Szarpie, przerywa, gaśnie – problem z przepływomierzem, lewe powietrze (GE)

Postprzez ZipperPL » 25 mar 2009, 11:02

rafix626 napisał(a):Witam wszystkich ,mam mały problem otóż mam mazde 626 GE 1.8 16 v i podczas jazdy przeywa i szarpie ,ale kiedy wcisnę pedał gazu do podłogi to jedzie normalnie bez szarpania.Myślałem ze to pompa paliwa ,ale ja dwa dni temu wymieniłem na nową .Czy ktoś może wie o co tu chodzi ? z góry dzieki za pomoc :)


Przede wszystkim sprawdź błędy kompa i daj znać co Ci "wymrugało". Na forum znajdziesz info jak to zrobić :)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez ROMAN-R87 » 25 mar 2009, 11:26

moze przeplywomierz niedomagac, lub aparat zaplonowy ,ale jak ZipperPL napisal sprawdz bledy
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez zn » 27 mar 2009, 08:09

podłącz pod kompa, mi jak siadła przepływka na gazie II generacji to nie dało sie jezdzic na benzynie mogłęś wciskać gaz do oporu predkosc max.50km/h na gazie jezdził tylko spalanie około 18l gazu
wątpię że to przepływka ale jak ona to mam na sprzedaż
zn
 

Postprzez ZipperPL » 27 mar 2009, 10:16

zn napisał(a):podłącz pod kompa, mi jak siadła przepływka na gazie II generacji to nie dało sie jezdzic na benzynie mogłęś wciskać gaz do oporu predkosc max.50km/h na gazie jezdził tylko spalanie około 18l gazu
wątpię że to przepływka ale jak ona to mam na sprzedaż


Tak z ciekawości, po ile takie przepływki teraz chodzą ??
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Pajko » 27 mar 2009, 13:00

Regulator ciśnienia paliwa też warto sprawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez mazuch » 30 mar 2009, 13:18

a dolot powietrza za przepływomierzem masz szczelny (gumowe kolanko?)
mazuch
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2005, 21:21
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 6 KF

Postprzez Grzesiek-xXx » 1 kwi 2009, 21:31

miałem podobny problem... okazalo sie ze 1 z kabli mial przebicie.
Grzesiek-xXx
 

Postprzez bucz » 12 maja 2009, 16:55

ostatnio mam problemy ze zwiekszonym apetytem na paliwko
szperam gmeram i natrafilem na dziwny szum na obrotach jalowych (tak jakby zasysanego powietrza) w okolicach przepustnicy i zastanawiam sie jak sie upewnic ze to jest lewe powietrze – a nie "typowy szum"
sa jakies patenty na zbadanie tego?
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez rafbru » 13 maja 2009, 16:04

W temacie lewego powietrza. Czy to nie jest tak, że jak do dolotu (za przepływomierzem) dochodzi dodatkowe powietrze to skład mieszanki paliwowo powietrznej jest zubożony i spalanie nawet spada a nie rośnie? No i czy taki nadmiar tlenu nie powinien zostać pokazany na podłączonym do rury wydechowej analizatorze spalin?

Ja mam taki przypadek, że analizator pokazuje ponad 5% O2 i nikt nie potrafi pokazać przyczyny (może lewe powietrze)? Chetnie wymieniłbym tu opinie w temacie nadmiaru tlenu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:31
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz

Postprzez bialy8301 » 19 paź 2009, 08:42

witam jestem nowy na forum i mam pytanie odnośnie mazdy 626 1.8 105km lub 107km
(auto mojej znajomej)
problem polega natym że auto odpala chodzi ładnie ale tylko na wolnych obrotach, wmomencie dodania gazu zaczyna strzelac i kichac nieda si ruszyc z miejsca
w aucie dotej pory wymieniona : pompa paliwa, przepływomierz, aparat zapłonowy.
niema zadnej poprawy
prosze o jakies info co może powodowac taką usterke.

zapomniałem kable i swiece wymienione na nowe
auto nigdy niemiało gazu
Ostatnio edytowano 19 paź 2009, 09:24 przez bialy8301, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 08:32
Posty: 9

Postprzez krogoth » 19 paź 2009, 09:03

Jeśli strzela to prawdopodobnie chodzi na starszym typie gazu I/II gen, co? Wtedy wycieczka do gazownika na regulacje, tudzież inne zabiegi.

Jesli nie gaz to kichniecia mogą być spowodowane kablami WN lub świecami. Jak będzie ciemno otwórz maskę i popatrz czy na kablach WN nie latają iskry... jeśli tak to są do wymiany, choć iskry ponoć wcale nie muszą być obecne, a przynajmniej tak ktoś kiedyś prawił na forum. Świece poprostu trzeba wykręcić i obejrzeć.

