Dwa strzały i na gazie nie da sie jechac – pomocy

Postprzez andrewx85 » 21 gru 2009, 23:23

Dzis mi rano rozwalilo był strzał dzienkujemy koniec jazdy.a stało to się w momencie przełanczania na gaz
gaz był montowany jakieś 1,5 tys km wiec kable i świece nowe,
i jeszcze jedno czy:
Gajnek napisał:
Ale jakie moga byc przyczyny tych wystrzałów czy to jakis lewy gaz czy cos innego, lub kwestia regulacji.
...
Z wlasnego doświadczenia przyczyną strzałów było niekontrolowane zubożanie mieszanki. Sczególnie przy przejściu z wolnych obrotów do obrotów pracy (ruszania). Było to spowodowane nieszczelnościami w ukladzie dolotu i źle dobranym mikserem. Uszczelniłem wszelkie połączenia dolotu. Zakleiłem rozerwaną gumową rurę, wymieniłem mikser na soniczmy z www.rybacki.pl i teraz jest OK.
Stan świec i kabli jest moim zdaniem demonizowany przez gaziorów – dla nich to łatwa wymówka, że nie oni spieprzyli instalkę.

Za mikser zapłaciłem troszkę więcej niż za zwykły :| czyli teraz to co mam winić gazowników czy po prostu zuzycie materiały nastapiło?? czy ten dolot mogę czymś zaślepić i śmiało jezdzić czy mam tego plastiku poszukać i wymienić

tutaj sa zdjecia kiepskiej jakosci bo zrobiłem godzine temu co walneło dokładnie, samochod odpala 1,500 moze 1,700 obrotów nie trzyma wiadomo, i gaśnie.


Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez kera » 21 gru 2009, 23:29

Witam
Nie jestem specjalista i nie lobię gdybać dlatego nie wypowiem się co może być przyczyną.
Jeżeli jednak padł komuś przepływomierz B577 To widziałem takowy na auto-złomie w Płońsku.
Goście nawet niewiedza ile on może być wart.
Może ta informacja komuś się przyda.
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez paaawel5 » 22 gru 2009, 18:05

pilnujcie też płyn chłodniczy to on w końcu rozpręża w mikserze (reduktorze) gaz jak jest go mało to reduktor zamarza i tez niekiedy prowadzi to do strzałów jak na wertepach naszych pięknych dróg nagle dostanie auto płynu i nastąpi gwałtowne rozgrzanie reduktora
wyjściem na strzały jest tez sekwencyjna instalacja – są dysze wtrysku i niema mowy o strzałach
do tego kable i świece
choć mam fiata uno jeszcze z gazem 1 gen i ponad 200 tys zrobił na tych samych kablach a świece 2 razy w życiu wymieniłem niekiedy strzelał ale nic nie rozjebało jeszcze hehe widocznie mazdy są bardziej czułe niż takie wehikuły jak uno :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez andrewx85 » 22 gru 2009, 19:10

paaawel5 napisał(a): widocznie mazdy są bardziej czułe niż takie wehikuły jak uno :)


kilka razy rura była wyjmowana i mozliwe ze została uszkodzona.. ale zrobiłem.. tylko się nie śmiać.. to co było pod ręka użyłem :P wiec tak taśma izolacyjna i resztki tego czegoś okrągłego i blaszka która ocalała.
W środek rury została włożona pokrywka od zamrażania zamków jak widać efekt na zdjęciu ;P trzyma mocno jak by co :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez noxes » 22 gru 2009, 19:44

Przy wystrzale LPG może przeskoczyć pasek.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Hugo » 22 gru 2009, 20:24

andrewx85 napisał(a):tylko się nie śmiać..
Oł siet hahaha
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez paaawel5 » 22 gru 2009, 20:49

noxes napisał(a):Przy wystrzale LPG może przeskoczyć pasek.

tos mnie zagiął pierwsze słysze i mysle ze nie mnie jednego :)

