Strona 6 z 7

Re: rozrząd i pompa wody

PostNapisane: 20 maja 2010, 13:40
przez dejzi136
bardzo dziękuje za odpowiedź autko mam dwa lata ale od pierwszego właściciela w niemczech i z ta d wiem kiedy był wyminiany rozrząd

Re: rozrząd i pompa wody

PostNapisane: 20 maja 2010, 13:44
przez break3r
a czy był wymieniany z pompą?
przy okazji ile koników ma autko?

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 20 maja 2010, 18:38
przez prezes83
Koszt pompy faktycznie nie jest duży. Ja jednak przy wymianie rozrządu nie wymieniałem pompy. Dostęp do niej nie jest specjalnie ciężki, a napędzana jest paskiem klinowym. Moim zdaniem jeśli działa to wymiana jest zbędna.

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 20 maja 2010, 22:13
przez dejzi136
autko ma przejchane 174 tys kilometrów nie slychać żeby pomap jakoś dziwnie działała z tego co wiem była kiedys wymieniana. Dziękuje za pomoc

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 25 maja 2010, 22:12
przez dgolf
http://www.youtube.com/watch?v=c_QfsWd3 ... ature=fvwp takie coś znalazłem i jeszcze to http://www.youtube.com/watch?v=HBhNITlX ... re=related. Co do pompy, u mnie dobrze , że 2km od domu auto dostało wariacji obrotów czyli falowanie. Puściła pompa i momentalnie zapowietrzył się układ. Przebieg 180 000 i pompa była wymieniana. Ale widać było w środku, że kiepska jakość. Teraz mam Service Parts. Wymieniony też rozrząd i chłodnica – prędzej auto pójdzie na złom, niż dojeździ następnej wymiany.

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 25 maja 2010, 23:01
przez Hugo
Mogłeś kupić pompę wody GMB. Byłaby 100% pewna.

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 29 maja 2010, 18:12
przez Tschesyo
no ja tam pompe wody wymianiałem bo mi łożysko na pompie strzeliło i zaczeła przeciekać a przy okazji wymianiłem rozrząd i w sumie za części płaciłem tak pompa ok 120zł, pasek 100zł, rolka ok 60, napinacz ok 245zł sprężyna napinacza 25zł tak mniejwięcej bo dokładnych cen nie pamiętam, robota można powiedzieć w gratisie bo większość sam robiłem, ale czasochłonne ok 5 godzin

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 30 maja 2010, 12:11
przez rudzik6
dejzi136 napisał(a):Jestem posiadaczem mazdy 626 HE 1997 1.8 16V special edition :)

Mam zamiar wymienić rozrząd i moje pytanie brzi czy razem z rozrządem zaleca się wymiane pompy wodnej czy też nie.

Z góry dziękuje za odpowiedź


Special edytion? To taka fajna wersja produkowana w USA na rynek europejski? Z taką fajną profilowaną pokrywą silnika? Jak tak, to ja też mam taka, specjalnie szukałem tej wersji, ciekawie wygląda.
Co do rozrządu, ja w poprzedniej mazdzie 626 GE wymieniałem pasek, rolki ale bez pompy, po pół roku znowu trzeba było rozbierać, bo pompa padła, a to kosztowne, gdy robi sie w warsztatach. Potem już dwa razy rozrząd sam robiłem i nawet poważniejsze naprawy w silniku. Dlatego ja teraz musze wymienić w nowej mazdzie pasek i rolki, ale ponieważ sam robię tę wymiane, pompy nie ruszam, jednak ona chyba z 250zł kosztuje. Zaryzykuję do kolejnej wymiany. Ostatecznie mam te robotę opanowaną, w razie czego znowu rozbiorę.
Jednak robocizna pewnie kosztuje z 300zł, więc może jednak warto u Ciebie od razu wymienic i pompę? Daj tylko dobrej firmy. Szczególnie wymień, jeżeli nie jesteś pewny prawdziwego przebiegu, mnie oszukali, na liczniku 170tyś, a potem znalazłem w papierach że , tak naprawdę to 245tyś miała juz w marcu 2008 :(


Pozdrawiam

Wiesiek

PS. Własnie montuję do niej hak, niby hak od tego modelu, ale niestety, jak to bywa, trzeba wierciś, wyginać, prostować i spawac aby dopasować...Ciekawostka, ten model ma w zderzakach kierunkowskazy, ale po zdjęciu zderzaka tylnego widać siedzą oryginalnie zaslepki zamiast zarówek. Ciekawe, na przeglądzie się nie czepiali, ale takie światła, bez świateł??