Powiedz cos wiecęj o autku. Podobnych powodów może byc więcej :)


I popraw temat bo moderatorzy Cie oskalpują jak zobaczą :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez MazDarek » 19 paź 2009, 12:33

bialy8301, sprawdź najpierw to o czym pisał krogoth. Jeśli przyczyna nie leży w świecach i kablach WN to sprawdź też:
– kody błędów silnika –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
– szczelność dolotu, może gdzieś lewe powietrze łapie za przepływomierzem.
Daj znać czy udało się znaleźć przyczynę ;)
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez krogoth » 19 paź 2009, 14:25

MazDarek napisał(a):– szczelność dolotu, może gdzieś lewe powietrze łapie za przepływomierzem.



Wtedy na wolnych obrotach powinien falować. a przynajmniej tak sądze :P


biały8301,

Zacznij tak, jak mówi MazDarek, wymrugaj sobie kody :)

Potem, sprawdź przepustnicę może tam coś źle ustawione, możesz poszukać na forum o regulacji pzrepustnicy i TPS'u, chociarz jakos bym tego nie obstawiał. Może też Lambda choc i to mało prawdopodobne i troche nie pasuje. Dopisuje bo napewno ktoś by zaraz doradził :)

1.Przepływomierz był wsadzony nowy, czy "prawie nowy allegro"? Bo z doswiadczenia wiem że te "Prawie nowe" często są walnięte :)

2.Sprawdź wydech, zwłaszcza jego pierwszą połówkę z kolektorem wydechowym włącznie. Szukaj dziury, peknięć etc. -U mnie był podobny scenariusz

3. Czujnik położenia wałka rozrzadu/wału korbowego. Jeśli sa uszkodzone, komputer nie synchronizuje wałów i dzieje się róznie. sam z tym walcze. Ale tu lepiej poczekać aż ktos madrzejszy się wypowie :)

4. Źle ustawiony/przesuniety rozrząd, równierz może powodować problemy...

W sumie pierdółki wymieniłeś więc zostaja te gorsze scenariusze. Chociarz ciężko coś mi dopasować do tych kichnięć :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez bialy8301 » 20 paź 2009, 06:43

przepływka i aparat zapłonowy podmienione z dobrego samochodu
udterka stała sie z dnia na dzien dzisiaj sprawdze te błedy i zobaczmy
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 08:32
Posty: 9

Postprzez krogoth » 20 paź 2009, 09:49

bialy8301 napisał(a):przepływka i aparat zapłonowy podmienione z dobrego samochodu
udterka stała sie z dnia na dzien dzisiaj sprawdze te błedy i zobaczmy



Z tymi błędami też różnie bywa... Nieraz nic nie wymrugają... :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez bialy8301 » 21 paź 2009, 07:23

no i niestety błedu niema w pamieci?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 08:32
Posty: 9

Postprzez dziedzictom » 10 gru 2009, 12:05

Witam mam problem jak w temacie otóż jadąc na benzynie od 2000rpm silnik zaczyna się dławic czy też mulić. Do tego momentu czuć przyśpieszenie a potem jakby coś blokowało silnik zwiększa obroty i tępo jedzie ;/ na gazie idzie idealnie nie mam żadnej dziury w obrotach. Teraz pytanie takie czy to jest wina wtrysków czy przepustnicy (jak długo postoi blokuje się pedał gazu), czy czegoś innego?. Zaczęło się to od spadających obrotów na LPG przy hamowaniu (wtedy benzyna rakieta) wiec pojechałem do gazownika który pokręcił mi śruba bypassu twierdząc że ma za mało powietrza http://www.hondawloclawek.republika.pl/ ... nica/3.jpg i na LPG zaczęło wszystko ladnie chodzić jak na Pb.Tylko dręczyła mnie jedna sprawa otóż głośne syczenie w okolicach przepustnicy i przykręciłem to śrubkę trochę aż do ucichnięcia tego syczenia.Nie mam teraz problemów z obrotami na żadnym z tych paliw jedynie to mulenie na benzynie. Jaka może być przyczyna tego?? czy ta śruba?? proszę o wyrozumiałość i pomoc w rozwiązaniu tematu pozdro dziedzictom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez krasul » 12 gru 2009, 14:23

Na benzynie jest zla dawka powitrza w stosunku do benzyny, rozbierz i wyczysc przepustnice, a jesli Pan szanowny gazownik tykal swymi paluszkami ustawien przepustnicy to pojedz i walnij go dobrze w dekielek i niech ustawi Ci tak jak bylo. Auto ma dobrze jezdzic na benzynie a na LPG...no ma sie toczyc.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez dziedzictom » 12 gru 2009, 19:20

jak odpowiedni ustawic ta dawke??? to jedynie kreci sie ta sruba?? jeden gosciu powiedzial mi ze na anlizator spalin jechac i wtedy ta srube ustawic do emisji co2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez MazDarek » 12 gru 2009, 20:27

dziedzictom,dwa pytania. Śrubą od bypassu Ty i mechanik kręciliście oczywiście w trybie serwisowym? :D Strzału gazu w przepływomierz nie było?
Jeszcze jedno przyszło mi do głowy – sprawdź szczelność dolotu między przepływomierzem a przepustnicą, może gdzieś lewe powietrze łapie.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6