Hugo ważne ze chłopu funkcjonuje – mam nadzieje ze funkcjonuje skoro włożył tyle pracy – efekt jest najważniejszy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez noxes » 22 gru 2009, 23:40

paaawel5 napisał(a):noxes napisał:
Przy wystrzale LPG może przeskoczyć pasek.


tos mnie zagiął pierwsze słysze i mysle ze nie mnie jednego

Taka prawda, nawet kiedyś widziałem na forum, że ktoś miał taki przypadek.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez andrewx85 » 23 gru 2009, 00:00

paaawel5 napisał(a):noxes napisał:
Przy wystrzale LPG może przeskoczyć pasek.

hmmmm i co wtedy by było?? jakie objawy?? samochód normalnie odpala teraz to czekam troszkę dłużej:P aż się nagrzeje ale już nie będzie tak niskich temp hihi, pierwszy raz mam instalacje nikt mnie nie uświadomił jak to działa itp sam musiałem się doczytać po fakcie <czytaj> :P , ale ważne ze odpala ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez noxes » 23 gru 2009, 00:10

o ile dobrze pamiętam to ona niechciała zapalić, a jak już zapaliła to niechciała pracować.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Hazu » 23 gru 2009, 00:10

noxes napisał(a):Przy wystrzale LPG może przeskoczyć pasek.

całe garaże rozwala to co tam jakiś pasek ;)

Niestety jak się chce aby zimny reduktor pracował na gazie to będzie strzelać.

Ale grunt to zaoszczędzić te 0,5 l benzyny. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez paaawel5 » 23 gru 2009, 00:26

noxes od strału w "gaźnik" jest bardzo mało prawdopodobne ze pasek przeskoczy ponieważ to nie w silniku nastepuje "eksplozja" paliwa która wiązała by sie z gwałtownym wzrostem energii przeniesionej na tłoki co w zwiążku z tym mogło by teoretycznie skutkowac na tyle mocnym obrotem wału korbowego ze przeskoczył by pasek tyle ze ten strzał nastepuje w gaźniku/obudowie przepustnicy/lub nawet filtrze powietrza a dokładnie opary paliwa które nie zostaja zassane w całości do silnika wybuchaja tam gdzie sa wiec niema mozliwości (moje zdanie) zeby przy prawidłowo napietym pasku rozrządu ten przeskoczył bo silnik nie dostaje nagle na tyle gwałtownego przyśpieszenia zeby "zerwać" opór jaki stawia prawidłowo napiety pasek rozrządu
No chyba ze gośc miał luźny pasek to wszystko moze sie zdażyc nawet na biegu jałowym moze przeskoczyc ....

andrewx85 jeśli nie był to silnik bezkolizyjny to jeszcze nic straconego (zalezy ile zębów przeskoczył) jak 1-2 to zacznie kaleczyc nie bedzie mógł utrzymac wolnych obrotów nastapi spadek mocy, kopcenie itp bo zmnieni sie ustawienie zapłonu i bedzie podany impuls elektryczny który odpala mieszanke paliwaowo-powietrzna w niewłaściwym momencie, lub jeśli przeskoczy wiecej to wcale nie odpali
jeśli natomiast silnik jest kolizyjny to sorry winetou nastąpi spotkanie tłoków z zaworami co skończy sie pogięciem zaworów lub nawet dziura w tłoku a wtedy już napewno nigdzie nie pojedziesz

hazu masz całkowita racje grunt to zaoszczedzic paliwo zawsze to 4,35 zł w kieszeni mniejsza o późniejsze koszta :) hehe cyrk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez andrewx85 » 23 gru 2009, 10:31

