Wymiana pierścieni olejowych

Postprzez Szyna » 2 maja 2012, 09:36

Agerak części jak najbardziej OK <spoko> Może tak jak gdzieś Grzyb z tulei zrobiło się jajko. Ale skoro wcześniej nie było tak złe to widocznie mechanik musiał dać <dupa>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Agerak » 2 maja 2012, 10:34

No własnie tylko co poszło nie tak...ale jestem wkurzony. Co do części to jestem pewien własnie , ze ok bo kupowane w Carspeedzie. Zobaczę dzisiaj sprężanie na tłokach, wcześniej było dobre, swoją drogą nie odczuwam jakiegoś większego niż normalnie mulenia etc. W sumie poprawy w jeździe tez po naprawie nie odczułem.

Dziwnych objawów ciąg dalszy...
Oleju na bagnecie jest max...nie wiem czy to mi się wydaje czy nie ale jak powąchałem olej czułem paliwko chociaż znawca aromatów olejów nie jestem
Przy przegazowaniu także puszcza dyma (nie było tego nigdy wcześniej)
Spalanie chyba zwariowało gdyż mam przejechane ok 270 km a paliwo jest na 1 kresce od dołu ( był tankowany do pełna)
Kurcze nie słyszałem o tym by paliwo dostawało się do układu smarowania...poza oparami gdy się jeździ na krótkich odcinkach etc.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez jacekasot » 2 maja 2012, 21:54

To normalne, że czujesz paliwo w oleju.
Co do dymienia to jakiej jest ono barwy? Musisz teraz na bieżąco monitorować poziom oleju, czy nie ubywa. Jakie pierścienie wymieniałeś? Bo na każdym tłoku są 3, każdy ma inne zadanie.
Podobne objawy miałem kiedyś u siebie. Pierścienie się zapiekły i autko również robiło zadymę w kolorze białym. Silnik poszedł na złom...
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez Agerak » 3 maja 2012, 00:01

Poziom oleju się zwiększył.
Dymienie niebieskie na zimnym silniku po rozgrzaniu ustępuje nawet przy przegazówce.
Autko 2 dni po kompletnej wymianie uszczelniaczy i całego kompletu pierścieni (łacznie 12 sztuk )
Nie było tak wcześniej, I to raczej nie normalne że czuję paliwko w oleju , robię raczej minim 25 km odcinki więc paliwko powinno spokojnie odparować, zresztą jak już wspomniałem wcześniej były normalne ubytki oleju bez jakiegoś widocznego dymienia.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez jacekasot » 3 maja 2012, 07:18

czyli pierścienie można wykluczyć. A jeśli, tak jak piszesz, auto zaczęło palić więcej możliwe że któryś wtrysk leje i przez to benzyna przedostaje się do oleju...
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez Agerak » 3 maja 2012, 09:01

No własnie jest to jedna z możliwości, może coś źle jest zamontowane ? Wcześniej było ok ... No ale w takim bądź razie co z tym dymieniem ? To efekt lania wtrysku czy problem z uszczelniaczami (nowymi ) ?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez jacekasot » 3 maja 2012, 09:17

olej raczej nie spalałby się na niebiesko. Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Sprawdź korek oleju, czy nie ma na nim cappucino.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez Agerak » 3 maja 2012, 09:54

jacekasot napisał(a):olej raczej nie spalałby się na niebiesko. Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Sprawdź korek oleju, czy nie ma na nim cappucino.

No właśnie podobno na niebiesko pali się olej, siwo płyn, czarno nieprzepalone paliwko. Majoneziku nie ma, płynu jest pod korek i jest klarowny. Co do poziomu płynu niestety jest mi dość ciężko określić bo zbiornik jest zabudowany ^^ ale chyba ucieka standardowo niestety tego nie mogę powiedzieć na 100 %

Zacząłem sie dopytywać wokoło to padły diagnozy od lejących wtrysków po spierdzielony szlif kanałków na głowicy <głaszcze> Niestety muszę jeszcze 2 dni tak pojeździć bo mam dwie ważne wycieczki.
Zaczynam się poważnie denerwować, mogłem niczego nie ruszać... <płacze>
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez SHY » 25 cze 2012, 01:44