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 30 maja 2010, 12:17
przez rudzik6
dejzi136 napisał(a):autko ma przejchane 174 tys kilometrów nie slychać żeby pomap jakoś dziwnie działała z tego co wiem była kiedys wymieniana. Dziękuje za pomoc


Ciekawe, dokładnie jak mojej "podrasowany licznik", a jaki masz kolor? Ja zielony metalik, mało tego modelu jest chyba w Polsce, mazda trochę się wyróżnia :)
Co do tego rozrządu i pompy. Wymień, jeżeli płacisz za usługe. Nie wymieniaj, jeżeli sam to potrafisz zrobić.

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 31 maja 2010, 17:31
przez Hugo
Nie żadna wersja Special Edition tylko GLE Special :) I w zderzakach nie ma kierunkowskazów tylko są to zaślepki świateł obrysowych, które w niektórych stanach USA są obowiązkowe (z tyłu w wersji amerykańskiej 626, czyli Cronos są czerwone obrysówki, a z przodu pomarańczowe). Miałem taką Mazdę GLE Special i zamontowałem żarówki w światła obrysowe i efekt był bombowy (szczególnie w nocy). Nigdy nie miałem z tego powodu kłopotów, czy to z Policją, czy na przeglądzie.

Tak to wyglądało:
Obrazek

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 31 maja 2010, 19:42
przez bokser1111
Witam Serdecznie.Mam zamiar wymienić rozrząd w swojej 626 GE 1.8 96r.Czy moglibyście polecić mi jakiś rozrzad dobrej firmy i wycenic to mniej wiecej oraz mymienić z jakich elementów sie sklada ? Bede wdzieczny :)Pozdrawiam.









rozumiem ze nikt nie wie ile kosztuje rozrzad i z czego sie sklada?? spoko dzieki

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 2 cze 2010, 19:44
przez bokser1111
Czy wogole ktos moglby odpowiedziec mi na moje pytanie wyżej ?

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 3 cze 2010, 16:48
przez rudzik6

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 3 cze 2010, 21:05
przez bokser1111
rudzik6 napisał(a):Ja kupiłem to :
http://www.allegro.pl/item1035522262_ro ... _oryg.html



i jak sie sprawuje?
cos czuje za niecale 300zł to dlugo to nie pobedzie.nastepna kwestia jest taka z czego sklada sie kompletny rozrzad? jak juz to raczej wydam 1300 i kupie oryginał.

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 16 lip 2010, 12:07
przez dejzi136
Kolor mojej mazdy to także zielony metalik, niestety maska jest zwykła ponieważ była wymieniana;( kupiłem ją taką a wcześniej też chyba była zwykła chociaż , nie wiem bo była trochę skrzywiona:PP mam napisane w dowodzie rejestracyjnym ,że ma 1.8 16V 115Km czy to możliwe czy coś im się pomieszało bo z tego co wiem nie było 115km w tym silniku?? <nauka>

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 16 lip 2010, 16:37
przez Hugo
dejzi136 napisał(a):czy to możliwe
Nie.

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 17 lip 2010, 11:27
przez Emliano
do 95r montowany był silnik FP 1.8 16v o mocy 105KM, później moc obniżono do 90KM. Pewnie ekologia:)

Re: Wymiana rozrządu i pompy wody (626 GE FP 97r.)

PostNapisane: 19 lip 2010, 19:40
przez Tschesyo
bbokser1111 weż zobacz mój post powyżej to bedziesz miał skład rozrządu z cenami które były jak zmieniałem u siebie 2 lata temu

Wymiana pompy wody mazda 626 ge 1.8 16v

PostNapisane: 13 mar 2013, 15:06
przez mrglobalforever
Witam , przepraszam za założenie nowego tematu ale wertowałem forum i nie wiem już sam co mam robić bo zielony jestem w tym temacie. Czy aby wymienić pompe wody muszę bawić się z rozrządem, byłem po częśći i gościu za ladą siedzący mówi, że u mnie nie jest pompa napedzana paskiem z rozrządu z kolei mechanik mówi co innego . I ja już sam nie wiem co mam robić czy kupić samą pompe czy rozrząd i pompe. Może ktoś mnie odpowiednio nakieruje. zauważyłem też, że wycieka mi płyn pod silnikiem , silnik sie grzeje, mieszalnik od gazu zamarza czyli to pompa (tak mi sie wydaje). proszę o szybką odpowiedź ponieważ w piątek odstawiam auto do mechanika i nie wiem w co się wyposażyć.

Re: Wymiana pompy wody mazda 626 ge 1.8 16v

PostNapisane: 13 mar 2013, 17:41
przez maliniak1112
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

jak kolega widzi pompa wody nie jest zasilana paskiem z rozrządu jedynie w razie potrzeby można zdjąć pasek aby ułatwić demontaż pompy.
To że silnik się grzeje może być wina termostatu, braku płynu albo uszczelka pod głowicą.