Ale grunt to zaoszczędzić te 0,5 l benzyny. <glupek2>

czarne scenariusze już znam :P , a co do oszczędzania paliwa to nie jest tak jak piszecie :| , jak pisałem wcześniej nie miałem nigdy instalacji i nikt mi nie powiedział jak co działa i na co mam zwracać uwagę na forum się doczytałem więcej :P wiedziałem tylko tyle ze choć bym chciał się przełączy na gaz to nie da rady bez odpowiedniej temp i obrotów a to ze parownik jest nisko i w zimę trzeba trochę dłużej czekać aż się nagrzeje to już się dowiedziałem po tym wystrzale jak zacząłem czytać... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez paaawel5 » 23 gru 2009, 11:28

heh to jeszcze pamietaj zeby mieć paliwo zawsze w baku bo gdy dłuższy czas bedzie rezerwa to moze to w skrajnych przypadkach doprowadzić do spalenia pompki paliwa bo ona właśnie benzyną chłodzona jest wiec bezpiecznie jest miec nie mniej niż 1/4 baku i wtedy masz głowe spokojną no chyba ze masz wyłacznik pompy paliwa to mozna i pusty bak w zasadzie mieć <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez zibi626 » 23 gru 2009, 12:23

paaawel5 napisał(a):bezpiecznie jest miec nie mniej niż 1/4 baku i wtedy masz głowe spokojną

Dobrze pisze, dać mu wódki :D
Ja w swojej GDejce nie miałem nigdy problemów z gazem, założona zwykła 2 gen już od ponad 3 lat jeździ – wcześniej ja, teraz kumpel,który nią pomyka. Gazownicy mówili mi,że gaz przełącza się jak się silnik nagrzeje do ok 15-20 stopni oraz powyżej 2500RPM i tak rzeczywiście było,jest o będzie;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez andrewx85 » 23 gru 2009, 18:52

paaawel5 napisał(a):no chyba ze masz wyłacznik pompy paliwa


myślałem o czymś takim przełącznik przy kierownicy gdzieś ustawić... :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez paaawel5 » 24 gru 2009, 15:14

zibi626 napisał(a): Gazownicy mówili mi,że gaz przełącza się jak się silnik nagrzeje do ok 15-20 stopni oraz powyżej 2500RPM i tak rzeczywiście było,jest o będzie;)

nie zawsze kolego wszystko zależy od instalacji ;)
starsze instalki miały tak jak piszesz natomiast nowsze
ja mam u siebie stag 300-6 i po podpięciu pod kompa samemu regulujesz sobie temp przełączania benzyna-gaz mozna dac od 15 – 95 stopni wiec spora kalibracja
lub ustawić sobie przełaczanie niezależne od temp a od obrotów od 0 – 7000 obr/min
wiec kombinacji jest wiele:)


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic394512.html
tu jest opisane jak zrobić takowy wyłacznik pompy paliwa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez andrewx85 » 24 gru 2009, 15:35

no właśnie podłączali pod kompa i ustawiali od jakiej temp ustawili od 20 stopni o od obrotów;> a instalacje gazowa mam brc a co dalej to nie wiem ...tylko jakies liczby na homologacji :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez adek89 » 9 sty 2010, 14:33

ostatnio po wymianie palca i kopułki samochód strzelił co skończyło się pęknięciem opaski gumowej przed klapą przeciwwybuchową ale po wymianie na nowa wszystko było ok. jeszcze kilka razy zdarzył się strzał przy czym nie dochodziło do rozszczelnienia dolotu, a wczoraj jak odpaliłem wszystko było ok dopuki nie zgasiłem i odpaliłem ponownie na ciepłym silniku, wtedy auto w ogóle nie trzymało obrotów tylko gasło i dopiero po odpaleniu na PB i przejechaniu kilkuset metrów moglem zmienić na LPG i wtedy samochód już nie gasł na LPG ale obroty spadały do 200 i wzrastały i tak cały czas przy czym na PB tez falują ale mniej
Czytałem troche forum ale większość przypadków była taka ze po strzale byl problem z jazda na PB a nie na LPG
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 19:51
Posty: 25
Skąd: Międzyzdroje
Auto: Mazda 626 2.0 GE 92r

Postprzez andrewx85 » 9 sty 2010, 15:34

adek89 u mnie tez były falujace obroty do 200 spadały na pb tez dziwne bylo to samo sruba od regulacji niskich obrotów sie pokreciło i teraz 900 i nawet ponizej nie spadnie, zobacz przepustnice moze masz brudna :) i pokrec sruba na rozgrzanym silniku
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6