90km. Silnik ma przejechane 365tys km i myślę że przebieg jest dość realny sprawdzając wpisy w dokumentacji auta. Od 2007 roku jeździ na gazie (zwykły nie sekwencja). Już kiedy go kupowałem zauważyłem że ma trochę mało mocy ale uwierzyłem poprzedniemu właścicielowi że auto ma skręcony gaz żeby mniej paliło ale na benzynie chodziło podobnie tylko trochę lepiej ale że wszystko inne jest OK a auto było w miarę tanie postanowiłem je kupić. Następnego dnia pojechałem do gazownika żeby troszeczkę rozruszać Magdę ale regulacja nic nie dała gazownik wymienił śrubę regulacyjną ale to też nic nie dało stwierdził zużyty parownik. Auto miało też problem z tym że chciało trzymać niskich obrotów (po wciśnięciu sprzęgła gasło) więc pojechałem do znajomego mechanika żeby to sprawdził i może przy okazji zrobił coś mocą). Na początku zdiagnozował zapchany katalizator i mały przedmuch w dolocie gdzie auto łapało lewe powietrze. Niestety udało mu się tylko wyregulować auto tak że nie gaśnie na niskich obrotach dolot uszczelnił a co do wydechu to okazało się że kata już dawno nie ma. Powiedział że to może być kilka rzeczy jak np. cewka zapłonowa, świece, kable, przepustnica itp. Zmierzyliśmy mu kompresje wyszło po 12 barów na każdym cylindrze (jeden miał chyba 11,8) i przy okazji wyczyściliśmy świece i ustawiliśmy przerwy na elektrodach. Teraz moje pytanie do was czy mieszka ktoś niedaleko Kwidzyna (woj. Pomorskie) kto zna się na takich auta i ma ew. dostęp do części żeby przekładać i sprawdzać co jest nie tak ponieważ nie mam kasy na kupowanie części w ciemno (nie pracuje uczę się) a Mazdą jeździ mi się bardzo dobrze i nie chce jej sprzedawać.
Z góry dziękuję za ewentualną pomoc i sory że aż tak się rozpisałem.
Dopisano 18 mar 2014, 19:11:
Zapomniałem dopisać inne objawy samochód normalnie wkręca się do odcięcia ale czuć podczas jazdy że jest mu ciężko prędkość maksymalna w tym momencie to 140km/h więcej nie chce iść na 5 biegu wręcz zwalnia nie ma siły przyspieszać
Na początek witam wszystkich nazywam się Mateusz i jestem tu nowy
Kilka dni temu kupiłem piękną Mazde 626 z silnikiem 1.8 16v o teoretycznej mocy 90km. Silnik ma przejechane 365tys km i myślę że przebieg jest dość realny sprawdzając wpisy w dokumentacji auta. Od 2007 roku jeździ na gazie (zwykły nie sekwencja). Już kiedy go kupowałem zauważyłem że ma trochę mało mocy ale uwierzyłem poprzedniemu właścicielowi że auto ma skręcony gaz żeby mniej paliło ale na benzynie chodziło podobnie tylko trochę lepiej ale że wszystko inne jest OK a auto było w miarę tanie postanowiłem je kupić. Następnego dnia pojechałem do gazownika żeby troszeczkę rozruszać Magdę ale regulacja nic nie dała gazownik wymienił śrubę regulacyjną ale to też nic nie dało stwierdził zużyty parownik. Auto miało też problem z tym że chciało trzymać niskich obrotów (po wciśnięciu sprzęgła gasło) więc pojechałem do znajomego mechanika żeby to sprawdził i może przy okazji zrobił coś mocą). Na początku zdiagnozował zapchany katalizator i mały przedmuch w dolocie gdzie auto łapało lewe powietrze. Niestety udało mu się tylko wyregulować auto tak że nie gaśnie na niskich obrotach dolot uszczelnił a co do wydechu to okazało się że kata już dawno nie ma. Powiedział że to może być kilka rzeczy jak np. cewka zapłonowa, świece, kable, przepustnica itp. Zmierzyliśmy mu kompresje wyszło po 12 barów na każdym cylindrze (jeden miał chyba 11,8) i przy okazji wyczyściliśmy świece i ustawiliśmy przerwy na elektrodach. Teraz moje pytanie do was czy mieszka ktoś niedaleko Kwidzyna (woj. Pomorskie) kto zna się na takich auta i ma ew. dostęp do części żeby przekładać i sprawdzać co jest nie tak ponieważ nie mam kasy na kupowanie części w ciemno (nie pracuje uczę się) a Mazdą jeździ mi się bardzo dobrze i nie chce jej sprzedawać.
Z góry dziękuję za ewentualną pomoc i sory że aż tak się rozpisałem.
Dopisano 18 mar 2014, 19:11:
Zapomniałem dopisać inne objawy samochód normalnie wkręca się do odcięcia ale czuć podczas jazdy że jest mu ciężko prędkość maksymalna w tym momencie to 140km/h więcej nie chce iść na 5 biegu wręcz zwalnia nie ma siły przyspieszać
-
mateusz9559
mateusz9559 napisał(a):i ma ew. dostęp do części żeby przekładać i sprawdzać co jest nie tak
Żartujesz oczywiście?
Świece przewody, kopułka i palec filtry paliwa, powietrza powinny być bezwzględnie wymienione jeśli stan na to wskazuje.
Oczywiście standardowo błędy do sprawdzenia i życzę miłej lektury forum, rozwiązanie zapewne gdzieś jest.
mateusz9559 napisał(a):ponieważ nie mam kasy na kupowanie części w ciemno
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
A ile ta mazda cie kosztowala w tej Promocji?? tak wychodza okazje, wiem to z doswiadczenia i znam kilka przypadkow tanich aut gdzie mialy byc ok a po kilku tys okazaly sie zlomem na kolach,
Poza tym swiec sie nie czysci tylko wymienia, nie kosztuje to majatku,
Stac na auto to i na czesci tez musi byc stac , trzeba brac pod uwage naprawy po zakupie
Poza tym swiec sie nie czysci tylko wymienia, nie kosztuje to majatku,
Stac na auto to i na czesci tez musi byc stac , trzeba brac pod uwage naprawy po zakupie
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6