Witam

Panowie a co powiecie na coś takiego. Mam mazdę 626 GE 2.0 już 8 lat. Po kupnie nie dymiła na starcie. W trakcie jazdy pewnie tak, bo brała 1,5l/10kkm. Po 3 latach przychodzi odkręcanie miski olejowej celem usunięcia problemu stukających popychaczy. Na drugi dzień rano zaczynają się poranne kopcenia. Na razie tylko w chłodne dni jesienią. Zimą i latem problem nie występuje ani razu. Trzy tygodnie temu wymiana miski (przerdzewiała) i zaczęło się na dobre. Nie ważne jaka pogoda. Każdy poranny rozruch = dym. Czy ktoś obeznany z tematem może mi powiedzieć co się dzieje przy demontażu miski, że samochód zaczyna kopcić? To nie przypadek, bo w takie cuda nie wierze. Czyżby w misce był jakiś syf, który mi uszczelniał silnik a jego brak skutkuje takimi a nie innymi objawami?
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez noxes » 25 cze 2012, 10:25

Hmm nie wierzę w takie cuda... Może po prostu przypadek?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez SHY » 25 cze 2012, 12:06

Skoro mam takie przypadki to moze i raz na piec lat trafie cos totka ;–)
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez mark.87 » 27 lip 2012, 18:30

Dolacze sie do tematu, moja 626 ge 2.0 zuzywa olej a raczej idzie wszystko w komin bo koncowka jest czarna, po wyczyszczeniu koncowki po 2 dniach znow jest czarna i czuc po kilku km jazdzie spalony olej, niedawno wlalem litr objechalem 1000km i silnik zaczol klekotac, klekocze gdy olej spadnie na min dlatego zawsze mam na maxa wtedy silnik pracuje cichutko,olej to mobil 1 peak live 5w50,
dodam za silnik byl remontowany 9mc temu,
Dlaczego silnik spala olej?? jakies pomysly
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Grzyby » 27 lip 2012, 20:45

mark.87 napisał(a):Dlaczego silnik spala olej??

Co wchodziło w zakres remontu i czy ktokolwiek mierzył owal cylindrów?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mark.87 » 27 lip 2012, 21:00

Silnik robił mechanik gdyz wole oddac komus kto jest pewny niz samemu grzebac
Zostały wymienione- panewki pierscienie cala glowica i wszystko czego nie napisalem,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Grzyby » 27 lip 2012, 21:03

mark.87 napisał(a):Silnik robił mechanik gdyz wole oddac komus kto jest pewny niz samemu grzebac

Ale że co? Bo nie rozumiem?
Jak odstawiłeś do mechanika, a ten jest d.upa i spitolił robotę (a spitolił skoro silnik chla oliwę) to reklamacja!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mark.87 » 27 lip 2012, 21:11

Chodzi o to ze 8mc bylo ok a nagle 9mc i ubytki oleju,to chyba wyklucza mechanika, moze jakas uszczelka albo oring puszcza, nie chce mi sie wiezyc ze pierscienie juz puszczaja taki gesty olej, 5w50 to chyba gesty??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 28 lip 2012, 16:39

A może zaczałeś mocniej cisnąć gaz? Sam zauważyłem takie cuda do 5tyś rpmu oleju nie łyka powyżej jak smok :)
Znając życie i mechaników różne rzeczy potrafią popsuć. Może miałeś plastikwe pierścienie?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 28 lip 2012, 17:52

no chyba plastikowych pierscieni by nie zalozyl, to wykluczam
Faktycznie niekiedy lubie sobie przycisnac ale zeby taki gesty olej ciaglo na dodatek pelnysyntetyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez kamilspider » 28 lip 2012, 18:03

mark.87 napisał(a):taki gesty olej, 5w50 to chyba gesty??

Jest to rzadki olej. Gęstszy powinien być 10w40, 15w40, ale różnie to bywa. Gęstwina to jest 20w :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Szyna » 28 lip 2012, 22:27

Sprawdź czy nie masz innych wycieków np z czujnika ciśnienia oleju. Najpierw trzeba wykluczyć wszystkie wycieki a potem gdybać dlaczego bierze olej. Możliwe że mogłeś przegrzać silnik ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6